Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nietvanzelf schreef:Vandaag mijn eerste dagje vrij na de verhuizing
Komt wel even binnen
Er is voor mij 1 trigger die ik nog niet los kan laten en dat is onrecht/onreerlijkheid
Daar kan ik teveel in blijven hangen en dan heb ik de drang om dan maar zelf alle schuld op me te nemen om dat gevoel van onrecht kwijt te raken en om dan toch gezien te worden
Nietvanzelf schreef:Het komt er op neer denk dat ik gewoon aardig gevonden wil worden en dat ik voorheen altijd ging pleasen, nu doe ik dat niet maar de drang is er wel.
Ik heb een zeer slechte nacht gehad, onrust, migraine, misselijk voel me behoorlijk beroerd dat is niet gek maar had gehoopt na de eerste 2 dagen die goed gingen dat het zo zou blijven.
Ik merk nu pas de impact, ik doe vandaag rustig aan en dat had ik daar nooit gedaan.
Overgeven deed ik altijd stiekem als ik misselijk was
Hoeft allemaal niet meer
Freya6 schreef:Ik zou je aanraden goede hulp te zoeken bij de poh van de huisarts, een psycholoog of coach zodat je het kunt verwerken
Citaat:Het belangrijkste kenmerk van codependentie is pleasegedrag: je stelt de wensen en verlangens van de ander boven jouw eigen behoeften en gevoelens. Daarmee maak je jezelf afhankelijk van het gedrag en de emoties van de ander om je waardevol te voelen. Vaak ben je dat van kinds af aan gewend.
Nietvanzelf schreef:En jullie berichten doen me heel goed, ik heb niet echt een heel sociaal leven dus het is fijn zo van andere te horen
Dankjewel dat helpt me echt
Nietvanzelf schreef:Ik zit in Zuid Holland regio randstad/bollenstreek
En heb mijn knapperd alvast uit t plastic gehaald
[ Afbeelding ]
En net zelf de wasmachine aangesloten en alles is nog droog
Mijn anonimiteit hoeft niet meer strikt geheim te blijven