Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:22

He, wat naar alles bij elkaar! Hopen dat se bekkenfysio meer gaat helpen, en de ijzertabletten werken. Hebben ze dat met bloedprikken opgemerkt? Ik vraag me dan ook af welke klachten er aan verbonden zijn, want dat moet je op een of andere manier wel merken lijkt me.
Niet schrikken als je ontlasting donkerder wordt, mijn vader heeft die zooi ook een tijd moeten slikken, en door het overschot aan ijzer kan je ontlasting behoorlijk donker worden.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:55

SplashIsLief schreef:
Hier een baalweek achter de rug -O- Na 20 weken eindelijk van mijn misselijkheid af, begint mijn bekken op te spelen. Veel pijn aan mijn stuitje en hele bekkengebied gehad eind vorige week. Na een behandeling bij de bekkenfysio wel wat beter maar nog niet geweldig.
(Vorige zwangerschap geen last van gehad, maar wel 16 maanden moeten revalideren na de bevalling dus daar herken ik deze klachten helaas van)
Verder is de kleine goed actief, blijkbaar heel logisch dat ik haar meer voel dan haar grote zus want de placenta ligt nu achter en toen voor.

Verder is mijn ijzer en feritine niet goed, dus ook aan de ijzertabletten.

Jeetje wat een ellende weer... Denk je net dat het beter gaat en dan krijg je dit. Balen zeg! Hopelijk gaat het gauw beter met je bekken en is je ijzer weer snel op peil!

Hier zijn we van de week druk geweest met de babykamer, nieuwe vloer, alles geverfd, nu alleen de finishing touch nog en dan kunnen we meubels gaan kopen :)
Morgen ga ik met mn moeder naar de we are pregnant beurs, ook super veel zin in *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 18:14

SplashIsLief wat ontzettend balen!
Hoop dat het wegtrekt en niet tot het eind zo blijft.
Ik heb gisteren even in de tuin op een stoel gezeten en daarna een stuk laminaatvloer gelegd.. kon daarna niet meer zitten van de pijn in mn stuitje := Weet nu alleen niet waar het van kwam.

XClaudiaaL veel plezier morgen! Lijkt me zo leuk met de babykamer bezig te zijn! <3

Wij hebben op zolder een extra kamer gebouwd. De binnenkant is zo goed als af. Daar zijn we nu een vloer aan het leggen.
Maandag komt de elektricien. Daarna kunnen we de buitenkant afwerken maar mogelijk doen we dat voorlopig nog niet. :+ voor nu wordt het een kamer voor de katten dus hoeft niet perfect. Als we ze in de nacht maar kunnen opsluiten.
Vanochtend behang gekocht voor de babykamer.

Morgen zouden we ook naar de beurs maar ik wil liever verder op zolder omdat we iets achter lopen op schema. Best jammer!

Vanavond een co sleeper ophalen.
Gisteren zijn de bases en autostoel bezorgd.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:43

Splashlief wat naar zeg dat zijn meerdere dompers achter elkaar.
Hopelijk blijft het hierbij en gaat medicatie en fysio helpen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:47

xClaudiaaL schreef:
SplashIsLief schreef:
Hier een baalweek achter de rug -O- Na 20 weken eindelijk van mijn misselijkheid af, begint mijn bekken op te spelen. Veel pijn aan mijn stuitje en hele bekkengebied gehad eind vorige week. Na een behandeling bij de bekkenfysio wel wat beter maar nog niet geweldig.
(Vorige zwangerschap geen last van gehad, maar wel 16 maanden moeten revalideren na de bevalling dus daar herken ik deze klachten helaas van)
Verder is de kleine goed actief, blijkbaar heel logisch dat ik haar meer voel dan haar grote zus want de placenta ligt nu achter en toen voor.

Verder is mijn ijzer en feritine niet goed, dus ook aan de ijzertabletten.

Jeetje wat een ellende weer... Denk je net dat het beter gaat en dan krijg je dit. Balen zeg! Hopelijk gaat het gauw beter met je bekken en is je ijzer weer snel op peil!

Hier zijn we van de week druk geweest met de babykamer, nieuwe vloer, alles geverfd, nu alleen de finishing touch nog en dan kunnen we meubels gaan kopen :)
Morgen ga ik met mn moeder naar de we are pregnant beurs, ook super veel zin in *\o/*

Oh heerlijk he om bezig te zijn met de kamer! Weet je al welke meubels je wilt?

Wij krijgen deze week de meubels binnen. Ook kinderwagen, maxicosi en box komen dan.

Wat leuk! Mijn man en ik gaan ook naar de we are pregnant beurs! Heel veel plezier

xClaudiaaL

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:49

Thanks! Komt vast goed morgen :)
Ja is echt leuk om ermee bezig te zijn, bedje en commode zijn we nog niet helemaal uit, kast wordt er waarschijnlijk 1 van ikea, tenzij we een leuke complete kamer tegen komen op marktplaats.
Box hebben we vanmiddag opgehaald, kinderwagen en kinderstoel zijn afgelopen maandag binnen gekomen en autostoel + base gaan we binnenkort bestellen. En de cosleeper ga ik tegen die tijd ook van marktplaats halen :)

Jullie ook veel plezier Phylos!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:12

Co sleeper is een zoektocht van een paar maanden geweest hier, maar heb er een zo goed als nieuw opgehaald via marktplaats.
20 euro voor betaald, nieuwprijs 100 euro. :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:53

De ellende van de bekken, heel vervelend. Ik heb er ook last van, al vanaf 13 weken zwangerschap en soms doet echt alles me pijn, zowel zitten als liggen..

Wij hebben vandaag de laatste spullen van de babykamer gehaald. Nu kunnen we ons zoontje over gaan zetten van bed en echt aan de babykamer beginnen. Heb er zin in! :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:15

Merileth; Ja het ijzer is opgemerkt door het bloedprikken. In het begin een algemeen onderzoek gedaan, toen was hij al aan de lage kant, rond 20 weken opnieuw geprikt en toen was hij onder de grens, daarna Feritine ook nog geprikt en die was ook te laag.
Tsja klachten... ik ben moe; maar komt dat door het slechte slapen? De pijn? Zwanger zijn? Of door het ijzertekort? haha.

Claudia leuk alle kinderkamer perikelen! Hoe was de beurs?
En lekker spullen aan het verzamelen

Mandy; balen dat jij ook last van je stuitje hebt. Mijn tip; neem de klachten serieus.
Ook lekker bezig met het verzamelen van spullen

Phylos hoe was de beurs bij jou?

Kiimm wat balen van je bekken, sterkte :(:)
En ook lekker met de babykamer bezig!

Bekken gaan hier weer iets beter als ik maar niet te lang zit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:11

Gelukkig iets beter!

Hier een baaldag.
M’n vriend is ziek waardoor er een hele dag klussen in het water valt en de elektricien niet kan komen.

Kreeg ook een berichtje dat het behang dat we uitgezocht hadden niet op voorraad is. :\

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:52

Hoi,
Sorry voor t binnen vallen.
Maar weten jullie toevallig of er een najaar 2025 topic is?

Kan hem namelijk niet vinden maar ben niet zo'n actieve bokker meer dus misschien zoek ik gewoon verkeerd

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:11

Denk dat je er zelf een moet maken :D Gefeliciteerd!

Delaja zit in dit topic die is in oktober uitgerekend.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:52

Ik denk dat we inderdaad maar een najaar topic moeten maken. Weet ook sowieso van nog iemand anders die ook in oktober is uitgerekend en er zijn er vast meer!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:50

Vandaag bericht gekregen van het kinderdagverblijf dat de plaatsing van de baby rond is! Stond al vanaf 6 weken zwangerschap op de wachtlijst :') Fijn dat dat nu rond is!

En ook een mail gehad van de kraamzorg waarin ze aangeven dat er ivm personeelstekort en drukke periodes er mogelijk minder uren kraamzorg beschikbaar is. Er is wel een app waarin je 24/7 kan chatten en videobellen met een kraamhulp.
Ik maak me er niet zo druk om. Het is ons derde kindje en buiten de nodige ervaring hebben we familie in de buurt als vangnet. Maar ik kan me voorstellen dat dit echt geen relaxt bericht is als het je eerste kindje is.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:02

Dat is zeker een fijne!
Kraamzorg is ook druk in de zomer ja.

Wij hebben vandaag rondleiding gehad op 2 kinderdagverblijven. We geven onszelf tot en met het weekend om de knoop door te hakken welke.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:37

Is op allebei plek? Dat is luxe!

Ik denk dat het inderdaad anders is of het voor een eerste of derde kindje is. Gelukkig vind jij het niet erg!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:59

Fijn dat het kdv rond is Daenerys! Wel balen van de kraamzorg, maar zal idd schelen dat het jullie 3e kindje is. Lijkt mij echt niet chill bij een eerste kindje idd.

Leuk Merileth! Hopelijk zat er wat bij en hebben ze op beide plek :)

Ik heb gisteren de 22 weken prik gehaald, alleen wat last van spierpijn gehad, dus viel mee gelukkig. Vandaag hebben we de autostoel met base gekocht, dus dat schiet ook al lekker op. Enige wat we nog moeten zijn de meubels voor in het kamertje en de co-sleeper.
Vandaag ook bij de bekkenfysio geweest, begin toch wat last van mn banden/bekken te krijgen, maar dat komt echt door mn werk. Hopelijk houdt mn lichaam het nog 8 weken vol.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:49

Mandyy, dat is ook nog even afwachten, maar we wilden niet alle pijlen op 1 locatie richten. Het is gelukkig wel dezelfde organisatie, dat kan dingen makkelijker maken.

xClaudiaaL, dat gaat hard al dan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:53

Heeft de bekkenfysio geholpen?

Heel verstandig! Ik heb me bij 12 locaties ingeschreven. Het is bijna onmogelijk om een plek te krijgen!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:07

Mandyy schreef:
Heeft de bekkenfysio geholpen?

Heel verstandig! Ik heb me bij 12 locaties ingeschreven. Het is bijna onmogelijk om een plek te krijgen!

Gisteren en vandaag wel meer last, vooral met opstaan en uit de auto stappen. Ze heeft ook m'n bekken iets recht gezet, dus verwacht dat het daar vandaan komt en dat het komende dagen nog wel wat minder wordt. Dit weekend in ieder geval lekker rustig aan doen :)

Zo dan! 12 locaties, hopelijk is er bij in ieder geval 1 plek

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:15

Hopelijk wordt het minder.

Vlak na inschrijving kreeg ik van 2 locaties een aanbod (nog niet met de gewenste data).
We hebben daar een van gekozen en bij een aantal weer uitgeschreven.
Als ik nog een ander aanbod krijg ga ik wel even kijken of ik wil switchen maar ik heb in ieder geval een plek.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:35

Kinderopvang hebben wij 50 meter verderop in het dorp en er is geen wachtlijst. Gezien deze baby ook pas rond 1 jaar naar de opvang hoeft hebben we nog niet ingeschreven. Ook al zou er een wachtlijst komen dan krijgt deze voorrang omdat ons zoontje er ook al zit. Ben zo blij dat ik die 'stress' omtrent opvang dit keer lekker even kan laten :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 10:28

Kinderopvang hebben wij gelukkig ook vlakbij, op 5 minuten lopen van huis, en het lijkt er op dat zij ook plaats hebben voor ons meisje :) ik werd vorige week gebeld voor een check omdat ze binnenkort gaan plannen. Wachtlijsten lijkt me stressvol!

Claudia ik hoop dat je bekkenpijn minder wordt nu na de behandeling.

Hier gaat het best aardig goed allemaal. Het kamertje begint steeds verder af te komen, volgende week komt mijn vader nog even het rolgordijn en wat wandplankjes ophangen. Gisteren zijn we met mijn schoonouders de autostoel wezen uitzoeken. Daarmee zijn de grote dingen nu wel zo ongeveer klaar!
Ik heb alleen zelf nog steeds best veel klachten, vermoeidheid, misselijkheid en mijn buik groeit zo hard dat dat ook af en toe pijnlijk is :+ Alles gaat in laag tempo en ik kan weinig doen op een dag. Werken staat daardoor ook op een laag pitje, gelukkig krijg ik vanuit mijn werkgever en de bedrijfsarts alle ruimte. Ik doe mijn werk heel graag, dus ik vind het soms wel lastig om het los te laten maar het is wat het is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 10:34

Heerlijk dat jullie het op loopafstand hebben. Dat heb ik niet maar ik ben allang blij dat ik überhaupt een plek heb!

Leuk hè om met het kamertje bezig te zijn? <3
Vervelend van alle klachten! Wel fijn dat je er geen ellende van hebt op je werk. Wat normaal ook zo hoort, maar in de praktijk pakt het soms anders uit…

Wij zijn op het moment ook druk met de babykamer:
Afbeelding

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:14

Mandy wat een fijne kamer!! Heel mooi behang, waar komt dat vandaan?

Wij zijn bezig met de kamers van onze twee kinderen, en ben nog op zoek naar behang voor beiden. Voor de babykamer weet ik het wel al, maar daar liggen de jongens nu nog :Y) Hun kamers moeten eerst af, daarna kan ik pas aan de babykamer beginnen.
We zijn verhuisd toen ik net zwanger was. En door de misselijkheid en mijn algehele toestand :') hebben we echt nog te weinig kunnen doen. Gelukkig komt daar nu eindelijk verandering in!