31 jaar en borstkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:31

Wat fijn!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:32

Fijn dat je de chemo weer gehad hebt. Nu lekker weer bijkomen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:45

Ja en lekker nu voor eerst zonder dexa :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:59

Fijn dat ie er weer in zit!
Ook fijn dat de picc bevalt!
Hopen dat je weer weinig last hebt van bijwerkingen en een beetje je ding kan blijven doen.

Ik kreeg hoofdhuidkoeling dus moest altijd al drie kwartier voor de kuur aangesloten worden, en na de kuur nog drie kwartier blijven.
Zodra de taxol er in kwam kreeg ik ook tavegyl in mn infuus, een antihistaminecum, daar reageerde ik nogal sterk op en werd echt een beetje high en extreem slaperig.
Bij mij ging eigenlijk altijd mijn vriend mee, die kreeg een compleet houten kont van die ongemakkelijke ziekenhuisstoelen, ik lag lekker in een bedje met een verwarmd dekentje. We grappen nog steeds wel eens dat de kuren zelf voor hem zwaarder waren dan voor mij :Y)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:15

Haha :))
Maar hij heeft wel een punt hoor. Dat wachten duurt laaaaaaaaaaang. Voor ons als patient is het al geen pretje, maar voor degene die zit te wachten is het ook soms afzien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:00

SansaS schreef:
Ja en lekker nu voor eerst zonder dexa :))

O dat is wel fijn ja.
Krijg jij ook een histamine tabletje vooraf?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 20:17

Ja levoceterzine. Maar dat neemt ik ook altijd al voor hooikoorts dus ben die wel gewend.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:07

Inderdaad Oscar, nog een overblijfsel vanuit de Corona periode. En ze hebben deze regels behouden zodat het minder druk is op de dagkliniek. Ondanks het zeker niet klein is, is er altijd druk.

Ik heb er zelfs een heel fijne lotgenote ontmoet, daar spreek ik eens per maand mee af. Ook de onco-revalidatie (na de chemo en bestralingen) is een aanrader. Deze dames zie ik ook nog regelmatig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 10:42

Is dat nog weer wat anders dan oncofit?

Ik volg sinds start chemo oncofit 2 dagen in de week een uur met een groep lotgenoten bij de oncologische fysio sporten.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:10

Ik denk dat dit hetzelfde doel heeft,enkel wordt het bij ons na de behandelingen gegeven. 3 maanden lang,2x per week fitness en ook verschillende sessies met de psycholoog, neuropsycholoog, diëtiste, seksuologe, sociaal assistent en oncocoach ook een keer sessie met meditatie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:25

Manadeluca schreef:
Inderdaad Oscar, nog een overblijfsel vanuit de Corona periode. En ze hebben deze regels behouden zodat het minder druk is op de dagkliniek. Ondanks het zeker niet klein is, is er altijd druk.

Ik heb er zelfs een heel fijne lotgenote ontmoet, daar spreek ik eens per maand mee af. Ook de onco-revalidatie (na de chemo en bestralingen) is een aanrader. Deze dames zie ik ook nog regelmatig.

Is dat gewoon in het ziekenhuis?
Ik heb hier niks voor geloof ik. Ik sport nu met een gt. Vandaag er weer geen na vorige week een break na mijn buikgriep had ik echt behoefde aan even niet zeg maar.

Ik kan wel naar een fysio therapeut voor oncologische revalidatie. Dat heb ik na mijn operatie gedaan maar dat was oedeemtherapie want deed al snel weer hardlopen en sporten op de sportschool. Maar bewegen na chemo/bestraling met lotgenoten is misschien juist wel fijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 11:39

Dat kan dus ook tijdens al befunny. Moet je even op netwerkk van oncofit zoeken.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:41

In het ziekenhuis in Genk, heb je een revalidatie afdeling. Drie verdiepingen hoog. Ik ging steeds met de trap. Tong hing tussen mijn tenen, maar ik was wel opgewarmd.

Was heel fijn om dat steeds met dat groepje te trainen. We zien mekaar regelmatig al dan niet allemaal samen.

Weet je, mensen die geen verleden hebben met kanker gaan het gesprek soms uit de weg, met lotgenoten kan je fijn over onze sores praten, ze weten allemaal wat je min of meer doormaakt. Ik hoop ze nog lange tijd in mijn leven te houden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:15

SansaS schreef:
Dat kan dus ook tijdens al befunny. Moet je even op netwerkk van oncofit zoeken.

Ja. Ik heb gekozen voor een personal trainer.
Bij oncologische fysio train ik ook alleen (dus niet met lotgenoten) en hier doen we meer dingen in kracht en cardio en is bij mij om de hoek.

Misschien na de bestraling wel weer oedeem therapie nodig dan ga ik natuurlijk wel weer naar de fysio.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 12:25

Ah jaik train bij de oncologisch fysio met 12 lotgenoten in een groepje zegmaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:16

Misschien als ik naar de fysio in Gouda ga dat daar wel opties zijn om in een groepje te trainen hoor.
Hier in Alphen is maar een fysio die onco fysio doet zeg maar. En dat is alleen. En beetje op de cross en home trainer en met handgewichtjes. Nu heb ik een hele sportschool ter beschikking ;)
De ene keer ben ik al moe als ik begin. Vandaag wel aardig wat kunnen doen dus wel lekker.

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:39

Operatie is achter de rug. Alles is goed gegaan. Nu herstellen en op naar de volgende stap...

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 17:45

Fijn! Is het meegevallen?

Hier vanmorgen operatie plan gemaakt met de plastische chirurg. Het wordt een amputatie met directe reconstructie met een implantaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:50

lein82 schreef:
Operatie is achter de rug. Alles is goed gegaan. Nu herstellen en op naar de volgende stap...

Wat goed. Nu even lekker uitrusten en je even lekker laten verwennen hoor :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:04

lein82 schreef:

Yay, dat is dan toch al achter de rug ! Wens je pokkeveel goede moed voor het vervolgtraject en een snel herstel van de operatie.

Pfoe SansaS, dat is niet niks. Zie je ‘t zitten ? (‘fin ja, ik weet het, we hebben niet veel keus, operatie moet nu eenmaal. Maar toch. Trek je het nog ?)

Ik ga pas in januari weten of ‘t borstbesparend of amputatie wordt. Hoop op ‘t eerste. Tumor was niet meer te zien op de echo vorige week, dus dat klinkt toch al goed.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:08

Ja nouja wat je zegt we ontkomen niet aan operatie :))

Krijg je ook mri? Hier was de meeste kanker niet zichtbaar op echo helaas... op de mri wel!

Hoop voor je borstbesparend kan! Hier zou dat misschien wel kunnen maar wil het zelf niet en de chirurg gaf aan dat ik met amputatie wellicht geen bestralingen hoef dat is ook wel groot voordeel gezien de lange termijn klachten :j

Plat zag ik niet zitten dus dan directe reconstructie met behoud van de huid.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:20

Ja moet idd mri afwachten. Ben er mij van bewust dat die nog kan tegenvallen, maar op eerste MRI was eigenlijk al niet echt veel meer onrustwekkends te zien dan op de echo toen. Dus ik durf te hopen…
Al zal ik pas gerust zijn als ook de analyse van de poortwachter goed is.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:32

Dat is fijn!

Ja hier ook pas gerust na de patholoog hoor! Ze zeiden al beide voorkomt nog aankleuring op de mri maar toch pathologisch volledig respons maar ook wel dat op de mri niks meer is en toch een resttumor. Niks van te zeggen helaas. Dus hopen op beste :)

Ik ga het ook pas na de operatie weten want kreeg alleen de tussentijdse mri na 7 kuren en verder niet weer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:44

Ik krijg juist een pet ct na de kuren full body en daarna een reconstructie scan voor de bestraling natuurlijk als uhm de chemo genoeg gedaan heeft anders gaan ze niet bestralen maar ik heb het gevoel dat de tumor bij mijn sternum iig zo goed als weg is al. Gewoon een gevoel.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:46

Ik hoop het ook voor je!!

Ja wat ik begreep gaat het dan echt om mini levende cellen die je niet kan zien op scans.