Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:48

In welke omgeving zit je TS? Is er iemand die mee kan?
Lijkt mijn oude huisarts wel dit, jemig wat een afwachtendheid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:53

Wat ik al eerder vroeg, en nu opnieuw: wat als de tumor de buikholte in bloedt? Op basis van bloedbeeld werd gedacht dat dat niet kon, maar uitgesloten is het niet want er is geen beeldvorming gedaan.

Ik zou echt vanavond weer op de HAP zitten, en eis dan echt dat dmv beeldvorming uitgesloten wordt dat er bloed in je buikholte terecht is gekomen. Kan dat niet direct, laat je dan opnemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:01

Ibbel schreef:
Wat ik al eerder vroeg, en nu opnieuw: wat als de tumor de buikholte in bloedt? Op basis van bloedbeeld werd gedacht dat dat niet kon, maar uitgesloten is het niet want er is geen beeldvorming gedaan.

Ik zou echt vanavond weer op de HAP zitten, en eis dan echt dat dmv beeldvorming uitgesloten wordt dat er bloed in je buikholte terecht is gekomen. Kan dat niet direct, laat je dan opnemen.

Een hele goede Ibbel. Dit voelt aan alle kanten niet goed en er moet nu echt dmv beeldvorming dingen uitgesloten cq ontdekt worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:13

Ibbel schreef:

Zeker doen! Wat een bizarre situatie.
Sterkte TS :knuffel:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:33

Overigens, waar ik ook al een tijdje over nadenk: waarom loop je eigenlijk bij een uroloog met die niertumor? Nieren worden door nefrologen behandeld. En eigenlijk is het dus helemaal niet zo raar dat je uroloog zo 'moeilijk' doet - het is niet zijn vakgebied. Dat je er komt vanwege je blaas, prima. Maar met die niertumor moet je echt niet bij een uroloog zijn.
Wordt het dus sowieso niet eens tijd dat er een nefroloog naar je kijkt, ook op de HAP dus. Want dat die een uroloog hebben geconsulteerd vorige keer is eigenlijk ook gek.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:36

Daar heb je wel een punt Ibbel, daar had ik ook niet bij stilgestaan.

Dat er lange wachtlijsten zijn is één ding maar dat zou toch niet voor urgente gevallen moeten gelden en ts lijkt mij toch wel urgent.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:39

Volgens mij klopt dat niet helemaal en is het niet ongebruikelijk dat mensen met een niertumor bij de uroloog worden gezien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:47

jeetje Daphne, wat een rotsituatie zit jij in zeg. heel veel sterkte!!
Wat moet je nog doen om goed en snel geholpen te worden? 112 bellen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:52

Linksom of rechtsom, zo kan het niet door gaan. Dus ziekenhuis zal je toch moeten gaan zien, desnoods via de SEH... Even goed zeggen waar het op staat, en je niet met een kluitje het riet in laten sturen. Dit kan zo niet... Als ik wat voor je kan betekenen weet je me te vinden!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:53

Hou jezelf goed in de gaten! Er wordt druk gewerkt aan symptoombestrijding, laat ze maar eens zoeken naar de oorzaak. Ik ga mee met Ibbel, laat ze maar een CT scan oid verrichten.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:57

Hey TS, dikke knuffel! Wat ellendig dat je je zo ziek voelt.
Ben ook compleet verbaasd dat je weer naar huis gestuurd bent zonder verder uit te zoeken wat dit veroorzaakt. Als je nou 1 dag aan het overgeven zou zijn... maar dit duurt lang en dat lijkt e=me niet ok.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:22

Ibbel schreef:
Overigens, waar ik ook al een tijdje over nadenk: waarom loop je eigenlijk bij een uroloog met die niertumor? Nieren worden door nefrologen behandeld. En eigenlijk is het dus helemaal niet zo raar dat je uroloog zo 'moeilijk' doet - het is niet zijn vakgebied. Dat je er komt vanwege je blaas, prima. Maar met die niertumor moet je echt niet bij een uroloog zijn.
Wordt het dus sowieso niet eens tijd dat er een nefroloog naar je kijkt, ook op de HAP dus. Want dat die een uroloog hebben geconsulteerd vorige keer is eigenlijk ook gek.

Nefrologen bemoeien zich totaal niet met tumoren van de nier. Dat is het domein van de uroloog (die is ook aan zet als een operatie nodig is en bepaalt in dit soort gevoel in de follow-up wanneer dit eventueel aan de orde komt). Als het om kwaadaardige processen gaat is het de oncoloog die over eventuele systeemtherapie gaat.

Overigens zou ik met deze toename van klachten wel aan de bel trekken voor een herbeoordeling. Want dit is in mijn ogen wel heel veel voor een 'simpele' urogenitale bloeding.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:02

noviceh schreef:
Hou jezelf goed in de gaten! Er wordt druk gewerkt aan symptoombestrijding, laat ze maar eens zoeken naar de oorzaak. Ik ga mee met Ibbel, laat ze maar een CT scan oid verrichten.

Helemaal mee eens. TS, is er iemand uit je omgeving die met je mee kan om je te helpen om op je strepen te staan bij de HA of de SEH/HAP? Want dit klinkt echt niet goed, zoveel overgeven met deze warmte... :n

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:49

Daphne__ schreef:
Het gaat niet zo goed.. Afgelopen nacht nog op de HAP geweest omdat ik non stop aan het overgeven was. Kon tussendoor amper op adem komen. Metoclopramide zetpillen gekregen en als ik vandaag nog zoveel moest overgeven, dan moest ik weer naar m'n eigen huisarts.

Vandaag niks veranderd. Houd niks binnen, bij het overgeven voelt het alsof er iets op knappen staat rechtsonder in m'n buik.. De pijn bij het overgeven is ook echt vreselijk.

Krijg nu wat anders tegen de misselijkheid en moet idd ORS nemen.

En m'n moeder is even een nieuwe thermometer aan het halen, de andere doet het niet meer en de huisarts wil weten of ik koorts hebt.

Jeetje TS dit klinkt toch niet best, hoe gaat het nu? :(:)
Dat ze maar heel rap een CT maken en eens echt goed gaan kijken, dit is toch geen doen zo..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:53

:knuffel: heb je niet een vies virus onder de leden naast je ellende? Wat al beroerd genoeg is

Ik heb ruim twee weken overgegeven waar geen einde aan kwam en niks kunnen binnenhouden aan vocht. Een naar maag darm virus had me flink gevloerd. En heeft me ook een aantal keren hap en spoed opgeleverd en ontelbare keren huisarts.

Ik hoop dat je toch vanavond nog ergens door een arts gezien kan worden. Vreemd dat ze je naar huis hebben gestuurd afgelopen nacht -O-

Als je maar lang genoeg spuugt droog je uit met alle extra narigheid van dien. Kun je niet opgepakt worden en naar een ander ziekenhuis gereden voor een second opinion? Dit houdt toch geen mens vol zo lang :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:59

Citaat:
Overigens zou ik met deze toename van klachten wel aan de bel trekken voor een herbeoordeling. Want dit is in mijn ogen wel heel veel voor een 'simpele' urogenitale bloeding.

Blij met je post gomir want zo mee eens.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 21:14

10 Uur HAP.. Heb nu ook 39.1 -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:16

Sterkte TS! Hopelijk wordt er nu doorgepakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:17

:knuffel: hopelijk kijken ze nu verder

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:17

Daphne__ schreef:

Sterkte. Neem, als het kan, iemand mee die voor jou op de strepen gaat staan. :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:20

Sterkte en beterschap!

Hoop dat ze nu doorpakken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:20

Daphne__ schreef:

Ik heb je ook een WhatsApp bericht gestuurd maar wellicht heb je ondertussen ander nummer.
Wil je alstublieft even brutaal wezen en je niet zomaar naar huis laten sturen.... Mijn WhatsApp en pb staan open!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:21

Sterkte en ik hoop eerlijk gezegd dat je opgenomen wordt.
Zo kun en wil je toch niet thuis zijn.

Als het lukt schrijf de opmerkingen van Gomir op en gebruik die om je situatie te verduidelijken.
Pantoffels/badslippers, pyjama, verschoning tandenborstel mee, oplader en powerbank mee. En je medicatie natuurlijk.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:24

Koffertje mee en de veronderstelling dat je niet naar huis kan door laten sijpelen! ;-) Heel veel succes straks. Hopelijk nemen ze het serieus nu, enorm rot om te lezen hoe je steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd :(:)

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:39

Heel veel sterkte :knuffel: