Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Friemel schreef:Even een vraagje, ik had contact met mijn verzekering nav een rebase en ging daarbij ook googlen.
Nu zag ik dit op meerdere websites:
"Om de pasvorm te verbeteren zal uw tandprotheticus na gemiddeld 6 weken een zachte laag in uw noodgebit maken"
Ik heb dat niet gehad en MOET dus de dinabase gebruiken omdat de heuveltjes die er normaliter inzitten ook pijnlijk zijn los van dat beide veel te groot zijn, jullie wel?
XxMariellexX schreef:_Friemel schreef:Even een vraagje, ik had contact met mijn verzekering nav een rebase en ging daarbij ook googlen.
Nu zag ik dit op meerdere websites:
"Om de pasvorm te verbeteren zal uw tandprotheticus na gemiddeld 6 weken een zachte laag in uw noodgebit maken"
Ik heb dat niet gehad en MOET dus de dinabase gebruiken omdat de heuveltjes die er normaliter inzitten ook pijnlijk zijn los van dat beide veel te groot zijn, jullie wel?
Ik zou zeker even bellen!
Ik kom net van de tandprotheticus vandaan en hij heeft inderdaad een zachte laag van een soort rubber in mijn gebit gedaan en hij zit nu echt zo stevig als een huis kan ook gelijk eten wat ik afgelopen 6 weken echt niet heb kunnen doen! Gister als ik mijn mond open deed viel boven en onder uit en nu zit het muurvast heb gewoon moeite om hem uit te halen haha
_Friemel schreef:Hoe gaat het hier?
Hier bezig met het laatste botsplintertje! mijn kaak zakt wel echt inmens snel, dus zelfs met dinabase moet ik boven plakken want hij klapt om, 13 juni mijn rebase ben wel beetje zenuwachtig, wat nou als ik straks alsnog mijn bovengebit niet kan vast zuigenDe voorkant van mijn gehemelte is zó fors gezakt vergeleken met de zijkant (zowel boven als onder erg weinig tandvlees)
Ben benieuwd of dit ook issues met implantaten gaat geven...
Ik heb in ieder geval heel veel zin in volgende week vrijdag, eindelijk geen dinabase taferelen meer
sasja0705 schreef:_Friemel schreef:Hoe gaat het hier?
Hier bezig met het laatste botsplintertje! mijn kaak zakt wel echt inmens snel, dus zelfs met dinabase moet ik boven plakken want hij klapt om, 13 juni mijn rebase ben wel beetje zenuwachtig, wat nou als ik straks alsnog mijn bovengebit niet kan vast zuigenDe voorkant van mijn gehemelte is zó fors gezakt vergeleken met de zijkant (zowel boven als onder erg weinig tandvlees)
Ben benieuwd of dit ook issues met implantaten gaat geven...
Ik heb in ieder geval heel veel zin in volgende week vrijdag, eindelijk geen dinabase taferelen meer
Na het rebasen, blijven ze wel een tijdje "goed zitten" zodat je alleen (als goed is) onder hoeft te plakken... maar vergis je niet... jouw kaak blijft nog een behoorlijke tijd slinken.
Hoe snel en hoe veel is echt niet te zeggen, gaat bij iedereen anders.
Bij mij was het al binnen 10 dagen raak, haha. Maar ik ken ook mensen waar het lang paste ondat het slinken bij hun gewoon langzaam ging.
Oh, en ik had een dag naar het rebasen last van drukplekjes dus hoppa weer terug en aanpasssen.
Verder moet ik nu echt dringend een afspraak maken om weer te rabasen ( mijn "nieuw" gebit)... ik hoop dat nu naar een jaar mijn kaak eindelijk klaar is met veranderen
Siers83 schreef:Ah balen dat plakken niet goed ging vandaag.
Met implantaten heb ik geen ervaring, maar ben ik wel benieuwd naar. Is het fijner dan een gewoon gebit?
Ik heb alleen boven een prothese en die zit prima en plakt ook goed met poeder, kan alles eten gelukkig