Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 20:30

Fijn Rucamor, mooi nog een extra kg!

Malenka, wat heerlijk zoveel lopen! Echt goed.

Ik zou ook wel willen wandelen met hond en pony, maar dat zit er helaas niet in. Ben bang dat dat ook niet meer komt.
Doel van weer paardrijden blijft wel staan en omdat mijn problemen zijn ontstaan toen ik ben gestopt met rijden ivm kreupel paard, heb ik ergens nog wel hoop dat weer gaan rijden verbetering gaat brengen.
Maar eerst afvallen, want het moet wel eerlijk zijn voor het paard.
Als lopen dan nog niks wordt dan maar eens kijken voor een handrolstoel. Nu doe ik veel met een scootmobiel maar dan zit je alleen maar en hij past niet in de auto

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:20

Ik heb gemist dat je ook niet meer (goed?) kunt lopen Tiwi, wat prut!

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:44

Ik ben benieuwd voor degenen die stappen tellen, waarmee jullie dat doen? App op je telefoon? Een smart watch, of anders?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:48

Ik heb een Garmin smartwatch en probeer 10.000 stappen per dag te halen. Helaas een peesplaat ontsteking onder m’n voet dus wandelen is nu niet m’n grootste hobby

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:53

Ik heb ook garmin watch. Maar die draag ik 24/7 en als rechtshandige ook nog rechts. Dus tandenpoetsen, paard poetsen, hij telt alles mee. En dan kom ik nog niet aan 10000 stappen per dag :oo

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:57

Rocamor schreef:
Ik heb ook garmin watch. Maar die draag ik 24/7 en als rechtshandige ook nog rechts. Dus tandenpoetsen, paard poetsen, hij telt alles mee. En dan kom ik nog niet aan 10000 stappen per dag :oo

:') Hier links maar paarden aan huis en loop veel rondom huis en probeer regelmatig wat te wandelen als ik op kantoor ben geweest

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:01

Ik gebruik nu een Fitbit. Maar die leen ik van de vermoeidheidskliniek dus ik wil iets voor mezelf aanschaffen. Ik twijfel tussen Garmin en Polar.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 07:28

Mijn stappen worden geteld door de samsung smartwatch 4, die kreeg ik gratis bij de aanschaf van mijn telefoon. Ik heb er ook een abonnement op zodat ik kan bellen en appen zonder dat mijn telefoon in de buurt is dus ik zou ook mijn telefoon op stal kunnen laten als ik een rijbroek met onhandige zakken draag en dan onderweg toch kunnen bellen mocht er wat zijn :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:15

Ik heb een smartwatch van Garmin. Inmiddels 3 jaar oud maar doet het nog prima.

Vanaf vandaag de broekriem weer wat aanhalen totdat hij letterlijk ook weer een gaatje strakker kan. Afgelopen week veel etentjes gehad dus kwam er weinig van m'n goede plannen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:26

Is er iemand die orlistat heeft gebruikt en daar positieve ervaring mee heeft?
Morgen nog bloedprikken voor de laatste onderzoeken en overmorgen nog de laatste 24 uur urine inleveren. Ik heb nog steeds hoop dat er nu iets terug komt wat zo hoog is dat het niet meer te negeren is. Ik wil eigenlijk echt niet met medicatie beginnen omdat ik bijna 99.9% zeker weet dat het niet in mijn voeding zit. Zou van de praktijk ondersteuner nog wat terug krijgen omdat er eigenlijk geen GLI traject passend is voor mij en ze iets van diabetes wilde bekijken. Niks meer vernomen, verwacht het ook niet gezien alles behalve medicatie geprobeerd is.
Ik ben zoveel mogelijk dingen nu aan het afmaken zodat straks mijn moeder minder last heeft met de operatie, ze gaat dan de paarden mesten enz. Ik krijg momenteel daardoor echt genoeg beweging haha. Vooral schoonmaken en opknappen maar vanmiddag bielzen opgehaald.
Na de operatie is toch wel echt mijn doel om weer te kunnen paardrijden, ik wil daar toch ook echt mijn kg voor kwijt. Het is normaal al onmogelijk voor mij maar in een rolstoel straks een grote uitdaging.

Tiwi, lijkt mij erg lastig als je slecht ter been bent om meer beweging te zoeken. Misschien zeg ik iets stoms maar ipv een opklap rolstoel een rollator? Dat je wat kan lopen en eventueel kan rusten tussendoor? Ik heb een tijd terug een fietsje voor onder mijn bureau gekocht om wat extra beweging te krijgen tijdens werk, zoiets misschien een optie? Koste overigens niet te hele wereld.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 22:10

Een rollator lost niks op voor mij. Ik kan een kwartiertje lopen voor ik pijn krijg in een zenuw bij mijn SI gewricht links deze straalt zo door mijn been dat ik mijn been niet meer naar voren krijg. Strompel ik dan toch door dan gaat rechts ook meedoen. Het enige dat dan nog helpt is gaan zitten of liggen. Het is dus puur de beweging van het lopen in mijn SI gewrichten die de zenuw irriteert.
Ik zoek dus iets wat in de auto kan zodat ik ook eens een dagje weg kan buiten mijn woonplaats.
Een brace helpt iets zodat ik nog de hond kan uitlaten of even wat met mijn pony doen.

Mijn dag bestaat dus uit kwartiertjes met rust tussendoor. Wat dat betreft ben ik al heel blij met de fysio die mij een bewegingsplan geeft met veel afwisseling en weinig lopen/staan.

Vandaag dus de gourmet gehad en ik merk dat ik niet meer gewend ben om veel te eten. Vol-vreten lukt niet meer al zou ik dat willen.
Dus redelijk gezond gegeten maar dan uit kleine pannetjes.

Mijn huisarts wist ook geen GLI die voor mij geschikt zou zijn, maar via de verzekering dus een GLI gevonden bij de fysio die niet op het standaard lijstje van de huisarts staat.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:33

Dit paasweekend volledig uit de bocht gevlogen, met veel paaseitjes, paastaart, snacks, gourmetten, en veel wijntjes....vandaag maar weer mezelf een schop onder mijn kont geven....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:51

oji schreef:
Dit paasweekend volledig uit de bocht gevlogen, met veel paaseitjes, paastaart, snacks, gourmetten, en veel wijntjes....vandaag maar weer mezelf een schop onder mijn kont geven....

Hihi je bent niet de enige :') m’n moeder kan heel goed koken en die had kerstster gemaakt (taart met slagroom en advocaat) bij het avondeten heb ik voornamelijk groenten gegeten maar daarna kwam rocky road uit de kast met ijs en advocaat.. gisteren ging goed tot we bij de ah xl waren en ik verse sushi zag. Nou ja totaal zat ik nog onder de 1500 kcal..

Vandaag maar weer in regime

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:18

Wij doen niks met Pasen, behalve gisteren een reünie van mijn familie. Daar was lunch bij. Met paaseitjes, slagroom, luxe broodjes, kroketten, soort puddingbroodjes. En heerlijke petitifoure bij binnenkomst.

Kortom, alles dat niet past in mijn voeding :D

Ik heb dus heerlijk netjes ontbeten gisteren met kokosyoghurt, wat aardbeien, gebroken lijnzaad en hennepzaad. En ze hadden een glutenvrij, zuivelvrij en eivrij petitfoure voor mij. En daarna als lunch heerlijke gebakken champignons, en een lading (halve) glutenvrije minibolletjes met mager beleg. Gesmuld van de lunch en omdat ik bang was dat ze het restant zouden weggooien, gevraagd of het mee mocht. Dat werd dus mijn avondeten. Plus een reepje pure chocolade, als vervanger voor al die paaseitjes...

Dus voor mijzelf viel het mee :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:10

het was net zoals bij vele denk ik een gezellige pasen, maar absoluut genoten, dus we gaan gewoon weer verder! Knap Marjan en Rocamor dat je bewust bent geweest van al het lekkers en toch hebt kunnen genieten!

Hier heeft mijn vriend weekboodschappen gehaald, met de beste bedoelingen toch wat vettere dingen gehaald (kipdij ipv kipfilet, gewoon gehakt ipv mager). Dus even porties aanpassen en wat meer groenten toevoegen denk ik! We werken er wel omheen :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:16

Oh daar let ik verder niet op Aight.

Ik had gisterenavond een - overigens - heerlijke pompoen-wortel soep, met wat haver-fraiche erdoor. Voor mijn partner had ik stamppot met wortels gemaakt met uitgebakken spekkies. Die zelf ook maar genomen in de soep. Ik stond vanochtend op met het gevoel van een dik rechterbeen: bingo, weer 1.5 kg zwaarder. Pffff, is en blijft een uitdaging. Dat eet ik dan ook maar niet meer....

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:19

Ik had een prima pasen. Bewuste keuzes gemaakt (ik word echt niet meer blij van én driedubbel lunchen én veel chocolade én weinig bewegen én....) en het kost me amper nog moeite. Zo neem ik wel (vegan) paasstol, maar geen paaseitjes. Keuzes die ik steeds maak met 'is dit een 8 van de 10 of niet?'. Als ik iets niet lekker genoeg of bijzonder genoeg vind voor een 8, laat ik het staan. Werkt best :-D Ook als iemand dan zegt 'neem je niet?'. Zeg ik gewoon 'Nope, is geen 8'. En inmiddels weten familie en collega's dat ik zo werk en hoef ik me dus ook niet te verantwoorden ofzo meer.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:21

Oh, dat is een mooie Tink, die ga ik imprinten voor mezelf!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:24

Ik heb Pasen overgeslagen :) Nu op mijn werk overal Milka-paaseitjes, maar ik hou vol!

Sinds 17/3 nu -4,4kg. En nu en dan honger maar als ik dan toegeef met mate, is het de dag nadien zichtbaar on the scale en dag nadien terug stabiel :)

Nu dus nog exact 15kg te gaan!

Morgen ga ik zelf naar de winkel, nog wat proteïne-ideetjes opdoen.

De suiker-afkickverschijnselen zijn gelukkig gone.

Nog tips voor de winkel morgen? (Jumbo)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:34

Vandaag de dag begonnen met een uur sporten. Maandag ging niet door dus vandaag iets nieuws geprobeerd. Iets pittiger dan de maandag maar past eigenlijk wel beter, meer gemotiveerde groep. Ik mag onbeperkt sporten dus deze houden we erin.
De maandag blijf ik ook doen.
Gisteren yoga, maar dat is meer ontspanning en lenigheid dan conditie.
Wel de paasmaaltijd er weer lekker af gesport. Dat voelt fijn.

Wat betreft kipdij, kan je prima nemen als je het even schoonmaakt en de vetste stukjes eraf snijdt. Het is veel malser en heeft meer smaak. Kip is een hele fijne eiwitbron daar zou ik niet op korten. Dan kan je beter iets minder vet bij de bereiding toevoegen.
Als je het rookt of grilt op een rooster druipt het vet er vanzelf af.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

pff pittig rocamor dat je lichaam zo snel reageert op eten.

wow mi_amore dat is echt veel! Fijn dat het aanslaat, maar lijkt mij ergens wel hard voor zo'n korte tijd (ook omdat je maar zo weinig eet)?

tiwi wat voor sport doe je?

Kipdijfilet vind ik zeker ook lekkerder :P en geniet er ook echt wel van en koop het zelf ook wel voor in gerechten! Maar probeer dan eerder 100 gram aan te houden ipv bijvoorbeeld 150 gram kipfilet, uiteindelijk is dat de balans die ik moet vinden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:59

Ik doe fysio-fit en daar zit ik een beweeg-start groep dat is vooral kracht opbouw in de grote spiergroepen en cardio. Vandaag heb ik stabiliteit gedaan daarbij train je spieren die je normaal niet zoveel gebruikt. Dat is wel een mooie aanvulling en soms ook wel een overlapping.
In de beweegstart groep zitten meer kwetsbare mensen, dus daar wordt wel rekening mee gehouden. Ik heb het gevoel dat ik een beetje uit die groep aan het groeien ben maar nog niet sterk genoeg voor kracht en conditie.
Dat is niet zo erg zolang de mensen uit de maandag groep mij maar laten en mij niet afremmen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:38

Als ik het zo lees ben ik erg blij dat ik geen Pasen vier :j .

Ondertussen ben ik in maart weer 3 kilo kwijtgeraakt. Dat gaat dus best netjes voor de laatste 10 kilo. Ik merk dat ik steeds minder eten nodig heb (vroeger at ik rustig 2 porties van een gerecht, nu krijg ik met moeite 1 portie weg).

Verder zie ik in de spiegel erg veel verandering de laatste 1,5 week dus dat motiveert ook echt enorm! Ik ga dus rustig zo door en dan komen die laatste 8 kilo er ook nog af. Misschien dat ik zelfs wel doorga tot de 70, wie weet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:08

Hey meiden, wat zijn jullie lekker bezig!!

Hier gaat het heel goed met de medicatie. Mijn suiker lijkt wat te stabiliseren (ik heb minder dorst) en mensen zien dat ik minder vocht vast hou. Mijn gezicht en mijn profiel worden smaller.

Nou at ik al niet veel, maar nu dus nog minder :)) Ik eet wel heel regelmatig en met kleine porties. Dus hongergevoel is er eigenlijk ook niet.

Of ik ben afgevallen, weet ik niet. Ga ik maandag zien. (Diëtiste)

Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik 2 of 3 broekmaten krimp, ik nieuwe rijlaarzen laat aanmeten. :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:51

Hallo allemaal, mag ik jullie wat vragen?

Ik moet 20 kg afvallen. Heb een te hoge bloeddruk en een niet werkende schildklier (Thyrax) Ik gebruik best wat medicatie oa ook maandelijkse injecties tegen migraine. Dit en het feit dat ik in de overgang kwam (ben 51 jr) heeft niet geholpen om een gezond gewicht te behouden.

Nu mag ik 1350 kcal eten op een dag. Dat lukt prima, overdag werk ik, ‘s avonds vaak naar stal. Maar dan…. ‘s avonds rond 21u / 22u krijg ik enorme drang naar zoete dingen. Ik probeer niets te pakken maar het lukt me tot nu niet. En dan is de rem er af en eet ik alsnog teveel |(

Ik beweeg al veel meer en hopelijk mag ik binnenkort weer sporten. Maar hebben jullie tips? Wat doen jullie in zo’n geval? Eet je dan nog iets gezonds en voldoet dat dan? Of juist niet en zoek je afleiding. Ik heb tot nu toe nog niet iets gevonden dat lukt. Hopelijk hebben jullie een handige tip?