Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:20

Nee helaas niet, was wel graag geweest, maar middenin de verhuizing en ook nog werken.
Veel plezier Annepaardoes!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:08

Leuk om te lezen van iedereen op de 9 maanden beurs :D
Ik was graag gegaan, helaas andere plannen en drukte

MerelV wat leuk zeg zo'n 3D echo! Lijkt mij erg bijzonder

Lien_ Heel fanatiek rijden wij niet, het is ook steeds zo nat... Maar fijn is het wel :) Het was zeker schrikken maar gelukkig is alles weer goed. Maandag naar de fysio :)
Ja dat heb ik ook dat het zonde is om zwangerschapskleding te kopen. Gelukkig mag ik het lenen van een vriendin mocht ik het nodig zijn. Begrijpelijk dat dipje, dat herken ik wel. Lekker gaan genieten van de echo! Spannend een geslachtsecho!

Yipee begrijpelijk dat reageren er dan in schiet. Ik had er eerst ook echt geen puf voor... Vooral niet als ik in 4 praat topics zit _O-
Dankjewel! Jurkjes in de winter vind ik wel een uitdaging hihi. Wat lekker al 27 weken. Kan van mij niet snel genoeg gaan. Wat is dat precies?

Annepaardoes wat leuk! Heel bijzonder dat hartje horen
Dankjewel! Ik zal even Googlen. Wel heb ik een andere fysio voor nu eerst gevonden waar ik maandag heen ga.

Fenn ah oke! Dus sauna's kunnen opzich wel, dat wist ik niet

Jasz ook al in de jurkjes :D Ik ben alleen echt geen jurkje-mens :o Dus voor mij alleen zomerjurkjes haha

Dimphyl dankjewel! Rijden gaat nog. Maar niet te veel, te vaak en te lang. Maar het was wel even erg fijn. Fijn dat de schilderwerken klaar zijn! Kan je weer afstrepen :j Wel balen van het behang.. kan je nog een keer

Redbutton spannend, nog 2 lange weken hihi. Het is erg lastig je energie te verdelen. Het is even leren maar vooral frustrerend. Je wil nog zoveel...

Ik lees wel veel over Vinted. Is dat wat? Geen ervaring mee

Hier een leuke bijzondere echo gehad donderdag. Echt een heel mooi koppie gezien. Wij zijn zo nieuwsgierig. Ze was erg beweeglijk hihi. Lag ook helemaal op de kop.
Vrijdag voor het eerst naar zwangerschap zwemmen geweest. Erg leuk! Maar toch ook best pittig dat sporten in het water. Ik ga vanaf nu elke vrijdag :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:51

Aah wat leuk Kabayo!

Ja ik vind vinted heel fijn! Vooral als je maar tijdelijke broeken wil. Nu onder de 30 euro kwijt voor 3 fijne flared leggings.

Ik ben eindelijk iets minder misselijk sinds een paar dagen. Nig steeds wel elke dag, maar zolang ik genoeg eet goed onder controle te houden. Zo fijn!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:11

Kabayo, op vinted goed zoeken, doorvragen aan de verkoper, én afdingen. Ik heb al eens perfecte levi's spijkerbroeken voor 3€ per stuk gekocht.. <3 ik hou ervan dat soort koopjes.

Jasz, rond de 14 weken werd t bij mij ook minder, maar ben nu 16wk en heb nog steeds elke dag braakneigingen, t komt er alleen niet meer uit :')

Hier gister voor het eerst last van werk gehad. Ik werk in een winkel, wij hebben geen pauzes en eten op de vloer. Het was enorm druk en ik ging pas rond 2uur lunch maken, die ik uiteindelijk pas rond 3uur kon opeten. Ik heb de hele middag/avond last van buikpijn gehad. Helaas personeelstekort, en ik ben nogal een rouwdouwer, nu toch maar een stapje terug aangegeven bij de baas.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:50

Ik heb mijn eerste Vinted aankoop gedaan, ben benieuwd wanneer het binnen is!
Een hele partij kleding in maatje mini.
aangezien ze daar toch zo uit zijn, heb ik denk ik al wel bijna gnoeg *D
Afbeelding

Heb nog wat baby nestjes in de favorieten staan.. vind die nieuw behoorlijk prijzig.

En moet nog op jacht naar zomer/winter slaapzak.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:39

De slaapzakken van puckababy vind ik echte aanraders voor het begin, de piep en mini. Bemini heeft ook heel fijne slaapzakken, waarmee je ze ook in de autostoel kan doen. En daarna zijn wij op de 4 seizoenen van puckababy overgegaan, daar kunnen ze tot zeker 2 jaar in. Wel wat duurder, maar doe je super lang mee. En beide mannen hebben die gebruikt.

Qua kleding hield ik zo rond de 10 setjes kleding en wat meer rompers aan.

Dimphyl: dat is wel echt herkenbaar over je werk. Ik heb ook nooit pauze en werk ik de horeca. Dat ik wekenlang zo misselijk was had ik het daar wel echt zwaar mee. Probeer nu wel als het mogelijk is even te gaan zitten met eten

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:47

Ik hou ook echt van Vinted voor het wcoren van babykleren. Ze kunnen die kleine maat zo kort aan dat het zonde is om het allemaal nieuw te kopen.
Ik heb qua slaapzakken ook een puckababy mini en piep gekocht. Ben benieuwd hoe dat bevalt!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:07

suus_toes schreef:
Ik heb mijn eerste Vinted aankoop gedaan, ben benieuwd wanneer het binnen is!
Een hele partij kleding in maatje mini.
aangezien ze daar toch zo uit zijn, heb ik denk ik al wel bijna gnoeg *D
[ [url=m/CzoJKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb nog wat baby nestjes in de favorieten staan.. vind die nieuw behoorlijk prijzig.

En moet nog op jacht naar zomer/winter slaapzak.

Ooh die zijn leuk! <3

Dimphyl ik zou gewoon die pauzes nemen als je ze nodig hebt. Kun je geen kruk ofzo in de winkel neer zetten?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:30

Wat een leuke kledingsetjes! Zo schattig ook <3

Wij hebben qua slaapzakken die van de Hema en Ter stal en werkte goed. Daarnaast ging onze oudste mee kamperen terwijl het nog koud was en daarvoor hebben we dan wel weer bakken met geld uit gegeven aan een hele goede outdoor kinderslaapzak van Morrisson.

Net de 22 wekenprik en griepprik gehaald. Afspraak weken terug gemaakt en kon niet eens meer bij de dichtstbijzijnde ggd en ben nu bijna 24 weken. Is echt handig op tijd te bellen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:24

Zo goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer onder de levende hoor :')
Vorige week naar de negen maanden beurs geweest. Was een leuke ervaring en wel wat leuke/handige dingetjes kunnen score. Ook wel weer veel van hetzelfde soms. Maar het blijft voor mij nog steeds even wennen om alles in baby stijl te zien. Tot zover heeft mijn leven zich vooral binnen de dieren branche afgespeeld, en bij directe familie of vrienden ook allemaal geen kleine kinderen, dus dit is echt een nieuwe wereld :))
Helaas de dag na de beurs flink beroerd geworden. Ik weet nog steeds niet of het voedselvergiftiging was of acuut buikgriep, maar ik ben er behoorlijk naar van geweest.
Er stond al een standaard afspraak op de planning bij de verloskundige vanmorgen, dus wel fijn om zo even een checkupje te krijgen hoe het ervoor staat.

Wat een mooie foto's Kabayo! Mooi zo met die witte jurk op je zwarte paard.

En leuke kleding suus_toes, mooi op de kop getikt zo.

En goeie tip Fenn, ik las er gisteren voor het eerst over. Dus niet verkeerd om eerdaags al een afspraak te maken daarvoor.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:55

Thanks voor de tips over werk, komt goed :D t was voor mij even schakelen van de normale doordouwer stand naar "ik zorg niet alleen voor mezelf nu".

De eerste maatjes scoren ga ik binnenkort ook maar eens op vinted voor scrollen, inderdaad slaapzakken ook een goede! +:)+

Mischa wat rot dat je zo beroerd was, fijn dat je afspraak zo goed uit kwam, die bevestiging na ziek zijn is toch belangrijk.

Hier vanochtend de werkmannen over de vloer ivm opmeten nieuwe ramen/kozijnen, babykamer ook, daar hebben we nu besloten voor rolluiken bij de ramen, denk dat we daar heel blij mee gaan zijn. Nu nog even een week of 9 wachten tot plaatsen, maar dan zijn alle grote dingen echt klaar **\O/**

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:53

Al even niet meer gereageerd maar wel bijgelezen :)
Grappig al die verschillende verhalen over de groeiende buiken.
Hier inmiddels 18 weken maar ik kan het al een tijdje niet meer wegsteken. Ook doordat mijn darmen soms enorm kunnen opzetten lijk ik eerder 7 maanden ipv 4 maanden zwanger :P
Ik ben ook al teveel kilo’s bij naar mijn mening, hopelijk blijft het niet zo hard stijgen… :=

Welkom Jasz! Succes met de verhuis!

Suus-Toet, gefeliciteerd met jullie zoon! En wat een leuk shirt!

Kabayo lijkt me heerlijk zo nog kunnen rijden. Ik ben jaloers :P Ik heb er niet meer opgezeten sinds December denk ik. Wat leuk van de echo!!

Dimphyl, oh dat is balen van het behang na al dat werk! En goed dat je aangegeven hebt bij je baas dat je een stapje terug doet! En rolluiken zijn hier echt mijn redding, ik wil nooit meer een huis zonder :D

Ik vind die zwangerschapsbroeken zo fijn zitten. Ik heb ze toen in de sale gekocht en de gemakkelijkste zijn van C&A. Die hebben zo’n elastische band die je kan verstellen naarmate je buik groeit. Een beetje mee-groeibroeken, dus hopelijk kan ik daar tot het einde mee verder :)

Annepaardoes, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Ik vond dat het mooiste moment (zat toen bijna te huilen bij de gyn :') ) en dan de eerste keer dat we echt een baby zagen op de echo ipv een grijs vlekje :D En we de baby zagen zwaaien <3

Lien_ hoe was de controle en echo? Dat dipje herken ik heel erg, je wilt zo graag bevestiging maar ik voel nog niet echt iets dus blijf wat ongerust

9 maanden beurs is niet te doen voor mij als Belg qua afstand, maar ik ga binnen 2 weken wel naar een beurs hier in de buurt :) Dan kunnen we even kijken wat er allemaal op de markt is en handig is

Ik heb van een vriendin heel veel kleertjes gratis gekregen, echt superlief. Maar er zaten ook slaapzakken, bedtextiel in, .. dus echt heel fijn :)
Vanavond gaan we naar een andere vriendin om haar kinderwagen te bekijken (en waarschijnlijk dus ook te kopen :+ ) Scheelt toch ook alweer 1000 euro. Het is zo'n kinderwagen die je van baby tot peuter/kleurter kan ombouwen.

Misha ohjee, zal wel buikgriep geweest zijn denk ik. Er zijn echt enorm veel zieken nu! Gelukkig gaat het al wat beter!

Hier had mijn man ook vorige week opeens acute buikgriep. 2 dagen continue moeten braken %) dus ik ben dan naar de logeerkamer verhuisd.
Verder zit ik wat in een dipje, het werk is lastig op mentaal vlak en geeft me veel stress (ze zijn niet echt blij met de zwangerschap). En ik ben eindelijk zwangerschaps-klachtenvrij, dus geen misselijkheid meer of gespannen borsten enz maar dat maakt me dan weer zo onzeker :roll: Volgende week mag ik naar de vroedvrouw gelukkig, dan kan de doptone me hopelijk al wat geruststellen. En binnen 3 weken heb ik een echo op 21w, dus die vind ik wel spannend. Nu naar de HA, ik heb best veel pijnlijke steken in mijn bil en als ik rechtsta loop ik even te manken dus ik vrees een beetje voor bekkeninstabiliteit :(

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:14

Mag ik even klagen tussendoor?! ^)
Werkt hier iemand uit dit topic ook in de zorg?
Lukt het jullie allemaal nog een beetje..?.

Het begint mij echt zwaar te vallen.. werk dan op een somatiek afdeling met 24 cliënten. De ene zwaarder als de ander natuurlijk..
Ik zit al voor 22% in de ziektewet.
Omdat ik geen lange late diensten meer werk.. ivm vermoeidheid trok ik dat niet.

Nou heb ik ook nog de laatste 2 week enorme rugpijn erbij gekregen..
Eerste week doorgezet, afgelopen maandag moest ik tot 12.30 en was daarna echt dood op. Heb toen eerst een uur op de bank gelegen. (En ik lig nooit op de bank..!)
Gister besloten om thuis te blijven, had anders een volledige dagdienst.

Ga vanavond weer 3 uurtjes proberen van 20 tot 23uur.

Maar ohh wat baal ik er van! En ik wil gewoon niet er eerdaags al volledig uit liggen.. :')

Oja, de kleine jongen groeit als kool volgens mij <3 , heb het idee dat m'n buik per dag groeit. Lekker liggen zit er ook niet meer, heb alleen nog geen zwangerschapskussen dus lig nu tegen een extra kussen aan :') dit scheelt al wel enorm om een beetje comfortabel te liggen. :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:25

Suus: wat een super leuk schattige kleertjes. <3 Balen dat je je werk niet lekker kan uitvoeren. Is dit goed bespreekbaar op je werk? En loop je al bij de fysio?

Fenn: thnx voor de reminder. Van de week maar even doen.

Dimphyl: jeetje wat snel, 9 weken na opmeten. Of staat de offerte al langer uit? Fijn dat het grote werk dan gedaan is.

Farjen: dat klinkt wel al bekkengerelateerde klachten. Paar berichtje terug heb houdingtips gedeeld die ik van mijn Bekkenfysio heb gekregen. Misschien heb je er wat aan. Verder is de “brug” als oefening een hele goeie om te doen. https://fysiotherapie4all.nl/oefeningen/brug-oefening je kunt desnoods een bal (rond de 25 cm doorsnede) tussen je knieën klemmen tijdens de oefening.

9 maanden beurs zaterdag was leuk, maar wel heel druk. Niet veel gekocht omdat ik niet zo goed weet wat nodig te hebben en we pas in maart weten of we een jongetje of meisje krijgen. Wil daar toch ook het een en ander op afstemmen.
Sowieso een gezellige dag met mijn zus gehad.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:51

suus_toes schreef:
Mag ik even klagen tussendoor?! ^)
Werkt hier iemand uit dit topic ook in de zorg?
Lukt het jullie allemaal nog een beetje..?.

Het begint mij echt zwaar te vallen.. werk dan op een somatiek afdeling met 24 cliënten. De ene zwaarder als de ander natuurlijk..
Ik zit al voor 22% in de ziektewet.
Omdat ik geen lange late diensten meer werk.. ivm vermoeidheid trok ik dat niet.

Nou heb ik ook nog de laatste 2 week enorme rugpijn erbij gekregen..
Eerste week doorgezet, afgelopen maandag moest ik tot 12.30 en was daarna echt dood op. Heb toen eerst een uur op de bank gelegen. (En ik lig nooit op de bank..!)
Gister besloten om thuis te blijven, had anders een volledige dagdienst.

Ga vanavond weer 3 uurtjes proberen van 20 tot 23uur.

Maar ohh wat baal ik er van! En ik wil gewoon niet er eerdaags al volledig uit liggen.. :')

Oja, de kleine jongen groeit als kool volgens mij <3 , heb het idee dat m'n buik per dag groeit. Lekker liggen zit er ook niet meer, heb alleen nog geen zwangerschapskussen dus lig nu tegen een extra kussen aan :') dit scheelt al wel enorm om een beetje comfortabel te liggen. :j

Ik had 2 weken terug ook flink rugpijn maar bij mij hebben de oefeningen van de bekken fysio echt geholpen! Ben zeker 1,5 week klachten vrij geweest. Nu afgelopen dagen te druk geweest en 1x op het paard gestapt en nu is het iets terug. Maar met wat meer rust en de oefeningen lukt het heel goed.
Ik doe ook fysiek werk maar ik moet ma een dag werken ook een uur op de bank gaan liggen hoor, en gisteren een dag thuis gebleven omdat ik echt zo moe was van alle drukte dat mijn lichaam stop zei. Ik geef er aan toe en probeer mn werkdagen echt wat rustiger te plannen (ik plan al mijn afspraken zelf in) en ik plan wat vaker een vrije dag tussendoor, ga mijn vakantie dagen toch amper gebruiken dit jaar.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:24

Dit gaf mijn collega idd ook als tip. Zij zei ook, als het zwaar wordt plan dan gewoon een vrije dag, want je krijgt je vakantiedagen toch niet op.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:00

Dat, ik ben er niet goed is maar denk dat het echt nodig is op tijd rust te pakken en even een uur te liggen.

@farjen, wat balen van je werk. Wat ontzettend ouderwets. Op deze manier geeft het je juist meer stress. Kunnen ze je die energie beter in het werk kunnen steken.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:19

Leuk Kabayo, was het gewoon een echo voor de pret of om dingen te controleren?

jasz fijn dat de misselijkheid minder wordt. Ik was zo opgelucht toen

Dimphyl goed op jezelf passen :(:) flink doorpakken op werk kan later wel weer, voor nu is jullie gezondheid belangrijker. Fijn van de rolluiken, is toch prettig als alle grote dingen af zijn straks lijkt me

suus_toes super schattig die kleding <3
Jullie inspireren mij, ik ga ook eens op Vinted zoeken. Ik ben alleen niet zo goed in leuke dingen spotten maar alles is te leren toch :D

Mischa wat naar dat je zo ziek bent geworden erna. Is alles nu weer oké?

Farjen :(:) jammer dat het op je werk zo lastig is. Ik zou daar ook stress van hebben. Hopelijk heb je voor de zwangerschap snel geruststelling, nog even een paar weken geduld hebben

Qua werk kan ik niet echt meepraten want ik werk van huis. Dikke knuffel voor jullie

Ik heb m’n serie afspraken erop zitten, controle was prima maar de echo was niet leuk- niets per se mis maar we hadden een draak van een verloskundige. Had het speciaal als eerste afspraak op de dag ingepland omdat mijn man later op de ochtend een belangrijke afspraak op z’n werk had, we hadden een half uur buffer maar ze was al bijna 40 minuten te laat. Het eerste wat ze deed was een collega opbellen en die uitschelden dat die met vieze handen aan het echo apparaat had gezeten :=
Baby bewoog heel veel dus ze kon dingen niet zo goed zien, en op een gegeven moment zag ze iets ongewoons in de buurt van de rechter nier, staat op en loopt gewoon zonder uitleg de kamer uit. Wij natuurlijk meteen in de stress |( komt ze 5 minuten later terug en probeert weer te kijken, baby beweegt nóg meer (waarschijnlijk mijn stress) en toen kregen we beiden op onze kop want 'als we al stress hadden van een echo, wat dachten we dan wel niet te gaan doen als we ouders waren, dat zou niets worden etc'. Vervolgens maakt ze het meest idiote 3d beeld van het hoofdje, het leek net een demonenkind dus ik lag te schudden van het lachen, werd ze weer boos op me want ik moest stil liggen := daarna wilde baby niet meer draaien, ze heeft heel ruig m'n buik zitten porren maar nee hoor. Toen was ze het zat, we moesten sowieso over een maand terug om bij de gynaecoloog een vervolg echo te maken dus die mag ook de rest bekijken.
Ik was daarna echt in tranen ;( had gehoopt om me geruster te voelen en nu moeten we nog een keer- plus zo rot behandeld worden. Ik kan het inmiddels wel aardig relativeren, alles wat ze heeft kunnen zien was gewoon goed dus voor nu gaan we er vanuit dat alles in orde is. En zo niet, komt ook goed. Eind maart even twee dingen opnieuw bekijken, is stiekem ook een kans om baby weer te zien en het geslacht nogmaals te checken. Ze heeft het ons wel verteld (het zou een meisje zijn, super leuk en onverwacht voor ons want aan m'n man's kant zitten bijna alleen maar jongens) maar misschien zit ze er nog naast, dat zie ik ook wel gebeuren :+ zou niets uitmaken verder, natuurlijk
Heel verhaal maar goed, ik hoop dat jullie ervaringen met echos beter zijn _O-

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:14

Oh jeetje, en dit is in een ziekenhuis of prentaaal screeningscentrum? Ik zou hier toch ergens een klacht over neerleggen hoor, dat iemand misschien een slechte dag heeft hoeft niet af gereageerd te worden. Bizar hoor.

Wel fijn dat je het kan relativeren, maar als je twijfelt kan je altijd kijken of je al eerder eentje kan plannen lijkt me. Zeker met dit verhaal erachter.

Wij hadden gister ook een (20 weken) echo en dat was juist een fijne. Ook erg bewegelijke baby maar prettige dame die veel uitlegde en mijn vragen ook fijn beantwoordde. Het kan dus zeker heel anders :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:55

Nou het gaat dus niet overal van een leie dakje :+

Echt vervelend he Farjen en suus_toes als er zo'n druk ligt betreft werk. Je voelt je zo machteloos. En het haalt ook wel een beetje de charmes af van het zwanger zijn op dit gebied lijkt me. Echt niet oke dat er zo mee omgegaan wordt hoor.

En Lien_, wat een rotervaring. Die is echt niet geschikt voor dr baan zeg. Je mag daar echt over klagen hoor en ook vragen naar een andere de volgende keer. Het is allemaal al spannend genoeg, je moet juist steun krijgen van een verloskundige.
Hopelijk gaat het straks bij de gyn beter.

Hier gaat het wel weer de goede kant op, alleen mijn eetlust blijft achter, wat ik niet zo erg vind :') maar het hartje klopte goed en mn bloeddruk was netjes dus geen zorgen gelukkig.

Doen jullie trouwens mee aan de centering bij de praktijk?
Voor mij is het allemaal zo nieuw nog dat het me wel leerzaam leek eraan mee te doen, plus ook gewoon een nuttige sociale activiteit waar je misschien nog leuke contacten opdoet.
Mijn eerste afspraak is volgende week dus ben heel benieuwd.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:50

@lien, wat een horror. Ik zou echt een klacht neerleggen want dit is echt heel onprofessioneel.

@mischa wat bedien je met Centering? Cursussen? Ik zit bij een hele kleine praktijk die organiseert zelf niks. Krijg volgende week wel wat folders mee.
Mijn schoonzusje is medisch verloskundige in het ziekenhuis en heeft net haar diploma lactatie deskundige gehaald. Ik heb haar gisteren gevraagd of ze me zou willen helpen en heb me dus via haar ingeschreven over de volgende cursus die zij geeft in het ziekenhuis over borstvoeding.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:30

Ik ben ook (weer) begonnen aan Centering Pregnancy. Dit is een groep zwangeren die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend die dan onder leiding van de verloskundige samenkomen. Je hebt dan je controles, maar zit ook twee uur samen om te bespreken waar je tegenaan loopt of vragen die je hebt centraal kan bespreken. Daarnaast krijg je ook nog een boekje mee met handvatten, maar deze vond ik de vorige keer ook al erg, en ik kan er het woord niet voor vinden, maar simplistisch komt misschien wat in de buurt van mijn gevoel erover. Ik vond de gesprekken en discussies die we hadden op de avond waardevoller dan de inhoud van het boekje.

Ik vond het bij mijn eerste wat minder prettig, maar dat kan ook aan de groep hebben gelegen, en toen de corona eroverheen kwam ben ik gestopt. Nu bij de tweede vond ik het best gezellig en wellicht kunnen mijn ervaringen de eerste keer moeders ook wat helpen. Dus ga over 4 weken weer :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:02

Lien: ooh wat horror. Zou er wel wat mee doen. Ik snap dat je nu een beetje stress hebt.

Dat centering pregnancy heb ik nog nooit van gehoord. Maar klinkt niet echt wat voor mij. :')

Wij hebben nog wel een folder gekregen met webinars en cursussen in het ziekenhuis over bevalling en borstvoeding enzo. Hier gaan we ons nog wel voor aanmelden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:14

Het is ook vooral een manier voor de verloskundige om dingen te combineren, veel vragen zullen ze de hele dag door krijgen, en hier bespreek je het in zo’n groepje van ~10 vrouwen natuurlijk centraal en meteen en kan je de discussie ook richten op onderwerpen die wat meer tijd nodig hebben om te behandelen als in een normale controle. Heb nu wel weer dingen gehoord die ik bij de eerste niet wist, maar misschien ook omdat dit een andere praktijk is.
Denk dat het best waardevol is, maar het wel valt en staat met de sfeer in zo’n groep, en dat is lastig plannen natuurlijk.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:26

Oh wat een slechte ervaring Lien_! Dat klinkt echt niet goed. Krijg je over een maand wel een andere echoscopist?

Ah, Suus_toes, vervelend van je rugpijn :(:) . Ik ga mee met de rest: bekkenfysiotherapeut is echt handig. Vorige zwangerschap had ik veel bekkenklachten en zonder fysiotherapeut en voldoende rust was ik echt niet zo lang door blijven gaan.

Centering pregnancy viel bij mij op een super onhandig moment. Wel jammer. Had me wel leuk geleken. Nu de afspraken alleen. En blij dat ik hier mee kan kletsen.