Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:21

Voordeel van een elektrisch kussen is dat deze 3 warmte standen heeft (tov kersenpitten). Standje 3 is echt heet :') doet z’n werk goed. @jojoni ik hoop dat jij er net zoveel profijt van hebt als ik.

Ik heb Vd week zelfs een mat stoelverwarming 12volt voor in de auto besteld. Had al zo snel last tijdens het rijden… maar als je recht op de warmte zit verdwijnt dat gelukkig. Dus die ga ik de komende maanden lekker veel gebruiken :))

EmptyWords

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:30

Handige tip.

Nou, aangezien ik bijna een week later nog steeds zwanger ben volgens de test heb ik de verloskundige gebeld.

16 augustus is de 1e afspraak en de vitaliteit echo

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 13:40

EmptyWords schreef:
Handige tip.

Nou, aangezien ik bijna een week later nog steeds zwanger ben volgens de test heb ik de verloskundige gebeld.

16 augustus is de 1e afspraak en de vitaliteit echo

Zou dan na die 1e echo meteen aanmelden voor opvang, mits je dat nodig hebt.

Was bij onze 1e echt drama en toen hadden we met 8 weken zwangerschap aangemeld. Met 38 weken kregen we te horen dat er geen plek was. Uiteindelijk elders, maar niet ij ons eigen dorp, opvang gevonden en daar gaat nr 2 ook naartoe.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:44

Als het goed is, hebben we geen opvang nodig. Maar dat moeten we eerst met onze ouders bespreken. En die vertellen we pas als we de echo gehad hebben.

Maar daarna meteen even goed op papier zetten wat iedereen wel of niet wil

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 12:01

Maartje1990 schreef:
EmptyWords schreef:
Ik zal 35 zijn als ik beval, dus kom bij je in de buurt fabienne.

Lastig om te bedenken wat je gaat doen met de vakantie.

Ik heb echt geen geduld... dus de test maar gedaan.
[ [url=m/DtcblC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klopt precies met onze berekeningen. En dat betekent ook dat we idioot snel geluk hebben gehad.

Ik heb op 9 juni mijn koperspiraal laten verwijderen en zou vanaf 11 juni mijn ovulatie moeten hebben. Nu zijn we dus maar 1 ovulatie verder....

Gefeliciteerd! Heb je al contact gehad met een verloskundige?

Dustinlover schreef:
FIjn dat alles goed was Marjo!

Jojoni wat vervelend allemaal! Ik ben nu wel echt moe, maar er is op mijn werk ook zoveel veranderd(in negatieve zin)waardoor ik opzoek ging naar een andere baan. Toen was ik zwanger dusja nu blijven we maar zitten waar we zitten en tel ik de uren af naar de vakantie.

Vervelend hopelijk krijg je straks iets gevonden dat beter bij je past!

Hier vermoeiende 2 dagen gehad na 3 weken vakantie en dan weer werken (ouderenzorg dus ook wel een redelijk zwaar beroep). Kan me ook niet echt voorstellen dat ik het volledig tot m'n verlof kan blijven doen maar zullen zien.

Mijn contract loopt trouwens af per 1 oktober maar verwacht dat ik gewoon weer contract ga krijgen en dan vast, zo'n personeels tekort bij ons.

En vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg dus dat is fijn!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:22

Gefeliciteerd maartje!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:38

Gefeliciteerd Maartje! *\o/* *\o/*

Hier (alweer) een wat mindere dag. Na vorige week de hele week stil te hebben gelegen met een ontsteking op mijn kaak, ben ik vanmorgen vlak voor t werk aangereden met de fiets.. de rest van de ochtend in t ziekenhuis doorgebracht.
Ik geloof dat we nu bijna klaar zijn. Mijn been is gelukkig niet gebroken en de baby ziet er ook nog gelukkig uit. Even opluchting.
Voor zover ik zag, heeft mijn fiets een tragischer einde gehad. En ergens in t proces hebben ze wel mijn schoen gered maar ben ik een sok verloren :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:11

Jeetje, dat is schrikken. Gelukkig vooral materiaal schade

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:35

EmptyWords schreef:
Jeetje, dat is schrikken. Gelukkig vooral materiaal schade

Gelukkig dat wel. Vanmorgen iets voor 8 gebeurt en we zijn nog altijd in t ziekenhuis. Mag nog niet eten of drinken dus moe, pijn en honger.. en dorst.. de hormonen beginnen langzaam de bovenhand te krijgen. Kennen jullie dat :')

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:11

gefeliciteerd maartje! *\o/*

jeetje jojoni dat is wel flink schrikken , gelukkig alleen materiaal schade en zijn jij en de baby in orde!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:00

Bandenpijn is wel vervelend, Jojoni! Een warme kruik doet hier ook altijd wonderen bij van alles…
Idd bij Prenatal en bij BabyPark Amersfoort heb je zo’n uitprobeerbaan voor kinderwagens. Vond die van BabyPark nog beter.

Wat schrikken van je ongeluk! Gelukkig zijn jij en de baby verder in orde! Waarom mag je niet eten of drinken?

Hier een Joolz Day+. Heel blij mee. Houden gewoon dezelfde nu.

Spannend, Emptywords!! Opvang en kraamzorg idd regelen. Kraamzorg misschien nu al wel.

Gefeliciteerd Maartje!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:26

Bedankt allemaal! Ondertussen zijn we eindelijk terug thuis..
Ik kom ervanaf met veel pijn en een enkel die niet te gebruiken is. Wat nog niet zo erg is, in verhouding..

19marjo90 schreef:
Bandenpijn is wel vervelend, Jojoni! Een warme kruik doet hier ook altijd wonderen bij van alles…
Idd bij Prenatal en bij BabyPark Amersfoort heb je zo’n uitprobeerbaan voor kinderwagens. Vond die van BabyPark nog beter.

Wat schrikken van je ongeluk! Gelukkig zijn jij en de baby verder in orde! Waarom mag je niet eten of drinken?

Hier een Joolz Day+. Heel blij mee. Houden gewoon dezelfde nu.

Spannend, Emptywords!! Opvang en kraamzorg idd regelen. Kraamzorg misschien nu al wel.

Gefeliciteerd Maartje!

Ik denk dat ik niet mocht eten en drinken omdat ze eerst alle onderzoeken wouden afwachten. Voor t geval dat ik intern toch een bloeding ofzo had en ze moesten opereren ofzo..

We moesten uiteindelijk alleen wachten op bloedresultaten. Ze hadden pas om 12u bloed getrokken. Ipv om half 9 toen ik aankwam. Dus dan is t al snel laat, voordat ze die uitslagen hebben...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:38

Oh jojoni wat schrikken! Gelukkig is de baby oké :knuffel: ben benieuwd hoe je je morgen voelt (ivm spierpijn)

Maartje gefeliciteerd, fijn nieuws!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:54

Wat schrikken Jojoni! Gelukkig alles goed met de baby en valt de schade bij jou ook mee. Laat je lekker verwennen!

Gefeliciteerd Maartje!

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:33

Joh, wat schrikken! Gelukkig alles goed met baby en jezelf.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 06:26

jojoni schreef:
Gefeliciteerd Maartje! *\o/* *\o/*

Hier (alweer) een wat mindere dag. Na vorige week de hele week stil te hebben gelegen met een ontsteking op mijn kaak, ben ik vanmorgen vlak voor t werk aangereden met de fiets.. de rest van de ochtend in t ziekenhuis doorgebracht.
Ik geloof dat we nu bijna klaar zijn. Mijn been is gelukkig niet gebroken en de baby ziet er ook nog gelukkig uit. Even opluchting.
Voor zover ik zag, heeft mijn fiets een tragischer einde gehad. En ergens in t proces hebben ze wel mijn schoen gered maar ben ik een sok verloren :')

Jeetje wat schrikken! Sowieso al eng helemaal als je zwanger bent. Heb je nu veel last kc enkel die enkel?

Dank voor felicitaties, opzich wel verwacht maar toch een opluchting.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:48

Jojoni wat schrikken zeg! Gelukkig niks gebroken en hopelijk ook snel wat minder pijn. Het zit je tot nu toe nog niet echt mee zeg… hopelijk vanaf nu beter!

Gefeliciteerd met je contract Maartje! Toch fijn dat je je nu helemaal geen zorgen hoeft te maken om werk tijdens je zwangerschap!

@doubtless, welke mat heb jij gekocht voor in de auto? Ik mis ik mijn auto de stoelverwarming altijd in de koudere maanden haha.

@daiswees fijn dat de nipt goed is!!

Bedankt voor de tips ook over de babyfoon met camera! Wij zitten ook met het stukje veiligheid, ik wil niet dat ze mee kunnen kijken vanaf elders in de babykamer haha. Maar wel van meerwaarde dus!

Tweedehands wordt veel gedaan zo te zien! Denk dat ik als we eenmaal de dakkapel erop hebben zitten ook maar ga marktplaatsen voor de babykamer!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:40

Oh jeetje Jojoni wat schrikken! Hoe gaat het vandaag met je? Zal wel beurs zijn en spierpijn?

Maartje gefeliciteerd met je vaste contract! Heel fijn!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:16

Hey!

Ik heb eigenlijk niet zo'n slechte nacht achter de rug als dat ik dacht. Wel een pojnstiller moeten nemen gisteravond. En veel wakker geworden van pijn of koud of ... maar altijd direct weer in slaap gevallen als ik mijn been weer goed legde.

Nu wel een beetje pijn in mijn nek van t op de bank slapen in een 'gedwongen' houding. En heel veel spierpijn in mijn rechterarm, die gisternamiddag al wat moeilijk begon te doen. Mijn enkel is helemala dik en blauw en geschaaft en kan ik nog minder mee als gister. Dat zal ook wel te maken hebben met de zwelling. En niets steunen ofzo he. Maar ik had niet verwacht dat dat op 1 dag beter zou zijn..
Ah ja en mijn vinger doet een beetje raar.. dus dadelijk de moed verzamelen om die pleister eraf te pulken (echt zo'n slechte pleister in t ziekenhuis gekregen.. zo'n stoffen ding wat nu dus al helemaal vies is. En dan over elkaar heen geplakt) en dan een eigen pleister en wat wondzalf erop. Ik hoop dat deze niet vastplakt. Want zo voelt t wel..

Maar voor de rest gaat t wel geloof ik :')

@Yesterday, marktplaatsen is echt wel de moeite waard! Maandag hebben we zo nog een box, met matras, 2 boxleggers, boxomranding, nestje, speelgoedje en mobiel kunnen gaan ophalen voor 100 euro. Je ziet wel dat t gebruikt is maar ik denk dat ik de box toch ga overschilderen. En t is niet vies of afgeleefd ofzo.
T enige wat ik daar nu nog bij moet zijn dus wat hoeslakens en misschien een vliegennet (of hoe noem je dat officieel). Wij wonen namelijk op de buiten en de deuren staan regelmatig open. Ik denk dat t dan toch aangenaam is dat als de baby nog kleine dutjes in de box doet, er niet de hele tijd vliegen omheen gaan..

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:43

Ik kom mij ook melden!
Inmiddels 5 weken en 5 dagen, erg kort dus.
De meeste mensen zijn super blij maar ik voel mij toch wel wat anders merk ik.
Ik ben vooral aan het stressen en heb vooral paniek.

Zijn er meer mensen die zich zo voelen bij hun 2e?

Bij mij is het deels hormonen en deels verleden van een zeer pijnlijke zwangerschap en zeer lang herstel met een huilbaby.
Waar ben ik nu aan begonnen is de vraag die mij het meeste bezig houdt. :')

Even de lijst aangepast:

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:52

Welkom PeraManga, gefeliciteerd!

Ik herken je gevoel zeker hoor, maar bij mij is het de eerste.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:58

Ten eerste gefeliciteerd!

Ik herken het gevoel ook, na bij de eerste pre eclampsie en daarna moeilijk zwanger worden en een prille miskraam had ik in het begin vooral stress en piekeren naar nu vooral blij :D

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:50

Dankjulliewel!

Dat stemt mij toch wel een beetje gerust dat het niet raar is om zo achterlijk in problemen te denken 8)7 _O-

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:19

Gefeliciteerd PeraManga en welkom :)

Ik heb aanstaande vrijdag de 13 weken echo, ik ben dan 13+6. Vind het wel enorm spannend en merk sinds deze week dat het mij wel erg bezig houdt. Onbewust let ik meer op dingen qua voelen en soms schiet er dan wel eens door m'n hoofd van; is dit wel goed, hoort dit wel, straks is het fout.
Ik ga dan vaak een blokje wandelen om mijzelf even een reset te geven.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:33

Dat gevoel deel ik met je CynThier.
Ik ben nog niet zover en de 1e echo is pas over 2 weken.
Ik kom nog niks aan en voel me niet anders. Wel licht een beetje misselijk maar verder nergens last van. Het voelt een beetje alsof het nog niet echt is, maar aan de andere kant kan ik nergens anders aan denken.