Urbanus schreef:Het gaat heel goed, ze is schoon. Ze krijgt nu nog immunotherapie dus hopelijk blijft het gewoon zo.
Fijn!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustMe8484 schreef:chevax schreef:Een vraag aan mensen die zeggen dat je met kinderen niet meer zomaar een weekendje weg kunt: hoe doen jullie het met je paarden? Dat is niet te vergelijken met de zorg voor een baby, maar… ik lees hier bijv een topic van iemand over het buitenzetten van een paard, over de problemen met verhuizing van een paard, medische toestanden van een paard, enz. Ook dan gaat je leven door en ook dan ga je weekendjes weg. Maar je moet het wel allemaal regelen. Hebben jullie dat vooraf ook zo becijferd? En nee, dat is vervelend bedoelde vraag, oprechte nieuwsgierigheid.
Doel je op überhaupt een weekendje weg of specifiek alleen met je partner?
Want wij gaan gerust spontaan een weekend weg met de kinderen. Met z'n 2en is inderdaad lastiger, maar doen we ook wel af en toe en dan passen mijn ouders op.
Maar we zitten bv te twijfelen over een hond maar de grootste nee is dat die niet altijd mee zal kunnen wanneer de kinderen dat wel gewoon gaan.
Toen ik nog een paard had stond ze op min of meer vol pension dus daar kon ik gerust een weekend weg blijven. Dat hangt natuurlijk van de situatie af of dat wel of niet kan...
Menino schreef:de veranderende wereld. Dat is wel echt een dingetje en waar ik ook veel over nadenk. Aan de andere kant. Of putin morgen nou een bom op de wereld gooit, of ik en mijn (hypothetische) kind een auto-ongeluk krijgen. In beide gevallen houdt de wereld voor ons iig op met bestaan. Kan altijd. Wel een behoorlijk worst-case-scenario. En je hebt het geheel niet aan de hand, wat ook altijd in iedere tijd zo zal blijven. Overbevolking is ook een ding, maar niet overal. En ik hoop dat als mijn (klein)kinderen even avontuurlijk als mij zijn ingesteld ze de rust wel op zoeken. We twijfelen er uberhaupt over om misschien naar Zweden te gaan, da's al een stuk rustiger. Het klimaat is een lastiger vraagstuk. We zijn best ecohippie (vegatariers met een elektrische fiets en een havermelkvoorraad), maar ik zou 't denk ik te ver vinden gaan om daarom geen kinderen te nemen. Het is voor ons wel een reden om niet eens ook maar een beetje serieus na te denken over een evt. 3e of 4e als het zou bevallen (no pun intended) .
chanicha schreef:In mijn tijd was dat helemaal niet, voeden op verzoek, ik vind dat ook heel veel vragen van de moeders.
Ze kregen overdag de fles tot aan de laatste ,in het begin, rond half twaalf en dan naar bed en als ze goed groeiden werd die laatste snel teruggebracht naar een uur of tien en ze waren tevreden.
Moet wel zeggen dat de kinderen die ik kon goed op gewicht waren want zal bij de lichte kindjes wel anders zijn gegaan.
chanicha schreef:Dat klopt maar ik probeer meer te zeggen dat er tegenwoordig meer aan de baby dan aan de moeder gedacht wordt.
Ik verwoord me misschien niet helemaal goed maar soms zie ik een moeder met kindje die aan het eind van haar latijn is en waar verder niets uit handen komt.
Dan hebben ze een sprongetje en dan een groeispurt en de hele dag staat in het teken van borstvoeding.
Hou me ten goede, ik vind het prachtig om te zien maar er mag ook wel wat meer rekening met de mama gehouden worden.
Suzanne F. schreef:Nee maar die borsten heb je niet voor niks van onze lieve heer gekregen toch? Die zijn ooit bedacht om kroost mee te voeden.
Menino schreef:Denk dat mijn grootste belemmering hem toch zit in de beperking van vrijheid. Dat ervaar ik met mijn honden al als "last". Anderszijds, heb ik het als hondenbaasje wel altijd frustrerend gevonden dat kinderen altijd en overal welkom zijn en mijn honden maar thuis moeten verpieteren![]()
. En mijn honden zijn moeilijk en kunnen niet echt met een uitlaatservice/oppas. Wat dat betreft is de wereld wel weer meer ingericht op kinderen. Of ervaart men dat niet zo?
chevax schreef:Voor jezelf is je kind het mooiste, liefste en meest bijzondere kind dat er is. Maar onthou dat andere mensen precies zo denken over hun kind én dat voor de rest van de wereld jouw kind een kind is als alle anderen.
pmarena schreef:Toch heb je bij dieren heel wat meer mogelijkheden om ze meer voor zichzelf te laten zorgen / zorg te verlichten of uit te besteden, dan bij (kleine) kinderen. Als we het gewoon over gezonde exemplaren hebben.