Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:22

Ik lees ook even mee... Ik ga denk ik (weer) voor de goedkoopste van Zilveren Kruis. Tandarts hoef ik niet voor te betalen en verdere zorg verwacht ik ook niet nodig te hebben. Maar wie weet komen er nog goede tips langs. Mijn medicatie gaat toch van eigen risico af dus dat blijft jammer. :=

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:37

Ik ben al jaren av-top bij dsw. Kost veel geld maar dan heb je ook wat.
Alles word bijna wel vergoed er zijn maar weinig dingen die ik zelf betaal.
Kraamzorg word ook vergoed bijvoorbeeld als je dat zelf moet betalen is al snel 6 euro per uur.
en ik loop veel in ziekenhuis ook dat word allemaal netjes vergoed is al vaak dik 15.000 per jaar als niet meer is.
Dus ik ben altijd erg blij mee.
Declaraties staat dag later ook weer netjes terug op de rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:42

LinsxDot schreef:
Kraamzorg word ook vergoed bijvoorbeeld als je dat zelf moet betalen is al snel 6 euro per uur.
en ik loop veel in ziekenhuis ook dat word allemaal netjes vergoed is al vaak dik 15.000 per jaar als niet meer is.

Maar ziekenhuiszorg wordt sowieso altijd vergoed.. zou niet weten waarom je daar zo dik voor verzekerd wil zijn :n

Kraamzorg lijkt me ook niet iets wat je ieder jaar hebt :+

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:49

Relaxed schreef:
LinsxDot schreef:

Maar ziekenhuiszorg wordt sowieso altijd vergoed.. zou niet weten waarom je daar zo dik voor verzekerd wil zijn :n

Helaas niet alle ziekenhuis zorg word vergoed zoals je denkt!
En kraamzorg is niet elk jaar idd maar wel wat veel mensen vergeten wanneer hun zwanger zijn en erachter komen als ze niet meer over kunnen stappen! Dus vandaar dat ik het even aanstip!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:03

Ik werk jaren bij een zorgverzekering en kom eigenlijk nooit situaties tegen waarbij mensen behandelingen ontvangen in het ziekenhuis wat niet in de basis zit en wel in een aanvullende verzekering.

Kraamzorg eigen bijdrage is € 4,80. Hiervoor heb je vaak niet de meest uitgebreide aanvullende verzekering nodig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:08

LinsxDot schreef:
Relaxed schreef:

Helaas niet alle ziekenhuis zorg word vergoed zoals je denkt!
En kraamzorg is niet elk jaar idd maar wel wat veel mensen vergeten wanneer hun zwanger zijn en erachter komen als ze niet meer over kunnen stappen! Dus vandaar dat ik het even aanstip!

En wat wordt er dan niet vergoed? Heb je voorbeelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:11

Ik zie nu dat av top een achterlijk dure aanvullende verzekering is. Dat heeft sowieso niets met ziekenhuiszorg te maken..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:16

Achterlijk duur valt mee. Ik heb 2 jaar lang om de week fysio gehad en 1 keer per maand Cesar therapie. Alleen daarmee had ik de verzekering er al uit. Dan daarnaast nog regelmatig bij de tandarts en tel uit je winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:19

zonnebloem18 schreef:
Achterlijk duur valt mee. Ik heb 2 jaar lang om de week fysio gehad en 1 keer per maand Cesar therapie. Alleen daarmee had ik de verzekering er al uit. Dan daarnaast nog regelmatig bij de tandarts en tel uit je winst.

Ik vind 43 euro per maand achterlijk duur omdat het voor mij echt nooit uit zou kunnen ;) zo duidelijker?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:21

MightyJoe schreef:
Ik werk jaren bij een zorgverzekering en kom eigenlijk nooit situaties tegen waarbij mensen behandelingen ontvangen in het ziekenhuis wat niet in de basis zit en wel in een aanvullende verzekering.

Kraamzorg eigen bijdrage is € 4,80. Hiervoor heb je vaak niet de meest uitgebreide aanvullende verzekering nodig. :)

Had het laatst opgezocht en bij dsw stond er 6 euro nog wat per uur wat niet vergoed zou worden. En dat is toch hele hap geld hoor als je 40 uur kraamzorg nodig heb en dat uit eigen zak moet betalen. Het is maar een tip, om er naar te kijken mochten er mensen zwanger zijn.

En heb vaak genoeg zien staan bij dingen vergoed uit av top. Ook omdat er vaak bij behandelingen medicijnen bij horen.
Maar ik zeg niet dat iedereen het moet nemen hè, ik zeg alleen dat ik er tevreden over ben.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:22

Dsw av-top is in verhouding best goedkoop. In verhouding dus met vergelijkbare verzekeringen qua vergoedingen. Plus dsw is een 'goede' verzekeraar, ze stellen geen rare eisen aan zorgverleners. Ik ben als zorgverlener uit principe overgestapt naar dsw. Maar ik kan me voorstellen dat je daar neit altijd weet van hebt. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:33

De hoogste aanvullende verzekering van Menzis en Zilver Kruis bijv. zijn vergelijkbaar of duurder en dan moet je nog een aanvullende tandverzekering erbij afsluiten.
Bij DSW zit de tandverzekering er bij in

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:54

Ditzo heeft nu een fijne aanvullende verzekering voor slechts 3,50 euro per maand en die vergoed o.a. De eigen bijdrage voor kraamzorg.
Ik ben zwanger dus ik blij denk ik bij ditzo.

Ziekenhuiszorg wordt idd niet altijd vergoed. Poliklinisch bevallen heb je een behoorlijke eigen bijdrage en er zijn nog wel andere gyn behandelingen die je aanvullend kunt verzekeren omdat ze anders maar beperkt vergoed worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:57

LinsxDot schreef:
MightyJoe schreef:

Had het laatst opgezocht en bij dsw stond er 6 euro nog wat per uur wat niet vergoed zou worden. En dat is toch hele hap geld hoor als je 40 uur kraamzorg nodig heb en dat uit eigen zak moet betalen. Het is maar een tip, om er naar te kijken mochten er mensen zwanger zijn.

En heb vaak genoeg zien staan bij dingen vergoed uit av top. Ook omdat er vaak bij behandelingen medicijnen bij horen.
Maar ik zeg niet dat iedereen het moet nemen hè, ik zeg alleen dat ik er tevreden over ben.

Maar wat je zegt klopt gewoon niet, je hebt het over 15k ziekenhuiszorg en je aanvullende verzekering.. dat zijn 2 heel verschillende dingen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:07

Iemand ervaring met Just CZ? Die komt voor mij als meest voordelige optie eruit, ik zit al mijn hele leven bij Zilveren Kruis dus ik vind overstappen spannend :')

Ik wil gewoon basisverzekering, hoog eigen risico en niks aanvullend.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:08

Ben vorig jaar over gestapt van OHRA naar FBTO, omdat OHRA ggz niet volledig meer zou vergoeden (althans bij niet gecontracteerden). Nu stopt FBTO ook met volledig vergoeden bij niet gecontracteerden -O-
Dus ik moet weer opzoek naar een andere zorgverzekering. Of een andere psycholoog :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:08

carika schreef:
Ditzo heeft nu een fijne aanvullende verzekering voor slechts 3,50 euro per maand en die vergoed o.a. De eigen bijdrage voor kraamzorg.

Ziekenhuiszorg wordt idd niet altijd vergoed. Poliklinisch bevallen heb je een behoorlijke eigen bijdrage en er zijn nog wel andere gyn behandelingen die je aanvullend kunt verzekeren omdat ze anders maar beperkt vergoed worden.

Dit bedoel ik dus.. bij een gyn word lang niet alles standaard vergoed. Maar volgens meerdere hier is het niet zo.. gelukkig voor jullie zullen we dan maar zeggen dat je er geen ervaring mee hebt haha

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:09

Ik ga bij de ONVZ met aanvullend Optifit van 174,- naar 188,-, valt me nog zat mee.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:54

Welke gynaecologische behandelingen vallen wel onder aanvullend maar niet onder basis dan? Nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 01:08

LinsxDot schreef:
carika schreef:

Dit bedoel ik dus.. bij een gyn word lang niet alles standaard vergoed. Maar volgens meerdere hier is het niet zo.. gelukkig voor jullie zullen we dan maar zeggen dat je er geen ervaring mee hebt haha

Ik VRAAG ernaar, je geeft zelf geen antwoord..

En nee, bepaalde behandelingen bij een gyn worden niet vergoed, sterilisatie ligt lastig en ivf zit ook een grens aan.

Maar qua ziekenhuiszorg ga ik uit van gewone, reguliere behandelingen waar het gros ruim voldoende aan heeft.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 02:51

Ik blijf denk ik bij DSW met AV Standaard.
De aanvullend verzekering kost mij ongeveer 300 euro per jaar en dat heb ik alleen met mijn chiropractor vergoeding van 25 euro per behandeling er al uit. Daarbij komt dan nog vergoedingen van fysio (12 x 42 euro), tandarts (max 250 per jaar). Dus dat scheelt wel.

Ik twijfelde om aanvullend eruit te doen.
Maar het helpt toch wel omdat ik veel eigen zorgkosten heb en elk beetje vergoeding helpt dan wel mee.
Al blijft het jammer dat alternatieve geneeswijze maar max 25 euro per behandeling vergoed.

Ik ga dan 162 euro per maand betalen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:22

Relaxed schreef:
LinsxDot schreef:

Ik VRAAG ernaar, je geeft zelf geen antwoord..

En nee, bepaalde behandelingen bij een gyn worden niet vergoed, sterilisatie ligt lastig en ivf zit ook een grens aan.

Maar qua ziekenhuiszorg ga ik uit van gewone, reguliere behandelingen waar het gros ruim voldoende aan heeft.

Wauw op deze toon ga je het niet maken hoor. ben je sowieso niks verplicht hè! Ik geef aan dat zo is en hoef niet mijn hele medische dossier met jou te bespreken wat aanvullend vergoed is

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:34

Independence schreef:
Ben vorig jaar over gestapt van OHRA naar FBTO, omdat OHRA ggz niet volledig meer zou vergoeden (althans bij niet gecontracteerden). Nu stopt FBTO ook met volledig vergoeden bij niet gecontracteerden -O-
Dus ik moet weer opzoek naar een andere zorgverzekering. Of een andere psycholoog :')

Ik heb hier in dit topic een lijstje met echte restitutiepolissen gemaakt: x_spekkie_x @ [MWS] Zorgverzekering 2023

Een zuivere restitutiepolis is de enige die ongecontracteerde GGZ zorg volledig vergoedt.

Stad Holland heeft met 140,75 de goedkoopste restitutiepolis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:29

Stad Holland is dan wel iets dat ik wil overwegen! Daar ga ik eens rustig voor zitten.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:04

Ghostattack schreef:
Iemand ervaring met Just CZ? Die komt voor mij als meest voordelige optie eruit, ik zit al mijn hele leven bij Zilveren Kruis dus ik vind overstappen spannend :')

Ik wil gewoon basisverzekering, hoog eigen risico en niks aanvullend.

Ik zit nu bij just CZ, al 2 jaar trouwens en vorig jaar met diagnose endometriose en vervolgens behandelingen alles gewoon vergoed gekregen. Maar verder niks geks of bijzonders gehad en daardoor wel gewoon tevreden.