Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LinsxDot schreef:Ik ben al jaren av-top bij dsw. Kost veel geld maar dan heb je ook wat.
Alles word bijna wel vergoed er zijn maar weinig dingen die ik zelf betaal.
Kraamzorg word ook vergoed bijvoorbeeld als je dat zelf moet betalen is al snel 6 euro per uur.
en ik loop veel in ziekenhuis ook dat word allemaal netjes vergoed is al vaak dik 15.000 per jaar als niet meer is.
Dus ik ben altijd erg blij mee.
Declaraties staat dag later ook weer netjes terug op de rekening.
Relaxed schreef:LinsxDot schreef:Ik ben al jaren av-top bij dsw. Kost veel geld maar dan heb je ook wat.
Alles word bijna wel vergoed er zijn maar weinig dingen die ik zelf betaal.
Kraamzorg word ook vergoed bijvoorbeeld als je dat zelf moet betalen is al snel 6 euro per uur.
en ik loop veel in ziekenhuis ook dat word allemaal netjes vergoed is al vaak dik 15.000 per jaar als niet meer is.
Dus ik ben altijd erg blij mee.
Declaraties staat dag later ook weer netjes terug op de rekening.
Maar ziekenhuiszorg wordt sowieso altijd vergoed.. zou niet weten waarom je daar zo dik voor verzekerd wil zijn
Kraamzorg lijkt me ook niet iets wat je ieder jaar hebt
LinsxDot schreef:Relaxed schreef:
Maar ziekenhuiszorg wordt sowieso altijd vergoed.. zou niet weten waarom je daar zo dik voor verzekerd wil zijn
Kraamzorg lijkt me ook niet iets wat je ieder jaar hebt
Helaas niet alle ziekenhuis zorg word vergoed zoals je denkt!
En kraamzorg is niet elk jaar idd maar wel wat veel mensen vergeten wanneer hun zwanger zijn en erachter komen als ze niet meer over kunnen stappen! Dus vandaar dat ik het even aanstip!
zonnebloem18 schreef:Achterlijk duur valt mee. Ik heb 2 jaar lang om de week fysio gehad en 1 keer per maand Cesar therapie. Alleen daarmee had ik de verzekering er al uit. Dan daarnaast nog regelmatig bij de tandarts en tel uit je winst.
MightyJoe schreef:Ik werk jaren bij een zorgverzekering en kom eigenlijk nooit situaties tegen waarbij mensen behandelingen ontvangen in het ziekenhuis wat niet in de basis zit en wel in een aanvullende verzekering.
Kraamzorg eigen bijdrage is € 4,80. Hiervoor heb je vaak niet de meest uitgebreide aanvullende verzekering nodig.
LinsxDot schreef:MightyJoe schreef:Ik werk jaren bij een zorgverzekering en kom eigenlijk nooit situaties tegen waarbij mensen behandelingen ontvangen in het ziekenhuis wat niet in de basis zit en wel in een aanvullende verzekering.
Kraamzorg eigen bijdrage is € 4,80. Hiervoor heb je vaak niet de meest uitgebreide aanvullende verzekering nodig.
Had het laatst opgezocht en bij dsw stond er 6 euro nog wat per uur wat niet vergoed zou worden. En dat is toch hele hap geld hoor als je 40 uur kraamzorg nodig heb en dat uit eigen zak moet betalen. Het is maar een tip, om er naar te kijken mochten er mensen zwanger zijn.
En heb vaak genoeg zien staan bij dingen vergoed uit av top. Ook omdat er vaak bij behandelingen medicijnen bij horen.
Maar ik zeg niet dat iedereen het moet nemen hè, ik zeg alleen dat ik er tevreden over ben.
carika schreef:Ditzo heeft nu een fijne aanvullende verzekering voor slechts 3,50 euro per maand en die vergoed o.a. De eigen bijdrage voor kraamzorg.
Ik ben zwanger dus ik blij denk ik bij ditzo.
Ziekenhuiszorg wordt idd niet altijd vergoed. Poliklinisch bevallen heb je een behoorlijke eigen bijdrage en er zijn nog wel andere gyn behandelingen die je aanvullend kunt verzekeren omdat ze anders maar beperkt vergoed worden.
LinsxDot schreef:carika schreef:Ditzo heeft nu een fijne aanvullende verzekering voor slechts 3,50 euro per maand en die vergoed o.a. De eigen bijdrage voor kraamzorg.
Ik ben zwanger dus ik blij denk ik bij ditzo.
Ziekenhuiszorg wordt idd niet altijd vergoed. Poliklinisch bevallen heb je een behoorlijke eigen bijdrage en er zijn nog wel andere gyn behandelingen die je aanvullend kunt verzekeren omdat ze anders maar beperkt vergoed worden.
Dit bedoel ik dus.. bij een gyn word lang niet alles standaard vergoed. Maar volgens meerdere hier is het niet zo.. gelukkig voor jullie zullen we dan maar zeggen dat je er geen ervaring mee hebt haha
Relaxed schreef:LinsxDot schreef:
Dit bedoel ik dus.. bij een gyn word lang niet alles standaard vergoed. Maar volgens meerdere hier is het niet zo.. gelukkig voor jullie zullen we dan maar zeggen dat je er geen ervaring mee hebt haha
Ik VRAAG ernaar, je geeft zelf geen antwoord..
En nee, bepaalde behandelingen bij een gyn worden niet vergoed, sterilisatie ligt lastig en ivf zit ook een grens aan.
Maar qua ziekenhuiszorg ga ik uit van gewone, reguliere behandelingen waar het gros ruim voldoende aan heeft.
Independence schreef:Ben vorig jaar over gestapt van OHRA naar FBTO, omdat OHRA ggz niet volledig meer zou vergoeden (althans bij niet gecontracteerden). Nu stopt FBTO ook met volledig vergoeden bij niet gecontracteerden![]()
Dus ik moet weer opzoek naar een andere zorgverzekering. Of een andere psycholoog
Ghostattack schreef:Iemand ervaring met Just CZ? Die komt voor mij als meest voordelige optie eruit, ik zit al mijn hele leven bij Zilveren Kruis dus ik vind overstappen spannend
Ik wil gewoon basisverzekering, hoog eigen risico en niks aanvullend.