Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:26

Fijn! Heb je ook een jaarkaart voor het parkeren? Dat kan ik namelijk echt aanraden. Of ben je op de fiets gegaan?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:49

Supervixen schreef:
Fijn! Heb je ook een jaarkaart voor het parkeren? Dat kan ik namelijk echt aanraden. Of ben je op de fiets gegaan?

Nu nog niet, had er al wel naar gekeken. Maar zoals ik nu kan zien betaal ik nog net zoveel als ik betaal aan het begin van het seizoen. Dus wilde em eigenlijk aankomend voorjaar dan aanschaffen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:25

F_Orumster schreef:
Earnewoude?

Beetje late reactie van me, maar dank je!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:10

Wij hebben vanochtend even doorgebracht aan, en vooral op, het water(De Punt-West vlak bij Ouddorp). Stond wel wat wind dus je dreef wel snel af, maar wij waren in het ondiepe gebleven; hebben gewoon lekker wat ‘gespeeld’ en geoefend, dus was goed te doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-08-22 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Supervixen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:18

Genieten zeg!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:25

Ik krijg vandaag de sups binnen. Zou erst voor 3en zijn en dan kon ik nog testen vanmiddag.
Nu staat ie echter voor tussen half 3 en half 5 en als ie zo laat pas komt wordt het lastig denk ik. Balen!!

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:40

Needje schreef:
Ik krijg vandaag de sups binnen. Zou erst voor 3en zijn en dan kon ik nog testen vanmiddag.
Nu staat ie echter voor tussen half 3 en half 5 en als ie zo laat pas komt wordt het lastig denk ik. Balen!!

Welke is/zijn het geworden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:58

Die Aqua marina fusion

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:05

He, maar dat is dan zeker op de Haringvliet Melis? Ik had nl echt strand verwacht, dus zat dat te zoeken haha. Wel beter om te proberen dan de echte golven denk ik. En gok dat Arya ook niet blij zou zijn geworden van zeegolven; vrees dat balans houden samen echt niet te doen is op zee. Jammer dat het zo'n stuk rijden is, want dat lijkt me wel een mooi plekje om te oefenen :D.

Ik ben bij de dierenwinkel geweest en ga over 2 weken even langs. Dan is-ie net iets gegroeid nog en dan zouden ze ook nieuwe met andere kleuren hebben, dus dan kan hij gelijk passen. De maat voor nu zou iig L worden: 15-40 kg en heel ruim verstelbaar. Dus dat viel me niet tegen.

Leuk Needje! Net zoals de anderen ben ik benieuwd welke het zijn geworden.
Edit: Het staat hierboven, even gemist. Leuk, hoor daarover echt veel positieve verhalen.

Die roze van de vorige pagina is echt méga leuk zeg <3.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:30

Zal vast even wennen zijn want ik heb twee keer een sup gehuurd en dat was een duur merk :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:35

cursebreaker schreef:
Wij hebben vanochtend even doorgebracht aan, en vooral op, het water(De Punt-West vlak bij Ouddorp). Stond wel wat wind dus je dreef wel snel af, maar wij waren in het ondiepe gebleven; hebben gewoon lekker wat ‘gespeeld’ en geoefend, dus was goed te doen.

[ [url=m/saw8Q0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JOfQG6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wfaBvh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TRc3ia.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Aefprp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X832e6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk zo met je hond samen zeg. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:43

Yv,
Hahaha ja Echt strand doe ik idd nog even niet samen. Of ik dat überhaupt alleen zou kunnen ook, lol. Niet staand iig denk ik. Maar ik denk dat m’n board ook niet ideaal is ervoor, iig niet om langere stukken mee te doen. Op dit meer stond al wat wind waardoor je dan al met extra dingen bezig bent en sneller wiebelt, dus wil het op zee niet weten haha. Ik ben bv in m’n up even gaan staan en had alweer balans issues dus op zee zelf doe ik met sowieso Arya samen nog even niet denk ik. Word sowieso komende dagen weer wat minder qua weer geloof ik. Maar ik kom vast nog eens terug aan zee met de sup en dan kan ik in de toekomst eens proberen als ik hopelijk weer wat meer geoefend heb.

Dit was bij De Punt-West, bij restaurant Twins. Leuke plek. Ideaal ook dat je de auto echt heeeel kortbij het water hebt haha! Er zat pakweg 15m aan zand tussen auto en water bv. Echt een mooi oefen plekje ja. Denk zeker als het gros van de vakantie gangers weg is, het heerlijk rustig zal zijn hier. Waar zat jij alweer ergens?

En ben benieuwd hoe het straks gaat zitten. Ze zijn idd wel vrij ruim verstelbaar. Ik moest Arya’s vest tussendoor nog even extra aantrekken. Had het schijnbaar niet strak genoeg en vergat even dat als zij nat wordt, ik een halve hond minder heb ineens door de vacht _O-

Mandarijn,
Ja echt leuk om zo samen te kunnen doen <3

Needje,
Alvast veel plezier ermee gewenst maar zal vast goedkomen *\o/*

Qua balans Samen moeten we idd ook nog meer oefenen, en ik vooral ook alleen blijven oefenen. Vandaag al wat geoefend met haar uit het water tillen ed; dat is met het zwemvest echt een stuk beter te doen goddank.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:53

Needje schreef:
Die Aqua marina fusion

Daar ga je veel plezier van hebben!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:04

Nog tips voor straks? Eerste keer zelf opblazen enzo :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:05

Ik zit echt aan de Noordzee, tussen Hoek van Holland en Kijkduin in :D.
Hoe zwaar is Arya? Ik snap zo'n handvat op een vest van een kleine hond, maar ik zie mezelf (3 turven hoog en 60kg) geen 45kg uit het water op het bord trekken, dus voor mij wordt het bij plonzen dan echt een gevalletje terugklimmen of zwemmen denk ik.. Denk dat ik er anders ingetrokken ga worden door het gewicht, en dat lijkt me ook niet heel handig _O-

Toch hoeft duur niet altijd beter te betekenen he Needje. Veel plezier alvast!
Ventieltje checken voordat je 'm hard oppomt :D. Anders loopt-ie leeg en kun je weer opnieuw beginnen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:11

Arya zit aan 36kg en kan je vertellen dat in de praktijk, voor ons dan, dit handvat een stuk beter werkt als dat ik dr aan het gewone tuig erop moest sleuren _O- Het zwemvest handvat gaat toch wel een stuk fijner eigenlijk; kan ik beter tillen en net genoeg helpen zodat zij zelf de rest kan doen zeg maar. Kan veel makkelijker nu momentum maken, waarbij het Juist met tuig het idd eerder gebeurde; dat ik dan omkiepte en echt struggles had haha. Want dan duurde het te lang en was het een soort dead weight van 36kg wat niet op het board kwam :')
Al is het nog steeds even hard werken, het gaat niet mega efficiënt en snel nog, maar oefening baart kunst zal ook hiermee wel gelden hoop ik haha. Maar wel 1 van de redenen om in het ondiepe te blijven voorlopig. Dit soort dingen allemaal eigen maken even.

Oh heerlijk plekje zit je dan wel daar zeg <3 ook niet zee plekken om te suppen? Zee lijkt me echt pittig, al zal je er ook vast aan wennen. Maar soms is gewoon stil water ook even heerlijk hihi.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:24

Needje schreef:
Nog tips voor straks? Eerste keer zelf opblazen enzo :D

Succes, vind het opblazen heel zwaar. Ik ga toch een elektrische pomp kopen denk.. verder vooral genieten! Ik heb er nu 3 keer mee gesupt en laatste keer had ik hem door en stond ik stabiel. Welke kleur heb je? Ik hen de roze

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:29

@Yv- Ik laat mijn labrador aan de zijkant van het board komen en trek hem dan een beetje op zijn zij op het board. Dan heeft hij grip en komt er zelf weer op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:57

Heb de Fusion. De oranje is dat.
Pompen ging vanban 10psi echt zwaar ja. Moest mezelf op de pomp laten vallen elke keer als het ware
Maar gelukt. En idd op ventiel gelet.
Ik was verrast hoe fijn ik m vind.
Was bang na op van die dure te hebben gestaan ik misschien verwend was. Maar dikke prima.
Lag wel bijna een keer omdat m’n vin bleef haken in een hoop planten :')
We waren gewoon in een park aan de rand binnenstad Amersfoort. Volgende keer richting stad zelf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:42

Ik kwam er, na het opblazen al lezend in de handleiding... Achter dat ik vanaf 8 of 10 ofzo psi opgeblazen, het ventiel dopje van mijn double Action pomp eruit moest halen voor de resterende lucht erin. Toen ging het ineens veel makkelijker. En ook waarschijnlijk de reden dat mijn man zijn pomp al gelijk gesloopt heeft want naast dat hij soms echt ontzettend lomp kan zijn, is het lezen van een handleiding natuurlijk nooit nodig }:0

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:42

Ja dat had ik ook al gelezen en dus vanaf 10 gedaan. Maar dat makte het niet veel makkelijker hoor :D hahaha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:09

Nee dat klopt. Nadat ik zeer ferme instructies gegeven had aan mijn man om vooral niet ook nog mijn pomp te slopen, mocht hij het einde doen en hebben we dus die elektrische pomp gekocht :P

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:17

Bedankt voor alle tips wat betreft de zwemvesten! Ik ben dit jaar nog niet echt van plan samen met ze te gaan suppen. Jongste is ook nog net 3 maanden haha.

Wat komen er ook allemaal leuke plaatjes voorbij,

---

Ik vind het ook niet bepaald makkelijker gaan om vanaf 10 psi op de single action over te gaan en was de vorige keer dus ook door gegaan met de double action functie. Maar nu ik lees dat je pomp daar kapot van gaat volgende keer maar weer braaf omwisselen haha.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:32

Als je die jongste deze zomer spelenderwijs er een beetje op laat wennen. Springt hij er volgend jaar zo bij je op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:42

Ik zou juist ook denken nu vast pup laten wennen.