Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:28

Bestraling nummer twee gehad. Al tien procent achter de rug. Dan lijkt het best al ver. Vanmorgen wel jeuk aan de tepel. Volgens de verpleegkundige kon dat nog wel eens tussen de oren zitten. Nou, het kriebelt niet tussen mijn oren. Ik hoop dat het allemaal wat mee gaat vallen.
Ik ben wel weer begonnen met werken. Anderhalve dag per week. Dan ook nog twee of drie keer sporten. Verder alle tijd.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:43

Nee ik had dat ook heel snel, maar mijn huid is van zichzelf al vrij droog.
Uiteindelijk was het een beetje zoals een flinke zonnebrand, ook met wat blaasjes hier en daar.
Ik kreeg flamigel, dat hielp wel goed tegen de jeuk.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:42

Ik heb vandaag de uitslag gehad van de operatie. Er is 1.8 cm weggesneden en de snijvlakken en de poortwachtersklier waren schoon. Wat was ik nerveus zeg. Ik krijg nog wel 5 bestralingen maar nu eerst even bijkomen van deze stress dag. Ik hoef ook niet aan de hormonen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:16

Dat is mooi nieuws loesjeislief

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:35

Dat is zeker goed nieuws zeg!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:09

Dat is fijn om te horen Loesjeislief!! Wat zal je opgelucht zijn. Wordt er nog wel een mamaprint gedaan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:15

Dat valt mee Loesjeislief.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:16

Wat een fijn nieuws Loesjeislief!

Mijn moeder heeft volgende week de operatie, er wordt ook een tumor verwijderd en de poortwachterklieren onderzocht. Helaas moet ze a.s. Vrijdag nog voor een long CT, er zijn vlekjes gevonden op de röntgenfoto -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:27

Sterkte MG, hopelijk valt het mee.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:35

Fijn bericht om te horen ik smeerde na het bestralen baby aftersun en mijn huid hield het goed uit en verkoelde ook . Heb vandaag mijn gewone bh's prothese proof gemaakt....dan kan ik toch ook gewoon mooi mijn oude bh's aan en ja dat maakt me ook gelukkig zo stom maar het voelt zo vertrouwd buiten de druk bh's!

MG ik ga duimen voor je mama!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:44

Vandaag het nuttige met het aangename gecombineerd. Naar de bestraling op de fiets (20 km) even stralen (zoals mijn vriend dat noemt) en naar het bevrijdingsfestival. Daarna weer 25 km terug.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:39

Art_Ificious schreef:
Alvaro Bedankt voor je ervaring.
Mijn mama wordt 2 mei geopereerd. Ook borstbesparende operatie. Al is het bij haar wel een agressieve vorm. Maar ook in de oksel worden klieren weggehaald, die in verbinding staan met het gezwel of zoiets.
Achteraf moet ze ook bestralingen en chemo krijgen.

Hunkemöller en La Redoute hebben diverse BH's zonder beugels.

Hoe is de operatie verlopen en hoe gaat het nu met je moeder?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:56

loesjeislief schreef:
Ik heb vandaag de uitslag gehad van de operatie. Er is 1.8 cm weggesneden en de snijvlakken en de poortwachtersklier waren schoon. Wat was ik nerveus zeg. Ik krijg nog wel 5 bestralingen maar nu eerst even bijkomen van deze stress dag. Ik hoef ook niet aan de hormonen.

Wat fijn! Geniet ook een beetje van het bijkomen. *\o/*

Ik heb ondertussen mijn 1e chemokuur gehad afgelopen maandag. Ben nu op het punt gekomen dat ik me weer een beetje mijn oude zelf begin te voelen. :j Wel beroerd geweest, maar niet doodziek. En ook wel een mega emotionele rollercoaster sodeju! Maar ik kom er volgens mij goed mee weg op deze manier! Dus het voelt alsof ik 2 weken gewonnen heb en dat is fijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:27

Het begin is gewoon zwaar. Je weet niet wat er allemaal gebeurd en hoe het gaat voelen. Ik merkte dat toen eenmaal de chemokuren waren begonnen ik weer wat regelmaat in mijn leven kreeg omdat ik wist hoe het voelde na de eerste keer. Dan wist ik dat ik de drie dagen na de kuur niet teveel moest plannen en daarna kon ik weer wat. Ik werkte de week na de chemo een dag en de dag voor de chemo. Lekkere afleiding. Je zal binnenkort wel wat haarpijn gaan ervaren. Misschien een zachte kussenhoes of een zachte slaapmutsje aanschaffen.

Bestraling nummer 7 gehad. Borst lijkt wel wat voller. Lijkt wel stuwing. Verder gaat het goed. Werk inmiddels twee dagen per week. Vandaag voor de eerste keer weer gement. Dat kunnen hele tijd niet omdat het best een inspanning is ( plus de pony’s zijn gepensioneerd, af en toe voor de lol een rondje) En mijn vakantie geboekt naar mijn geliefde Noorwegen. Dat wordt de afsluiter volgende maand.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:24

Hoe gaat het verder met iedereen?

Morgen beginnen de bestralingen
Ik krijg er in totaal toch 5.
Ondanks dat het niet veel is vind ik het toch best spannend.

Zijn jullie eigenlijk gelijk begonnen met het insmeren van van de borst na de eerste bestraling?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:22

Ik heb in totaal 16 bestralingen gehad en pas bij de laatste 3 kreeg ik last van een wat schrale huid. Ik heb in het begin helemaal niks ingesmeerd. Pas aan het eind heb ik met Lanette crème gesmeerd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:50

Ik zit nu op nummer 18. Bij nummer 10 werd het iets rood en ik smeer met vaseline extra vette lotion. Die staat in de koelkast. Ook soms een ijspack er op. Inmiddels lijkt mijn borst op een rode kool en voelt mijn rib gekneusd. Nog twee en dan is alles klaar en dan even bijkomen en op vakantie.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:04

Mijn moeder heeft een succesvolle operatie gehad en is nu nog even met mijn vader met de caravan op vakantie, 23 juni krijgt ze te horen hoe en wat qua bestralingen. In juli gaat ze naar Keulen in verband met het genetisch onderzoek, mijn zus en ik mogen daar ook naartoe als blijkt dat ze drager van het gen is.

Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, de tumor in de borst was al flink gekrompen door de hormoontherapie. Al met al lijkt het met een sisser af te lopen (voor nu).

Heel veel sterkte voor degenen die nu de bestraling krijgen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:44

Napie schreef:
Ik zit nu op nummer 18. Bij nummer 10 werd het iets rood en ik smeer met vaseline extra vette lotion. Die staat in de koelkast. Ook soms een ijspack er op. Inmiddels lijkt mijn borst op een rode kool en voelt mijn rib gekneusd. Nog twee en dan is alles klaar en dan even bijkomen en op vakantie.

Nappie, mijn ervaring is thuis even bijkomen. En dan op vakantie omdat het er zwaarder inhakt dan je denk die vakantie!.
Maar fijn om te horen dat je tegen het einde zit!.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:27

Ik heb drie weken voor dat we weg gaan. Ik werk momenteel twee dagen per week maar mijn werkgever is flexibel en ik deel zelf in. Verder wandel, fiets en zwem ik en is mijn conditie wel goed. Deze week doe ik wat rustiger aan, vorige week nogal wat etentjes en feestjes gehad en een beetje sociaal overprikkeld na een hele lange periode van Corona isolatie.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:22

Worden er eigenlijk altijd lijnen getekend bij bestralingen? Ik heb alleen de tattoo puntjes gekregen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:30

Ik krijg volgende week maandag mijn 3e chemokuur. Ik zit nu in de goede week van de 2e.

Deze gelukkig beter doorgekomen. Wel bloedarmoede gekregen dus moe/duizelig geweest de eerste paar dagen, maar dat gaat nu weer veel beter. Ook beginnen mijn mond/lippen nu wel echt te klieren. Vandaag maag en darmen wat van slag waardoor ik toch weer een beetje aan de bank vast zit nu (bang dat als ik ga wandelen dat ik dan moet poepen :+).

Bij de eerste voelde ik me wel echt ziek, dit keer voelt het meer als kwaaltjes zonder dat zieke gevoel. Dus ik ben blij eigenlijk. *\o/* Hoop dat de volgende ook zo zijn dan fiets ik er doorheen (ik krijg AC kuren nu).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 19:12

Gelukkig heb je wat meer “ vrije” dagen bij je AC kuur. Hoe is het met je haar? Pijn?

Ik wordt bij Verbeeten bestraald. Dan krijg je een bodyscan. Een soort 3 D foto van je bovenlichaam. Voor het bestralen wordt je precies op jouw 3D afbeelding op het scherm gelegd en kleurt de foto groen als je goed ligt.

Morgen laatste bestraling. Borst is inmiddels paars rood. Niet pijnlijk. Ook sinds vanmorgen blaren dus er zit nu een wondverband op.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 00:48

Nee, geen pijn. Mijn haar is er al af. Heb het vorige week laten afscheren. Werd gek van al het haar wat er uit kwam en wilde me van verder leed besparen dat er ook echt bossen op mijn kussen zouden liggen. Heb wel een beetje spijt dat ik het niet een standje langer heb laten scheren, dan was ik denk ik a la Anouk gewoon de deur uit gewandeld. Maar ja dat weet je ook niet van te voren. Heb een mooi haarwerk maar zet het ding eigenlijk amper op tot nu toe. Best zonde. :o

Veel succes met je laatste bestraling! Dat moet een fijn gevoel zijn. Komt er nog een vervolg stap of is het daarna klaar?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:32

Ik heb het toen heel kort laten knippen. Was beter als scheren zei de kapper omdat je anders ingegroeide haartjes krijg. Maar bij mij ging wel direct het haarwerk erop. Het heeft even geduurd voor dat ik zonder ging. Ook voor mezelf maar ook voor mijn partner. Maar achteraf is dat wel raar. Het was een beetje een bevestiging dat ik toch echt kanker had. Maar ik werkte ook nog dus daar wou ik ook niet met een mutsje op lopen. De eerste keer met haarwerk op naar het werk was wel heel spannend. Ik had namelijk wel iets ander kapsel genomen als dat ik had maar het stond me wel heel goed. Toen het in februari alla Anouk terug was vond ik het hartstikke leuk eigenlijk. Nu twijfel ik of ik naar echt lang weer toe wil. Er zit alleen een vervelende Krul in maar een enorme volle bos van anderhalve centimeter.

Voor mij volgt het grote niets nu. Af en toe een nacontrole in de vorm van hoe gaat het maar de eerste betrouwbare scan kan pas volgend jaar gemaakt worden. Tot die tijd er vertrouwen in hebben dat alles weg is. Ik krijg dan ook nog een operatie van de andere borst. En natuurlijk nog de antihormoontherapie maar daar weinig last van. Ik kijk er naar uit maar ook wel tegen op.