Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:57

Ik ben bewust nog niet op de weegschaal gaan staan. Oud en nieuw inclusief oliebollen komt er nog aan....

Wel begin ik vanaf 4 januari 2x pw met sporten onder begeleiding. Rib uit mn lijf, klein groepje van 4 personen maar moet ergens starten. De andere dagen thuis op de hometrainer of wandelen met de honden.
Ik begin 2 januari ook met project gezond, daar lees ik in een fb groep zulke goede verhalen over. Heb het boek al een tijdje in huis.

Dus goede voornemens whahahaha

MarloesHJ

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:13

Ik sportte ook nooit graag, maar toen ik eenmaal een sport vond die ik wel leuk om te doen ben ik daarmee begonnen met 1x per week, dat werden er 2x per week. En toen toch ook nog naar de sportschool om wat meer kracht te krijgen. Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik zoveel sporten niet trek (fysiek dan naast twee paarden). Dus mijn doel wordt 2x per week mijn favoriete sport weer uitvoeren en verder een keertje fitness/yoga achtige oefeningen. Op dit moment is dat alleen niet haalbaar vanwege een enkelblessure en het feit dat de zwembaden dicht zijn. Hopelijk in het nieuwe jaar wel!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:16

Aah, hier wil ik ook aan meedoen :). Ik begin alleen iets later. Nu nog zwanger maar na een herstelperiode wil ik ook weer graag terug naar mijn eigen gewicht. Ik gok dat een deel er met bevalling/borstvoeding wel af zal gaan, maar ik verwacht daarna nog iets van 10kg op basis van training/goede voeding bewust eraf te krijgen.

Ik heb nog een gewonnen jaarabonnement en enkele PT’s open staan van voor mijn zwangerschap, dus daar kan ik een mooi begin mee maken :).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:28

Deugenietje schreef:
Ik wil graag alles perfect doen.

Ik weet dat afvallen levenslang is, daarom pas ik mijn levensstijl aan.

Mijn grote stap is door de suikers te laten staan in de vorm van snoep en koek enzo.

Gaat al een week goed.

In principe wordt het ook een levensstijl. Je kunt echt wel dingen eten hoor, ligt ook deels aan je doel maar over het algemeen zijn er weinig beperkingen.

En dat je snoep etc laat staan is toch al een goed begin. Je kunt wel afkickverschijnselen krijgen maar dat is een week of 2 dus probeer het vol te houden als je je beroerd voelt. Is echt een fase waar je doorheen moet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:29

DideH schreef:
Dat met de sportschool/sportclubs dicht vind ik nu vooral irritant! Ik heb op zolder wel wat gewichtjes enzo, maar dat vind ik niet echt superleuk + de dingen die ik normaal qua gewicht zou doen in de sportschool kan daarmee bij lange na niet.

Zijn er hier mensen die thuis meer hebben ingericht qua sportmaterialen? Een hometrainer bijv? Zat daar van de week naar te kijken en weet het niet zo goed.
Is dat bij de mensen die dat hebben gedaan een goede aanschaf geweest?

Heb een eigen gym, gelukkig voor deze ellende al aangeschaft. De prijzen gingen daarna echt sky high.
Dus geen last van niet kunnen sporten :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:47

Jaloers op je eigen gym! Ik wil dat ooit ook haha.

Ik wilde me vanmorgen wegen maar ik werd ongesteld wakker. :=
Dus dat wordt volgende week ergens een keer.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:13

Ik snap wel wat jullie zeggen. Daar ben ik ook best bang voor dat ik weer even ga sporten, afval en dan weer stop. Maar ik vond hardlopen wel altijd super leuk en het was echt een moment om even mijn hoofd leeg te maken. Daarnaast lette ik ook echt op mijn kcal en at ik tussen 12:00 en 20:00. Dat wil ik nu ook weer gaan doen.

Ik ben vanochtend toch gaan hardlopen. Het viel echt vies tegen na meer dan een jaar niet meer gelopen te hebben. Het was even moeilijk en ik moet echt weer conditie gaan opbouwen, maar ik ben wel gegaan en ik heb toch 4 km hardgelopen. Nu moet ik weer een ritme zien te vinden.

‘s Morgens ben ik altijd veel actiever dan overdag. Ik werk 5 dagen in de week van 9 tot 5 (nu even niet omdat alles dicht is). Maar normaal gesproken heb ik dan al mijn paarden gevoerd en 1 gereden voordat ik ga werken. Ik wil nu gaan proberen om ‘s morgens na het voeren een rondje te gaan hardlopen en dan na het werken mijn paard rijden/longeren.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:16

Ik vrees dat ik mezelf ook weer mag melden :')

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:27

Pff wat gaan jullie snel.

Ik zou vandaag gaan werken maar helaas moest ik mezelf ziek melden. Heb waarschijnlijk teveel rollade gegeten gisteren :oo :r zitten overgeven vannacht en amper geslapen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:28

Mag ik me ook aansluiten? :wave:
Ik ben tot 2x toe begonnen aan Personal Bodyplan, heeft me bakken geld gekost maar op een gegeven moment kon ik mezelf er gewoon niet meer toe zetten. Het werkte ongetwijfeld want je kon je voeding en beweging allemaal nauwkeurig op elkaar afstellen en bijhouden maar ik merkte dat het te veel overheerste en ik was er dus constant mee bezig in plaats van dat het echt een way of life werd. Bij alles wat ik deed was ik in mijn hoofd bezig met eten en bewegen dus dat heb ik nu losgelaten.
De kennis die ik ervan heb opgedaan kan ik wel mooi meenemen en zo dus maaltijden op elkaar afpassen maar ik heb besloten om mijn maaltijden niet meer te registreren.

Ik heb wel een mooie voorraad aan sportmaterialen die ik kan gebruiken als ik thuis wil sporten maar ook dit wil ik zo ongedwongen mogelijk doen, dus geen droge trainingsschema's meer.
Toen ik nog in Almere woonde ging ik naar een heel fijne sportschool waar ik graag groepslessen deed. Nu heeft deze zelfde sportschool een optie voor nog geen 10 euro per maand om thuis toegang te krijgen toch eindeloos veel filmpjes met lessen dus dat heb ik nu afgesloten zodat ik de 'groepslessen' voor de televisie kan doen.
Het liefst doe ik zumba, Xcore en BRN maar ik heb ook wel pilates en yoga gedaan.
Ik heb ook nog een heleboel filmpjes van Jillian Michaels waarmee ik me kan vermaken dus ik heb gelukkig genoeg afwisseling.
Vorige week bleek ik corona te hebben en mijn conditie is zienderogen achteruit gegaan. Niet in de laatste plaats omdat ik 1,5 week lang op de bank heb gewoond en dan gaat het best hard.

Enfin, ik zou heel graag op een ongedwongen manier willen afvallen en mijn conditie weer willen opbouwen.
De mooiste reden hiervoor is dat mijn vriend en ik volgend jaar hopelijk onze kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Ik heb geen streefgewicht voor mezelf in gedachten want uit ervaring weet ik dat dit het recept is voor teleurstelling met een averechts resultaat tot gevolg.
Ik wil natuurlijk wel naar een gezond BMI toewerken maar ik zal voornamelijk met het meetlint aan de slag.

Dit zijn mijn voornemens:
-niet meer na het werk onderweg naar huis iets lekkers oppikken voor in de auto
-voor de hele week boodschappen in huis halen
-3x per week een workout doen en in het weekend een eind wandelen
-doordeweeks enkel thee, water en eventueel suikervrije ranja drinken
-hooguit één keer per week fastfood bestellen
-en vooral alles met mate nemen in plaats van mezelf dingen verbieden

Vanaf hier zal ik ook proberen om op iedereen te reageren want samen kunnen we dit! +:)+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:34

Afbeelding

Vanmorgen alvast heerlijk ontbeten. Kwark met fruitsalade (was nog over van de kerst).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:37

Jolien87 schreef:
Mag ik me ook aansluiten? :wave:
Ik ben tot 2x toe begonnen aan Personal Bodyplan, heeft me bakken geld gekost maar op een gegeven moment kon ik mezelf er gewoon niet meer toe zetten. Het werkte ongetwijfeld want je kon je voeding en beweging allemaal nauwkeurig op elkaar afstellen en bijhouden maar ik merkte dat het te veel overheerste en ik was er dus constant mee bezig in plaats van dat het echt een way of life werd. Bij alles wat ik deed was ik in mijn hoofd bezig met eten en bewegen dus dat heb ik nu losgelaten.
De kennis die ik ervan heb opgedaan kan ik wel mooi meenemen en zo dus maaltijden op elkaar afpassen maar ik heb besloten om mijn maaltijden niet meer te registreren.

Ik heb wel een mooie voorraad aan sportmaterialen die ik kan gebruiken als ik thuis wil sporten maar ook dit wil ik zo ongedwongen mogelijk doen, dus geen droge trainingsschema's meer.
Toen ik nog in Almere woonde ging ik naar een heel fijne sportschool waar ik graag groepslessen deed. Nu heeft deze zelfde sportschool een optie voor nog geen 10 euro per maand om thuis toegang te krijgen toch eindeloos veel filmpjes met lessen dus dat heb ik nu afgesloten zodat ik de 'groepslessen' voor de televisie kan doen.
Het liefst doe ik zumba, Xcore en BRN maar ik heb ook wel pilates en yoga gedaan.
Ik heb ook nog een heleboel filmpjes van Jillian Michaels waarmee ik me kan vermaken dus ik heb gelukkig genoeg afwisseling.
Vorige week bleek ik corona te hebben en mijn conditie is zienderogen achteruit gegaan. Niet in de laatste plaats omdat ik 1,5 week lang op de bank heb gewoond en dan gaat het best hard.

Enfin, ik zou heel graag op een ongedwongen manier willen afvallen en mijn conditie weer willen opbouwen.
De mooiste reden hiervoor is dat mijn vriend en ik volgend jaar hopelijk onze kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Ik heb geen streefgewicht voor mezelf in gedachten want uit ervaring weet ik dat dit het recept is voor teleurstelling met een averechts resultaat tot gevolg.
Ik wil natuurlijk wel naar een gezond BMI toewerken maar ik zal voornamelijk met het meetlint aan de slag.

Vanaf hier zal ik ook proberen om op iedereen te reageren want samen kunnen we dit! +:)+

Wat een goede en haalbare voornemens +:)+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:47

Dat klinkt als een prima plan Josien!

Lekker ontbijtje Mizora!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:47

Goed bezig Jolien! Je voornemens klinken goed :)

PBP ben ik zelf geen fan van. Heb daarna zelf verschillende opleidingen en cursussen en ervaring opgedaan dat was effectiever en veel meer inzichtelijker.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:16

Dat ziet eruit als een lekker ontbijtje! :j dat is de truck altijd voor mij; het gezonde eten heel lekker maken. Dat het niet minder lekker is dat iets ongezonds, bijvoorbeeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:22

Jolien87 schreef:

Hier wil ik wel even op reageren... wat ik in het verleden heb gemerkt is dat het voor mij heel belangrijk was om te benadrukken wat ik wel mag, in plaats van wat ik allemaal niet mag. De kracht van taal is daarin best wel belangrijk (ik las ooit een boekje van Louise Hay daarover, als je alle zweverigheid even negeert, zit daar echt een mooie boodschap in, namelijk positief taalgebruik kan je enorm helpen).
Ik zou de voornemens daarom als volgt formuleren:
- ik neem wat lekkers en gezonds mee voor in de auto na het werk, zodat ik dat niet meer hoef te kopen (blijkbaar is dit een lastig moment voor je? Herkenbaar, maar wees niet te streng. Een mogelijkheid is om iets mee te nemen, zodat je niet overstag gaat voor minder handige keuzes)
- ik haal voor de hele week boodschappen in huis, daarmee houd ik ook tijd over voor andere dingen (je besteedt minder tijd aan het boodschappen doen en bedenken wat je die dag wilt eten)
- die tijd gebruik ik voor 3 keer per week een workout en een wandeling in het weekend
- ik drink doordeweeks lekkere thee (zijn er soorten waar je extra blij van wordt? Koop die dan voor jezelf!), water en suikervrije ranja
- ik mag 1x per week fastfood *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:27

Wat betreft de boodschappen, wij doen die tegenwoordig online. Ik maak een weekmenu voor het avondeten (voor twee weken) en bestel de producten die ik daadwerkelijk nodig heb. Werkt goed! Als je dan snaaizin krijgt is er eigenlijk ook niks extra's te vinden! <<)

Op dinsdag eten wij altijd frietjes, dat is onze trainingsdag en dan is dat een stuk handiger en past prima binnen mijn plan. En één keer per maand, als het loon van de kerel binnenkomt bestellen we chinees. Zijn Payday is Chineesday, heeft niks ermee te maken dat we het dan pas kunnen betalen overigens, dat is er gewoon zo ingegroeid. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:28

Oké op de weegschaal gestaan. Confronterend. Ook eentje die BMI aangeeft, vetpercentage en lichaamsleeftijd. -O-
Nou ja, ik weet nu waar ik het voor doe zeg maar. Hoe vaak wegen jullie? 1 x per week?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:31

Dat is inderdaad ook een mooie benadering Achterom.

Nou...ik ben ooit de mist in gegaan om dagelijks te gaan wegen. Dat zit nu tussen m'n oren maar geeft me anderzijds ook een stukje houvast of ik eventueel iets extra's kan nemen. Op vrijdag is wel altijd mijn 'officiële' weegdag. Dus ik zou lekker 1x in de week wegen, of nog langer niet. Dagelijks wegen heeft echt weinig nut.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:33

Suzanne F. schreef:
Oké op de weegschaal gestaan. Confronterend. Ook eentje die BMI aangeeft, vetpercentage en lichaamsleeftijd. -O-
Nou ja, ik weet nu waar ik het voor doe zeg maar. Hoe vaak wegen jullie? 1 x per week?

Ik ben begonnen met één keer en inmiddels twee keer. Maandag & vrijdagochtend.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:38

Suzanne F. schreef:

Ik weeg elke dag en gooi dat in de Fitbit app, die geeft een mooi weekgemiddelde. Voor mij werkt het veel beter om zo'n gemiddelde aan te houden dan een momentopname. Ik verschil soms wel een kilo per dag namelijk.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:46

Ik weeg maximaal een keer per week. En ik heb geen abonnement meer op de sportschool omdat die toch de helft van het jaar dicht is. Maar ik heb zelf een boks bag en dumbells en zo thuis, dus ik kan hier ook een hoop doen.

Water dronk ik altijd veel te weinig, maar sinds ik nierstenen heb gehad let ik daar extra op. Ik gebruik nu suikervrije ranja om mijn water wat aantrekkelijker te maken en dat werkt bij mij echt super! Ik drink nu zo'n twee liter water per dag :) Super trots op hahaha

Ik lees hier een hele hoop goede voornemens, wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik vind het altijd eng om goede voornemens te doen, want dan ben ik bang mezelf weer teleur te stellen. Mijn doel is er elke dag het beste van te maken en elke dag opnieuw beginnen daarmee. Dan kan ik slechte dagen ook makkelijker achter me laten. En eind januari komt eindelijk mijn paard! Als zij eenmaal gewend is ben ik van plan ook met haar te gaan hardlopen. Voor haar goed, omdat ze zo veel balans leert houden en voor mijn conditie ook goed!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:47

Hier is het startgewicht bijgesteld naar 62.0 kg. Toch 1,5 kg erbij met de feestdagen, au! :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:52

Je kan gelukkig niet 1,5 kilo vet aankomen in 3 dagen haha. Het is waarschijnlijk vocht!

Ik heb net boodschappen gedaan en omdat het avondeten al niet te gezond wordt, mocht ik niks lekkers meenemen van mezelf. Dus behalve wat warme chocomelk geen reep chocola oid gehaald uit zelfmedelijden. :))

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:08

Ik volg/praat ook mee! :)

Mijn 'doelen':
- dagelijks 30 minuten bewegen op wat voor manier dan ook (yoga, wandelen, thuisworkout)
- mijn fysiotherapie oefeningen doen naast die dagelijkse beweging :+
- voldoende drinken
- qua eten letten op snacks/snoep, ik heb een zwak voor chips, de zak moet leeg :')

Ik heb geen bewust afvaldoel. Ik weeg me zelden tot nooit want ik heb gemerkt dat toen ik fanatieker krachttraining deed, ik qua gewicht in combinatie met lengte al serieus een BMI had dat richting obesitas ging... Terwijl ik gewoon slank was. Dat motiveert totaal niet en als je dan bedenkt dat de berekening van BMI totaal niet aansluit bij hoe je lichaam in verhouding is denk ik laat maar, het zegt toch niks :P Ik ben bijv maar 1,60 maar heb wel brede heupen/billen en schouders, maar een slanke taille. Ik weet van mezelf dat ik niet te dik ben en pas gewoon maat 36, maar volgens mijn BMI heb ik al overgewicht... Schiet mij maar lek :D
Mijn doel is nu met name spierkracht trainen (hele lijf), mobiliteitsoefeningen om flexibel te blijven en lekker veel wandelen want dat vind ik ook wel erg fijn om mijn hoofd leeg te maken :j

Trouwens voor de mensen op Instagram, @mindgains is een erg leuk en inspirerend account om te volgen! Ook voor motivatie, mindset, informatie over trainen, voeding etc :) En wel op een realistische manier in tegenstelling tot veel fitness influencers :=
Andere voor mensen die aan hun mobiliteit willen werken: @drjacob, duidelijke videos met mobility oefeningen voor bijv rug, schouders, heupen, enkels. Ik doe veel van zijn oefeningen elke dag even kort en je merkt duidelijk dat het goed is voor je lijf :D Kan ook vrijwel allemaal thuis zonder materiaal :D