Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deugenietje schreef:Ik wil graag alles perfect doen.
Ik weet dat afvallen levenslang is, daarom pas ik mijn levensstijl aan.
Mijn grote stap is door de suikers te laten staan in de vorm van snoep en koek enzo.
Gaat al een week goed.
DideH schreef:Dat met de sportschool/sportclubs dicht vind ik nu vooral irritant! Ik heb op zolder wel wat gewichtjes enzo, maar dat vind ik niet echt superleuk + de dingen die ik normaal qua gewicht zou doen in de sportschool kan daarmee bij lange na niet.
Zijn er hier mensen die thuis meer hebben ingericht qua sportmaterialen? Een hometrainer bijv? Zat daar van de week naar te kijken en weet het niet zo goed.
Is dat bij de mensen die dat hebben gedaan een goede aanschaf geweest?
Jolien87 schreef:Mag ik me ook aansluiten?
Ik ben tot 2x toe begonnen aan Personal Bodyplan, heeft me bakken geld gekost maar op een gegeven moment kon ik mezelf er gewoon niet meer toe zetten. Het werkte ongetwijfeld want je kon je voeding en beweging allemaal nauwkeurig op elkaar afstellen en bijhouden maar ik merkte dat het te veel overheerste en ik was er dus constant mee bezig in plaats van dat het echt een way of life werd. Bij alles wat ik deed was ik in mijn hoofd bezig met eten en bewegen dus dat heb ik nu losgelaten.
De kennis die ik ervan heb opgedaan kan ik wel mooi meenemen en zo dus maaltijden op elkaar afpassen maar ik heb besloten om mijn maaltijden niet meer te registreren.
Ik heb wel een mooie voorraad aan sportmaterialen die ik kan gebruiken als ik thuis wil sporten maar ook dit wil ik zo ongedwongen mogelijk doen, dus geen droge trainingsschema's meer.
Toen ik nog in Almere woonde ging ik naar een heel fijne sportschool waar ik graag groepslessen deed. Nu heeft deze zelfde sportschool een optie voor nog geen 10 euro per maand om thuis toegang te krijgen toch eindeloos veel filmpjes met lessen dus dat heb ik nu afgesloten zodat ik de 'groepslessen' voor de televisie kan doen.
Het liefst doe ik zumba, Xcore en BRN maar ik heb ook wel pilates en yoga gedaan.
Ik heb ook nog een heleboel filmpjes van Jillian Michaels waarmee ik me kan vermaken dus ik heb gelukkig genoeg afwisseling.
Vorige week bleek ik corona te hebben en mijn conditie is zienderogen achteruit gegaan. Niet in de laatste plaats omdat ik 1,5 week lang op de bank heb gewoond en dan gaat het best hard.
Enfin, ik zou heel graag op een ongedwongen manier willen afvallen en mijn conditie weer willen opbouwen.
De mooiste reden hiervoor is dat mijn vriend en ik volgend jaar hopelijk onze kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
Ik heb geen streefgewicht voor mezelf in gedachten want uit ervaring weet ik dat dit het recept is voor teleurstelling met een averechts resultaat tot gevolg.
Ik wil natuurlijk wel naar een gezond BMI toewerken maar ik zal voornamelijk met het meetlint aan de slag.
Dit zijn mijn voornemens:
-niet meer na het werk onderweg naar huis iets lekkers oppikken voor in de auto
-voor de hele week boodschappen in huis halen
-3x per week een workout doen en in het weekend een eind wandelen
-doordeweeks enkel thee, water en eventueel suikervrije ranja drinken
-hooguit één keer per week fastfood bestellen
-en vooral alles met mate nemen in plaats van mezelf dingen verbieden
Vanaf hier zal ik ook proberen om op iedereen te reageren want samen kunnen we dit!
Jolien87 schreef:Dit zijn mijn voornemens:
-niet meer na het werk onderweg naar huis iets lekkers oppikken voor in de auto
-voor de hele week boodschappen in huis halen
-3x per week een workout doen en in het weekend een eind wandelen
-doordeweeks enkel thee, water en eventueel suikervrije ranja drinken
-hooguit één keer per week fastfood bestellen
-en vooral alles met mate nemen in plaats van mezelf dingen verbieden
Suzanne F. schreef:Oké op de weegschaal gestaan. Confronterend. Ook eentje die BMI aangeeft, vetpercentage en lichaamsleeftijd.![]()
Nou ja, ik weet nu waar ik het voor doe zeg maar. Hoe vaak wegen jullie? 1 x per week?