Viruswaanzin #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8027
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:37

BeFunny schreef:
Earth schreef:


Welke onwaarheden zijn dat dan en wie zijn 'ze'? Kijk, dat de regeringsleiders over de hele wereld, evenals de virologen en andere mensen die erbij betrokken zijn niet alles goed voorspellen of uitspraken doen die ze laten herzien vanwege nieuwe informatie, ja dat vind ik niet zo raar. Dat noem jij onwaarheden, ik noem dat niet zo, want onwaarheden klinkt alsof ze liegen, alsof ze ons expres onwaarheden vertellen. Dat klinkt zo negatief, ik vind het maar knap wat deze mensen doen, en dat ze het niet altijd goed hebben dat vind ik hun goed recht. Ga er maar aan staan, uitspraken doen, beslissingen maken gebaseerd op wat je op dat moment weet, zonder een idee te hebben wat de toekomst gaat doen. Ik heb diep respect voor die mensen, niet in hun onwaarheden, maar in hun harde werk om voor ons te zorgen.


Hey je vroeg wat en je hebt mijn antwoord.

Dat jij het ziet als hun manier om voor ons te zorgen tja.

Ik heb geen respect voor hoe ze het allemaal aangepakt hebben. Ik hou het daarbij wel even bij NL. En dat geld niet alleen voor Corona gerelateerde zaken. Maar dat zijn weer andere discussies. En ga ik hier niet verder naar afdwalen ;)


Ok prima. Ik ben dan wel benieuwd wat voor onwaarheden je bedoelt?

DP wat een mooie vrije interpretatie van het Stockholmsyndroom. Wat had de regering volgens jou moeten doen dan? Of wereldwijd eigenlijk, want de aanpak van onze regering is net zoals de meeste landen op de wereld. Even alleen afgaand op de coronacrisis dan he.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:43

Oh, in Duitsland is het dus al net zo erg DP ? Jij deed er toch niet aan mee, ging toch alleen naar de winkel waar je geen mondkapje hoefde te dragen dus waar maak je je druk om maar wel even zeggen dat je geen respect hebt.
Ik heb respect voor mensen die zich aan de maatregelen proberen te houden om zo deze pandemie te beëindigen maar daar hoor jij dus niet bij.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:57

BeFunny schreef:
Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.


Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.

Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pissed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het overleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.

Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.

Met mijn vader gaat het verder inmiddels wel goed. Is ook niet heel ziek geweest trouwens ;)


Ik vind dat je het goed gedaan hebt zo. Meestal zie je een keten van besmettingen "oh die is hier nog geweest en ik ben daar nog geweest" en dat gaat maar door zo.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:57

Bigone het onderwerp was de Nederlandse regering. Daar heb ik geen respect voor. Ik heb het niet over mensen die zich aan de regels houden. Daar heb ik wel respect en bewondering voor.
Schijnbaar is voor jou lezen ook erg moeilijk. Wat het dragen van een waslapje voor gezicht daar mee te maken heeft, weet ik niet. En wat je van me vind, heb je al vaak genoeg gezegd.

Wil je echt mijn mening over de Duitse regering horen? Lijkt me niet passend in dit topic. Ik heb wel medeleven met iedereen die sterft en daarvoor hoef ik niet te weten of degene geprikt, gerookt of wat dan ook is.

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:00

@Befunny, ja, die zijn hier al eerder gedeeld. Ik zit nu op mijn mobiel een kwartier verplicht te wachten na mijn booster, dus ik kan het nu niet voor je opzoeken.

En trouwens respect voor de manier waarop jij er zelf mee om bent gegaan toen je besmet was. Want daar gaat het uiteindelijk om, het reproductiegetal terugbrengen.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 30-12-21 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:02

BeFunny schreef:
Ik heb wel gezecht dat er bij sommigen het imuunsysteem ontregeld wordt. Die reageren niet goed op het vaccin. En ja die mensen kunnen daardoor op de IC belanden.


Het immuunsysteem wordt niet ontregeld. Mensen hebben vanwege onderliggend lijden of medicijngebruik (zoals bv chemo) weinig of geen immuunrespons op het vaccin. Bij sommige behandelingen tegen kanker zoals stamcel moet het immuunsysteem zelfs uitgezet worden. Maar dat is heel wat anders dan dat het vaccin het immuunsysteem ontregelt. Dat is wat jij zegt.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:03

Karl66 schreef:
Ja, die zijn hier al eerder gedeeld. Ik zit nu op mijn mobiel een kwartier verplicht te wachten na mijn booster, dus ik kan het nu niet voor je opzoeken.


Waarom moet je een kwartier wachten als het vaccin zo veilig is? :+

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:04

MTinker schreef:
Wetenschappers horen te twijfelen aan elke uitslag, zodat ze verder blijven zoeken. Maar helaas zie je dat steeds minder.

Dat is ongeveer het eerst wat je leert op een wetenschappelijke opleiding.
En elke ‘uitslag’ van een onderzoek is een kansberekening en geeft dus een kans dat de uitkomst klopt. Die grens wordt meestal gesteld op 95%.

Citaat:
"Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.


Sinds wanneer is dat dan? Want gister waren het nog 2 verschillende studies.
Met geneeskunde word je arts, met medicijnen (farmacie) word je geen arts maar bestudeer je medicijnen en leer je deze te ontwikkelen o.a.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 30-12-21 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:04

Ja Imaudy, waarom zou dat zijn?

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:06

Karl66 schreef:
Ja Imaudy, waarom zou dat zijn?


Zeg jij het maar. Ik houd maar op weet niet of stress tijdens vaccineren wel goed is :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:07

De redenen zijn
1. er is een kans dat je allergisch bent voor een van de (hulp)stoffen zonder dat je het weet
2. er zijn mensen met angst die na die tijd alsnog flauwvallen als ze beseffen dat ze net geprikt zijn

Maar dat weet je eigenlijk al lang denk ik en je vindt het gewoon leuk om zulke vragen te stellen?

Earth

Berichten: 8027
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:13

MarlindeRooz schreef:
De redenen zijn
1. er is een kans dat je allergisch bent voor een van de (hulp)stoffen zonder dat je het weet
2. er zijn mensen met angst die na die tijd alsnog flauwvallen als ze beseffen dat ze net geprikt zijn

Maar dat weet je eigenlijk al lang denk ik en je vindt het gewoon leuk om zulke vragen te stellen?


Ik gok van wel. Of ze denkt oprecht dat ze dit doen omdat er gedacht wordt dat mensen dood neervallen ofzo :')

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:16

Earth schreef:
MarlindeRooz schreef:
De redenen zijn
1. er is een kans dat je allergisch bent voor een van de (hulp)stoffen zonder dat je het weet
2. er zijn mensen met angst die na die tijd alsnog flauwvallen als ze beseffen dat ze net geprikt zijn

Maar dat weet je eigenlijk al lang denk ik en je vindt het gewoon leuk om zulke vragen te stellen?


Ik gok van wel. Of ze denkt oprecht dat ze dit doen omdat er gedacht wordt dat mensen dood neervallen ofzo :')


Er zijn wel mensen binnen hele korte tijd (paar uur) overleden ja.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:16

Nou ik wist bijvoorbeeld niet dat ik niet tegen wespen / bijensteken of wat het ook was kon, tot ik een keer gestoken werd rond mijn 20e. Het was niet dodelijk maar ik was blij dat ik toevallig bij de buren was ipv alleen thuis want het draaide me goed voor de ogen. :=

Dat is hetzelfde met het vaccin, je kan zomaar allergisch zijn zonder dat je het weet.

imaudy schreef:
Er zijn wel mensen binnen hele korte tijd (paar uur) overleden ja.

Heb je hier een bron van? Want je kan ook toevallig dood gaan na het vaccin. Maar je kan inderdaad ook allergisch zijn. Maar dat kan je ook zijn voor medicatie die al jaren gebruikt wordt. Bijvoorbeeld medicatie die je krijgt wanneer je op de IC ligt met covid.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:19

MarlindeRooz schreef:
Nou ik wist bijvoorbeeld niet dat ik niet tegen wespen / bijensteken of wat het ook was kon, tot ik een keer gestoken werd rond mijn 20e. Het was niet dodelijk maar ik was blij dat ik toevallig bij de buren was ipv alleen thuis want het draaide me goed voor de ogen. :=

Dat is hetzelfde met het vaccin, je kan zomaar allergisch zijn zonder dat je het weet.

imaudy schreef:
Er zijn wel mensen binnen hele korte tijd (paar uur) overleden ja.

Heb je hier een bron van? Want je kan ook toevallig dood gaan na het vaccin. Maar je kan inderdaad ook allergisch zijn. Maar dat kan je ook zijn voor medicatie die al jaren gebruikt wordt. Bijvoorbeeld medicatie die je krijgt wanneer je op de IC ligt met covid.


Kijk zelf maar even op google. Er is genoeg over te vinden.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:32

imaudy schreef:
Kijk zelf maar even op google. Er is genoeg over te vinden.

Ik heb even gezocht.. maar (sowieso) in Nederland daar niks over gevonden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-12-21 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:33

Earth schreef:
MarlindeRooz schreef:
De redenen zijn
1. er is een kans dat je allergisch bent voor een van de (hulp)stoffen zonder dat je het weet
2. er zijn mensen met angst die na die tijd alsnog flauwvallen als ze beseffen dat ze net geprikt zijn

Maar dat weet je eigenlijk al lang denk ik en je vindt het gewoon leuk om zulke vragen te stellen?


Ik gok van wel. Of ze denkt oprecht dat ze dit doen omdat er gedacht wordt dat mensen dood neervallen ofzo :')


Welnee, ze loopt gewoon te stoken, zoals gewoonlijk.

Cowboy55
Berichten: 8583
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:37

Don’t feed the trolls mensen……

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:38

We kunnen weer wat dingen afstrepen.
Afbeelding

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:07

[quote="imaudy"

Ik gok van wel. Of ze denkt oprecht dat ze dit doen omdat er gedacht wordt dat mensen dood neervallen ofzo :')[/quote]

Er zijn wel mensen binnen hele korte tijd (paar uur) overleden ja.[/quote]

Er zijn ook heel veel mensen zwanger geworden nadat ze van een paard zijn gevallen. Bij mij op stal al 3! Dus als je niet zwanger wilt worden, moet je niet meer paardrijden.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:09

Brainless schreef:
imaudy schreef:
Kijk zelf maar even op google. Er is genoeg over te vinden.

Ik heb even gezocht.. maar (sowieso) in Neerland daar niks over gevonden.


Oh gaaaaap…….. “ik weet dat….”, “Oh, waar heb je dat gelezen?” “Moet je zelf maar zoeken”. Maw: je roept zomaar iets.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:17

Slapen is ook heel gevaarlijk. Mijn oma ging slapen en werd nooit meer wakker. Gebeurt vaker. Kijk maar eens op google

Natuurlijk gaan er mensen dood na een vaccin. Er sterft in Nederland ongeveer elke 3 minuten iemand. Daar zal vast wel eens iemand bij zitten die kort geleden (hoe kort is kort?) een vaccinatie heeft gehad. Deze mensen hebben ook vast kort geleden wel een appel gegeten of een boterham. Ze zijn dus niet alleen overleden na een vaccinatie, maar ook na een appel of een boterham.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:19

Flower033 schreef:
Slapen is ook heel gevaarlijk. Mijn oma ging slapen en werd nooit meer wakker. Gebeurt vaker. Kijk maar eens op google

Klopt, wij zeggen hier ook altijd.. in bed gaan de meeste mensen dood, dus je kunt beter niet meer in bed gaan liggen, :+

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:21

Dinopino schreef:
Blue_eyes hoe je over mij denkt staat je uiteraard volledig vrij. Het geeft echter niet veel meerwaarde voor mij en voor dit topic.

Ik zeg dan ook niets over hoe ik over jou denk :*