fijn dat je in elk geval steun uit dit topic haalt.
En prima om lieve berichten te herlezen als je je rot voelt...!!!

Maar wel naar dat je je zo rot voelt.

Laten we zeggen dat het een 'doorkijkje' is: een tijdje geen therapie en dat dat een opluchting is, 'want er is geen druk'.
Nuttig om te weten.
Zinnig om te melden bij het eerstvolgende gesprek! (... of wordt dat meteen een intake bij iemand die weer nieuw is?)
.... want het is (of kan dat zijn) een valkuil in therapie. Het gaat om jou. En uiteraard is het wel de bedoeling dat je op termijn opknapt en door de band genomen moet je daar zelf ook wel iets voor doen - maar het klinkt me in de oren "alsof je vrij van school bent", zo van ik hoef niet te presteren.
Om het zo eens uit te drukken: 'er zelf iets aan doen om op te knappen' MAG zeer beslist een kwestie van millimeters zijn.
En om precies te zijn: JOUW millimeters.
In jouw richting, en in het besef dat "maar een millimeter" niet bestaat in therapie.
Een millimeter kan een wezenlijk belangrijke stap zijn...!!!
(En ik associeer jouw gevoel van druk met zoiets als kilometers moeten maken voor de therapeut, of omdat je het goed wil doen of om kritiek voor te zijn of... - noem maar op.)
En in het kader van onderzoek en een hork van een huisarts en de suggestie van omega 3 olie (prima spul!) - je kunt zonder verwijsbrief of toestemming terecht bij een orthomoleculaire arts.
Die heeft verstand van lichamelijke uitputting, hoe het samenhangt met depressie - en wat er allemaal tegen te doen is.