Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472

marleen_88

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:05

Zaterdag 2e Pfizer gehad. En net als bij mijn 1e vaccinatie , alleen spierpijn in de geprikte arm.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 23:45

Ik heb mijn bijwerkingen (koorts, misselijk, enz) wel gemeld bij Lareb. Doen jullie ook toch? :)
Helemaal die menstruatie cyclus klachten zou ik zeker melden. Hoofdpijn hoor je ook wel vaak terugkomen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:01

Ik meld alleen klachten die ik niet binnen de grenzen van het redelijke vind na een vaccinatie.

Over mijn schijf op mijn arm heb ik nog even nagedacht, maar toen bedacht ik dat ik na het stallen mesten snel in mijn werkkleding ben gesprongen met lange mouwen en daar nog een middag in had staan zweten voordat ik mijn prik mocht krijgen (spillage, dus onverwachts). Mijn arm was dus best een beetje viezig toen hij gezet werd en daar heb ik niet aan gedacht of dus schoongemaakt.

De schijf was na 36 uur op zijn grootst (zo'n 7cm breed) en was netjes volgens het boekje na een week weg. Ik denk dus dat het eigenlijk niet te maken had met de vaccinatievloeistof maar enkel met de penetratie van de vuile huid.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:13

Mizora schreef:
Ik denk dus dat het eigenlijk niet te maken had met de vaccinatievloeistof maar enkel met de penetratie van de vuile huid.

Dit bovenstaande lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want de plek waar de vaccinatie wordt gezet wordt altijd schoongemaakt met dacht ik alcohol en een steriel doekje

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:59

Captain schreef:
Ik heb gisteren de tweede Pfizer gehad maar afgezien van een stijve arm wat doortrekt in m'n nek eigenlijk geen grote klachten. Nu bijna 24u geleden.

Sinds gisteravond toch koorts en wat hoofdpijn er bij!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:19

Unleash schreef:
Ik heb mijn bijwerkingen (koorts, misselijk, enz) wel gemeld bij Lareb. Doen jullie ook toch? :)
Helemaal die menstruatie cyclus klachten zou ik zeker melden. Hoofdpijn hoor je ook wel vaak terugkomen.

Serieus? Ik dacht dat Lareb vooral interesse zou hebben in zaken die nog niet bekend waren ... Menstruatieklachten zijn inderdaad opvallend, maar misselijkheid en koorts, die zijn toch al vanaf het begin bekend?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:23

Ja, maar ze willen natuurlijk de statistiek wel op orde, anders denken ze dat koorts bv 'zelden' voorkomt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:27

Lareb wil alle klachten weten, ook al heb je een dag hoofdpijn.
Dochter en zoon , 1 Pfizer geen last behalve arm wat gevoelig. Zoon van 2e bijna geen last en dochter 36 uur echt goed ziek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:28

Ik heb niks gemeld. Ook al heb ik er wel last van gehad. Ik weet alleen niet of dat echt van de vaccinatie kwam, omdat het voor mij klachten zijn die veel vaker voorkomen. Net als die zwelling, ik krijg ook zwelling na dry needling of verdoving bij tandarts. Mijn lichaam reageert daar altijd op met zwelling, dus vind ik het niet iets wat ineens nu voorkomt. Maar ook vermoeidheid, koorts, gewrichtspijn en hoofdpijn. Dat zijn dingen die eens per maand tot dagelijks voorkomen. Altijd als reactie ergens op, maar dat kan al iets simpels zijn als te veel doen.

Ik zie het nut dus niet zo in om het te melden, want mijn lichaam is geen betrouwbare factor :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:55

Ik heb pijn aan mijn oksel aan de kant van de prik maar daar lees ik eigenlijk niks over bij Lareb. Iemand bekend hiermee?

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:59

Suzanne F., ik heb dat bij de eerste en tweede prik gehad. Bij de eerste wat erger maar pas na een paar dagen, kon er ook niet echt iets op Lareb over vinden. Misschien dat het een opgezette lymfeklier was maar ik zag en voelde geen zwelling, wel meer pijn als ik op een bepaald punt in mijn oksel drukte. Natuurlijk gemeld bij Lareb. Daarna ging de pijn ook in de binnenkant van mijn bovenarm zitten en dat samen hield een paar dagen aan. Bij de tweede prik kreeg ik die pijn in mn oksel op de 2e dag, maar minder pijnlijk en het is ook nog niet naar mijn bovenarm gegaan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:42

Ik heb op 5 augustus mijn tweede vaccinatie gehad. Pfizer. Vrijdags kreeg ik last van hoofdpijn en kreeg ik een blaasontsteking (heb ik echt nooit...). Heb mij na 3 uur werken ook af moeten melden van werk. Op zaterdag was ik erg moe en kreeg ik aan het einde van de dag redelijk hoofdpijn. Zondag ging het in de ochtend redelijk en kreeg ik in de middag ontzettende buikkrampen. Ik heb de prikpil dus ben al jaren niet meer ongesteld geweest. Ik werd er gelijk aan herinnerd waarom ik die ook alweer heb :P . Zondag einde middag en avond in bed gelegen en geslapen. Maandag de hele dag ontzettende koppijn gehad en kon ook niks binnenhouden. Had ook koorts met 38,9. Normaal zit ik rond de 36,5. Al met al was het geen prettige tweede prik _O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:41

Suzanne F. schreef:
Ik heb pijn aan mijn oksel aan de kant van de prik maar daar lees ik eigenlijk niks over bij Lareb. Iemand bekend hiermee?

Dit heb ik ook bij beide vaccinaties gehad.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 05:27

Pfizer gehad hier.
Eerste hele zere arm en koorts. En m’n arm jeukte de hele week, niet erg wel irritant :+
Tweede begon goed met bijna geen zere arm maar nu lig ik wakker met koorts en overgeven en alsnog een zere arm.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:19

Sheran schreef:
Ja, maar ze willen natuurlijk de statistiek wel op orde, anders denken ze dat koorts bv 'zelden' voorkomt :)

Ik las het inderdaad… wist ik niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:48

marleen_88 schreef:
Suzanne F. schreef:

Gisteravond met douchen zag ik dat de pijnlijke oksel toch ook ietsje dikker was dan de andere. Als ik ging zoeken dan schijnt dat vaker voor te komen, opgezette lymfeklieren?
De pijn trekt al weg dus ik verwacht dat het vandaag of anders morgen wel over is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:12

marleen_88 schreef:
Suzanne F. schreef:

Suzanne F. schreef:
Gisteravond met douchen zag ik dat de pijnlijke oksel toch ook ietsje dikker was dan de andere. Als ik ging zoeken dan schijnt dat vaker voor te komen, opgezette lymfeklieren?
De pijn trekt al weg dus ik verwacht dat het vandaag of anders morgen wel over is.

Na jouw opmerking heb ik het pas gekoppeld aan de vaccinatie.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 22:52

Ik had m'n eigen topic ontstipt omdat ik beide prikken heb gehad en de bijwerkingen had vermeld. Maar nu 1,5 week na de 2e enting ben ik ongesteld geworden en ik heb echt in jaren niet zo'n pijn gehad. Heb vannacht liggen zweten vd pijn en vandaag overdag ook nog amper rechtop kunnen staan. Nu begint het gelukkig dragelijk te worden (vanmorgen ongesteld geworden) las hier dat er meer mensen waren die problemen met de menstruatie hadden, dus dacht vanmiddag ineens ohh, misschien heeft deze pijn wel met de enting te maken.... Onderandere hierom ben ik vroeger aan de pil gegaan. Inmiddels als zo'n 10 jaar zonder en ging toen altijd goed, tot vannacht. Wilde het toch nog even melden hier.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:41

Ik heb gisteren mijn tweede Pfizer gehad. Wat pijnlijke arm maar zeker niet erger dan de eerste en vooralsnog geen andere bijwerkingen. Hoop dat het zo blijft! Normaal gesproken reageer ik erg heftig op vaccinaties dus hoop dat dat leed me dit keer bespaard blijft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:05

Ik hoop het ook voor je beegee! Ik reageer ook zo heftig normaal en de 1e viel me mee. 2e was erger, maar ik had erger verwacht.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:17

Hier vandaag de 2e gehaald. Moderna. Vooralsnog minder last dan van de 1e prik. Toen had ik echt 5min na de prik al dat mijn arm zeer begon te doen en heb ik de 1e nacht zo slecht geslapen. Omdat iedere keer als ik gecontroleerd op de zere arm ging liggen ging het prima, maar als ik in slaap draaide wakker door de pijn. Verder was ik de dag na de prik en dag erna erg moe.

Hopelijk nu ook niet veel klachten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 00:06

Vorige week donderdag m'n 2e Pfizer prik gehad en echt 0 last. Enkel een beetje spierpijn maar dat was ook verwaarloosbaar. Conclusie is dus dat ik bij de eerste prik meer last had, daar ben ik echt wel een paar dagen min van geweest :P

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:51

Vorige week dinsdag 2de morderna prik gehad.
Ik heb het de hele nacht koud gehad. Wel naar het werk gegaan maar toch naar huis gegaan, had ook later kramp in beide benen Volgende dag nergens meer last van

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:53

darkadia schreef:
Hier vandaag de 2e gehaald. Moderna. Vooralsnog minder last dan van de 1e prik. Toen had ik echt 5min na de prik al dat mijn arm zeer begon te doen en heb ik de 1e nacht zo slecht geslapen. Omdat iedere keer als ik gecontroleerd op de zere arm ging liggen ging het prima, maar als ik in slaap draaide wakker door de pijn. Verder was ik de dag na de prik en dag erna erg moe.

Hopelijk nu ook niet veel klachten.

Helaas toch behoorlijk last van bijwerkingen. Begon met overal spierpijn zaterdagnacht, dat is inmiddels gelukkig wel zo goed als weg. Gisteren in loop van de dag koude rillingen, dan weer bloedheet, (ook lichte koorts) hoofdpijn en super moe (als in za op zo al 12u geslapen en gister overdag ook nog 1,5u en vannacht 8u geslapen). Wel paracetamol genomen gistermiddag en vanmorgen weer. Want was al vroeg wakker met weer fikse hoofdpijn.
Werk maar even dagje gecanceld, hopelijk morgen alles weer normaal.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:21

Sterkte Darkadia, komt wel overeen met mijn eerste. Hield weken aan. Bij de meeste een aantal dagen, ik hoop voor je dat je morgen weer fit bent!

Ik ben vd week aan de beurt voor de tweede.. hopelijk kom ik er beter vanaf dan met mijn eerste.