Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:47

[***] schreef:
En jij noemt de verhalen over allergische reacties manieren om mensen van vaccineren af te houden, hoe denk je dan dat dat overkomt?

Misschien eens leren lezen, ik raad je aan om mijn post nog eens te lezen.
Maar in het kort, er zijn mensen met zeer vervelende verhalen die achteraf niet waar bleken te zijn.
Ergste voorbeeld is uit eigen omgeving, jongedame waarmee ik voor mijn eigen vaccinatie mee aan de praat kwam. Ik kende haar vaag via rijvereniging jaren geleden . Aangezien haar vader van mijn leeftijd is en hen al even niet had gesproken vroeg ik hoe het met haar ouders ging. Vader bleek te zijn overleden na vaccinatie met Az dus ze ontried me om te vaccineren. Heb haar gecondoleerd en gezegd hoe erg ik dat vond.
Sprong in de tijd , wie gingen er vorige week naast me op terras zitten? Juist ja.
Even gepraat en het er maar niet over gehad maar ze waren wel gevaccineerd, nergens last van gehad alhoewel hun dochter er fel op tegen was.
Ik zet het hier nu neer, had het normaal niet gedeeld maar dan kun je mijn opmerking over banketstaaf vertellen terwijl er niets aan de hand is misschien plaatsen. En daarmee heb ik nooit een oordeel over bijwerkingen gegeven , die zijn er zeker.
Alleen liegbeesten ook.

IMANDRA

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:51

Maar bigone, denk je dat dit niet net zo’n uitzondering is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:53

IMANDRA schreef:
Maar bigone, denk je dat dit niet net zo’n uitzondering is?

Dat denk ik ook. En ik heb dus echt een allergische reactie en ik word aan alle kanten uitgemaakt voor leugenaar en zelfs moordenaar. Door heftige ptss kan ik echt geen mondkapje dragen en testen lukt ook niet omdat ik dusdanig in paniek raak dat ik een dag of 4 niks kan. Daarom ben ik een wappie blijkbaar, ook al wil ik wel testen en ik wil een mondkapje dragen en ik wil me laten vaccineren.
Dan kun je misschien plaatsen waarom ik zo reageer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:55

Jazeker zijn dit uitzonderingen die in mijn ogen compleet de weg kwijt zijn wanneer je zoiets doet en die mensen bedoel ik ook met mijn eerdere post alleen betrekken mensen dit op hun echte bijwerkingen en dat heb ik nergens gezegd. Suzanne ik heb je nergens wappie moordenaar of iets dergelijks genoemd dus beschuldig me niet van iets dat ik niet gedaan heb. Mijn post was duidelijk, er zijn mensen die liegen. En de enigste reden die ik kan bedenken is in te zorgen dat mensen niet vaccineren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:00

Ik heb ook een raar verhaal gehoord. Iemand die kwam om haar tweede vaccinatie af te zeggen op doktersvoorschrift. Door pfizer zou er een reactie getriggerd zijn waardoor duidelijk werd dat ze een immuunziekte had? En blijkbaar zouden meerdere mensen dit ontdekt hebben door de pfizervaccinatie?
Beetje vaag verhaal, ze wou ook niet echt kwijt wat er dan precies ontdekt was.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:15

Bigone onafhankelijk wat je boodschap was en wat je letterlijk hebt geschreven. Het zou je sieren wanneer je gewoon schrijft: Sorry dat mijn bericht zo overkwam dat was niet de bedoeling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:22

Dinopino schreef:
Bigone onafhankelijk wat je boodschap was en wat je letterlijk hebt geschreven. Het zou je sieren wanneer je gewoon schrijft: Sorry dat mijn bericht zo overkwam dat was niet de bedoeling.

Dinopino , je lolletje weer gehad? Fijn dat je dag weer goed is. Trollen kan zo fijn voelen vind je niet? :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:29

Het is met de bijwerkingen altijd lastig. Zo zag ik spontane abortus (maw miskraam) genoemd worden bij het Lareb. Het is alleen niet te zeggen of zo'n miskraam veroorzaakt wordt door de vaccinatie. Normaal gesproken eindigt tussen de 10 en 15% van de zwangerschappen in een miskraam. Het had zonder vaccinatie ook kunnen gebeuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:33

zonnebloem18 schreef:
Het is met de bijwerkingen altijd lastig. Zo zag ik spontane abortus (maw miskraam) genoemd worden bij het Lareb. Het is alleen niet te zeggen of zo'n miskraam veroorzaakt wordt door de vaccinatie. Normaal gesproken eindigt tussen de 10 en 15% van de zwangerschappen in een miskraam. Het had zonder vaccinatie ook kunnen gebeuren.

Dat zijn idd lastige dingen. Vooral omdat je normaal eigenlijk niet weet waarom het gebeurd. Nu kunnen ze iets aanwijzen, maar je weet het niet, het had ook zonder vaccinatie kunnen gebeuren.

Dat heb ik ook, in het normale leven heb ik al dagelijks wisselende klachten. Nu na de vaccinatie zijn die er ook, sommige meer aanwezig en ik kreeg een flinke bult op prik plek.

Maar ze zijn ook meer aanwezig als ik te veel gedaan heb en na dryneedling of een tandartsverdoving krijg ik ook bulten/zwellingen. Dus is dat van de vaccinatie of is dat sowieso de reactie van mijn lichaam op alles (ik denk dat laatste dus zou het ook niet melden)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:13

Denk gewoon dat melden altijd handig is. Komt het vaker voor, kunnen ze kijken of er iets in de vaccinatie veranderd kan worden. Zit er een stofje in waar meerdere mensen op reageren, is daar vast wel een substituut voor te vinden. Komt het echt zo zelden voor, dan kunnen ze dat wel uit de meldingen herleiden. Het blijft altijd gissen, wat was er eerst en wat is daardoor in werking gezet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:56

Hoezo? Er is geen enkele klacht die ik zonder vaccinatie ook niet heb. En ik had 2 drukke dagen ervoor gehad, dus dat het erger was had ook zonder vaccinatie zo kunnen zijn of eigenlijk zeker weten geweest.

Een stijve arm vind ik het niet waard om te melden, dat is allang bekend dat elke vaccinatie dat kan veroorzaken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:51

Oh dan begrijp ik het. Je meld dat je geen medische klachten hebt na de vaccinatie, die je anders ook niet had gehad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:54

bigone schreef:
[***] schreef:
En jij noemt de verhalen over allergische reacties manieren om mensen van vaccineren af te houden, hoe denk je dan dat dat overkomt?

Misschien eens leren lezen, ik raad je aan om mijn post nog eens te lezen.
Maar in het kort, er zijn mensen met zeer vervelende verhalen die achteraf niet waar bleken te zijn.
Ergste voorbeeld is uit eigen omgeving, jongedame waarmee ik voor mijn eigen vaccinatie mee aan de praat kwam. Ik kende haar vaag via rijvereniging jaren geleden . Aangezien haar vader van mijn leeftijd is en hen al even niet had gesproken vroeg ik hoe het met haar ouders ging. Vader bleek te zijn overleden na vaccinatie met Az dus ze ontried me om te vaccineren. Heb haar gecondoleerd en gezegd hoe erg ik dat vond.
Sprong in de tijd , wie gingen er vorige week naast me op terras zitten? Juist ja.
Even gepraat en het er maar niet over gehad maar ze waren wel gevaccineerd, nergens last van gehad alhoewel hun dochter er fel op tegen was.
Ik zet het hier nu neer, had het normaal niet gedeeld maar dan kun je mijn opmerking over banketstaaf vertellen terwijl er niets aan de hand is misschien plaatsen. En daarmee heb ik nooit een oordeel over bijwerkingen gegeven , die zijn er zeker.
Alleen liegbeesten ook.

Niet normaal... je zou het toch haast wel willen zeggen..

Ik vind het ook gek dat ik in mijn omgeving, veel artsen en assistentes en binnen mijn eigen kennissenkring (dus allemaal geen ouderen mocht dat het criterium zijn) geen enkele allergische reactie heb gehoord of gezien.
Ik wil dat niet mee zeggen dat het niet kan.. alleen is het wel bijzonder dat bij sommigen de halve kennissenkring reageert.. niet 1 maar gewoon een hand vol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:00

Er komen wel degelijk allergische reacties voor , kijk maar op het lareb. Niet allemaal ernstig maar sommigen wel. En voor de meest heftige zijn er niet voor niets op elke prik locatie epipennen aanwezig.
Je weet gewoon nooit hoe een lichaam reageert en dan meestal op de hulpstoffen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:06

Weet ik. Ook wij hadden de shocksetjes klaar liggen voor het geval dat. Geldt voor elk vaccin.
Maar gelukkig niet nodig gehad (5 praktijken, ruim 600pten kwamen voor vaccinatie)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:17

Ik spring even heel laat in dit topic , maar mijn oma had nog een aantal weken te leven , en wou toch de tweede Pfizer vaccinatie hebben. Ondanks dat het waarschijnlijk toch niet heel veel zin meer had.

Mijn oma had longkanker , verschillende behandelingen gehad waaronder ook immuuntherapie. Daar was ze al een aantal maanden mee gestopt want het maakte haar erg ziek. De kans dat immuuntherapie zou werken bij deze vorm en stadium van kanker was 1 a 2%. Maar met de gedachte was als die 1 tot 2 procent wel aan zou slaan? Dus uiteraard deze therapie genomen. Maar de immuuntherapie heeft haar lichaam alleen maar meer kapot gemaakt en de darmen zwaar aangetast , waardoor er diarree ontstond. Dit gebeurde op 31 december 2020 , en die avond is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Daar hadden we al verwacht afscheid te moeten nemen. Alles kwam er weer uit en niks bleef binnen. Oorzaak: immuuntherapie...

Wat ik er mee wil zeggen is dat immuuntherapie kan zorgen voor hevige diarree , zo hevig dat er inderdaad uitdroging ontstaat en iemand kan overlijden. Het directe gevolg is dan natuurlijk de diarree , maar een oorzaak was wel de immuuntherapie.

Mijn oma is van het tweede Pfizer vaccin erg ziek geweest. Krachtverlies in haar arm waarin is geprikt , is nooit meer goed gekomen. Mijn oma had ergens misschien geluk bij ongeluk daarna ook niet meer zo lang geleefd , dus als het erger was geworden had ze dat al niet meer meegekregen. Ze is uiteindelijk ook gestorven aan uitdroging wat natuurlijk ook grotendeels is gekomen door de kanker die door haar hele lichaam inmiddels was verspreid. Maar na de vaccinatie is ze wel achteruit gegaan. Maar met 100% zekerheid durf ik dat niet als feit te stellen , waarschijnlijk was ze zonder vaccinatie ook al wel achteruit gegaan.

Wat ik ermee wil zeggen is dat Immuuntherapie nog vrij nieuw is , en in geval van mijn oma heeft het geen goed gedaan. Ik denk eerder dat het een combinatie is van , of van de immuuntherapie.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:25

Zebrastreep wat houd immuuntherapie in? Wordt het immuunsysteem versterkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:32

IMJ schreef:

Ik vind het ook gek dat ik in mijn omgeving, veel artsen en assistentes en binnen mijn eigen kennissenkring (dus allemaal geen ouderen mocht dat het criterium zijn) geen enkele allergische reactie heb gehoord of gezien.
Ik wil dat niet mee zeggen dat het niet kan.. alleen is het wel bijzonder dat bij sommigen de halve kennissenkring reageert.. niet 1 maar gewoon een hand vol.

Tja, ik ken niemand in mijn omgeving die slecht heeft gereageerd op het vaccin tegen Mexicaanse griep. Niet alles is evenredig verspreid. Ik zou willen dat ik die allergische reactie niet had.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:42

Mijn schoonzusje had trouwens wel een flinke allergische reactie, pas na een dag of 5 voelde ze zich weer een beetje normaal. Ze kreeg overal tintelingen en haar gezicht is lang opgezet geweest. In het gevaccineerden-topic is ook een bokker die een reactie kreeg en op locatie antihistamine heeft gekregen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:46

[***] schreef:
IMJ schreef:

Tja, ik ken niemand in mijn omgeving die slecht heeft gereageerd op het vaccin tegen Mexicaanse griep. Niet alles is evenredig verspreid. Ik zou willen dat ik die allergische reactie niet had.

Bedoel je de narcolepsie of? Want dat kwam zo weinig voor dat het niet gek is dat je niemand ermee kent ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:59

IMANDRA schreef:

Bedoel je de narcolepsie of? Want dat kwam zo weinig voor dat het niet gek is dat je niemand ermee kent ^^[/quote]

Ik heb geen idee hoe veel het voorkwam. Mijn punt was vooral dat het feit dat iemand zelf geen gevallen van allergische reacties meemaakt niet betekent dat het ergens anders niet vaker voor kan komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:46

Dinopino schreef:
Is er dan voor elke gif een andere antennen. Dus bijv. voor corona een andere antenne, dan bijvoorbeeld voor de bof. En blijven die dan altijd in je lichaam?

Ja, kort door de bocht is er inderdaad voor ieder antigeen (indringer) die door je lichaam als vreemd herkend is een eigen herkenningsantenne.
Ze blijven niet letterlijk zo altijd aanwezig. Je hebt echter een herrinnering van de bouwtekening waardoor het later sneller weer bijgemaakt kan worden.
Hoe lang die herrinnering blijft is heel verschillend en zeker niet altijd levenslang.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:43

[***] schreef:
IMJ schreef:

Begrijp ik heel goed! Ellende!
Ik zeg ook nergens dat het niet kan.
Ik zeg dat het mij verbaasd dat sommige mensen er inclusief zichzelf wel 5 kennen..
Dan zou je statisch wel heel veel mensen moeten kennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:59

Dat is niet hoe statistiek werkt. Het is niet voor niets dat een kleine steekproef niet als een betrouwbare weergave wordt gezien van de populatie. Misschien hebben de mensen uit mijn omgeving gewoon pech?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:08

Allergische reactie op enting kan altijd voorkomen, kijk maar bij paarden. T ene jaar zijn er meer dan het andere. Dat komt niet door de entstof maar door het adjuvans wat er gebruikt wordt. Mijn schoonzusje krijgt al jaren de griepprik en dit jaar ineens een zeer heftige reactie waarbij het maar goed was dat ze op het werk was (ziekenhuis) en nu met de moderna nergens last van. Dus tja zeg het maar...

Ik ben echt een paar dagen onwaarschijnlijk moe geweest, maar goed had vooral zoiets van pff als mensen met long COVID dit hebben dan ben ik blij dat ik het maar een paar dagen heb.