Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15956
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:08

Dinopino schreef:
Ja Ibbel dat begrijp ik . Je weet dat ik er heel anders over denk, maar vanuit het oogpunt zoals jij het schildert is het ook totaal logisch om je te laten vaccineren. Geen geneesmiddel, verloopt tamelijk dodelijk, houd geen rekening met leeftijd enz. Met deze informatie begrijp ik het volkomen.

Zoals je weet heb ik andere denkwijze hierover, dat is geen verrassing;-)

Je valt vanzelf om als er zometeen wél een hele nare mutatie komt. Dat gun ik je niet hoor. Niemand trouwens.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:47

Dinopino schreef:
Kinke ik wel en ook gezien dat het werkte. Het nieuws kijk ik niet. Maar mijn eigen ervaring is geen betrouwbare bron, maar als geen wetenschapper vind ik dat niet zo erg. Die discussie hebben we al gehad. Dus ja ik denk wel dat het een geloof is. Wat jij feit noemt is gebaseerd op dat wat jij gelezen en gehoord hebt. Mijn waarneming strookt daar niet mee dus heb ik een ander "geloof".

Kan de vraag ook omdraaien: Wanneer je zou weten dat er een geneesmiddel is, zou je je dan alsnog laten inenten?


Geneesmiddel? Wordt die dan ook gegeven op de IC's? En zo niet, waarom dan niet?
Van welk geneesmiddel heb je dan genezing gezien?

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:44

Citaat:
Wanneer je zou weten dat er een geneesmiddel is, zou je je dan alsnog laten inenten?


Jazeker!! Een eventueel geneesmiddel geeft geen garantie op volledige genezing, plus dat er schade opgelopen kan worden gedurende het geneesproces. Om te genezen moet je eerst ziek zijn namelijk...

Ik word liever gewoon heel niet ziek dus ik zou preventief vaccineren. Zoals ook gedaan :j

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:07

Maar in geval van preventief, zou je dan van de arts niet een verklaring willen hebben dat hij kan garanderen, dat dit medicijn of inenting geen ernstige bijwerkingen heeft.

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:13

Ja... en in dit geval vind ik dat dat zo is :j

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:48

Dinopino schreef:
Maar in geval van preventief, zou je dan van de arts niet een verklaring willen hebben dat hij kan garanderen, dat dit medicijn of inenting geen ernstige bijwerkingen heeft.


Nee, en dat is ook niet de verantwoordelijkheid van de arts.
We hebben een heel systeem van klinische studies en registratieprocedures, en de EMA en FDA die medicatie goedkeuren. Díe geven de garantie dat het medicijn veilig en effectief is.

En dat is bij de Covid-vaccins ook gewoon gebeurd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15956
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:08

Dinopino schreef:
Maar in geval van preventief, zou je dan van de arts niet een verklaring willen hebben dat hij kan garanderen, dat dit medicijn of inenting geen ernstige bijwerkingen heeft.

Er is geen enkel medicijn of vaccinatie zonder bijwerkingen.

BigOne
Berichten: 38578
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:23

Dat is net zoiets als je huisarts bellen of hij kan garanderen dat je paracetamol pil geen bijwerkingen heeft. Vaccineren is veilig en heeft zijn werking door de jaren heen bewezen zie het verslaan van mazelen, polio en nog wat vervelende ziektes.
Maar sommigen, die sowieso tegen alle reguliere medische zaken zijn moeten natuurlijk wel elke keer proberen onrust te veroorzaken.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:46

Maar Ibbel wanneer de huisarts hier geen verantwoording heeft, waarom zegt hij dit dan ook niet? Hij kan dit toch duidelijk maken bij iemand die hij vaccineert. Je hebt toch een vertrouwensbasis met je huisarts en gelooft hem toch. Wanneer hij iets niet kan garanderen, dan is het toch wel zo transparant dit ook door te geven.

JandeRegelaa dat is toch eigenlijk een heel triest gegeven, dat er geen medicijnen zijn zonder bijwerkingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15956
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:03

Dinopino schreef:
Maar Ibbel wanneer de huisarts hier geen verantwoording heeft, waarom zegt hij dit dan ook niet? Hij kan dit toch duidelijk maken bij iemand die hij vaccineert. Je hebt toch een vertrouwensbasis met je huisarts en gelooft hem toch. Wanneer hij iets niet kan garanderen, dan is het toch wel zo transparant dit ook door te geven.

JandeRegelaa dat is toch eigenlijk een heel triest gegeven, dat er geen medicijnen zijn zonder bijwerkingen.

Waarom moet de huisarts dit zeggen? Hij is maar uitvoerend. De juridische afdekking van de aansprakelijkheid is altijd geregeld.

En nee, het is geen triest gegeven. Zolang de bijwerkingen maar niet erger zijn dan de kwaal. Overigens kan dat ook bij homeopathische medicatie voorkomen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:27

Denk vanwege zijn vertrouwenspositie die hij heeft met zijn klant. Ik denk dat de aansprakelijkheid niet het wezenlijke is, wanneer je een medicament of vaccinatie krijgt. Het van tevoren er duidelijk op gewezen wordt wat in de studies aan bijwerkingen naar voren is gekomen. Transparant zijn is denk ik waar je als klant behoefte aan hebt.

BigOne
Berichten: 38578
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:39

Aangezien alle bijwerkingen in de bijsluiters staan die op internet te lezen is vind ik dat een arts hier zijn tijd niet aan hoeft te verspillen mits een patiënt dit niet vraagt.
Echt apart dat mensen van alles gedachteloos slikken/prikken en hiervoor bang zijn.

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:58

Dinopino schreef:
Denk vanwege zijn vertrouwenspositie die hij heeft met zijn klant.


Die vertrouwensbasis maakt nu net dat jij als klant helemaal geen 'garanties' nodig hebt.
Je hoort blindelings op je arts te kunnen vertrouwen, en dat kan je omdat die arts géén medicijnen voorschrijft die niet geregistreerd zijn voor jouw ziekte. Dat kan nl helemaal niet. Alles wat er in de apotheek over de toonbank gaat is getest en goedgekeurd.

Op het moment dat jouw arts 'off label' gaat voorschrijven, dán zal hij wel alle ins en outs (moeten) geven, dán gaat het nl wél op basis van de kennis en kunde van de arts.
'Off label' betekent uiteraard geen totaal ongetest medicijn, maar het gebruiken van een medicijn dat geregistreerd is voor een andere aandoening.

Bv dat beruchte chloroquine. Geregistreerd voor de behandeling van malaria plus een aantal reumatische aandoeningen (waarbij die reuma-indicaties bij toeval ontdekt zijn, door patienten die met malariaprofylaxe naar de tropen vertrokken en merkten dat hun reuma verbeterde)

Als een arts dat onbewezen voor covid wil gebruiken, ja dán mag je zéker om garanties vragen :D

Áls ondertussen bij alle off-label gebruik (én de uitgevoerde reguliere klinische studies!) van chloroquine was gebleken dat het werkt, dan was het ondertussen ook écht daar wel voor geregistreerd. Line extensie voor een reeds uit patent zijnd medicijn zijn goud waard voor een farmaceut.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:12

Ja gelukkig werkt dat spul bij mijn kennissen wel. En dat geld ook voor Ivermectine. En gelukkig gaf mijn arts, buiten de gebruikelijke aanbevelingen advies om het juist niet te gebruiken of in ieder geval veel korter bepaalde medicijnen.

Als leek weet ik niet waar ze de medicijnen op testen. Maar heb je denk ik gewoon belang bij dingen die geen bijwerkingen geven en helpen. Om bijvoorbeeld je immuunsysteem te versterken met een middel met substanties die vreemd zijn voor het lichaam, lijken mij dan niet altijd gunstig.

BigOne
Berichten: 38578
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:15

Je immuunsysteem versterk je door in aanraking met virussen te komen , of door de echte of door vaccineren. Maar iedereen staat vrij om nergens voor te prikken en voor ivermectine en andere onbewezen medicijnen te gaan.
Ivermectine helpt zeker, wanneer je wormen hebt, tegen Corona doet het helemaal niets

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:22

Dinopino schreef:
Om bijvoorbeeld je immuunsysteem te versterken met een middel met substanties die vreemd zijn voor het lichaam, lijken mij dan niet altijd gunstig.


Je afweer heeft de taak (en de enige taak) om nou juist in werking te treden bij 'substanties die vreemd zijn voor het lichaam'. Daar is je afweer voor bedoeld. Lichaamsvreemde stoffen AFWEREN. Daarom heet het ook je afweer.

Op het moment dat je afweer lichaamseigen stoffen aanvalt heb je een autoimmuunziekte. Dat is nu net níet de bedoeling.

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:26

Dinopino schreef:
Als leek weet ik niet waar ze de medicijnen op testen.


Wat dacht je van er gewoon op vertrouwen dat de EMA een gedegen instituut is en pas goedkeurt als een nieuw medicijn daadwerkelijk werkt en veilig is?
Overigens is het niet héél erg moeilijk zoeken naar hoe zoiets in z'n werk gaat.
"Clinical research" "GCP" (good clinical practice) zijn mooie zoektermen om mee te beginnen. Of gewoon eens de FDA of EMA website opzoeken. Leerzaam wel.

Citaat:
Maar heb je denk ik gewoon belang bij dingen die geen bijwerkingen geven en helpen.


Medicijnen die werken en geen bijwerkingen hebben bestaan niet.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:42

Het probleem persoonlijk van medicijnen is voor mij, dat het enkel aan symptoombestrijding doet. Het geneest niet. En aan dat laatste heb ik zelf meer behoefte. Op het moment gelukkig niet. Heb op Biontech de site gezien, hoelang ze gedegen bezig zijn met een medicijn te onderzoeken. Iets van 15 jaar geloof ik. Denk dat je dan ook gerust kan zeggen welke bijwerkingen er zijn en hoe betrouwbaar een medicijn is.

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:25

De meeste 'investigational new drugs' of INDs kennen een lange ontwikkeltijd. 10-15 jaar is idd niet ongebruikelijk. Meeste van die tijd gaat in de pre-klinische fase zitten. Celproeven en dierproeven (verplicht! geen medicijn wordt geregistreerd zonder proefdieronderzoek)

Vanaf fase 1 (testen op gezonde vrijwilligers) is het meestal nog een jaar of 3-4. Fase 2a is op 'gezonde' patienten, eveneens veiligheid, fase 2b is dose finding en werkzaamheid bij kleine groep patienten en fase 3 is echt pas werkzaamheid in een wat grotere groep patienten.

Dan volgt FDA/EMA registratie (kan ook een jaar duren) en pas in de postmarketing surveillance/fase 4 (waar de Covid vaccins nu ook in zitten) komen de echte bijwerkingen (en de echte werkzaamheid) pas boven water.

Electra63

Berichten: 17971
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:39

Dinopino schreef:
Kinke ik wel en ook gezien dat het werkte. Het nieuws kijk ik niet. Maar mijn eigen ervaring is geen betrouwbare bron, maar als geen wetenschapper vind ik dat niet zo erg. Die discussie hebben we al gehad. Dus ja ik denk wel dat het een geloof is. Wat jij feit noemt is gebaseerd op dat wat jij gelezen en gehoord hebt. Mijn waarneming strookt daar niet mee dus heb ik een ander "geloof".

Kan de vraag ook omdraaien: Wanneer je zou weten dat er een geneesmiddel is, zou je je dan alsnog laten inenten?


Neem je ook geen adviezen aan van artsen als je een longontsteking hebt? Of reuma? Of kanker ?

Wat is jouw waarneming en heb je genoeg kennis om die waarneming te kunnen analyseren en te kunnen vaststellen of jouw waarneming klopt? En na de waarneming en analyse moet je een oplossing zoeken, heb je die ook ?

Gezondheidszorg is geen geloof, maar gebaseerd op o.a. wetenschappelijk onderzoek, jarenlange ervaring en studie en richtlijnen.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:17

dus er is geen medicijn wat geneest? Die bestaan niet?
Mijn schoonvader kreeg ook dat middel tegen malaria toen hij met corona in het ziekenhuis lag, heeft helaas niks geholpen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15956
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:20

Dinopino schreef:
Het probleem persoonlijk van medicijnen is voor mij, dat het enkel aan symptoombestrijding doet. Het geneest niet. En aan dat laatste heb ik zelf meer behoefte.

Vind ik toch wel heel kort door de bocht hoor. Er zijn heel veel medicijnen die wel genezen. Neem bijvoorbeeld een chemokuur die tumorcellen doodt.

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:30

Toch is de bewering voor veel medicijnen wel waar.
Je kunt diabetes behandelen met insuline (en soms met metformine) maar het geneest je diabetes niet.
Dat doet transplantatie van de eilandjes van Langerhans soms wel.

Je kunt reuma behandelen met immuunsuppresiva. Héél af en toe lukt het - als je vroeg genoeg begint - om sommige vormen van reuma dan dusdanig terug te reguleren zodat je kunt stoppen met medicatie. Soms voor jaren. Maar de realiteit voor veel autoimmuunziektes is chronisch ziek -> chronisch medicatie.

Zeker niet alle chemokuren werken daadwerkelijk voldoende om kanker puur en alleen met chemo te genezen. Combi van chemo, bestralen en chirurgie is vaak nodig. De nieuwe immuuntherapie is wel veelbelovend, maar dat is dan ook geen 'klassiek chemische' behandeling, maar het selecteren en opkweken van wat je eigen lichaam aan specifieke afweer heeft weten te maken.

Antibiotica daarentegen genezen wel degelijk, en datzelfde kun je ook van verschillende hormoonbehandelingen zeggen.

Maar eerlijk is eerlijk, de meest succesvolle 'genezende' medicatie is vaccinatie :))

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:33

Ik weet niet of dit nog wel in het thema van dit topic past. Er zijn andere middelen die effectief tegen reuma helpen. En zelfs met diabetes kun je verbeteringen krijgen buiten medicijnen om. Antibiotica zijn er ook in natuurlijker vormen, zodat je niet met bijwerkingen te maken hebt.

Ja en over chemokuur heb ik een totaal tegenovergestelde mening.

Ik vind artsen vooral goed voor ongelukken en spoed operarties. Maar aan chronische ziekte zijn ze met de jaren nog niet veel verder gekomen.

Kinke ik snap je voorbeeld niet helemaal. Je zegt vraagtekens bij de redenering dat medicijnen genezen, en vervolgens geef je een voorbeeld dat iemand sterft of waarbij een geneesmiddel niet helpt.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 07-07-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38578
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:38

Begint echt Jomanda vormen aan te nemen en het arrogante aan dit soort beweringen is dat ze meestal a van mensen komen die nergens last van hebben. Diabetes heb je in 2 soorten, eentje kun je verbeteren door levensstijl, de ander kun je hoog of laag springen, daar ontkom je niet aan medicatie.