Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:05

Graag gedaan! :D

Zertab

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:30

Wat is jullie ervaring met Zarqa?
Als alternatief voor Image vital C lijn. Gezien de prijzen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:30

Heeft iemand van jullie ook ervaring met de ClearSkin ontharingscreme?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:41

Zertab schreef:
Wat is jullie ervaring met Zarqa?
Als alternatief voor Image vital C lijn. Gezien de prijzen...

Alleen met één van de soorten haarshampoo. Was geen succes, kreeg er giga jeuk van op mijn hoofd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 14:58

Iemand bekend met de skin producten van Olcay Gulsen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:28

T is al even stil hier zie ik.
Zijn er hier nog mensen aanwezig die mij zouden kunnen helpen?
Ik heb weinig verstand van skincare maar wil beter voor mijn huid gaan zorgen.
Heb vrij veel last van bultjes, beetje roodheid, droog maar vettige huid(uitgedroogd?) mee eters en grove porien.
Wil eventueel wel wat foto's maken voor het beeld

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:46

Hier volledig overgestapt naar Dermasence. Erg tevreden! :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:57

fleurtjeuh schreef:
Heb vrij veel last van bultjes, beetje roodheid, droog maar vettige huid(uitgedroogd?) mee eters en grove porien.

Wat zoek je precies qua producteigen schappen (bijv. ingrediënten, en of je een reiniging, lotion, dag-/nachtcreme of allemaal zoekt), verkrijgbaarheid, prijs enz? Ik heb net zo'n huid als jij en ik ben erg tevreden met de producten die ik gebruik. Maar voordat ik een heel verhaal typ is het denk ik handig om wat meer te weten over waar jij naar op zoek bent :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:14

Ingredienten heb ik nog niet echt bij stilgestaan.
Wel heb ik voorkeur voor een beetje low effort.
Ik ben niet super therapie trouw wat betreft zelf care(depressie etc)
Momenteel heb ik een dag en een nacht creme die ik meestal na het douchen op smeer en een face wash van , ik wil zeggen clearasil maar weet t niet zeker, voor onder de douche.
En thats it momenteel

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:03

Ik snap het, het is ook best een gedoe om steeds je gezicht schoon te maken en te verzorgen. Twee keer per dag. En ik weet niet of mijn ontwikkeling qua selfcare maakt dat ik het toch doe, of dat de fijne producten ervoor zorgen dat ik beter voor mezelf zorg. Maar ik ben in elk geval twee keer per dag in de weer met de gezichtscosmetica van Dr Hauschka. Vooral het nachtserum is heel erg fijn, en de gezichtslotion is erg makkelijk. Die hoef je alleen maar op je gezicht te sprayen.
Qua kosten vond ik het wel een investering. Maar met zowel de lotion als de dagcreme doe ik 5 a 6 maanden. Met het nachtserum ongeveer 3. Per maand valt het dan alweer mee. Mijn gezicht is veel rustiger en zachter. En het is heel fijn dat er geen troep in die producten zit.

Wie weet is het wel wat voor je :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:17

Jemig, 2x per dag bezig :')
Ik heb soms al moeite met 1x in de week mn haren wassen.
Nou doe ik al jaren(sinds kinderjaren) 1x in de week mn haren wassen dus t wordt niet snel vet als ik een keer anderhalf week wacht, maar toch.
Douchen doe ik wel vaker btw :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:05

Ik ben erg fan van etos huismerk en cerave. Betaalbaar en heel fijn!

In de basis: schoonmaken, exfoliant, (zorgt dat ik geen pukkeltjes meer heb!), retinol (want boven de 40, van geek and gorgeous), hyaluronzuur serum (droge huid helaas) en creme met spf. Is mijn huid enorm van opgeknapt!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:51

fleurtjeuh schreef:

Ik heb last van dezelfde "problemen" en ik heb laatst mijn hele routine omgegooid.

Ik gebruik de gezichtsreinigingscreme of reinigingsmelk van Dr Hauschka (enkel s avonds).
Dan gebruik ik de special toner van Dr Hauschka, gewoon 3 keer sprayen op mijn gezicht (na het reinigen in de avond en in de ochtend als eerste).
Daarna gebruik ik in de ochtend een vitamine c serum van the ordinary en in avond afwisselend een cerave retinol (2x per week) en niacinamide van the ordinary (2x per week).
In de avond gebruik ik Eau Thermale Avène Cicalfate+ en/of La Roche-Posay Cicaplast Balsem B5+. Als ik de ochtend iets "lichters" wil dan gebruik ik de kalmerende vloeibare dagcreme van Dr Hauschka gemengd met de cicalfate+.
Als zonnebrand gebruik ik beauty by joseon: relief sun Rice + Probiotics (dit is tot nu de enige zonnebrand waarvan ik geen bultjes of puistjes van krijg!)

De crèmes zijn heel rijk en ik dacht dat ze in eerste instantie niks voor mijn vette huid zouden zijn, maar mijn huid heeft er in jaren niet zó goed uitgezien!

Het is natuurlijk altijd uitzoeken en proberen wat werkt voor je huid, maar misschien heb je er iets aan :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:55

Voor mij is mijn gezichtsverzorging elke ochtend en avond echt een verwenmomentje. Al ben ik wel bang dat daardoor mijn huid echt niet zonder kan, want als ik het een keer later doe of minimaal dan voelt mijn huid echt minder aan.

Zelf gebruik ik een mix van The ordinary, Rituals en Image maar dat is vrij prijzig op The Ordinary na.
Zou voor het begin adviseren om gewoon eens te beginnen met een milde reiniging en een crème (met SPF) voor dagelijks en dan bijvoorbeeld elke keer als je je haar wast ook exfoliëren. Als je er meer werk van wilt maken dan kun je oogcreme, serum etc. toevoegen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:55

Hier ook braaf 2x per dag, is idd even lekker me moment.

Ik heb 2 weken geleden Kiehls ontdekt.. helemaal weg van! Huid reageert er zo goed op. Nu in dubio… wil ene kant zo’n red light mask

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:35

Ik zou ook niet weten hoe je je gezicht niet twee keer per dag kunt verzorgen. Je smeert er toch 's ochtends een dagcreme op, en 's avonds iets voor de nacht? Hoe ga je dat doen zonder je gezicht eerst schoon te maken?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:38

Koper schreef:
Ik zou ook niet weten hoe je je gezicht niet twee keer per dag kunt verzorgen. Je smeert er toch 's ochtends een dagcreme op, en 's avonds iets voor de nacht? Hoe ga je dat doen zonder je gezicht eerst schoon te maken?

Heel simpel, door helemaal niks te doen.
Zo moeilijk is het niet hoor, slecht voor jezelf zorgen :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:43

En dus plaats je een bericht dat je beter voor jezelf wil zorgen en een slechte huid hebt.

Ik snap even niet meer wat je nu wil.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:32

Koper schreef:
En dus plaats je een bericht dat je beter voor jezelf wil zorgen en een slechte huid hebt.

Sorry het klonk een beetje alsof je bedoelde 'gewoon doen' maar zo simpel is het nog niet voor mij.

Daarom ook de vraag voor een beetje low effort aanbevelingen, zodat ik niet overprikkeld raak met een cleanser, een scrub, een tonic, een serum, een dagcreme, een nachtcreme, een specifieke gezichts zonnebrand en oogcreme

Maar de suggestie van Josien_ is wel een optie.
Op zoek naar een goede creme en dan een scrub als ik ook mn haar was. Dat onthoudt ook makkelijker

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:54

Ik was mijn huid trouwens alleen savonds met spul, sochtends gaat er alleen een klets water over. Hoe vies kan het worden van slapen?

Als ik er verder niks mee doe zal het schilferig worden en krijg ik puistjes. Goede reden om met creme en serums aan de slag te gaan
Laatst bijgewerkt door troi op 15-04-25 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:55

En micellair water om te reinigen? Ben je met 1 product en een watje binnen no time klaar :). Ik heb ook geen zin om er lang mee bezig te zijn hoor, heb al genoeg te doen op een dag :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:00

fleurtjeuh schreef:
Koper schreef:

Sorry het klonk een beetje alsof je bedoelde 'gewoon doen' maar zo simpel is het nog niet voor mij.

Daarom ook de vraag voor een beetje low effort aanbevelingen, zodat ik niet overprikkeld raak met een cleanser, een scrub, een tonic, een serum, een dagcreme, een nachtcreme, een specifieke gezichts zonnebrand en oogcreme

Maar de suggestie van Josien_ is wel een optie.
Op zoek naar een goede creme en dan een scrub als ik ook mn haar was. Dat onthoudt ook makkelijker

Punt is ook, wat is je doel ermee.

In de basis is 1 soort creme met spf (dagcrème kan natuurlijk ook prima voor de nacht..) en schoonmaak spul voor savonds genoeg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:24

troi schreef:
Ik was mijn huid trouwens alleen savonds met spul, sochtends gaat er alleen een klets water over. Hoe vies kan het worden van slapen?

Niet. Maar als je er 's avonds ook nog iets opsmeert na het wassen dan wil ik 's ochtends wel even mijn gezicht wassen voordat de dagcreme er weer op gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:43

Ik doe ook niet 10 soorten crèmes en serums hoor. Maar wel 2 x per dag schoonmaken met tonic of miscellair water en watje en dan dagcrème of nachtcrème erop.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:45

Precies. Wassen, lotion, en dan dagcreme of nachtserum. En 's ochtends een maak-je-vel-weer-strak-creme op de hals omdat die toch wel wat kalkoenverschijnselen begon te vertonen :+