30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:11

Ik reis daadwerkelijk solo.

Er staan wel wat dingen op de lange termijn lijst. Zoals met een camper door Canada, IJsland of Nieuw-Zeeland. De prijs voor twee is bijna gelijk aan één. En drie weken een camper huren + benzine is toch erg duur. Dat wacht dus op een partner in crime.

Zelf ben ik naar Florida geweest, maar ook Hong Kong, spitsbergen, Mexico, Guatamala, Belize, Honduras, Costa Rica, Nicaragua en veel city trips (do/vr heen en vaak op zondag weer terug. Gewoon een b&b en een treinticket of vlucht.

Veel valt te voorkomen door goede communicatie. Zo ben ik met een vriendin naar China geweest. Zij is meer van het stappen / feesten en ik meer van het actieve. Dat kan gewoon als je het goed af spreekt. Zo ben ik een dag eerder uit Shanghai vertrokken omdat ik Hua Shan wilde beklimmen. Afspraak om elkaar een dag later te treffen in een hostel in Xi’an. Zij ging een avond extra stappen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:19

Ohhh knap dst jullie alleen weggaan!! Ik durf dat dus echt niet :o Ik ga al jaren met vriendinnen in NL met de paarden een week weg. En heeeeeel enkele keer enkele dagen zonder paard met diezelfe3 meiden. Gelukkig wel een paar singel vriendinnen of die iig niet vast zitten geroest aan een partner waar ze niet alleen van op vakantie mogen.

Ik zou vorig jaar (nu dit jaar, maar ja, covid) met een stel collega's naar zuid afrika. Super gaaf. Maar liefst ga ik niet met stelletjes weg, ivm 5e wiel aan de wagen gevoel. Moet dan wel nog iemand alleen mee zodat ik niet de enige ben zonder hubby :')

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:24

Ik heb nog nooit een single-reis gedaan, nooit over nagedacht eigenlijk.

ik ging altijd met de hele stal een week naar Kootwijk, supergezellig en ging dan vaak een paar dagen eerder in mijn uppie.

We gingen ook standaard 1x per jaar met een vaste groep "ponykamp" doen, hilarisch!!! want die meiden reden dus maar 1x per jaar, ik was de einige met eigen knollie. Helaas viel dat groepje uit elkaar omdat er na wat jaren wisseling was van mensen, de een haakte af, een ander nam een kennis mee die niet goed in de groep lag en uiteindelijk wilden de meesten in een hotel ipv een gezellig huisje en shoppen ipv paardrijden dus we zijn gestopt.

Eerlijk, met paard lukt het financieel niet goed om echt met vakantie te gaan, en ik durf niet goed weg omdat hij al zo oud is...straks wanneer hij er niet meer is ga ik ECHT op vakantie, eerst goed sparen en dan lekker weg.

Wat wil ik???? euh, ooit naar Cuba, voor de auto's en zo, of een Cruise....alleen kun je dan niet van dat ding af als het kl*te is..hihihi

En het leuke aan vrijgezel zijn :
Gisteren zaten we spontaan met 2 flessen rose in de zon op stal.... gingen pas 20.00 uur weg, lekker niet bellen dat je later thuis komt.... geen gezeur dat het eten er staat ( of juist niet staat) HAHAHA

Afbeelding

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:46

Ik heb nog heel hoog op mijn lijstje staan om met de camper door o.a. schotland te reizen. Ik zou afgelopen jaar naar ijsland gaan, maar helaas ging dat niet door.

Hopelijk is er dit jaar wat meer mogelijk! Ik zoek meestal wel een reispartner, gewoon omdat ik het gezelliger vind om onderweg wat te kunnen kletsen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:49

Goed te lezen dat IJsland heel goed te doen is in je uppie met een auto :D

Trouwens, wijn drinken zonder verantwoordelijkheden is altijd goed. Zo stond ik gisteravond in mijn prive geboekte uurtje sportschool. Geen verantwoording afleggen, helemaal prima :)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:50

Leuk om te lezen.
Zelf ben ik aan de ene kant wel verbaasd over hoe vol het staat met slechte ervaringen met relaties.

Ik ben ook heel lang happy singel geweest. Ik kon er van genieten doordat ik alles kon doen wat ik graag wou. Maar op gegeven moment heb je alles al een keer gedaan en ik misde ook een stuk intimiteit.

Sinds kort ben ik heel gelukkig in een relatie en van al nadelen die jullie noemen herken ik niet. Al komt dat ook doordat we elkaar heel vrij laten, alleen elkaar willen aanvullen/beste naar boven halen, heel open na elkaar zijn en we wonen niet samen.

Wel moet ik zeggen dat ik mijn paard niet boven mijn vriend stel . Mocht wat zijn dan is er altijd wel iemand anders die mijn paard kan voeren en in de wei vermaakt die zich ook prima.
Andersom staat mij vriend ook altijd klaar voor mij wat erg fijn is.

Ik heb zelf idee als naar sommige vriendin kijk dat die al bezet zijn door hun paard of hond.

En over samen wonen en trouwen heeft voor en nadelen. Zelf merk ik dat een lat relatie het beste voor mij werkt op dit moment gezien ik dan niet de nadelen heb.

Het zelfde geld voor paarden aan huis wat 9 van 10 betekent een hele hoge hypotheek en dat je geen geld en tijd meer over houdt om leuke dingen. Voor sommige mensen werkt dat, ik wordt er heel ongelukkig van.
Juist gemak dat ik alleen naar stal hoeft te bellen en het gebeurt vind ik heel fijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:54

Blussem schreef:
Leuk om te lezen.
Zelf ben ik aan de ene kant wel verbaasd over hoe vol het staat met slechte ervaringen met relaties.

Ik ben ook heel lang happy singel geweest. Ik kon er van genieten doordat ik alles kon doen wat ik graag wou. Maar op gegeven moment heb je alles al een keer gedaan en ik misde ook een stuk intimiteit.

Sinds kort ben ik heel gelukkig in een relatie en van al nadelen die jullie noemen herken ik niet. Al komt dat ook doordat we elkaar heel vrij laten, alleen elkaar willen aanvullen/beste naar boven halen, heel open na elkaar zijn en we wonen niet samen.

Wel moet ik zeggen dat ik mijn paard niet boven mijn vriend stel . Mocht wat zijn dan is er altijd wel iemand anders die mijn paard kan voeren en in de wei vermaakt die zich ook prima.

Ik heb zelf idee als naar sommige vriendin kijk dat die al bezet zijn door hun paard of hond.

En over samen wonen en trouwen heeft voor en nadelen. Zelf merk ik dat een lat relatie het beste voor mij werkt op dit moment gezien ik dan niet de nadelen heb.

Het zelfde geld voor paarden aan huis wat 9 van 10 betekent een hele hoge hypotheek en dat je geen geld en tijd meer over houdt om leuke dingen. Voor sommige mensen werkt dat, ik wordt er heel ongelukkig van.
Juist gemak dat ik alleen naar stal hoeft te bellen en het gebeurt vind ik heel fijn.

Je bent echt al nummer 100 die aankomt met "maar mijn relatie is wel leuk!" en nummer 100 waarvan we zeggen "ga dan lekker naar een topic over leuke relaties!"

_-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:56

Happy single meld zich! *\o/*
35 jaar oud en vind het allemaal dikke prima, heerlijk dat ik precies kan doen waar ik wel of geen zin in heb :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:57

Elke keer als ik de titel zie denk ik waarom heet het topic niet BLIJgezel :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:58

Alleenstaand klinkt ook zo zielig, ik ga voor enkellopend :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:01

Ailill schreef:

Maar ik loop op m'n voeten en niet op m'n enkels.... Haha, mijn hoofd kon dit echt even niet aan %) _O- Maar vind hem wel mooi gevonden!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:04

Het is een Afrikaans woord :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:05

Tancreda4 schreef:
Ailill schreef:

Maar ik loop op m'n voeten en niet op m'n enkels.... Haha, mijn hoofd kon dit echt even niet aan %) _O- Maar vind hem wel mooi gevonden!

Ik ben vrij-gezellig. Vind ik dan :)) Maar Blijgezellig vind ik ook een leuke suggestie.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:25

VuurVleugels schreef:
Blussem schreef:
Leuk om te lezen.

Je bent echt al nummer 100 die aankomt met "maar mijn relatie is wel leuk!" en nummer 100 waarvan we zeggen "ga dan lekker naar een topic over leuke relaties!"

Blijkbaar heb je eerste stuk niet gelezen ;)
Tweede zeg ik toch ook niet over mensen die hier hun verhalen posten over slecht ervaring met relaties.

Wat ben jij zuur zeg.

Leef en laten leven _/-\o_

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:26

Ailill schreef:

De quote van de dag! Alleen loop ik nu wel met de hond. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:30

Blussem schreef:
Tweede zeg ik toch ook niet over mensen die hier hun verhalen posten over slecht ervaring met relaties.

Wat ben jij zuur zeg.

Je mist compleet het punt. Het gaat hier om dat hier een groep vrijgezellen zit die even helemaal genoeg heeft van iedereen in een oh-zo-blije-relatie die het topic gaan bestormen dat een relatie oh -zo-leuk is.

Een relatie hebben is even niet het doel in dit topic. Het gaat er in dit topic om dat er mensen blij zijn met het singleleven en de status die ze hebben. Laat ons daar even lekker mee. De mensen die hier zitten zitten ook niet in de happy-de-peppie-relatie-topics te spuien hoe ontzettend fijn het is om geen relatie te hebben.
Laatst bijgewerkt door Winged op 31-03-21 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Blussem schreef:
VuurVleugels schreef:

Wat ben jij zuur zeg.

Nee Blussem, het is hier al meer gezegd, ook in het dagelijks leven moeten we al zo vaak aanhoren dat een relatie zo leuk is. En dat komen jij en nog een stuk of wat anderen dan hier ook nog een keer doen. Daar gaat dit topic niet om en over. Dus je verhaal voegt gewoon helemaal niets toe aan het topic en interesseert precies helemaal niemand hier iets, aangezien ons doel niet perse is om een relatie te vinden.

davinci2412

Ailill schreef:

Ik moest hier zo enorm om lachen. Deze hou ik erin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:32

Ik vind Blijgezel wel een leuke, vrijgezellig vind ik een beetje truttig klinken ofzo :o

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:39

Nog even terugkomend op de vakantievraag:
Ik ben een aantal keer in mijn eentje meegegaan in "gewone" groepsreizen (dus niet persé bedoeld voor singles) voor avontuurlijke vakanties en dat is heel goed bevallen. Denk aan een cursus bergsport, trektocht te paard midden door Ijsland en een keer Ierland, duikvakantie, of sneeuwschoentrektocht in Lapland (inclusief buiten slapen in de sneeuw).
Dat soort avontuurlijke reizen trekt types met een gezamelijke interesse, waardoor het makkelijk klikt, en vanwege de avontuurlijke aard komt er een fijn gemixt en vaak niet te moeilijk publiek op af: veel alleen, soms broer/zus, vrienden/vriendinnen, vage kennis van vorig jaar een vakantie etc. Stellen waren vaak in de minderheid, want je moet het maar allebei leuk vinden om een berg te beklimmen of in de vrieskou een sneeuwhol te graven :+ . En vanaf dag 1 worden meestal eerdere goede reizen besproken, dus je gaat geheid naar huis met inspiratie voor je volgende vakantie :)

Dus mocht iemand nog niet weten wat te gaan doen en wel in zijn voor wat avontuur, zoek eens wat avontuurlijks op :D (na een bepaalde pandemie dan :') )

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:41

Winged schreef:
Blussem schreef:

Wat ben jij zuur zeg.

Je mist compleet het punt. Het gaat hier om dat hier een groep vrijgezellen zit die even helemaal genoeg heeft van iedereen in een oh-zo-blije-relatie die het topic gaan bestormen dat een relatie oh -zo-leuk is.

Een relatie hebben is even niet het doel in dit topic. Het gaat er in dit topic om dat er mensen blij zijn met het singleleven en de status die ze hebben. Laat ons daar even lekker mee. De mensen die hier zitten zitten ook niet in de happy-de-peppie-relatie-topics te spuien hoe ontzettend fijn het is om geen relatie te hebben.

Thanks for the support Relaxed en Winged! Blussum: makkelijk hoor om iemand van achter je scherm zuur te noemen en te zeggen dat iemand alles moet lezen terwijl je zelf niet alles hebt gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:02

NoeskaMoos schreef:
Nog even terugkomend op de vakantievraag:
Ik ben een aantal keer in mijn eentje meegegaan in "gewone" groepsreizen (dus niet persé bedoeld voor singles) voor avontuurlijke vakanties en dat is heel goed bevallen. Denk aan een cursus bergsport, trektocht te paard midden door Ijsland en een keer Ierland, duikvakantie, of sneeuwschoentrektocht in Lapland (inclusief buiten slapen in de sneeuw).
Dat soort avontuurlijke reizen trekt types met een gezamelijke interesse, waardoor het makkelijk klikt, en vanwege de avontuurlijke aard komt er een fijn gemixt en vaak niet te moeilijk publiek op af: veel alleen, soms broer/zus, vrienden/vriendinnen, vage kennis van vorig jaar een vakantie etc. Stellen waren vaak in de minderheid, want je moet het maar allebei leuk vinden om een berg te beklimmen of in de vrieskou een sneeuwhol te graven :+ . En vanaf dag 1 worden meestal eerdere goede reizen besproken, dus je gaat geheid naar huis met inspiratie voor je volgende vakantie :)

Dus mocht iemand nog niet weten wat te gaan doen en wel in zijn voor wat avontuur, zoek eens wat avontuurlijks op :D (na een bepaalde pandemie dan :') )

Ja hierin ga je denk ik ook moeilijk singlereizen vinden :j En door de gezamelijke interesses superleuk denk ik. Ik denk zelf dat mensen die met een groepsreis meegaan ook wel meer openstaan voor contact met anderen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:12

Relaxed schreef:
Ik vind Blijgezel wel een leuke, vrijgezellig vind ik een beetje truttig klinken ofzo :o

Haha ja voor Gerda die van hobby’s houdt! Het woord vrijgezellig.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:17

Ik vind enkellopend ook wel een leuke!
Vrijgezellig vind ik ook nogal truttig :')

Avontuurlijke vakanties zijn zeker een goede optie idd! Nou ben ik daar zelf geen fan van, maar lijkt me een goede optie als je dat wel past :)

Ik ga gerust met stellen uit eten etc zonder me 3e wiel aan de wagen te voelen. Maar hangt wel erg vanaf met welk stel. Als ik met beide bevriend ben dan gaat het prima. Is het een vriendin met een vriend die ik nauwelijks ken dan zou ik het niet doen.
Maar ik merk wel dat stellen vaak makkelijker samen afspreken. Toch wel regelmatig gehad dat vriendinnen samen afspraken met aanhang, en dat het dan niet in ze op kwam mij ook mee te vragen, of dat een oneven aantal onhandig is. Dat zijn wel echt situaties waarbij echt als stel wordt afgesproken zeg maar.
Tja dat soort zaken zijn jammer, maar ik kan er ook weer niet echt mee zitten. Zijn toch ook wel vaak sociale dingen waar ik sowieso al niet zo'n zin in had, dan doe ik liever wat anders.

En over wat Roodvos eerder zei; het is zeker waar dat het veel ellende oplevert als je samen een huis koopt en daarna uit elkaar gaat, heb ik gelukkig geen last van idd :D
Maar idd genoeg drama meegemaakt in mijn omgeving.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:21

Blussem schreef:
Leuk om te lezen.

Verkeerde topic, dit topic gaat over vrijgezelle bokkers en niet over bokkers die het zo leuk hebben in hun relatie