Afvalschema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:50

Ceffyl schreef:
Die spaarstand geloof ik niet. Dan zou men in arme landen waar niks te eten is enorm aankomen als ze eens iets eten omdat ze in de spaarstand staan. Jelichaam verbrand en als er niks in komt verbrand je vet en spieren en val je af. Het eerste (vetverbranden) is goed, het tweede niet. Daarom moet je de juiste dingen eten, niet teveel eten, maar vooral ook niet te weinig.

We weten al dankzij het Minnesota starving project dat bij forse uithongering (aka streng dieten) het rustverbruik kan dalen met 40% (!!).
Het feit dat mensen in 3e wereld landen alsnog niet dik zijn komt omdat zij dus zo weinig eten dat ze zelfs met zo'n besparing nog onder behoefte eten.

Waarbij het overigens veel te kort door de bocht is om het jojo-effect alleen maar toe te schrijven aan een spaarstand. Zowel fysiek als mentaal gebeurt er heel veel waardoor de meeste mensen zwaarder eindigen na een dieet dan ervoor.

Shaggy09

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:45

En, TS hoe ging het vandaag?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:29

Shaggy09 schreef:
En, TS hoe ging het vandaag?

K laat t schema rond 22:00 zien!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:37

Photograph schreef:
Mando schreef:
Als je huisarts dit adviseerde dan vraag je toch een verwijzing naar een diëtiste.

Ik vind je niet dik hoor, ik heb ook al sinds mijn jeugd spekkies op mijn buik. Ja en....

Aan een goed stuk vlees zit altijd een randje vet hè.

Klopt, maar nogmaals, ik wil het eerdt op eigen voeten proberen, omdat ik weet dat ik het kan

Het is niet dat een diëtiste alles voor je doet he. Die maakt een schema en kun je eens in de 2 weken mee babbelen. Jij bent toch echt degene die zich aan dat schema moet gaan houden, de gezonde keuzes moet gaan maken in de supermarkten en je niet moet laten verleiden door al het lekkers.
Het wordt waarschijnlijk volledig vergoedt en ,ff grof gezegt, ik twijfel of jij het zelf kan. Kennis krijgen in wat wel / niet gezond is en welk voedingspatroon het beste is voor jou, kost heel veel tijd. Ik krijg de indruk dat je jezelf niet veel tijd geeft en daardoor verschillende dingen te snel wil uitproberen zonder op het resultaat te wachten.
Dit gaat alleen maar frustratie geven.

Ohja, mijn tip van de eeuw: begin met sporten. Als je flink hebt gesport ga je echt niet meer elke avond dat bakje chips naar binnen werken want dan heb je voor niks jezelf afgemat :+

Photograph

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:40

Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik al sport en ik dit op ga bouwen na 3/4 keer per week. Dus dat is geen probleem Nyaleti!

Over de diëtiste, ik denk dat ik eind van de maand naar de moeder van me vriendin ga. Zij is diëtiste en die wilt mij helpen zonder dat het vergoed hoeft te worden of betaald hoeft te zijn, gewoon gratis