Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thioro schreef:Dan mag en kan je gewoon naar stal Nouvel. Hoef je geen zorgen om te maken.
@secridible: ik heb het over de 3de avondklok nu. Blijkbaar was er dus een duidelijk verschil in departementen met en zonder. Horeca was al landelijk dicht.
SVRL schreef:Dat je buiten niet besmet kan raken, is een fabeltje. Ik werk op intensieve, verzorg dus de corona ptn en wij hebben al mensen (en zelfs overlijdens) gehad, waarbij pt besmet werd door besmette familie die dacht dat het absoluut geen kwaad kon om buiten met mekaar af te spreken. Dus ja, het heeft nut om ook in stallen en buitengebieden grenzen te stellen en beperkingen op te leggen.
Thioro schreef:Euhm ja, in mijn uitgaansperiode begonnen we om 4 misschien eens te denken aan huiswaarts te keren. Niet eerder.
Varekaj schreef:De mensen die nog zo laat met de hond op pad willen voor een plasje... Waarom ga je dan 's ochtends niet gewoon eerder eruit?
Of je nou 21-8 doet of 19.30-6.30, de tijd ertussen is even lang (als ik goed gerekend heb)
Even pijnlijk als je geen ochtendmens bent, maar wel een oplossing.
MyWishMax schreef:Thioro schreef:Euhm ja, in mijn uitgaansperiode begonnen we om 4 misschien eens te denken aan huiswaarts te keren. Niet eerder.
Maar dan begon je niet om 20.00 uur. Als wij tot 4 uur of later doorgingen waren we daar pas rond 0.00 of later. Ook de zuiphokken begonnen later want als ze eerder begonnen waren ze om 1.00 al klaar
Die tijd gaat al langer rond hoor. Daarom had ik het eerder in ander topic al over hond uitlaten wat eerder. Dan isbhet geen lange tijd tussen de rondes, alleen moet je wekker zetten.
Maar feestende jongeren is niet de enige reden om een avondklok te willen he? Juist ook de normale visites.
Onali schreef:Mijn ouders lieten de honden om 23.00 uur ook altijd nog even plassen en om 7.00 uur werden ze weer uitgelaten.
Persoonlijk vind ik daar dus niks vreemds aan on je hond nog voor je je bed instapt nog even te laten plassen.
Varekaj schreef:De mensen die nog zo laat met de hond op pad willen voor een plasje... Waarom ga je dan 's ochtends niet gewoon eerder eruit?
Of je nou 21-8 doet of 19.30-6.30, de tijd ertussen is even lang (als ik goed gerekend heb)
Even pijnlijk als je geen ochtendmens bent, maar wel een oplossing.
@Fleur: maar mantelzorgers kunnen wel een attest krijgen van bijvoorbeeld de huisarts van die persoon dat persoon A hulpbehoevend is en persoon B hun zorgverlener. Ofzoiets.
MyWishMax schreef:Onali schreef:Mijn ouders lieten de honden om 23.00 uur ook altijd nog even plassen en om 7.00 uur werden ze weer uitgelaten.
Persoonlijk vind ik daar dus niks vreemds aan on je hond nog voor je je bed instapt nog even te laten plassen.
Nee, maar als dat niet kan dan ga je gewoon voor 8 en zet je de wekker als het anders te lang duurt ertussen. Maar dan is het iets voor 20 en iets na 4 ipv 23 en 7...
Niks raars, dat wordt ook nergens gezegd alleen als het niet meer mag dan moet je aanpassen.
Edit en qua visite. Ja ik zie enorm veel mensen die meerdere keren per week nog bij elkaar op visite gaan, ja. Na het avond eten ergens langs en daar tijd zitteb