Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P0lly

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:31

Ik meld mij ook.
ik slik al sinds mn 12e de pil ivm acne. Ben nu 20, maar voel me eigenlijk al jaren mentaal niet top (veel huilen, of geen emoties, stemmingswisselingen en echt heel veel hoofdpijn/migraine). Heb nooit echt de connectie met de pil gelegd, maar hoorde er afgelopen jaar wel meer over. Ben vandaag niet meer begonnen met een nieuwe strip, omdat ik gewoon wil uitproberen wat het voor me gaat doen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:52

Ik ben inmiddels onderweg naar een half jaar pilvrij.

Eerst kreeg ik mijn periode steeds korter op elkaar (28 dagen, toen na 26, toen na 24)
En zeker de eerste twee / drie keer had ik de ervaring van een bloedbad. :=
Spoiler:
Met pil had ik bijna niks, beetje roest. Maar nu, echt elke 2 á 3 uur tampon vervangen etc.

Was voor mij ongekend. Heb bijna 20 jaar de pil geslikt.

Nu lijkt het te normaliseren naar elke 4 weken, en ook gewoon normaal gebruik kunnen maken van de hygiëneproducten.

Emoties zijn minder afgevlakt (yup, pieken en dalen)
Menstruatie is heviger (normaal), maar korter dan toen ik nog wel de pil gebruikte.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:57

Luxorvalkje schreef:

Eerst kreeg ik mijn periode steeds korter op elkaar (28 dagen, toen na 26, toen na 24)
Spoiler:
Met pil had ik bijna niks, beetje roest. Maar nu, echt elke 2 á 3 uur tampon vervangen etc.

Nu lijkt het te normaliseren naar elke 4 weken, en ook gewoon normaal gebruik kunnen maken van de hygiëneproducten.

Menstruatie is heviger (normaal), maar korter dan toen ik nog wel de pil gebruikte.

Je zou kunnen overwegen om over te stappen op een menstruatiecup. Die kan meer hebben dan een tampon

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 00:03

Dorine92 schreef:
Je zou kunnen overwegen om over te stappen op een menstruatiecup. Die kan meer hebben dan een tampon

Gelukkig is alles nu een stuk rustiger. :)
Prima te handelen zelfs. En behalve wat rugpijn op de eerste dag, deze keer geen krampen.
En die dingen had ik nog liggen, moeten toch een keer op

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:05

Luxorvalkje schreef:

Spoiler:

Dit herken ik wel, haha! Ineens echt rood bloed enzo. Was weer even wennen. Emoties zijn hier helaas nog wel vlak. Ik had gehoopt dat dat iets minder zou worden.

Nu al 3/4 jaar zonder pil. Gaat best snel die tijd. Ik blijf nog steeds flink gewicht verliezen (ben me verder niet anders gaan gedragen ofzo), dus dat moet ik wel in de gaten houden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:22

Marjo dat gewicht verliezen vind ik wel bijzonder, even in het begin snap ik, maar als dat zo door gaat en al langere tijd is, zou ik daar toch een keer mee op pad gaan.
Hoeft niet spannend te zijn, kan veel oorzaken hebben, maar even na laten kijken is wel verstandig.

Hier dus pilloos en inmiddels ook spiraalloos en het bevalt me prima.
Partner heeft de intake bij de arts gehad voor sterilisatie maar moet hier nog wel even over denken. Was gelijk van ik doe dit: maar nu het dichter bij komt wordt het toch wel spannend voor hem, ik snap dat ook wel heel goed, je gaat toch in een gezond lichaam snijden.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:46

Sinds eind januari ben ik gestopt met de pil, ik werd gelijk ongesteld na de eerste cyclus, 1 dagje later dan met de pil dus dat was heel fijn. Nu zit ik halverwege cyclus 2.

Ik merk dat ik me over het algemeen rustiger voel zonder pil. Ik heb wel last van kwaaltjes: gevoelige borsten, slecht slapen (dat kan altijd nog een andere oorzaak hebben maar het valt wel op), minder trek en vooral: buikpijn. Tijdens mijn ovulatie heb ik een ontzettend opgeblazen gevoel. Ik voel daarbij duidelijk aan 1 kant (tot nu toe 2x rechts) zeurende pijn. Als ik lig, gaat het oké, maar staan of lopen is best wel vervelend. Ik vind het ook lastig te onderscheiden of het mn darmen zijn (er is ook gerommel) of mn baarmoeder/eierstok of beide. De pijn duurt 2 dagen.

Meer mensen die hier last van hebben sinds het stoppen van de pil? Is het bij jullie weggegaan na een aantal cycli? Hebben jullie tips om hier wat verlichting in te vinden?

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 23:34

Hmm, ik ben in december gestopt en begon redelijk stabiel met cyclus van 30/31 dagen, vorige maand 37 dagen. Nu toch weer 6 dagen te laat. Hopelijk komt het wel deze week.. merk nog niet zoveel aan mijn lichaam. Lijkt mij wel een wat lange cyclus?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:21

Hier bevalt gestopt zijn prima.
Ben ongeveer 3 dagen ongesteld waarvan 1 “ redelijk pittig”.
Merk alleen dat ik echt nog best haaruitval heb en wat vettere huid.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:55

Hier nu zo'n 11 weken geleden dat ik ben gestopt maar nog steeds geen menstruatie. ;(

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:44

Sourire schreef:
Hier nu zo'n 11 weken geleden dat ik ben gestopt maar nog steeds geen menstruatie. ;(

Ik wacht ook al drie maanden... :') Las op internet dat dat wel vaker voorkomt na het stoppen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:17

Cinderella schreef:
Sourire schreef:

Ik wacht ook al drie maanden... :') Las op internet dat dat wel vaker voorkomt na het stoppen.

Irritant he. Gevoelsmatig moet ik nu steeds rekening houden met dat het elk moment kan komen als ik de deur uit ga. :Y)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:48

Ik ben inmiddels 4 maanden geleden gestopt, en nog steeds geen menstruatie gehad.
Wat hierboven gezegd wordt, gevoelsmatig denk ik steeds nu word ik het en dan is het niet zo.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:52

Mijn natuurlijke cyclus lijkt 26 dagen te zijn, snap

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:23

Ik ben nu zo'n twee maanden geleden gestopt en mijn cyclus kwam meteen weer op gang, zoals het hoorde te zijn en dus geen ''uitval''. Zit nu op een cyclus van dertig dagen en het bevalt me prima zo zonder de pil :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:25

Ik ben nu nog geen 2 maanden gestopt en voor de 3e keer ongesteld geworden.. Hoop dat mijn lichaam het een beetje snel op de rit heeft want ik ben voor mijn gevoel al 2 maanden ongesteld :+

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:55

Ik ben nu zo'n 4 maanden gestopt. Voor mij de beste keuze die ik had kunnen maken! Meteen mijn eigen cyclus, ondanks door de minipil al 4 jaar geen menstruatie te hebben gehad ( en daarvoor lang andere soorten gehad). Ik zit nu elke keer op een 24 dagen cyclus en dan 3/4 dagen menstruatie waarvan 1 dag heftig.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 07:24

Nou, ben de eerste drie maanden na het stoppen super stabiel geweest. Maar nu zegt de app dat ik twee weken te laat ben met mijn gemiddelde. Gisteren getest en iig niet zwanger maar merk dat het me onrustig maakt.
Iemand die dit herkend?

Ben ook erg misselijk dus was echt bang voor zwangerschap (dat is nog te vroeg)

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:40

Nikki_ schreef:
Nou, ben de eerste drie maanden na het stoppen super stabiel geweest. Maar nu zegt de app dat ik twee weken te laat ben met mijn gemiddelde. Gisteren getest en iig niet zwanger maar merk dat het me onrustig maakt.
Iemand die dit herkend?

Ik heb precies hetzelfde, eerste vier maanden netjes een cyclus van 28-30 dagen. Nu al een aantal keer een cyclus van 42 dagen of nog langer zelfs.

Werd er ook behoorlijk zenuwachtig van maar ook hier vals alarm.

Ik zit er aan te denken om toch een keer de huisarts te bellen als het langer aanhoud.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 23:05

Arlette1991 schreef:
Nikki_ schreef:
Iemand die dit herkend?

Ik heb precies hetzelfde, eerste vier maanden netjes een cyclus van 28-30 dagen. Nu al een aantal keer een cyclus van 42 dagen of nog langer zelfs.

Werd er ook behoorlijk zenuwachtig van maar ook hier vals alarm.

Ik zit er aan te denken om toch een keer de huisarts te bellen als het langer aanhoud.

Hmm vervelend, maar misschien dat als we het beiden hebben het er toch bij hoort? Dat zou me wel enigszins geruststellen..

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:33

Ik was even een tijdje gestopt met de pil om te kijken of mijn migraine en hoofdpijn beter zouden worden. Ging wel iets beter maar had het idee dat het niet zoveel verschil maakte. Ook dacht ik wel veiliger toch met pil en sex en fijn om te kunnen plannen wanneer je een stopweek inlast. Meestal slik ik hem een half jaar door en als er te veel doorbraakbloedingen zijn dan even een stopweek.
Nou was ik dus weer begonnen met de pil, maar begon echt na ongeveer 2 wkn al met wat spotting en nu ben ik gewoon volledig ongesteld door de pil heen, terwijl ik gewoon doorslik. Duurt nu al een dag of 5 terwijl ik zonder pil maar 3 dgn ongesteld ben. Heel vaag dus. Ik denk dat ik dus toch gewoon maar weer ga stoppen met de pil dan. Dit schiet ook niet op..

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:35

SuperZodiaX schreef:
Ik was even een tijdje gestopt met de pil om te kijken of mijn migraine en hoofdpijn beter zouden worden. Ging wel iets beter maar had het idee dat het niet zoveel verschil maakte. Ook dacht ik wel veiliger toch met pil en sex en fijn om te kunnen plannen wanneer je een stopweek inlast. Meestal slik ik hem een half jaar door en als er te veel doorbraakbloedingen zijn dan even een stopweek.
Nou was ik dus weer begonnen met de pil, maar begon echt na ongeveer 2 wkn al met wat spotting en nu ben ik gewoon volledig ongesteld door de pil heen, terwijl ik gewoon doorslik. Duurt nu al een dag of 5 terwijl ik zonder pil maar 3 dgn ongesteld ben. Heel vaag dus. Ik denk dat ik dus toch gewoon maar weer ga stoppen met de pil dan. Dit schiet ook niet op..

Het is volgens mij helemaal niet gek om de eerste drie maanden van gebruik hier last van te hebben.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:22

Ik ben nu precies 1 maand gestopt met de pil en hoewel ik nog niet veel verandering merk, voel ik me een stuk beter!
De eerst ongesteldheid was mooi schoon, duurde precies 4 dagen zonder rommel vooraf en achteraf. Daarna heb ik wel 8 dagen hoofdpijn gehad, en daarna weer 5 dagen. :=
Echter merk ik dat de moodswings vrijwel helemaal weg zijn en mijn hoofd is een stuk minder warrig. Volgende week moet mijn eerste ongesteldheid weer komen en hopelijk gaat die net zo smooth als de eerste! :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:47

SuperZodiaX schreef:

Ben je dan wel lang genoeg gestopt om echt conclusies te kunnen trekken? Je lijf heeft wel tijd nodig.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:26

Century schreef:
SuperZodiaX schreef:

Ben je dan wel lang genoeg gestopt om echt conclusies te kunnen trekken? Je lijf heeft wel tijd nodig.

Ja maand of 6 zeker wel. Ik kreeg steeds de week voordat ik ongesteld moest worden dan een migraineaanval, en aangezien ik verder niet heel veel verschil merkte met of zonder dacht ik dan misschien toch maar weer beter om te beginnen. Maar is het normaal dat je de eerste paar maanden door je pil heen bloed? En dan extra lang en heftig? Ik heb hiervoor echt 15 jaar lang de pil geslikt dus dat kan ik me echt niet meer herinneren haha..