Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Ik ben inmiddels onderweg naar een half jaar pilvrij.
Eerst kreeg ik mijn periode steeds korter op elkaar (28 dagen, toen na 26, toen na 24)
En zeker de eerste twee / drie keer had ik de ervaring van een bloedbad.
Spoiler:
Met pil had ik bijna niks, beetje roest. Maar nu, echt elke 2 á 3 uur tampon vervangen etc.
Was voor mij ongekend. Heb bijna 20 jaar de pil geslikt.
Nu lijkt het te normaliseren naar elke 4 weken, en ook gewoon normaal gebruik kunnen maken van de hygiëneproducten.
Emoties zijn minder afgevlakt (yup, pieken en dalen)
Menstruatie is heviger (normaal), maar korter dan toen ik nog wel de pil gebruikte.
Dorine92 schreef:Je zou kunnen overwegen om over te stappen op een menstruatiecup. Die kan meer hebben dan een tampon
Luxorvalkje schreef:Ik ben inmiddels onderweg naar een half jaar pilvrij.
Eerst kreeg ik mijn periode steeds korter op elkaar (28 dagen, toen na 26, toen na 24)
En zeker de eerste twee / drie keer had ik de ervaring van een bloedbad.
Spoiler:
Met pil had ik bijna niks, beetje roest. Maar nu, echt elke 2 á 3 uur tampon vervangen etc.
Was voor mij ongekend. Heb bijna 20 jaar de pil geslikt.
Nu lijkt het te normaliseren naar elke 4 weken, en ook gewoon normaal gebruik kunnen maken van de hygiëneproducten.
Emoties zijn minder afgevlakt (yup, pieken en dalen)
Menstruatie is heviger (normaal), maar korter dan toen ik nog wel de pil gebruikte.
Cinderella schreef:Sourire schreef:Hier nu zo'n 11 weken geleden dat ik ben gestopt maar nog steeds geen menstruatie.
Ik wacht ook al drie maanden...Las op internet dat dat wel vaker voorkomt na het stoppen.
Nikki_ schreef:Nou, ben de eerste drie maanden na het stoppen super stabiel geweest. Maar nu zegt de app dat ik twee weken te laat ben met mijn gemiddelde. Gisteren getest en iig niet zwanger maar merk dat het me onrustig maakt.
Iemand die dit herkend?
Ben ook erg misselijk dus was echt bang voor zwangerschap (dat is nog te vroeg)
Arlette1991 schreef:Nikki_ schreef:Nou, ben de eerste drie maanden na het stoppen super stabiel geweest. Maar nu zegt de app dat ik twee weken te laat ben met mijn gemiddelde. Gisteren getest en iig niet zwanger maar merk dat het me onrustig maakt.
Iemand die dit herkend?
Ben ook erg misselijk dus was echt bang voor zwangerschap (dat is nog te vroeg)
Ik heb precies hetzelfde, eerste vier maanden netjes een cyclus van 28-30 dagen. Nu al een aantal keer een cyclus van 42 dagen of nog langer zelfs.
Werd er ook behoorlijk zenuwachtig van maar ook hier vals alarm.
Ik zit er aan te denken om toch een keer de huisarts te bellen als het langer aanhoud.
SuperZodiaX schreef:Ik was even een tijdje gestopt met de pil om te kijken of mijn migraine en hoofdpijn beter zouden worden. Ging wel iets beter maar had het idee dat het niet zoveel verschil maakte. Ook dacht ik wel veiliger toch met pil en sex en fijn om te kunnen plannen wanneer je een stopweek inlast. Meestal slik ik hem een half jaar door en als er te veel doorbraakbloedingen zijn dan even een stopweek.
Nou was ik dus weer begonnen met de pil, maar begon echt na ongeveer 2 wkn al met wat spotting en nu ben ik gewoon volledig ongesteld door de pil heen, terwijl ik gewoon doorslik. Duurt nu al een dag of 5 terwijl ik zonder pil maar 3 dgn ongesteld ben. Heel vaag dus. Ik denk dat ik dus toch gewoon maar weer ga stoppen met de pil dan. Dit schiet ook niet op..
SuperZodiaX schreef:Ik was even een tijdje gestopt met de pil om te kijken of mijn migraine en hoofdpijn beter zouden worden. Ging wel iets beter maar had het idee dat het niet zoveel verschil maakte. Ook dacht ik wel veiliger toch met pil en sex en fijn om te kunnen plannen wanneer je een stopweek inlast. Meestal slik ik hem een half jaar door en als er te veel doorbraakbloedingen zijn dan even een stopweek.
Nou was ik dus weer begonnen met de pil, maar begon echt na ongeveer 2 wkn al met wat spotting en nu ben ik gewoon volledig ongesteld door de pil heen, terwijl ik gewoon doorslik. Duurt nu al een dag of 5 terwijl ik zonder pil maar 3 dgn ongesteld ben. Heel vaag dus. Ik denk dat ik dus toch gewoon maar weer ga stoppen met de pil dan. Dit schiet ook niet op..
Century schreef:SuperZodiaX schreef:Ik was even een tijdje gestopt met de pil om te kijken of mijn migraine en hoofdpijn beter zouden worden. Ging wel iets beter maar had het idee dat het niet zoveel verschil maakte. Ook dacht ik wel veiliger toch met pil en sex en fijn om te kunnen plannen wanneer je een stopweek inlast. Meestal slik ik hem een half jaar door en als er te veel doorbraakbloedingen zijn dan even een stopweek.
Ben je dan wel lang genoeg gestopt om echt conclusies te kunnen trekken? Je lijf heeft wel tijd nodig.