Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:54

https://www.metolijf.nl/ezelinnenzeep-olijfzeep

Ik heb nu deze voor mn lichaam, schuimt goed (ik heb hem in zo n zakje). Geen last van mn huid en niet droog.

Overigens is die website zo verleidelijk, ik kan gerust 50 euro bij elkaar shoppen (bestel gelukkig maar 2x per jaar)

Af en toe gebruik ik een dove blok, ruikt lekker, maar snel jeuk hiervan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:57

Gisteren mijn haar gewoon met handzeep gewassen. Geeft exact hetzelfde resultaat, maar ruikt minder lekker. Ik ben dus nog niet overtuigd een toegevoegde waarde van een shampoobar, behalve de geur. De geur is heerlijk, maar het geeft geen beter effect dan gewoon shampoo of gewoon handzeep. Dan doe je het puur omdat je het lekker vindt ruiken. Dat is dan een argument voor mij.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:18

germie schreef:
Gisteren mijn haar gewoon met handzeep gewassen. Geeft exact hetzelfde resultaat, maar ruikt minder lekker. Ik ben dus nog niet overtuigd een toegevoegde waarde van een shampoobar, behalve de geur. De geur is heerlijk, maar het geeft geen beter effect dan gewoon shampoo of gewoon handzeep. Dan doe je het puur omdat je het lekker vindt ruiken. Dat is dan een argument voor mij.

Ik denk dat dat erg afhankelijk is welke shampoo bars je gebruikt. Als ik mijn haar ermee gewassen heb is het echt niet stug ik hoef niet eens conditioner te gebruiken want het is gewoon zacht. Een vriendin van mij gebruikt ze ook en heeft het zelfde resultaat.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:53

En een handzeep bevat zeep neem ik aan ? Dus dan niet te vergelijken eigenlijk met de shampoobar zonder zeep. Wel met de haarzepen natuurlijk. Maar die werken lang niet bij iedereen fijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:22

Ligt ook heel erg aan je haar. Ik kan mijn haar echt niet wassen met erg ontvettend spul. Dan krijg ik extreme knopen en wordt het zo pluizig dat ze van de Lion King gaan bellen of ze hun leeuwenkostuum terug mogen. :=

Ik heb inderdaad wat shampoobars maar vond die niet zo prettig. Ga ze wel weer proberen/gebruiken omdat mijn hoofdhuid weer overgevoelig begint te doen. Na 5 jaar dezelfde shampoo had ik dat niet meer verwacht maar toch krijg ik weer reactie. :roll:

Maar mijn haar is ook gewoon te lang aan het worden, hanteren lukt niet meer. Tel de dagen af tot de kapper. <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:39

Ik gebruik nooit cremespoeling.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:51

Hebben jullie dat ook met de happy soapsbars dat als ze ongeveer voor tweederde gebruikt zijn ze in stukjes uit elkaar vallen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:37

Ja, ik vond de Happy Soap ook erg kort meegaan.
Ik blijf super tevreden met de shampoo bar van Marcel's Green Soap. Gaat lang mee, ruikt lekker en werkt goed. NAE had ik ook gekocht ter vergelijking maar vond ik niks.
Ook beide gekocht bij de Etos trouwens.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:57

yvje86 schreef:
Hebben jullie dat ook met de happy soapsbars dat als ze ongeveer voor tweederde gebruikt zijn ze in stukjes uit elkaar vallen?

De body bar?
Ik gebruik de mijne inmiddels al 4 maanden en hij begint nu wel op te raken maar valt zeker niet uit elkaar.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:12

Nee de shampoo en conditioner bars.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:20

yvje86 schreef:

Ik heb dat met die van dille en kamille gehad. Hielp wel om ze sneller te laten drogen, ik legde ze op de schoorsteenmantel. Nu met mn aromaesti bars heb ik dat totaal niet. Alleen op het laatste, maar dan zijn ze ook al dun.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:15

Ah okee. Nee die ervaring heb ik totaal niet.
Een paar Posts terug heb ik een foto van mijn shampoo bar gedeeld na 4 maanden gebruik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:24

Ik heb heel veel ervaringen zitten lezen en heel veel mensen zien en voelen een positief effect op hun haar. Ik las ook dat heel veel mensen geen condiotioners meer gebruiken. Die heeft kv niet eens liggen bijv, maar dan zou ik daarna gewoon mn kokos vet of argan olie erin doen. Ik gebruik conditioner om n haar door te borstelen na wassen onder de douche en voor de verzorging, maar als dat niet meer nodig is, dan niet.

Zwitsal ruikt niet eens meer naar zwitsal en er is eigenlijk ook niks "goed" aan.

Zal vd week eens naar een Etos gaan. ff zoeken

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:24

Hoi mag ik ook binnen vallen? Ik heb sinds kort de shampoo bar van living blends en ben er best tevreden mee! Ik kan alleen absoluut niet zonder conditioner gezien m'n haar anders super stug word en voelt als stro (tijdens het douchen) waardoor ik erna niet goed door de klitten kom (ik heb krullen trouwens). Werken die conditioner bars fijn? Ik twijfel omdat ze toch stukje duurder zijn en ik normaal dus iedere dag flink conditioner gebruik.

En nog een vraag! De bara van dille en kamille, zijn die fijn? Ze zijn iets goedkoper.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:25

Ik vind de conditioner van happy soaps erg fijn. Ik heb wel het idee dat ik er snel doorheen ben maar ik gebruikte na flink wat crème spoeling altijd nog veel antiklit en dat heb ik helemaal niet meer nodig mijn haar is veel zachter en minder pluizig sinds ik de bars gebruik

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 23:35

Ik gebruik zelf nog wisselend flessen en bars. Maar heb gewoon nog veel te veel flessen staan. En vind het zonde om weg te gooien. Voor mezelf heb ik nu Beesha, de kamille shampoobar en conditioner. Ik heb ook nog een kokos shampoobar liggen, maar ik weet niet meer welk merk. En een zelfgemaakte.

Mijn dochtertje van 4 is ook over op de bars. Ze vraagt nu zelfs of haar haren gewassen mogen worden haha. Ze heeft bij AH Happy Soaps uitgezocht. Een kokos bodybar en de melon shampoo en conditioner. De conditioner was even zoeken hoe te gebruiken. Maar van de week las ik 15-20 seconden onder de warme douche houden en daarna over het haar heen halen. Vandaag geprobeerd en dat ging een stuk beter! Maar voorheen kwam er wel vanaf, dat voelde ik met uitspoelen.

Beesha is in ieder geval SL(E)S vrij, Happy Soaps ook. Sls en sles zijn de harde reinigers.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:50

Gisteren een testje gedaan met een ander handzeepje (ik neem altijd shampoo en zeepjes mee uit hotels), en die was absoluut niet fijn in het haar, dus heb het na moeten doen met de shampoobar. Dus er zit soms zeker wel verschil in. :D

Ik vind het grappig dat sommigen conditioner/cremespoeling nodig hebben. Ik gebruik dat dus echt nooit, sterker nog, ik borstel mijn haar de laatste jaren zelfs nooit meer. En ik heb wel half lang haar. Ik weet niet wat het is, maar in de knoop gaat het bij mij gelukkig niet zitten. Zo veel verschillende haarsoorten zijn er dus. Ik heb wel vrij dun haar, maar dat verander je niet met shampoos, dat is gewoon genetisch bepaald.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:56

thirteenn schreef:
Hoi mag ik ook binnen vallen? Ik heb sinds kort de shampoo bar van living blends en ben er best tevreden mee! Ik kan alleen absoluut niet zonder conditioner gezien m'n haar anders super stug word en voelt als stro (tijdens het douchen) waardoor ik erna niet goed door de klitten kom (ik heb krullen trouwens). Werken die conditioner bars fijn? Ik twijfel omdat ze toch stukje duurder zijn en ik normaal dus iedere dag flink conditioner gebruik.

En nog een vraag! De bara van dille en kamille, zijn die fijn? Ze zijn iets goedkoper.

Ik gebruik appelazijn als conditioner.
Werkt prima.
De azijn verdunnen met warm water, over je hoofd gieten, een minuutje laten intrekken en dan uitspoelen.
Krijg er heerlijk zacht haar van.
En het ruikt niet naar azijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:39

germie schreef:
Gisteren een testje gedaan met een ander handzeepje (ik neem altijd shampoo en zeepjes mee uit hotels), en die was absoluut niet fijn in het haar, dus heb het na moeten doen met de shampoobar. Dus er zit soms zeker wel verschil in. :D

Ik vind het grappig dat sommigen conditioner/cremespoeling nodig hebben. Ik gebruik dat dus echt nooit, sterker nog, ik borstel mijn haar de laatste jaren zelfs nooit meer. En ik heb wel half lang haar. Ik weet niet wat het is, maar in de knoop gaat het bij mij gelukkig niet zitten. Zo veel verschillende haarsoorten zijn er dus. Ik heb wel vrij dun haar, maar dat verander je niet met shampoos, dat is gewoon genetisch bepaald.

Ik ben kapster geweest, of althans, had een kapsalon en er zijn heel veel verschillende haar soorten, maar de huid speelt ook een rol.

Daarnaast speelt er veel meer mee waarom iemands haar gezond en soepel valt of kan gaan knopen. Er is echt haar dat dat gewoon heel snel doet en met een conditioner of olie/vet kan je dan beschadigen voorkomen.
En mensen gebruiken de verkeerde spullen, dus dan is het soms ook nodig.

Ik heb erg dik krullend haar dat echt nooit knoopt. Maar ik ben elke dag vies en was het. Daarna wil ik het makkelijk borstelen. Dat doe ik met wat cremespoeling onder de douche. Dat komt puur omdat ik nog gewone shamppo gebruik en er ook erg veel zand, stof, gips etc uit komt.

Feit is dat als je minder wast, het haar betere kwaliteit kan worden, de hoofdhuid kan herstellen etc. Maar dat is soms ook ene periode waar je doorheen moet.Als het wel snel gaat ruiken en je moet naar je werk is dat niet fijn.

Als je een goede shampoo of zo een bar gebruikt, zou die je haar niet uitdrogen. En op haar wat in goede conditie is gebeurt dat ook niet gelijk na 1x wassen.

Daarnaast gebruiken mensen onwijs veel rotzooi zoals lak en mousse. Er zijn echt spullen die er niet uit te krijgen zijn.
En ik zelf verf mn haar al vele jaren, dus dan heb je het ook niet meer over natuur haar. Veel zon, veel zand beschadigd ook echt sneller het haar.

Daarbij merk je het vaak niet na 1x wassen. Soms krijgen mensen last van een shampoo na meerdere keren wassen.

Ik heb mijn hele leven doorgebracht in een kapsalon en hielp al heel jong met wassen. Toen ik een opleiding moest doen zat ik tot mijn ellebogen onder de uitslag, terwijl mijn huid nooit gevoelig is. Ik verfde en permanente zonder handschoenen. Maar die luxe kapsalon, belazerde mensen met de meest goedkope rommel. Ik had daar na enkele dagen de hele dag mee in aanraking zijn last van. Na eens per week als klant zal dat minder snel zijn gebeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:00

Ik kan heel slecht tegen bijna alle zepen en shampoo, keer een shampoobar bij de Hema en daarna van Lush gekocht, drama. Jeukte nog net niet mijn haar er af.
Tegen gewone zeep kan ik mijn hele leven al niet dus toen ik een maand geleden als cadeautje twee zeepbars kreeg dacht ik nog één keer proberen. En deze zijn echt geweldig, zachte huid en heel fijn voor het haar. Voelt nat niet zo fijn aan maar werkt echt , superblij mee. Twee blokjes in de badkamer en alle rotzooi ( voor mij dan) weggegooid. De zeepbar voor de huid al bijgekocht, heel fijn voor onze hond.
Simpelzeep.nl niet veel keus maar erg fijne producten. Ik gebruik de citrus voor haar en de puur boter voor het lichaam.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:54

Ik heb nu de conditioner bar van de dille en kamille maar er gebeurt vrij weinig mee. Lijkt alsof er niks vanaf komt en ik voel ook weinig effect op m'n haar..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:23

thirteenn schreef:
Ik heb nu de conditioner bar van de dille en kamille maar er gebeurt vrij weinig mee. Lijkt alsof er niks vanaf komt en ik voel ook weinig effect op m'n haar..

Dat is zo met veel conditioners bars geloof ik. Wel een tip : houd de bar eerst even onder de warme kraan, daarna gaat het wat beter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:11

Ik ben weer begonen met minder shampoo en was soms met de cremespoeling. Ik wilde dan een conditioner bar, maar lees zoveel dat ze moeilijk spul afgeven, dat ik toch weer twijfel. En er is minder keus in de winkel.

Aan de andere kant; als de shampoo bars beter zijn, kan je were net zo goed wassen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:02

Zie nu elke keer reclame voorbij komen van garnier shampoobars, zijn daar al ervaringen mee hier?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:22

Cemlys schreef:
https://www.metolijf.nl/ezelinnenzeep-olijfzeep

Ik heb nu deze voor mn lichaam, schuimt goed (ik heb hem in zo n zakje). Geen last van mn huid en niet droog.

Overigens is die website zo verleidelijk, ik kan gerust 50 euro bij elkaar shoppen (bestel gelukkig maar 2x per jaar)

Af en toe gebruik ik een dove blok, ruikt lekker, maar snel jeuk hiervan

Herkenbaar :D Ik bestel daar echt té veel. Ook ik gebruik de ezelinnenzeep voor mijn huid en sindskort de bodylotion...al meerdere complimenten gehad dat de bodylotion goddelijk ruikt.
Gister heeft mijn dochter haar bestelling van Aunt Jackie voor haar krullenbos ontvangen..heel benieuwd hoe dat uitpakt.