Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Gisteren mijn haar gewoon met handzeep gewassen. Geeft exact hetzelfde resultaat, maar ruikt minder lekker. Ik ben dus nog niet overtuigd een toegevoegde waarde van een shampoobar, behalve de geur. De geur is heerlijk, maar het geeft geen beter effect dan gewoon shampoo of gewoon handzeep. Dan doe je het puur omdat je het lekker vindt ruiken. Dat is dan een argument voor mij.
yvje86 schreef:Hebben jullie dat ook met de happy soapsbars dat als ze ongeveer voor tweederde gebruikt zijn ze in stukjes uit elkaar vallen?
thirteenn schreef:Hoi mag ik ook binnen vallen? Ik heb sinds kort de shampoo bar van living blends en ben er best tevreden mee! Ik kan alleen absoluut niet zonder conditioner gezien m'n haar anders super stug word en voelt als stro (tijdens het douchen) waardoor ik erna niet goed door de klitten kom (ik heb krullen trouwens). Werken die conditioner bars fijn? Ik twijfel omdat ze toch stukje duurder zijn en ik normaal dus iedere dag flink conditioner gebruik.
En nog een vraag! De bara van dille en kamille, zijn die fijn? Ze zijn iets goedkoper.
germie schreef:Gisteren een testje gedaan met een ander handzeepje (ik neem altijd shampoo en zeepjes mee uit hotels), en die was absoluut niet fijn in het haar, dus heb het na moeten doen met de shampoobar. Dus er zit soms zeker wel verschil in.
Ik vind het grappig dat sommigen conditioner/cremespoeling nodig hebben. Ik gebruik dat dus echt nooit, sterker nog, ik borstel mijn haar de laatste jaren zelfs nooit meer. En ik heb wel half lang haar. Ik weet niet wat het is, maar in de knoop gaat het bij mij gelukkig niet zitten. Zo veel verschillende haarsoorten zijn er dus. Ik heb wel vrij dun haar, maar dat verander je niet met shampoos, dat is gewoon genetisch bepaald.
thirteenn schreef:Ik heb nu de conditioner bar van de dille en kamille maar er gebeurt vrij weinig mee. Lijkt alsof er niks vanaf komt en ik voel ook weinig effect op m'n haar..
Cemlys schreef:https://www.metolijf.nl/ezelinnenzeep-olijfzeep
Ik heb nu deze voor mn lichaam, schuimt goed (ik heb hem in zo n zakje). Geen last van mn huid en niet droog.
Overigens is die website zo verleidelijk, ik kan gerust 50 euro bij elkaar shoppen (bestel gelukkig maar 2x per jaar)
Af en toe gebruik ik een dove blok, ruikt lekker, maar snel jeuk hiervan