Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik vind zo'n onderzoek "wie laat zich vaccineren" ook echt matig. Er is echt nog 0 informatie gedeeld. Hoewel ik provaccineren ben en vertrouwen heb in vaccins wil ik ook eerst wel informatie zien. Logisch dat mensen terughoudend blijven.
beert schreef:secricible schreef:Ik vind zo'n onderzoek "wie laat zich vaccineren" ook echt matig. Er is echt nog 0 informatie gedeeld. Hoewel ik provaccineren ben en vertrouwen heb in vaccins wil ik ook eerst wel informatie zien. Logisch dat mensen terughoudend blijven.
Maar in Engeland en andere landen zijn ze toch al begonnen? Daar kun je toch ook van horen hoe de ervaringen zijn of bedoel je echt op lange termijn?
Op dit moment is alleen Engeland begonnen met Pfizer. De VS en Canada willen in december nog beginnen. Dat zal ook om duizenden zo niet miljoenen mensen gaan voordat wij aan de beurt zijn.
Pandora2 schreef:Misschien is de vraag al gesteld, maar kon het niet zo meteen vinden.
Is er al bekend of de vaccins die nu hoogstwaarschijnlijk op de markt gaan komen éénmalig zijn of elk jaar herhaald moeten worden ?
IsaCalixa schreef:Hoi, excuses als deze vraag al is gesteld, maar ik kom het niet vinden.
Werkt het vaccin ook tegen meerdere mutaties van het virus? Of is het mRNA deeltje alleen geprogrammeerd tot één mutatie?
IsaCalixa schreef:Hoi, excuses als deze vraag al is gesteld, maar ik kom het niet vinden.
Werkt het vaccin ook tegen meerdere mutaties van het virus? Of is het mRNA deeltje alleen geprogrammeerd tot één mutatie?
NienkeThella schreef:pien_2010 schreef:Nienke, duidelijke post. Heb ik hem dan goed begrepen dat als ik dit vaccin pakt en er komt over paar jaar een ander corona virus, dat mijn lichaam vanwege deze inenting herkent dat er een "spike" in mijn cel wil komen die daar niet thuis hoort en dat ik dan beschermd ben? Of is dit te Jip en Janneke achtig gedacht van iemand die het moeilijke materie vind en ook een ander vak heeft (mis aapje met handjes voor de ogen ).
Dat zou idealiter zo zijn ja!Helaas weten we van dit vaccin nog niet hoe lang men precies beschermd is. Natuurlijk wil men het liefst dat je levenslang beschermd bent, maar dit is nog niet zo makkelijk. Denk bijvoorbeeld ook aan mensen die nu herbesmet worden met corona. Mocht dit vaccin je voor jaren beschermen dan klopt het helemaal wat je zegt!
Ook moet dit wel eenzelfde soort coronavirus zijn. (Coronavirussen zijn een klasse virussen.) Het kan dus zijn dat dit virus muteert of er een ander coronavirus komt. Als deze nieuwe coronavirussen identieke spike eiwitten hebben, zul je nog steeds beschermd zijn en ook als de spike eiwitten grotendeels overeenkomen, is de kans groot, dat je ook daarvoor beschermd bent. Maar als de spike eiwitten van het "nieuwe coronavirus" anders zijn dan degene waarvoor nu wordt geënt, dan zul je opnieuw een vaccin moeten maken.
Tot nu toe zijn de huidige mutaties die bekend zijn van SARS-CoV-2 niet zo verschillend van de "originele" variant, waardoor de huidige vaccins wel effectief zijn. Maar dit kan in de toekomst wel veranderen.
Anna79 schreef:Ik heb regelmatig gehoord dat er weefsel van geaboteerde foetussen gebruikt zou worden in vaccins. Weet iemand of dit waar is?
Anna79 schreef:Ik heb regelmatig gehoord dat er weefsel van geaboteerde foetussen gebruikt zou worden in vaccins. Weet iemand of dit waar is?
tamary schreef:Anna79 schreef:Ik heb regelmatig gehoord dat er weefsel van geaboteerde foetussen gebruikt zou worden in vaccins. Weet iemand of dit waar is?
pro life hoax.
Eerder kippeneieren of een speciale bacteriecultuur om ze te kweken. Als hulpmiddel, dus drager ivm juiste dosering vloeibaar te krijgen en genoeg volume van te maken om doseringen uit grotere hoeveelheid te kunnen splitsen gebruik je heel andere middelen. Je wil alleen al niet dat er een immuunreactie ontstaat op het net geen eigen weefsel wat je zou krijgen bij het zonder controle op dna/bloedtype match van zo'n injectie. Niet voor niets dat je niet zo maar van iedereen een nier, hart of bloedtransfusie kan krijgen, dit valt in dezelfde categorie van kleine kans op kan samenwerken. Reclame voor oproep beenmerg donor ivm leukemie die nu op de radio is geeft dat ook al aan.