Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjimmy schreef:Hier ik besmet (via mn werk zo bleek) ik heb voor ik het doorhad mijn man besmet en 2 van onze 3 kids hebben positief getest (7 en 12).
Gelukkig lijkt het erop dat wij niemand besmet hebben. Vanaf dat ik ziek werd allemaal thuis.
We zitten nu bijna 2 weken binnen. Ik mag zodra ik klachtenvrij ben weer naar buiten, mn man ook. Maar we hoesten nog. De 2 besmette kids hebben bijna geen klachten gehad (beetje verkouden). Die mogen zaterdag weer. Maar die ene niet besmette. Die mag pas 10 dagen nadat mn man is gestopt met hoesten..... dan zit hij straks ruim 3 weken binnen... echt zo sneu.
Sjimmy schreef:Oh en die test is eitje. Zelfs mn drie kids (eentje is al 3 x getest) zonder te piepen.
Citaat:Ben wel benieuwd, slapen jij en je man ook apart van elkaar? Wij hebben het nu wel gedaan en proberen het vol te houden tot we klachtenvrij zijn, maar dat is wel lastig.
Prince schreef:Citaat:Ben wel benieuwd, slapen jij en je man ook apart van elkaar? Wij hebben het nu wel gedaan en proberen het vol te houden tot we klachtenvrij zijn, maar dat is wel lastig.
Mememe, even een reactie op deze vraag. Mijn man en ik hebben dit najaar ook alletwee Corona gehad tegelijkertijd. Bij mij begonnen de klachten één dag na dat hij klachten kreeg.
En volgens de GGD konden wij elkaar niet meer opnieuw besmetten. Dus hoefden we niet apart te slapen.
Ook als de een al klachtenvrij was en de ander nog niet.
Sjimmy schreef:Wij slapen gewoon samen. Hadden elkaar besmet voor we het doorhadden. Afstand houden tot 3 kids is ook niet te doen, je moet toch voor ze koken. En die ene die het niet heeft, die kan ik ook moeilijk 10 dagen opsluiten in zn kamer.
Ik heb overigens 2 dagen lichte koorts gehad (op bank en bed gelegen) daarna 3/4 dagen rugspierpijn en nu nog een hoestje moe en weinig concentratie. Ik zit nu op dag 14 en mn man op dag 12.
Mn man heeft 3 dagen wat hogere koorts gehad, hoofdpijn en ook spierpijn en nu echt nog een slijmhoest.
De kids zijn alleen verkouden geweest en wat kort lontje/moe.
Celiien schreef:wij hebben besloten om niet apart te gaan slapen etc. ggd vroeg ook of dat kon, maar goed we hebben maar 1 slaapkamer en om nou een van ons op de bank te laten slapen... plus vriend is sinds vandaag begonnen met spierpijn en een vreemd gevoel in de keel. hij gaat zaterdag testen.
ggd vroeg ook of we konden gebruik maken van een apart toilet, moeten de was splitsen, minimaal op 40 graden wassenja leuk, maar we hebben maar 1 wc, en als hij het ook al heeft, heeft het volgens mij 0.0 zin. naast het feit dat we ook gewoon thuiswerken beide en daar wel 1.5m op kunnen houden, maar hij wel langs mij komt naar de keuken, en we niet een bizar grote woonkamer hebben
Pepperrr schreef:Lijkt me echt heel rot om zo afstand te moeten houden van je grote liefdeHopelijk zijn jullie er allemaal weer heel snel bovenop!
mememe schreef:Sjimmy schreef:Wij slapen gewoon samen. Hadden elkaar besmet voor we het doorhadden. Afstand houden tot 3 kids is ook niet te doen, je moet toch voor ze koken. En die ene die het niet heeft, die kan ik ook moeilijk 10 dagen opsluiten in zn kamer.
Ik heb overigens 2 dagen lichte koorts gehad (op bank en bed gelegen) daarna 3/4 dagen rugspierpijn en nu nog een hoestje moe en weinig concentratie. Ik zit nu op dag 14 en mn man op dag 12.
Mn man heeft 3 dagen wat hogere koorts gehad, hoofdpijn en ook spierpijn en nu echt nog een slijmhoest.
De kids zijn alleen verkouden geweest en wat kort lontje/moe.
Oh ja je besmet elkaar heel makkelijk inderdaad, wij hebben tot afgelopen zondag nog samen geslapen. Wij wisten toen niet dat het corona zou zijn, je kan toch niet om elk hoestje of auwtje 10 dagen niet meer bij elkaar slapen lijkt mij.. Wij hebben ook geen kinderen, hebben gelukkig alleen onszelf er nu mee. Ik heb de hele week gekookt en 1,5 meter afstand gehouden. Apart gegeten en alles, je kan inderdaad moeilikj 10 dagen in 1 kamer blijven. Mijn vriend is ook gewoon thuis aan het werk en ik ben werkloos door Corona en nu heb ik corona.
Ben heel benieuwd wat de ggd ons kan melden en ook wat meer informatie kan geven.
Pabie schreef:Ja ik ben weer gezond!
Haha 20 dagen op een kamer was geen pretje, naja ging wel nog naar de badkamer, dus kon soms in bad even naar een ander plafond staren. Was wel zo ziek dat ik toch bijna de hele dag in bed wou liggen. Maar na 20 dagen wel gevraagd of ik toch een keertje beneden tv mocht kijken want was alles t zelfde wel zat. Huisgenoten zijn niet ziek geworden dus was wel succesvolle methode.
Sterkte, vervelend dat jullie allebei ziek zijn geworden, maar voordeel is wel dat je naar elkaar weer gewoon kan doen ja.
mememe schreef:GGD heeft ook net gebeld en in principe kunnen wij gewoon weer gezellig doen en hoeven wij onderling geen 1,5 meter meer te houden. Mogen weer samen slapen elkaar een zoen geven, want je kan elkaar niet herbesmetten zei ze, of althans niet gelijk. Zodra mijn hoest 24 uur weg is, mag ik gewoon weer naar buiten. Dus daar is het nu op te wachten, ook mag mijn vriend als die klachtenvrij is naar buiten.
mememe schreef:GGD heeft ook net gebeld en in principe kunnen wij gewoon weer gezellig doen en hoeven wij onderling geen 1,5 meter meer te houden. Mogen weer samen slapen elkaar een zoen geven, want je kan elkaar niet herbesmetten zei ze, of althans niet gelijk. Zodra mijn hoest 24 uur weg is, mag ik gewoon weer naar buiten. Dus daar is het nu op te wachten, ook mag mijn vriend als die klachtenvrij is naar buiten. Vreemde gewaarwording allemaal, hopelijk is snel alles weer normaal.
Prince schreef:mememe schreef:GGD heeft ook net gebeld en in principe kunnen wij gewoon weer gezellig doen en hoeven wij onderling geen 1,5 meter meer te houden. Mogen weer samen slapen elkaar een zoen geven, want je kan elkaar niet herbesmetten zei ze, of althans niet gelijk. Zodra mijn hoest 24 uur weg is, mag ik gewoon weer naar buiten. Dus daar is het nu op te wachten, ook mag mijn vriend als die klachtenvrij is naar buiten. Vreemde gewaarwording allemaal, hopelijk is snel alles weer normaal.mememe schreef:GGD heeft ook net gebeld en in principe kunnen wij gewoon weer gezellig doen en hoeven wij onderling geen 1,5 meter meer te houden. Mogen weer samen slapen elkaar een zoen geven, want je kan elkaar niet herbesmetten zei ze, of althans niet gelijk. Zodra mijn hoest 24 uur weg is, mag ik gewoon weer naar buiten. Dus daar is het nu op te wachten, ook mag mijn vriend als die klachtenvrij is naar buiten.
Oh? Mijn ouders en ik, alle drie positief getest, hebben van de GGD gehoord dat geen van ons naar buiten mag voor we allemaal tenminste 24 uur klachtenvrij zijn. Dat vond ik al zo gek (en ik wil dolgraag weer naar buiten, maar wil ook geen risico nemen), maar jullie hebben dus iets anders gehoord...Vreemd allemaal hoor.
Beterschap voor iedereen die positief getest is
Prince schreef:mememe schreef:GGD heeft ook net gebeld en in principe kunnen wij gewoon weer gezellig doen en hoeven wij onderling geen 1,5 meter meer te houden. Mogen weer samen slapen elkaar een zoen geven, want je kan elkaar niet herbesmetten zei ze, of althans niet gelijk. Zodra mijn hoest 24 uur weg is, mag ik gewoon weer naar buiten. Dus daar is het nu op te wachten, ook mag mijn vriend als die klachtenvrij is naar buiten. Vreemde gewaarwording allemaal, hopelijk is snel alles weer normaal.
Dat had de GGD ook bij ons gezegd. Dat is dan nog een voordeel als je het alletwee tegelijk krijgt. Kun je in ieder geval gewoon samen blijven slapen en eten enzo.
Hoop dat jullie snel weer klachtenvrij zijn. Wij mogen weer naar buiten maar zitten nog wel met restklachten (vermoeidheid, geen reuk en soms wat gekuchel).
Sjimmy schreef:Wanneer je besmet bent moet je minimaal 7 dagen én 24 uur klachtenvrij.
Je huisgenoten als je je hebt kunnen isoleren mogen 10 dagen na t laatste contact moment weer naar buiten
Ben je een nauw contact, kun je geen afstand houden dan mag je 10 dagen na de laatste dag met klachten van de laatste persoon die klachten heeft.
xChanelx schreef:Sjimmy schreef:Wanneer je besmet bent moet je minimaal 7 dagen én 24 uur klachtenvrij.
Je huisgenoten als je je hebt kunnen isoleren mogen 10 dagen na t laatste contact moment weer naar buiten
Ben je een nauw contact, kun je geen afstand houden dan mag je 10 dagen na de laatste dag met klachten van de laatste persoon die klachten heeft.
Dat klopt zeker en gaat over het geval dat één iemand positief is getest en de ander(en) niet. Op het moment dat meerderen/iedereen in een huishouden positief getest is, is hier dus geen eenduidigheid over. Wachten tot je zelf klachtenvrij bent of wachten tot iedereen klachtenvrij is?
Celiien schreef:xChanelx schreef:
Dat klopt zeker en gaat over het geval dat één iemand positief is getest en de ander(en) niet. Op het moment dat meerderen/iedereen in een huishouden positief getest is, is hier dus geen eenduidigheid over. Wachten tot je zelf klachtenvrij bent of wachten tot iedereen klachtenvrij is?