Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:46

Op de ic zou ik het ook niet meer willen.
Volgens die arts in Nederland zou het werken als je nog niet doodziek bent en uiteraard kijken naar de medische geschiedenis naar iemand.
Het zou samen met zink voorkomen dat je op die ic komt, dat is wat hij zegt.
Wat andere in de wereld er van zeggen weet ik niet, heb ik niet gevolgd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:55

_Penotti schreef:
En dat alle weerwoord word verwijderd op social media maakt het er niet beter op.
Alle weerwoord wordt verwijderd? Geef eens concrete voorbeelden dan?
F.y.i., dat bewezen onzin rond Corona weersproken wordt is iets anders dan dat 'alle weerwoord' verwijderd wordt. Wie kaatst kan de bal verwachten.

Als je doelt op de corona conspiracy verhalen uit de alt-right hoek, die door (o.a.) FB verwijderd worden, dat is een discussie op zich (ongewenste censuur of gerechtvaardigd ingrijpen?).
Maar dan heb je het ook wel over behoorlijk extreme en vergezochte ideeën, die bovendien duidelijk bedoeld zijn om de bekende 'objects of hate' vanuit die hoek zwart te maken (Gates, Clinton, big pharma, noem het rijtje maar op).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:58

Chloroquine word natuurlijk niet zomaar bijna niet meer gebruikt tegen malaria.
Ik zie dan wel weer zeker het nut in van zorgen voor voldoende vitamine K in je voeding. Dit geneest dan wel niet maar helpt in ieder geval de gevolgen kleiner te maken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:05

Die bewijzen zijn weg :+

En nee niet tegengesproken, gewoon weg.
En dan word het opnieuw geplaatst en weer weg. Gewoon verwijderd.

Nee geen conspiracy

Van de week nog een vrouwelijke Nederlands huisarts, weet haar naam niet meer.
Die het angst politiek noemde.
Het zal nu vast nog wel weer ergens staan, maar ik heb gezien dat het meerdere malen is verdwenen.
En ze zei niet dat het niet bestond als huisarts natuurlijk :+
Maar de manier van de regels ging het over.

Ook al een hele poos terug van 2 (duitse?) artsen.
Ook geen alu hoedjes ideeën :P
Alleen andere visie over de verspreiding.

Ook de facebook groep 1,5 meter waanzin is weg.
uiteraard staat daar een hoop onzin op, maar kom, laat die mensen daar toch lekker samen hun visie uiten.
Beter daar in 1 groep dan overal.

Dat verwijderen hou ik niet van.
En je zou er toch bijna achterdochtig van gaan worden. Ik denk wel dat het mensen juist voed dat er iets niet klopt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:07

_Penotti schreef:
Volgens die arts in Nederland zou het werken als je nog niet doodziek bent en uiteraard kijken naar de medische geschiedenis naar iemand.

Ook voor (H)CQ in combinatie met zink (en antibiotica) is geen bewijs:

Citaat:
Based on real world dialogue the combination of HCQ with oral zinc, often in a triple combination with the antibiotic azithromycin, is obviously already used by some clinical practitioners. In accordance to his own statement and available press reports the medical practitioner Dr. Vladimir Zelenko from Monroe, New York, USA has already treated hundreds of patients with coronavirus-like symptoms with the described triple combination claiming favourable clinical outcome. Based on personal communication the following experimental treatment regimen has been used so far: HCQ 200 mg twice daily, zinc sulfate 220 mg once-daily, and azithromycin 500 mg once-daily, each for 5 days. Detailed analysis of patient outcome is currently ongoing and might support guidance for clinical practice and the design of needed randomized clinical trials.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 7720306435
Dit onderzoek is dus gebaseerd op de mening van 1 dokter. Geen (blinde) RCT of case studies. Qua validiteit en betrouwbaarheid dus eigenlijk waardeloos.

Als je vervolgens verder zoekt blijkt die dokter inmiddels zijn eigen gemeenschap te hebben verlaten omdat zijn claims toch niet zo zuiver bleken. Even zijn naam Googlen geeft genoeg hits.
https://www.snopes.com/fact-check/zelen ... -patients/
https://infotagion.com/factcheck-has-a- ... -covid-19/
https://www.google.com/amp/s/www.timeso ... ed-it/amp/

En ook het CBG heeft nog wat over de werking te zeggen:
https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... wel-risico’s

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:10

_Penotti schreef:

uiteraard staat daar een hoop onzin op, maar kom, laat die mensen daar toch lekker samen hun visie uiten.

De Facebook groep (Nee tegen 1,5 meter) is allang weer online... binnen een paar uur alweer.
https://www.facebook.com/groups/242229650519013/

Die Duitse artsen waren "natuur" huisartsen en geen gewone huisartsen.

_Penotti

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:11

Blacky94
Ik heb het niet over zalenko

Brainless. nee die bedoel ik niet.
Waren echt artsen , meen een neuroloog en nog iets.

Ah dat die groep weer online was wist ik niet.
Mooi, want zo hoort dat ook.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:15

Electra63 schreef:
Kinke schreef:
Dat zijn typische Blussem reacties, niet reageren op dingen die het tegendeel bewijzen, een tijdje niet posten en dan er weer van die onzin inknallen

Ja, het is duidelijk een rel-account.

En toch spring jij er ook weer bovenop. We kennen de naam en de verhalen, maar oh wat is het moeilijk om te lezen, zuchten.... En weer door!
Niet op in gaan is soms best lastig, vooral bij extreme uitspraken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:23

https://opendebat.info
Ook deze is offline geweest, maar staat er ook weer terug op.

Maar dat het offline is geweest gaf wel onrust en dat begrijp ik.
iedereen moet zijn mening kunnen vormen door alles berichten te kunnen blijven lezen.
Dat kan niet door eenzijdige bellichting.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:25

_Penotti schreef:

Probleem was dat hij claimde dat het zou voorkomen, probleem is echter dat hij dat niet kan bewijzen. Sowieso komt het grootste gedeelte überhaupt niet op de IC, ook zonder chloroquine. Wie weet waren zijn proefpersonen ook zonder cq niet op de IC gekomen. De meeste mensen genezen nog steeds zonder medisch ingrijpen.

Daarnaast is er een onderzoek geweest naar de werking en het werkt niet. En het is riskant om aan mensen te geven vanwege de grote kans op bijwerkingen.
Een onderzoek of het werkt bij het voorkomen van IC opnames kan natuurlijk niet, omdat je het middel niet wil geven aan mensen met vergrote kans op gevaarlijke bijwerkingen, maar dat zijn juist ook de mensen met verhoogde kans op IC opname bij COVID-19.
Je krijgt dan dus een vertekend beeld, want de mensen die je dat middel wel veilig kan geven komen waarschijnlijk zonder dat middel ook niet op de IC.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:31

Dat onderzoek was dus zonder zink en daarom geen eerlijk onderzoek.

Ik zeg daarmee niet dat het werkt, maar ik beweer ook niet dat het niet werkt :)

Die arts zat wel in een gebied dat zeer zwaar getroffen was en die hij had behandeld met de chloroquine plus zink niet doorgestuurd hoefde te worden naar het ziekenhuis, andere mensen die hij dat niet meer mocht geven wel door heeft moeten sturen en zelfs enkele dood zijn gegaan.

Nee het waren te weinig mensen om te zeggen het werkt, maar ook geen bewijs dat het niet zou werken.
Mocht ik het krijgen zou ik best willen ondertekenen dat ik op eigen risico die medicijnen zou nemen.
er zijn ook mensen die vrijwillig de vaccinatie willen testen.
Dus waarom zou dit met deze medicijnen niet mogen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:34

Brainless schreef:
_Penotti schreef:

De Facebook groep (Nee tegen 1,5 meter) is allang weer online... binnen een paar uur alweer.

Zie net dat mijn moeder lid is van deze groep. :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:34

MarcoBorsato schreef:

:D

die wil jou en de kindjes graag kunnen knuffelen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:37

MarcoBorsato schreef:
Brainless schreef:

Mijn nichtje ook :').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:39

Mijn gekke nicht ook. _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:39

_Penotti schreef:

Ik zeg daarmee niet dat het werkt, maar ik beweer ook niet dat het niet werkt :)

Die arts zat wel in een gebied dat zeer zwaar getroffen was en die hij had behandeld met de chloroquine plus zink niet doorgestuurd hoefde te worden naar het ziekenhuis, andere mensen die hij dat niet meer mocht geven wel door heeft moeten sturen en zelfs enkele dood zijn gegaan.

Nee het waren te weinig mensen om te zeggen het werkt, maar ook geen bewijs dat het niet zou werken.
Mocht ik het krijgen zou ik best willen ondertekenen dat ik op eigen risico die medicijnen zou nemen.

Denk je nu werkelijk dat medici in deze tijd niet alle mogelijkheden hebben aangegrepen om Corona er onder te krijgen ? Ik kan me goed voorstellen dat alle middelen geprobeerd en onderzocht zijn, ook die van die Limburgse huisarts . Wanneer het echt zou helpen zouden ze dat wel gebruiken .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:42

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:54

_Penotti schreef:
Blacky94
Ik heb het niet over zalenko

Brainless. nee die bedoel ik niet.
Waren echt artsen , meen een neuroloog en nog iets.

Ah dat die groep weer online was wist ik niet.
Mooi, want zo hoort dat ook.

Dan wordt het wellicht tijd dat je je uitspraken ook ondersteunt met bronnen. Ik vind het nl nogal makkelijk om "A" te roepen maar dat als men met tegenbewijs komt dan te zeggen, ik had het niet over "A" maar over "AA".
En kom dan alsjeblieft niet aanzetten met "die zijn verwijderd". Dan is het wellicht slim om even kritisch na te gaan waarom dat gebeurt is. Want, zoals Bigone al aangeeft, als het zo makkelijk was geweest dan had men daar echt al wel wat mee gedaan. Zink is niet bepaald moeilijk om aan te komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:54

Hoe zie je wie van je vrienden daar lid van is? Kan ik mijn lijst eens wat uitdunnen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:55

8nnemiek schreef:
Hoe zie je wie van je vrienden daar lid van is? Kan ik mijn lijst eens wat uitdunnen :')

Op de leden klikken.

Heb inderdaad 1 iemand verwijderd die ik sowieso al een halve vond. Mijn nicht houd ik, sowieso al voor het vermaak. En het is niet eens mijn meest gekke nicht. _O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:56

Askja schreef:
_Penotti schreef:
En dat alle weerwoord word verwijderd op social media maakt het er niet beter op.
Alle weerwoord wordt verwijderd? Geef eens concrete voorbeelden dan?
F.y.i., dat bewezen onzin rond Corona weersproken wordt is iets anders dan dat 'alle weerwoord' verwijderd wordt. Wie kaatst kan de bal verwachten.

Als je doelt op de corona conspiracy verhalen uit de alt-right hoek, die door (o.a.) FB verwijderd worden, dat is een discussie op zich (ongewenste censuur of gerechtvaardigd ingrijpen?).
Maar dan heb je het ook wel over behoorlijk extreme en vergezochte ideeën, die bovendien duidelijk bedoeld zijn om de bekende 'objects of hate' vanuit die hoek zwart te maken (Gates, Clinton, big pharma, noem het rijtje maar op).

De filmpjes van Tisjeboy Jay worden verwijderd door Facebook. En je kunt het totaal met hem oneens zijn maar ik vind dat censureren echt te ver gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:58

_Penotti schreef:

Wat maakt dat jij beter weet hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan zou moeten worden dan mensen van wie het hun beroep is en die er jaren en jaren studie naar hebben gedaan?

Of wil je insinueren dat het bewust is dat ze geen goed onderzoek doen?

Het is erg dat die mensen wel naar het ziekenhuis moeten, maar het zegt niks noppes nada over of cq+zink wel of niet helpt. Wie zegt dat die mensen die dat gebruikten ook zonder die middelen gewoon thuis konden uitzieken?
Het overgrote deel ziekt nu ook thuis uit zonder zink en CQ.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:59

MarlindeRooz schreef:
8nnemiek schreef:

Op de leden klikken.

Heb inderdaad 1 iemand verwijderd die ik sowieso al een halve vond. Mijn nicht houd ik, sowieso al voor het vermaak. En het is niet eens mijn meest gekke nicht. _O-

Welke FB pagina is dat? Jullie maken me nieuwsgierig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:00

Link staat hier letterlijk boven.

Oud klasgenoot (hbo) en tevens docent deelt ook van die anti Coronamaatregelen berichten. Zou bijna screenshots doorsturen naar haar werk. Zou niet willen dat zulke ideeën verspreid worden op een middelbare school. -O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-07-20 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:01

Nou, dan kijk ik dus echt met mijn neus! Excuses.