Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:06

Het zal niet de oplossing zijn, maar kun je niet voor jezelf gewoon lekker gezond koken en voor hem een pot sperziebonen open draaien? :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:24

Zijn hier ook mensen die vegetarisch eten?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:46

Butterfly schreef:
Eloya, ziet er goed uit! <3 en heerlijk gewandeld dus, goed bezig!

Mars, bedankt voor je verhaal! Goed om te lezen :j ik vind het echt heel knap dat je het zo kunt volhouden

arabella2000, Body & Fit zit in Heerenveen ergens langs de snelweg. Wij wonen in Friesland, dat bedoelde ik haha.

Nou, ik heb even gestoeid met Lifesum en MFP en ben bij die laatste blijven hangen. Alles ingevuld en ik ga dus schandalig over de "toegestane" kcal heen := maar dat had ik ook wel verwacht eigenlijk, alleen hoeveel ik daadwerkelijk in mijn mond stop valt me dan toch weer tegen. Echt nog meer kcal dan verwacht.

Hoeveel kcal zat je er overheen?
Ik heb ook wel kcal geteld maar jeetje wat werd ik daar ongelukkig van.

Vealosz, herkenbaar dat aankomen na het samenwonen. Toen ging het bij mij ook wel hard qua gewicht.

Vanmorgen op de weegschaal, afgelopen week 1.7 kilo er af (week ervoor 0.1 erbij). Bijna onder de 110!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:11

Qua recepten ben ik enorm aan hrt experimenteren. Wij houden beide van pasta en lasagna. Heb voor de lasagna al een koolhydraatarme en lekkere optie gevonden. Voor de pasta ga ik binnenkort uitproberen. Hieronder het lasagna recept voor de liefhebber.
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... ool-lasagn
En wij zijn beide lastige eters maar beide op een andere manier lastig.. heerlijke combi dus.

Verder kook ik dus een keer in de week voor mezelf vis en voor mijn vriend iets anders. Hij lust absoluut geen vis maar ik wil het sowieso 1 keer in de week eten. Daarnaast eet ik het 1 keer in de week als lunch, nu ik nog thuis ben tussen de middag.

Goed bezig Mjetterd! Heerlijk gevoel he, bijna onder een bepaalde grens!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:14

Ik heb mijn ww account ook weer uit het stof gehaald. Gister was meteen een prima dag.

Vandaag is een drukke dag, dus moet even kijken hoe ik dat met eten ga doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:26

opisop, ik eet thuis veganistisch, maar als ik uit eten ga kan ik wel goed een vleesgerecht bestellen. Maar over het algemeen dus veganistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:32

Mars, thanks voor je verhaal! Die mindset moet ik ook echt heen, op een verjaardag niet en en en.. Nu is het zo erg dat ik dinsdag bijvoorbeeld de mist in ga (door een gebakje op het werk oid) en dan al denk, laat maar, deze week is toch al verknald, ga maandag wel weer beginnen.. :+ Of als ik het weekend een verjaardag of BBQ heb dat ik denk, begin daarna wel.. Maar zo is er natuurlijk altijd wel wat en wordt het ook nooit wat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:00

Opisop
Meelezer tot nu toe
maar ik eet overwegend plantaardig (soms schiet er wat vegetarisch tussendoor ) en ik wil er sowieso nog 20 kwijt

Ben ooit van een maat 54 naar maat 46 gegaan
Maar dat was vals spelen
Ten tijde van het verbreken van de telatie met mijn ex ben ik van de stress nogal afgevallen in 3 maanden tijd

Nu hang ik tussen een maat 44 en 46 in

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:11

Mars, goed om te lezen! Ik haal dus wel van alles in huis maar het blijft wekenlang liggen want ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om na te denken of ik het nou wel echt zo lekker vind.

Bijvoorbeeld, ik had enorme trek in pinda chipito's. Ik haal zo'n zak, vul een bakje eet dat en bedenk of ik het zo lekker vind dat ik dat nog een keer wil .En dat antwoord is dus nee. Vervolgens blijft die aangebroken zak 3 weken in de kast liggen tot ik misschien nog een keer denk hmmm trek in. Maar over het algemeen is die trek heel snel vervuld. En niet omdat ik vol zit maar omdat het eigenlijk lang zo lekker niet is als wat ik me in mijn hoofd gehaald had.

Dat is iets heel raars maar het werkt dus bij mij wel. Chocola idem dito, ik haal geregeld iets in huis omdat ik in de supermarkt denk ohhhh ja die ziet er lekker uit. Vervolgens komt mijn vriend hier, trekt de kast open en werkt dat blok naar binnen want hier blijft het toch maar liggen....

Neemt niet weg dat ik nog steeds dingen heb die voor mij onweerstaanbaar zijn en in mijn geval zijn dat koekjes....niet alle koekjes maar wel veel. Daar moet ik dus mee oppassen en zo min mogelijk halen. Als alternatief heb ik wel altijd droge biskwie in huis, voor het geval ik migraine heb want dan kan ik echt niet gewoon eten. Maar haal een pak cafe noir en dat moet op, of ik er nou beroerd van word of niet. Dus dat soort dingen moet ik gewoon echt niet halen. Dat blijft helaas......

Ben deze week weer gaan sporten. Maandagavond en toen ging ik super stuk maar had daarna nog niet eens zo'n last van spierpijn en woensdagavond, die vond ik goed te doen maar kan nu niet meer bewegen hahaha. Zo eerst maar eens een flink lang stuk met de honden lopen!

Succes allemaal weer!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:03

Daffodil. Dat heb ik met snoep ook. Of dan hebben ze weer een aparte smaak chips of chocolade en die wil ik dan proberen. Maar uiteindelijk breek ik het uiteindelijk in stukjes en gaat het in een bakje. En de gene die het dan op eet is meestal mijn vriend. Of mijn kids die af en toe een stukje mogen.
Had met Pasen bij Jamin allemaal leuke paaseitjes met gekke smaakjes gekocht. 1 bak weggegeven en 3 bakjes staan hier nog gewoon. Is amper wat van gegeten.
Ben een ontzettende impulsieve koper. Maar opeten valt dan uiteindelijk heel erg mee.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:21

Pfff, dat vind ik echt knap Daffodil & rockwitch. Dat kan ik echt niet. Als ik merk dat iets toch niet goed genoeg bevalt dan moet ik het of weggooien of zorgen dat mijn vriend t snel opeet anders gaat het er toch nog in bij mij op momentje dat ik zwak ben. Ik moet dus echt zorgen dat ik niks in huis heb.
Hoewel we nu wel al 2 dagen 3 zakken chips en 2 zakken M&m's in huis hebben vanwege de Max verstappen pet actie bij de jumbo. En alles is nog dicht! *\o/*

Letten jullie alleen op kilo's of ook op cm? Ik ben dus nu natuurlijk best wel aan t sporten en de kilo's veranderen nog niet echt, maar vandaag eens de cm's opgemeten en ben toch over hele lichaam zo'n 14,5 cm kwijt in een week. Dus dat is ook wel leuk!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:33

Ik zit er wel aan te denken ook mijn cm bij de houden..

Ik heb komende tijd wel wat lastig denk ik. Want ik had net vorige week ben en jerry cadeau gekregen van huisgenoot en had eetbaar koekdeeg besteld XD om te vieren dat ik geslaagd was. De kunst word nu om dit niet de mijden, maar te integreren in mijn dagpunten van WW. oftewel doseren. Mooie uitdaging.

Ik ga straks denk ik weer een stukje lopen, moet nog even lang paar winkels.
Lekker weertje ervoor.
Ik heb het gevoel dat mijn knop redelijk om is.. Maar moet het wel weer volhouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:36

Oh wauw, dat jullie daarvan kunnen blijven :o Dat lukt hier ook niet.

Ik hou geen centimeters bij. Heb dat nog een tijd gedaan in mijn herbalife periode maar dit zorgde niet voor extra motivatie.

Deze ochtend een boterham met choco en banaan, beetje yoghurt met ook wat banaan er door en de overschot van de banaan aan dochter gedoneerd. Gek genoeg nog geen honger terwijl ik anders rustig 5-6 boterhammen (zijn wel kleintjes :j ) wegwerk. Zat ook mooi qua punten dus vind dit eigenlijk wel super :)

Voor deze middag asperges met kipfilet, eitje, sla en misschien nog een boterham op het menu. Ben echt opgelucht dat ik geen groenten en fruit meer moet wegen. Stond op een gegeven moment ‘s ochtends vroeger op om ontbijt te wegen en at ‘s avonds later omdat alles ook weer apart werd gewogen en ingegeven. Dit motiveert veel meer!

Overigens al wandelend de asperges gaan halen bij de lokale boer :)

Afbeelding

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:58

Dankzij jullie ook mijn WW account weer onder het stof uitgetoverd en ik vind het me een partij lastig om weer uit mn gewoontes te breken... Maar, samen met de EMD bloedtest die ik heb laten doen er waar ik binnenkort de uitslag van krijg, hoop ik dat ik toch ook een manier ga vinden om weer richting mn blije lijf te gaan. Ik zal vooral meelezen hier, maar als stok achter de deur toch ook even mn doel met jullie delen:
terug naar 80-85 kg. Dan ben ik nog niet graatmager, maar wel een stuk gezonder én ik weet dat mijn lijf dat een stuk blijer met me is...

Succes allemaal, jullie zijn toppers en ik kruip weer onder mijn steen terug!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 11:16

Meiden, niet zo snel _O-

Vealosz, welkom! En idd, hier ook met samenwonen wel het nodige aangekomen. Wel lastig van je vriend zijn eetgewoonten haha. Hier hebben we dat net anders: ik hou niet van pittig (maar dan ook NIET) en mijn man verstouwt 10 soorten sambal in een maand bij wijze van spreken :')

opisop_shop, wij eten niet standaard vega, maar wel veel. Wij nemen dan wokstukjes of iets dergelijks.

Mjetterd, ik dacht eerst wel heel veel maar mijn man keek mee en ik had 2x een portie rijst er in gezet _O- dus uiteindelijk ongeveer 200.

landvrouw, bedankt voor het recept! Ik zal eens kijken of ik mijn man kan overtuigen :D en toch al best wat cm kwijt, supergoed! *\o/*

EmptyWords, wat goed! Succes!

Daffodil en rockwitch, dat is best knap vind ik! Ook wel iets om zelf een beetje te gaan toepassen, echt nadenken over of je het écht wil.

Eloya, gefeliciteerd nog! En hoe top zou het zijn als je het kunt inpassen. Dat móét lukken, ik weet het zeker *\o/*

DMH, ooehh lekker <3 en wat leuk om naar de lokale boer te gaan! Maar dat je zoveel tijd kwijt bent met afwegen, dan snap ik ook heel goed dat je bent gestopt.

CecileDV, ook welkom! Nog iemand die het WW account weer nieuw leven inblaast. Je kunt hier iig genoeg WW-matties vinden *\o/*

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:30

Het is een beetje omdenken want als ik tegen mezelf blijf zeggen mag je niet mag je niet mag je niet, gaat dat geheid fout. Dus ik zeg ja hoor koop maar en vervolgens blijkt dan in de meeste gevallen dat de lol er heel snel vanaf is omdat het niet zo smaakt als ik me enorm op verheugd had.

Vandaag is het vrijdag, markt in ons pieplkleine dorp maar wel met een overheerlijke kaaskraam dus mezelf getrakteerd op heerlijke stukjes kaas. In mijn eetgewoonte patroon is dat gewoon eten maar ik blijf het een traktatie vinden en taal dan dus totaal niet naar de kraam van Bakkerij het Stoepje die ernaast stond. Ook dat is een kwestie van kiezen. En echt niet altijd makkelijk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:40

Dat vind ik persoonlijk dus een voordeel aan KDA, dat kaas gewoon wel mag. Helpt ook heel erg tegen hongergevoel. :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:42

miccamaaike schreef:
Ervaringen delen is altijd goed toch.

Ik ben een aantal maanden terug bij een dietiste geweest. Ik vond dat dus helemaal niet helpen :+ Ze ging me vertellen wat gezond eten was. Ik weet dus zelf prima wat wel en niet gezond is. Mijn basis is ook best prima. T is meer wat ik verder nog opeet. Lekkere emotie-eter ook hier. Toen ik vroeg om meer gerichte weekmenu's, kreeg ik een paar standaard weekmenu's doorgestuurd. Dat was helemaal niet aangepast op mijn wensen en behoeftes. Toen ben ik gestopt.

.

dat is mij dus ook overkomen...zeggen dat iemand goed bezig is en haar dan terug naar de dokter sturen om hem een verwijzing naar haar vriend als personal trainer te laten voorschrijven. Waar hij dan zecht ik heb van jou al gehoord je moet gewoon meer bewegen! toen ik vroeg heb jij een medische kennis achtergrond mbt bewegen was dat niet nodig.... wat ik kon gaan doen had mij gegarandeerd nog meer ontstekingen opgeleverd in de gewrichten, dus pas op met personal trainers. Er zit veel kaf onder het koren!

maar tja verder zit hier niet zo veel in de buurt dus tja dat was de poging dan.... ik vind het zo lastig ik ben wel goed bezig maar wat er al aanzit kan ik niet verbranden en dat is zo frustrerend!
En tja dan maakt dat keertje extra koekje ook niet uit....of toch wel brr ik vind dat stapje zo moeilijk om te laten!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:47

Dieuwke_ schreef:
Het zal niet de oplossing zijn, maar kun je niet voor jezelf gewoon lekker gezond koken en voor hem een pot sperziebonen open draaien? :=

Oh ja zeker wel. :')
Misschien niet eens zo’n gek idee.

Butterfly:
Oh das is hier dan weer geen probleem. Ik hou van pittig eten. Mijn vriend kan er alleen iets minder goed tegen dan ik. Maar hij eet t wel gewoon :').

Ik zit nu op de 86 kilo en ben 1.70. Ik heb altijd rond de 65-70 kilo gezeten en dat wil ik wel weer eigenlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:05

Mbt emotie eten : deels is het psychologie, deels biologie. Iets geeft jou stress en je lichaam reageert met 'er is gevaar/ een naar gevoel' en bij gevaar moet je kunnen vechten of vluchten, dus spierarbeid leveren en koolhydraten hebben dan zin. (Geeft snel de suikerpiek in het bloed, zodat je hard kunt hollen of trappen of etc.)

Hoe op te lossen : punt 1: weten dat het zo werkt.
En daarna wellicht de stress aanpakken, hetzij met een psycholoog of een work-out.
Qua biologie kan het zin hebben om je alvleesklier te trainen, dan ben je bij stress in staat om zonder eten beter de koolhydraten te leveren.

.... meestal zit de voorloper van het bloedsuiker (=glycogeen) in ruime mate in je spieren.
De truc is: wen je lichaam er aan om die voorraden aan te spreken.
Dit doe je door: 'nuchter te bewegen' dwz niet alleen sporten met gezond verstand ;) maar ook efkes iets doen voor je gaat eten.
En: SCHRAP het idee dat je tussendoortjes nodig zou hebben. (Of nu ja, soms zijn ze nog nodig, maar dit is een toestand die verholpen kan en moet worden. Zelfs bij diabetes type II kan dit.)
Twee, drie keer per dag eten is voldoende bij een goed getrainde alvleesklier.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:48

Janneke2, deels mee eens maar nuchter bewegen....ik ga al tegen de vlakte bij het idee en dat is geen overdrijven, ik ga letterlijk neer......Vorige week nog gebeurt, niet goed opgelet, teveel tijd ertussen en een flink vieze stal uitgemest. Vier volle kruiwagens en daarna dacht ik oh ja gelijk paard pakken, ik heb m beet in het weiland en mijn stalgenoot ziet me zo richting de grond gaan.

Dus ik snap wat je zegt maar het is geen onvolkomen feit dat dit voor iedereen zo werkt. Niet eten zorgt bij mij echt voor toestanden. En dat is niet sinds de GBP maar is altijd al zo geweest. Standaard bij een nieuwe werkgever/vriend etc. geef ik het aan, joh het gaat wel eens fout, geen 112 bellen alsjeblieft, ik kom gewoon weer bij en moet dus wat eten.

Met mijn vorige vriend gebeurde het in de sauna, niet op de klok gelet, te lang in het bubbelbad en te snel overeind denk ik. Lag ik daar in het gangpad , ik natuurlijk niet blij en hij zei doodleuk geeft niks, ik ben bhv-er hahahahah maar lachen is anders!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:59

Maar dan is er wel iets aan de hand met je bloeddruk of suikerspiegel. Dat is niet normaal in ieder geval.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:03

Relaxed schreef:
Mars, thanks voor je verhaal! Die mindset moet ik ook echt heen, op een verjaardag niet en en en.. Nu is het zo erg dat ik dinsdag bijvoorbeeld de mist in ga (door een gebakje op het werk oid) en dan al denk, laat maar, deze week is toch al verknald, ga maandag wel weer beginnen.. :+ Of als ik het weekend een verjaardag of BBQ heb dat ik denk, begin daarna wel.. Maar zo is er natuurlijk altijd wel wat en wordt het ook nooit wat.

Ooh in die kuil van 'nu is alles verziekt, laat maar' ben ik ook zo vaak gevallen. Maar de denkfout die we dan maken is dat ons lichaam een soort 24uurs klok heeft waarvan de teller bij elke nieuwe dag of week op 0 gaat. Dat is natuurlijk niet zo, je lichaam is altijd in beweging en 'denkt' veel meer in lange termijn dan wij dat doen. Daarom is t ook zo belangrijk dat je je mindset weet aan te passen naar iets dat je eindeloos kunt volhouden. Al zie ik mijn eetstijl nu niet meer als iets wat ik 'volhou' want het is voor mij gewoonte geworden, ik denk er niet meer bewust bij na en voel me erg happy zo.

Natuurlijk mag jij wat lekkers op een verjaardag of bbq, die dingen horen bij het leven en ga je nog heel vaak meemaken. Maar denk van tevoren al na: wat zal er te eten zijn en wat vind ik daar echt het allerlekkerst van? Of waar heb ik het meeste trek in?
In mijn geval, ik ben een zoetekauw, ik ga dus voor taart op een verjaardag en skip de chips/wijn. Op een BBQ ga ik eerder voor de salades of fruit met wat gegrilde groente, (vroeger mager vlees maar ik ben nu vega) ik skip de vettere sauzen en brood want daar geef ik niet zo om, maar van het toetje mag ik een lekker portie en daar ga ik dan ook éécht van genieten :j Zonder schuldgevoel of wat dan ook, sterker nog dan mag je gewoon erg trots zijn.

En zo benader ik eigenlijk elk feestje, buffet, etentje. Maak de keuze voor je topfavoriet en geniet daarvan! De rest is toch iets minder aantrekkelijk en (vond ik) makkelijker te skippen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:05

Ik ga in ieder geval geen kwark en vla meer halen als het op is. En ook geen frisdrank meer. Ik denk dat dit al veel scheelt. Meer water en fruit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:11

Suzanne F. schreef:
Maar dan is er wel iets aan de hand met je bloeddruk of suikerspiegel. Dat is niet normaal in ieder geval.

Geloof me, dit is al tig keer gecontroleerd. Ik heb een standaard bloeddruk van 58/98 dus ja dat is redelijk laag. Die zakt direct bij inspanning of gebrek aan eten en dan gaat t mis.