Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Whizz schreef:Simongek, op de site van de patientenorganisatie staat daar de volgende informatie over bij levothyroxine gebruik: “ Supplementen kunnen de opname van levothyroxine verminderen. Enkele voorbeelden hiervan zijn vitaminetabletten, ijzer-, magnesium- en calciumsupplementen. Tussen inname van deze supplementen en levothyroxine wordt minstens 4 uur aanbevolen. Kruiden (ook –theeën, -oliën) zouden eveneens van invloed kunnen zijn.” https://schildklier.nl/tips-bij-behande ... negebruik/
Dayanara schreef:Een hele grote schop!
Ik weet nu sinds een week of 7 dat ik een vertraagde schildkaar heb. Ik had een tsh van 59 en een FT4 van 7.6.
Afgelopen week weer bloed geprikt en nu tsh van 0,36 en ft 4 van 22,8
Ik was begonnen met levo 100 mcg en inmiddels is medicatie aangepast naar thyrofix 125 mcg.
Voel me niet goed, opgejaagd, extreem moe en slecht slapen. Begrijp ook niet waarom de dosis is opgehoogd m.i had deze verlaagd moeten worden? En jammer dat ik nu weer een ander merk medicatie heb. Toen mijn TSH 59 was, was ik alleen maar moe en regelmatig spierpijn.
Nu ik aan de medicatie zit heb ik eigenlijk veel meer klachten.
Hopelijk kan ik hier met wat mensen sparren, ik stuit toch regelmatig op onbegrip uit mijn omgeving.