Ik vertrok zonder veel verwachtingen, de meeste weten wel dat ik rugproblemen heb en doordat ik niet kan gaan zwemmen gaat het allemaal wat stroever en strammer. Bovendien wel wat spierpijn van het rijden gisteren, ach ja.
Even rustig opgewarmd, rondje van thuis naar de rijvereniging, rondje rond de binnenpiste en weer terug, ongeveer een kilometer. De spierpijn was al beter, dat was al goed. Nog wat water gedronken, AirPods in, podcast van Looppraat op en hup maar!
Ik sprak met mezelf af dat ik enkel halfweg op mij klokje mocht kijken - gelukkig loop ik deze ronde vaak en weet ik het 2,5 km-punt dus perféct te vinden. Goed gelet op mijn hartslag onder controle houden, en rekening houden met de tips van de fysio zodat ik langere passen maak. Dat bleek te werken, op 2,5 km gaf mijn horloge 14:17 aan. In een ver verleden liep ik wel eens onder het half uur (29:33 was mijn beste tijd) maar dat is van voor ik mijn ruggenwervel brak... Hmmmm... tja... toen ging er toch een knopje om in mijn hoofd!
Hetzelfde tempo aanhouden, niet gek doen nu, denk aan die paslengte... Op 3,5 km liep ik het natuurgebied in, dat bleek de perfécte tip want wat zaten er veel muggen!!! Doorlopen dus!
En tadaaaaa.......

Snel het resultaat naar mezelf opsturen nu

En dan ga ik verder doodgaan in een hoekje...