Meer bokkers die nu al zonnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:13

Relaxed schreef:
Volgens mij is het echt een fabel dat je niet bruin wordt met zonnebrand.. Het gaat waarschijnlijk alleen minder snel?

Ligt per persoon, voor mij is het geen fabel. Voor m’n zus wel

Annash
Blogger

Re: Meer bokkers die nu al zonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:13

Ik durf het niet helemaal te zeggen, maar het lijkt er wel op dat hoe hoger de factor is waar ik me mee insmeer, hoe minder bruin/hoe langer het duurt. In feite "filtert" het toch de UVA/UVB, dus je kunt langer in de zon voor je verkleurt of verbrand. Dus... Niet gek dat het langer duurt?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:39

Ik word mooier bruin als ik zonnebrand smeer. En het gaat bij mij even snel, maar ik word snel bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:21

Zertab schreef:
Ik word mooier bruin als ik zonnebrand smeer. En het gaat bij mij even snel, maar ik word snel bruin.

Als ik niet smeer ben ik geheid na een week aan het vervellen..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:23

Relaxed schreef:
Zertab schreef:

Als ik niet smeer ben ik geheid na een week aan het vervellen..

Als ik niet smeer krijg ik van die rare vlekjes op mijn huid. Geen bultjes oid, maar echt iets wat in mijn huid zit ofzo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:25

Als het hele witte eraf is dan verbrand ik niet meer, tenzij ik in Griekenland de hele dag zonder te smeren lig te bakken. Maar dat doe ik dus niet. :P Maar als ik eenmaal een kleurtje heb ga ik niet meer elke dag smeren als ik bijvoorbeeld gewoon ga wandelen. Ga ik echt de hele dag buiten zijn of er voor liggen dan doe ik het wel. Maar ik ben ook donker van mezelf wat betreft haarkleur en ogen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:28

Ik heb dat dus niet gedaan. Afgelopen zomer op vakantie geweest en toen super goed gesmeerd, en ook echt bruin geworden. Een maand later ging ik weer op vakantie, nog steeds volop zon op die bestemming. Niet gesmeerd, want ach, was al bruin. Nou... geen goed idee! Kreeg hele rode plekken op mijn lichaam. Niet verbrand, maar mijn huid was overduidelijk niet blij met mijn beslissing. Leek wel iets van uitslag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:30

Zertab schreef:
Ik heb dat dus niet gedaan. Afgelopen zomer op vakantie geweest en toen super goed gesmeerd, en ook echt bruin geworden. Een maand later ging ik weer op vakantie, nog steeds volop zon op die bestemming. Niet gesmeerd, want ach, was al bruin. Nou... geen goed idee! Kreeg hele rode plekken op mijn lichaam. Niet verbrand, maar mijn huid was overduidelijk niet blij met mijn beslissing. Leek wel iets van uitslag.

Weet niet hoor, maar als ik jouw verhaal zo een beetje lees klinkt dit wat als pytiriasis versicolor...
Kan heel vreemd kleuren is mijn ervaring.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:31

Janine1990 schreef:
Zertab schreef:

Weet niet hoor, maar als ik jouw verhaal zo een beetje lees klinkt dit wat als pytiriasis versicolor...
Kan heel vreemd kleuren is mijn ervaring.

Ja het was rood, blauw en groenachtig :')

Edit: heb het gegoogled en zo zag het er niet uit...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:34

Meeste afbeeldingen zijn buiten zonnen om op Google.
Als het bij mij werkzaam is, krijg ik rode kringen bij het zonnen.

Maar het lijkt na ruim 10 jaar eindelijk te verdwijnen. Oorzaak is mogelijk verkeerde zonnebrand crème.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:36

Fijn dat het lijkt te verdwijnen! :)

Toen ik eenmaal weer terug was, is het bij mij ook overgegaan binnen twee weken ofzo. Kwam dus echt van het niet insmeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:48

Ik gebruik dagcreme met factor 30. De dagen dat ik zon zonder die dag creme word ik toch echt bruiner in mijn gezicht.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:52

Zijn er vandaag al weer mensen aan het zonnen? Ik probeer weer een kleurtje op te doen. We zijn vorig jaar verhuisd met een fijne tuin waar altijd ze zon schijnt **\O/**

Helaas word ik nu niet meer snel bruin... Iemand tips wat helpt? Vroeger wel toen ik altijd met mijn ouders mee ging op de boot.

Mijn vriend daar in tegen wel, die lijkt dan echt op een spanjaart :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:04

Ik ga vanmiddag een stukje wandelen, morgen maar weer in de zon zitten :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:06

Ik zit ook lekker in de tuin! Nog met korte broek en een top, maar heb de bikini eronder. Denk dat de kleren zo uit gaan.

Zertab, wandel ze! Ik ga in de avond na het eten meestal fietsen met mijn moeder. Als ik door de Coronacrisis dan tijdelijk in NL ben, moet ik er maar van genieten. :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:36

Ik ben gevlucht. Heb al met al 2,5 uur buiten gezeten. Maar mijn hempje was nat geworden op mijn buik enz.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:38

Inhakend op het wel/niet bruin worden met SPF.
Bruin worden in de zon ontstaat omdat je pigmentcellen na blootstelling aan zonlicht hun pigmentkorrels harder gaan produceren. Er heeft door de Uv-straling uit het zonlicht DNA-schade plaatsgevonden. Als reactie hierop wil je lichaam de celkernen in de basis van de opperhuid zich gaan beschermen. Dit doet zij door een soort parapluutjes van pigmentkorrels aan te maken. Dit is wat wij waarnemen als zonbruining. De ene huid kan dit makkelijker dan de andere, dat is afhankelijk van je huidtype. Vanzelfsprekend heeft een huid die lastig bruin wordt een groter risico op het ontwikkelen van huidkankers.

Als je zonnebrandcrème gebruikt, wordt er logisch gezien een gedeelte van het zonlicht gereflecteerd en/of geabsorbeerd. Hierdoor kan het langer duren voordat je huid zelf aan het werk gaat zichzelf te beschermen. Betekent echter niet dat je niet bruin wordt. SPF beschermt nooit 100%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:40

Goede combi toch? Warme chocolademelk in het bloedhete zonnetje _O-

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:57

_Denise_ schreef:
Inhakend op het wel/niet bruin worden met SPF.
Bruin worden in de zon ontstaat omdat je pigmentcellen na blootstelling aan zonlicht hun pigmentkorrels harder gaan produceren. Er heeft door de Uv-straling uit het zonlicht DNA-schade plaatsgevonden. Als reactie hierop wil je lichaam de celkernen in de basis van de opperhuid zich gaan beschermen. Dit doet zij door een soort parapluutjes van pigmentkorrels aan te maken. Dit is wat wij waarnemen als zonbruining. De ene huid kan dit makkelijker dan de andere, dat is afhankelijk van je huidtype. Vanzelfsprekend heeft een huid die lastig bruin wordt een groter risico op het ontwikkelen van huidkankers.

Als je zonnebrandcrème gebruikt, wordt er logisch gezien een gedeelte van het zonlicht gereflecteerd en/of geabsorbeerd. Hierdoor kan het langer duren voordat je huid zelf aan het werk gaat zichzelf te beschermen. Betekent echter niet dat je niet bruin wordt. SPF beschermt nooit 100%.

Dit had ik in gedachten, maar ik wist er niet genoeg van om het zo uit te leggen. Dank. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:43

Ik ben eigenlijk thuis aan het werk.
Maar ik heb dinsdag teveel uren gemaakt. Ik zit nu dus lekker even in bikini in de zon.
Werk ik vanavond nog even.
Morgen ben ik vrij, dus hoop ik weer ff in de zon te kunnen zitten.
Maar het is bloedheet {:}

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:52

Ik kook ook weg in de tuin, maar heb last van een buurman die al sinds zaterdag aan het timmeren is

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:14

ik smeer me in met garnier ambre solier en dan de bruine flesjes. deze werken als enige op mijn huid lijkt het wel als ik toch wat bruin wil worden. zeker met die witte zalf achtige raak ik eerder witter dan bruin. we hebben die flesjes al sinds ik klein ben en daarom denk ik ook dat ik daar het beste op reageer.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:30

Yess vandaag vrij dus vanmiddag lekker paard gereden in het zonnetje. Nu lekker met korte broek/hemdje in de tuin!

Ik voel mezelf 100% beter met zulk weer dan in de winter/koude natte dagen.

Smeren ja vaker wel dan niet. Ga nu ‘maar’ 1 uurtje in de zon dus smeer ik niet. Als ik langer ga smeer ik wel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:42

Ik heb toch goed twee uur (2,5?) in de tuin gezeten (ben er inmiddels alweer een poosje uit) maar ik zie nu helemaal geen verschil. :')

Ach, het is in ieder geval lekker! Good for the soul, haha.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:43

Ik heb net ook even buik en rug beide een klein half uurtje zonder gedaan, toen kreeg ik tuinvisite en daarna ingesmeerd met Australian bronze factor 30