Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:karuna schreef:Simpel omdat ik zo beroerd was dat rechtop zitten al lastig genoeg was. Moest niet voor niets daarheen. Was niet voor een loopneus maar controle om serieuze ellende uit te sluiten. Pas vandaag besefte ik wat er zo vreemd was. Juist vanwege de berichten over de zorg. Ga ze niet bellen nu daarvoor. Vandaar dat ik neerzet dat ik ervan uitga dat daar overna gedacht is.
Ik vraag me toch echt af wat jij met de klachten op de spoedeisende hulp dacht te gaan doen... Maargoed.
Princess_ schreef:Joman schreef:
Ik vraag me toch echt af wat jij met de klachten op de spoedeisende hulp dacht te gaan doen... Maargoed.
Ik vraag mij af waarom je zo gemeen moet doen?! Ze heeft overleg met arts gehad en gedaan wat overlegt is.
sandorra schreef:@joman als je niks beters te zeggen hebt door alleen aan te geven dat mensen onnodig bellen etc wat doe je dan hier ga ergens anders commentaar geven.
Je weet niks van de voorgeschiedenis en evt verdere medische dingen die mensen kunnen hebben waarvoor ze wel degelijk contact met een arts willen opnemen.
Voorkomen is beter als genezen.
karuna schreef:Hier dus ook wisselend, gister dacht ik overdag ah ik ga de goede kant aardig klachtenvrij op om gisteravond volledig in te storten, dusdanig dat ik daarheen moest omdat ambulances en hap autos vol waren en het te lang zou duren voor die konden komen. En ik binnen 15 minuten gezien moest worden door een arts. Goddank dat er iemand in huis was die gebeld heeft en me de auto in gesleept heeft en in vliegende vaart me daarheen heeft gereden. Dat is dus niet vanwege een loopneus maar serieuze sjit.
Joman ach, je weet een kwart nog niet eens,
3timesmom schreef:Sorry voor het quoten maar die pagina's gaan hier erg snel.
Intussen is uit de testen gebleken dat ook papa positief is.
Hij ligt nu op dezelfde afdeling als mama.
Het gaat soms wat beter en dan ineens weer heel erg ziek, dit voor allebei.
Was dit bij jullie ook zo? Het ene moment denk je het komt goed en het andere moet je weer heel bezorgd zijn omdat het dan weer echt heel wat minder gaat.
Ik hoop dat het met iedereen goed komt hier want het is echt een vies beestje.
raket schreef:3timesmom schreef:
Hopelijk snel wat verbetering voor je, want duurt inderdaad lang. Ze hebben ook bij mijn mama gezegd dat het heel lang zal duren en ze veel geduld moet hebben
Jeetje wat een verhaal. Is je moeder ook positief getest nu?.
De huisarts is net geweest. Hoefde van mij niet, maar gezien mijn voorgeschiedenis en overleg met longarts wilde hij langskomen.
Longen niet schoon. Ik had al antibiotica maar nu ook stootkuur prednison.
Sterkte!
Joman schreef:Mars schreef:Dat staat er toch.
Ja, maar mijn vraag is dus waarom bijvoorbeeld Raket antibiotica heeft gekregen. Het lijkt me niet dat daar een dreiging was voor een superinfectie? (geen idee uiteraard, maar dat blijkt niet uit de berichten)
Shadow0 schreef:Joman: je kent de medische situatie niet, dus waarop baseer je dat soort aannames als 'lijkt me niet'?
Niemand hoeft zich te verantwoorden over de behandeling die ze krijgen van een arts. Raket hoeft niks te delen over haar situatie, en als ze het wel doet, dan hoeft ze niet alle details te vermelden, en jij hoeft daar geen conclusies op te baseren. En het invullen van wat jij denkt dat het wel of niet zal zijn, tot de ander aan jou 'bewijst' dat het anders is, is heel vervelend. Extra storend als je dat vooral richt op mensen die ziek zijn of erg ongerust. Wat wil je bereiken? Dat mensen zich nog minder fijn voelen? Dat mensen minder delen? Waarom?
raket schreef:Joman schreef:
Ja, maar mijn vraag is dus waarom bijvoorbeeld Raket antibiotica heeft gekregen. Het lijkt me niet dat daar een dreiging was voor een superinfectie? (geen idee uiteraard, maar dat blijkt niet uit de berichten)
Ik gebruik onderhoudsdosering antibiotica. En ik had anders antibiotica gekregen omdat er een infectie hoorbaar was. Een virale infectie als corona kan samengaan met een bacteriële infectie. Normaal gesproken wordt er eerst crp geprikt. Maar dat gaat nu niet. Zodra ik koorts krijg wordt de situatie opnieuw bekeken.
Ik vind het niet erg een aantal dingen te delen.
Ik heb ernstig astma. Ik heb ook een experimentele behandeling ondergaan. Thermoplastiek. Omdat mijn situatie niet te vergelijken os met andere plaats ik niet alles.
Alleen denk ik omdat er zoveel vragen zijn dat het soms wel handig is om zaken toe te lichten
Mijn ziekteverloop is dus niet representatief.
Oh en de prednison doet zijn ding. Ik ga einde lijk weer eten.
Love_Rosie schreef:Joman, ik denk dat het een beetje de toon is. Waarschijnlijk bedoel je het zelf niet zo aanvallend maar het staat er inderdaad niet zo fijn.
We zijn allemaal nieuwsgierig en willen allemaal graag weten hoe het gaat maar een aantal hier zijn behoorlijk ziek of familie die ziek is. Daar kun je een beetje extra rekening mee houden. Er is nu meerdere keren wat van gezegd dus waarschijnlijk zal er toch wat waar van zijn, ook al zie je dat zelf misschien anders