Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:18

Ja raket, mn beide ouders liggen in het ziekenhuis.

Bij jou de longen dus niet schoon, bij mn mama waren ze steeds schoon waardoor er eerder aan griep werd gedacht. Maar door de lange duur en het steeds zwakker worden toch op de spoed binnen gebracht en bleek ze dus toch corona te hebben. En ook mn papa is besmet omdat we niet wisten dat het bij mama corona was. Anders hadden we haar natuurlijk al veel eerder van hem gescheiden. Dan had hij het mischien niet gehad.
Maar in Belgie kan je alleen getest worden op de spoed in het ziekenhuis en dat was nu net een plek waar mama niet heen wilde omdat ze dacht dat ze met de griep daar corona bij op zou doen. Inmiddels weten we beter helaas.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:18

Joman schreef:
karuna schreef:
Simpel omdat ik zo beroerd was dat rechtop zitten al lastig genoeg was. Moest niet voor niets daarheen. Was niet voor een loopneus maar controle om serieuze ellende uit te sluiten. Pas vandaag besefte ik wat er zo vreemd was. Juist vanwege de berichten over de zorg. Ga ze niet bellen nu daarvoor. Vandaar dat ik neerzet dat ik ervan uitga dat daar overna gedacht is.

Ik vraag me toch echt af wat jij met de klachten op de spoedeisende hulp dacht te gaan doen... Maargoed.

Ik vraag mij af waarom je zo gemeen moet doen?! Ze heeft overleg met arts gehad en gedaan wat overlegt is.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:20

ik had al veel aan jou moeten denken Raket want ik weet natuurlijk van je astma.
Ook voor papa is het heel gevaarlijk omdat hij aan een bloedziekte lijd.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:22

@joman als je niks beters te zeggen hebt door alleen aan te geven dat mensen onnodig bellen etc wat doe je dan hier ga ergens anders commentaar geven.
Je weet niks van de voorgeschiedenis en evt verdere medische dingen die mensen kunnen hebben waarvoor ze wel degelijk contact met een arts willen opnemen.
Voorkomen is beter als genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:23

Princess_ schreef:
Joman schreef:

Ik vraag me toch echt af wat jij met de klachten op de spoedeisende hulp dacht te gaan doen... Maargoed.

Ik vraag mij af waarom je zo gemeen moet doen?! Ze heeft overleg met arts gehad en gedaan wat overlegt is.

Nou, mijn reactie is niet perse gemeen bedoeld hoor :)
Maar ik lees de berichten van Karuna al een tijdje met belangstelling, althans de corona gerelateerde berichten, en er gebeuren nogal veel tegenstrijdige dingen in haar berichten.
Iemand zal echt niet voor z'n lol naar de SEH gaan, maar de klachten die ik lees bij Karuna lijken me niet echt SEH waardig. En idd ik ben geen arts, dus het is mijn eigen mening/inschatting.
Uberhaupt zou ik me liever niet in een ziekenhuis begeven, vol met corona besmettingen, terwijl je zelf niet eens zeker weet of je corona hebt. Maargoed, ieder z'n ding.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:23

Hier dus ook wisselend, gister dacht ik overdag ah ik ga de goede kant aardig klachtenvrij op om gisteravond volledig in te storten, dusdanig dat ik daarheen moest omdat ambulances en hap autos vol waren en het te lang zou duren voor die konden komen. En ik binnen 15 minuten gezien moest worden door een arts. Goddank dat er iemand in huis was die gebeld heeft en me de auto in gesleept heeft en in vliegende vaart me daarheen heeft gereden. Dat is dus niet vanwege een loopneus maar serieuze sjit. Wat gelukkig niet zo erg was als waar ze voor vreesden, heb er zelf niet veel van meegekregen :')

Joman ach, je weet een kwart nog niet eens, :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-03-20 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:24

sandorra schreef:
@joman als je niks beters te zeggen hebt door alleen aan te geven dat mensen onnodig bellen etc wat doe je dan hier ga ergens anders commentaar geven.
Je weet niks van de voorgeschiedenis en evt verdere medische dingen die mensen kunnen hebben waarvoor ze wel degelijk contact met een arts willen opnemen.
Voorkomen is beter als genezen.

Volgens mij mag ik prima reageren in dit topic? Ik geef geen commentaar?
Nou, sommige mensen plaatsen zo'n beetje hun hele leven op bokt. Dus die medische dingen, kun je hier veelal gewoon vinden bij bepaalde personen.
En idd, voorkomen is beter dan genezen, maar het moet wel zinvol blijven :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:25

Hier ook heel wisselende klachten. Ene dag denk je weer "hey, ik kan weer dingen doen" en de dag erna is het weer zwaar ademen. Geen touw aan vast te knopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:26

karuna schreef:
Hier dus ook wisselend, gister dacht ik overdag ah ik ga de goede kant aardig klachtenvrij op om gisteravond volledig in te storten, dusdanig dat ik daarheen moest omdat ambulances en hap autos vol waren en het te lang zou duren voor die konden komen. En ik binnen 15 minuten gezien moest worden door een arts. Goddank dat er iemand in huis was die gebeld heeft en me de auto in gesleept heeft en in vliegende vaart me daarheen heeft gereden. Dat is dus niet vanwege een loopneus maar serieuze sjit.

Joman ach, je weet een kwart nog niet eens, :(:)

Gelukkig maar, ik ben er ook niet in geïnteresseerd.
Ik ben er wel in geïnteresseerd welke klacht ertoe heeft geleid dat je daar naartoe bent gegaan? Wat was de doorslaggevende factor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:27

3timesmom schreef:
Sorry voor het quoten maar die pagina's gaan hier erg snel.
Intussen is uit de testen gebleken dat ook papa positief is.
Hij ligt nu op dezelfde afdeling als mama.

Het gaat soms wat beter en dan ineens weer heel erg ziek, dit voor allebei.
Was dit bij jullie ook zo? Het ene moment denk je het komt goed en het andere moet je weer heel bezorgd zijn omdat het dan weer echt heel wat minder gaat.

Ik hoop dat het met iedereen goed komt hier want het is echt een vies beestje.

Heel veel beterschap voor je papa en mama :(:) ik duim hard dat ze beiden snel weer gezond thuis zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:29

raket schreef:
3timesmom schreef:

Hopelijk snel wat verbetering voor je, want duurt inderdaad lang. Ze hebben ook bij mijn mama gezegd dat het heel lang zal duren en ze veel geduld moet hebben

Jeetje wat een verhaal. Is je moeder ook positief getest nu?.
De huisarts is net geweest. Hoefde van mij niet, maar gezien mijn voorgeschiedenis en overleg met longarts wilde hij langskomen.
Longen niet schoon. Ik had al antibiotica maar nu ook stootkuur prednison.
Sterkte!

Mag ik vragen waarom je ab kreeg? Want ik heb wel eens gelezen dat het niet zou werken? Prednison lijkt me idd wel fijner wellicht!

Anna79

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:52

Wat naar raket, nogmaals beterschap! Mijn oom krijgt ook antibiotica en als hij zou verslechteren die anti-malaria medicijnen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:58

Over Corona en waarom AB soms gegeven wordt volgens deze longarts:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:59

Ja oke, maar dan moet je er dus een bacteriële infectie overheen krijgen, of daar zou een dreiging voor moeten bestaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:06

Dat staat er toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:07

Mars schreef:
Dat staat er toch.

Ja, maar mijn vraag is dus waarom bijvoorbeeld Raket antibiotica heeft gekregen. Het lijkt me niet dat daar een dreiging was voor een superinfectie? (geen idee uiteraard, maar dat blijkt niet uit de berichten)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:17

Joman: je kent de medische situatie niet, dus waarop baseer je dat soort aannames als 'lijkt me niet'?

Niemand hoeft zich te verantwoorden over de behandeling die ze krijgen van een arts. Raket hoeft niks te delen over haar situatie, en als ze het wel doet, dan hoeft ze niet alle details te vermelden, en jij hoeft daar geen conclusies op te baseren. En het invullen van wat jij denkt dat het wel of niet zal zijn, tot de ander aan jou 'bewijst' dat het anders is, is heel vervelend. Extra storend als je dat vooral richt op mensen die ziek zijn of erg ongerust. Wat wil je bereiken? Dat mensen zich nog minder fijn voelen? Dat mensen minder delen? Waarom?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:21

Joman schreef:
Mars schreef:
Dat staat er toch.

Ja, maar mijn vraag is dus waarom bijvoorbeeld Raket antibiotica heeft gekregen. Het lijkt me niet dat daar een dreiging was voor een superinfectie? (geen idee uiteraard, maar dat blijkt niet uit de berichten)

Ik gebruik onderhoudsdosering antibiotica. En ik had anders antibiotica gekregen omdat er een infectie hoorbaar was. Een virale infectie als corona kan samengaan met een bacteriële infectie. Normaal gesproken wordt er eerst crp geprikt. Maar dat gaat nu niet. Zodra ik koorts krijg wordt de situatie opnieuw bekeken.

Ik vind het niet erg een aantal dingen te delen.
Ik heb ernstig astma. Ik heb ook een experimentele behandeling ondergaan. Thermoplastiek. Omdat mijn situatie niet te vergelijken os met andere plaats ik niet alles.
Alleen denk ik omdat er zoveel vragen zijn dat het soms wel handig is om zaken toe te lichten

Mijn ziekteverloop is dus niet representatief.
Oh en de prednison doet zijn ding. Ik ga einde lijk weer eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:21

Shadow0 schreef:
Joman: je kent de medische situatie niet, dus waarop baseer je dat soort aannames als 'lijkt me niet'?

Niemand hoeft zich te verantwoorden over de behandeling die ze krijgen van een arts. Raket hoeft niks te delen over haar situatie, en als ze het wel doet, dan hoeft ze niet alle details te vermelden, en jij hoeft daar geen conclusies op te baseren. En het invullen van wat jij denkt dat het wel of niet zal zijn, tot de ander aan jou 'bewijst' dat het anders is, is heel vervelend. Extra storend als je dat vooral richt op mensen die ziek zijn of erg ongerust. Wat wil je bereiken? Dat mensen zich nog minder fijn voelen? Dat mensen minder delen? Waarom?

Poh, je kunt ook op alle slakken zout leggen he. Ik zet er toch achter geen idee uiteraard, maar dat blijkt niet uit de berichten.
Het zou fijn zijn als er niet zo selectief wordt gelezen.

Raket hoeft helemaal geen details te vermelden. Ik ben gewoon nieuwsgierig, sinds wanneer mag dat niet?
Ik denk dat Raket prima voor zichzelf kan spreken en kan bepalen of ze hier al dan niet op in wil gaan. Danku.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:23

raket schreef:
Joman schreef:

Ik gebruik onderhoudsdosering antibiotica. En ik had anders antibiotica gekregen omdat er een infectie hoorbaar was. Een virale infectie als corona kan samengaan met een bacteriële infectie. Normaal gesproken wordt er eerst crp geprikt. Maar dat gaat nu niet. Zodra ik koorts krijg wordt de situatie opnieuw bekeken.

Ik vind het niet erg een aantal dingen te delen.
Ik heb ernstig astma. Ik heb ook een experimentele behandeling ondergaan. Thermoplastiek. Omdat mijn situatie niet te vergelijken os met andere plaats ik niet alles.
Alleen denk ik omdat er zoveel vragen zijn dat het soms wel handig is om zaken toe te lichten

Mijn ziekteverloop is dus niet representatief.
Oh en de prednison doet zijn ding. Ik ga einde lijk weer eten.

Ah oke, dat schept duidelijkheid! Fijn om te horen dat de prednison zijn werk doet! Dat is vaak een middel wat goed werkt bij luchtwegklachten (is mijn eigen ervaring :) )
Smakelijk!!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:47

Joman, ik denk dat het een beetje de toon is. Waarschijnlijk bedoel je het zelf niet zo aanvallend maar het staat er inderdaad niet zo fijn.

We zijn allemaal nieuwsgierig en willen allemaal graag weten hoe het gaat maar een aantal hier zijn behoorlijk ziek of familie die ziek is. Daar kun je een beetje extra rekening mee houden. Er is nu meerdere keren wat van gezegd dus waarschijnlijk zal er toch wat waar van zijn, ook al zie je dat zelf misschien anders

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:02

Voor degenen die ziek zijn of waarvan familie ziek is, heel veel sterkte en vooral beterschap voor de zieken Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:05

Love_Rosie schreef:
Joman, ik denk dat het een beetje de toon is. Waarschijnlijk bedoel je het zelf niet zo aanvallend maar het staat er inderdaad niet zo fijn.

We zijn allemaal nieuwsgierig en willen allemaal graag weten hoe het gaat maar een aantal hier zijn behoorlijk ziek of familie die ziek is. Daar kun je een beetje extra rekening mee houden. Er is nu meerdere keren wat van gezegd dus waarschijnlijk zal er toch wat waar van zijn, ook al zie je dat zelf misschien anders

Weet je wat ik niet zo goed snap? Blijkbaar heeft Raket geen enkele moeite gehad met mijn vraag en heeft ze zelfs, ondanks dat ze zo ziek is, de moeite genomen deze te beantwoorden.
Waarom menen jullie voor haar in te moeten vullen of zij de vraag al dan niet prettig geformuleerd vindt? Dat kan Raket denk ik zelf. En Raket kan ook zeker besluiten een vraag niet te willen of kunnen beantwoorden. Laat dat aan haar over, Raket is ziek, en behoorlijk ook, maar niet debiel. Laat haar zelf haar keuzes maken :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:14

Het gaat imo niet alleen om je toon richting raket, je bent in meerdere topics nogal drammerig en sfeerbepalend aanwezig. Daar hebben meerdere gebruikers al iets over gezegd maar lijkt niet helemaal aan te komen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:19

Nou, klaaaaaaar nu. Hier heeft niemand iets aan.