Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:22

Mama3 schreef:
Wat tips uit mijn IF boek, misschien hebben jullie er iets aan;

Voor als je niet zonder ontbijt kan;
7.30-8.30 Maaltijd 1, vasten, 12.30-13.30 Maaltijd 2, vasten, 18.00-19.00 Maaltijd 3, vasten tot 7.30u

Gebruik geen zoetstoffen,als je zoetstof blijft drinken, blijft de zoetbehoefte.

Je mag onbeperkt laagkcal drank;
- vruchten, munt of kruidenthee
- vruchtenthee met 1 tl kokosolie en scheutje melk
- water met smaakje

0-2x per dag;
- bouillions en soepen

1x per dag;
- haver,kokos,soja,geiten,karnemelk
(Smoothie van maken met rood fruit, bosbessen)

Wat is dat voor boek? Er is ook een hoop onzin in omloop volgens mij, dus een bron is wel belangrijk.
Die kokosolie bijvoorbeeld en het eerste schema, dat heeft niet zoveel met deze manier vasten te maken als je het mij vraagt. In een theellepel kokosolie zitten flink wat calorieën, als je dat in je thee gooit vast je gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:24

MiniMaxi schreef:
Mag je die bouillon ook in je vaste periode? Dat zou voor mij echt ideaal zijn.

Ik ga zoals hierboven genoemd inderdaad alleen nog gezond dingen in huis halen. Maar helaas (voor mij) niet mijn man ongeveer onbeperkt eten anders wordt hij heel erg flauw. En hij komt geen grammetje aan. Dus er ligt toch regelmatig aardig wat te eten in huis. Wel voornamelijk gezond maar ook calorie rijk.
Denk dat mijn lichaam ook weet even flink moet schakelen naar het ritme en minder suiker. Morgen gaan we weer met frisse moed verder.

Er zitten calorieën in bouillon dus je doorbreekt gewoon je vastenperiode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:49

Mama3 schreef:
Wat tips uit mijn IF boek, misschien hebben jullie er iets aan;

Voor als je niet zonder ontbijt kan;
7.30-8.30 Maaltijd 1, vasten, 12.30-13.30 Maaltijd 2, vasten, 18.00-19.00 Maaltijd 3, vasten tot 7.30u

Gebruik geen zoetstoffen,als je zoetstof blijft drinken, blijft de zoetbehoefte.

Je mag onbeperkt laagkcal drank;
- vruchten, munt of kruidenthee
- vruchtenthee met 1 tl kokosolie en scheutje melk
- water met smaakje

0-2x per dag;
- bouillions en soepen

1x per dag;
- haver,kokos,soja,geiten,karnemelk
(Smoothie van maken met rood fruit, bosbessen)

Dit klinkt mij meer in de oren als een normaal eetpatroon zonder tussendoortjes. Hoe kan dit vasten genoemd worden?

Pantykous

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:41

Even legitieme vraag, iedereen is zo druk met die 3 kcal die mogelijk in een kop thee zitten. Hoe doen jullie dat met tanden poetsen dan.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:49

Proberen niet door te slikken :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:42

Haha ja je spuugt tandpasta toch uit? :')

Het moeilijkste is wanneer mensen op je werk over eten aan het praten zijn... Of aan het eten zijn :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:43

Tuurlijk maar je slikt altijd wat door. En ik vermoed dat het calorische gehalte van tandpasta per ml hoger ligt dan dat van thee. Dus als elke kcal telt, lijkt mij dat die ook bijdragen.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:51

Ik doe het if heel losjes, ivm ziekte van Crohn. Mijn vastenperiode verschilt van dag tot dag, meestal tussen de 14 en 16 uur, het is maar net hoe het in mijn dag past. Voordat ik ermee begon heb ik een workshop if gevolgd. Zoals ik het toen begrepen heb gaat het er bij if, naast de langere rustperiode voor het spijsverteringskanaal, vooral om dat je het aantal pieken in je bloedsuikerspiegel per dag probeert te verminderen. Daarin zou hem het gezondheidsvoordeel (en vermindering van behoefte aan snaaien) zitten. Om die reden drinken sommige mensen bulletproof koffie tijdens hun vastenperiode, of doen ze kokosvet in hun thee (bah, dat klinkt vies :+ ). Wat je daarmee je lijf in gooit is haast alleen vet, waardoor je bloedsuikerspiegel niet omhoog schiet.
Echt niet ieder pietepeuterig kcal'tje wat je door thee, tandpasta, of water met citroensap binnen krijgt jaagt je bloedsuikerspiegel door het dak, daar zou ik me dus totaal niet druk om maken :) .

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:57

Sall schreef:

Ik wilde iets zeggen, maar doe het maar niet. Er zijn hier ook jonge kijkers. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:04

Eulogy schreef:
Liselot schreef:
Ik lees ook even mee.
Deed eigenlijk ook al een soort IF, at doorgaans pas rond 11 uur en alleen als ik honger had. Wel veel last van snaaien (savonds met chocola en chips op de bank) en daar wil ik vooral meer op letten. Wil er 10kg af, dus moet er ook wel wat voor doen.
Vandaag tussen 12.00 en 20.00 gegeten en zo’n 1300kcal binnengekregen
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik haal gewoon niets in huis om 's avonds te snaaien (want als het er is, gaat het hier ook binnen 1 of 2 dagen op, dus ik ken het helaas!). Als het er niet is, mis ik het ook niet.

Let je wel op dat je genoeg eet? 1300 calorieen klinkt erg laag en is voor bijna iedereen te weinig. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je bent en wat je weegt, maar zeker omdat je zegt 10kg kwijt te willen.

Mijn BMR ligt rond de 1400 (ben 1.64, weeg nu 68kg na mijn zwangerschap en wil weer naar de 58 wat ik voorheen woog). Als ik rond de 1600/1700 kcal eet blijf ik stabiel in gewicht, dus zal dan toch echt wat minder moeten. Eet wel gewoon gezond, heb ook echt geen hongergevoel.
Ga vanaf zaterdag 1x per week sporten, met 2 kindjes en net 2 maand na een keizersnede ben ik (nog) weinig actief

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:14

Pantykous schreef:
Tuurlijk maar je slikt altijd wat door. En ik vermoed dat het calorische gehalte van tandpasta per ml hoger ligt dan dat van thee. Dus als elke kcal telt, lijkt mij dat die ook bijdragen.

Maar als je überhaupt wat doorslikt is dat al verdund, zoveel tandpasta gebruik je niet. Heb zelf het idee dat ik niet per ongeluk wat door slik, of het moet nihil zijn. Denk niet dat het te vergelijken is met een kop thee.

Bloodymary schreef:
Sall schreef:

Ik wilde iets zeggen, maar doe het maar niet. Er zijn hier ook jonge kijkers. :')

Goede reden om het niet te hoeven doen :')

Hoe gaan jullie om met een grommende maag? :+ Het valt vandaag nog mee maar op een gegeven moment borrelt het zo hard, niet echt fijn als je op je werk zit :+ Ook na het eten gaat mijn maag dan flink tekeer. Weet van de vorige keer dat het ook niet echt beter werd.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:30

Bloodymary schreef:
Sall schreef:

:D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:31

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:34

:') Zal wel even een Netflix abonnement eten straks, kan ie zich daar mee zoet houden.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:37

Door dit topic ben ik ook begonnen met if. Vandaag de derde dag, het valt me niet makkelijk! Tot 9u gaat wel, maar tussen 9 en 12 knort mijn maag wel echt. Ik probeer het een weekje zo, kijken of het beter wordt :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:46

@Air :+

Sterkte amsterdam10!

Mijn maag knort af en toe ook en helemaal als ik wat gegeten heb, maar het valt mee. De ene keer is het erger dan de andere keer.

Het vasten valt mij erg mee, hou het ook lang vol. Alleen 's avonds vind ik het moeilijk om niet te snaaien en op tijd te stoppen.
Ik wil wat gezonde snacks in huis halen, kan nu kiezen uit worteltjes met beetje houmous, dikke meergranen rijstwafels, kesbeke augurkjes, snack tomaatjes, propercorn.
En dan sta ik toch in ene met een stuk brokkel speculaas in mijn handen :Y)

Misschien moet ik toch weer even de calorieën bij gaan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:52

Ik pas het soms toe maar het is niet altijd praktisch als je geen regelmatig leven hebt.
Dan moet je toch Bv in de auto eten, of onderweg...
Als je de hele dag op kantoor zit of thuis is het wellicht makkelijker..?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:53

Maar normaal eet je toch ook? Hoe doe je dat dan? Dat moet je toch ook plannen/voorbereiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:09

Ik eet voordat ik wegga/ als ik opsta altijd yoghurt oid.
Tussen de middag als het kan crackers maar als ik niet thuis ben en geen koelkast heb toch iets van brood.
Misschien ben ik er gewoon teveel een controlefreak/ liefhebber van regelmaat voor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:12

dag 3 en nog geen enkel probleem. Ik doe 18/6. Vanavond sporten, ik eet daarvoor nog dus ik ben benieuwd hoe het me vanavond en morgenochtend afgaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:39

Hoeveel dagen achter elkaar doen jullie het?

Ik lees dat je soms ook weer moet veranderen zodat je spijsvertering zich niet teveel gaat aanpassen.

Ik zit er over te denken om 16/8 te proberen, verdeeld over 3 tot 4 dagen per week.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:50

Ik ben vandaag dan wat echter begonnen dan gister.
Alleen water gedronken en nu voor het eerst gegeten.
Het ging verbazend goed en makkelijk.
Maar nu wel echt trek :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:05

[***] schreef:
Hoeveel dagen achter elkaar doen jullie het?

Ik lees dat je soms ook weer moet veranderen zodat je spijsvertering zich niet teveel gaat aanpassen.

Ik zit er over te denken om 16/8 te proberen, verdeeld over 3 tot 4 dagen per week.

Merk dat ik in het weekend er losser mee om ga

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:12

Leuk dat veel bokkers door dit topic zijn begonnen! Dat is toch een duwtje in de rug

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:18

Ik doe het ook vooral op de dagen dat ik werk (dus gewoon maandag - vrijdag), dat gaat automatisch omdat ik sowieso niet van ontbijt hou. Op vrije dagen ligt het eraan, ben dan niet echt even streng en heb meestal ook niks in huis dus moet sowieso dan eerst boodschappen doen voordat ik kan eten :+