Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Briefjes ophangen/plakken kan ik idd nog wel proberen. Hier is het lastige helaas dat reminders niet helpen, mijn hele hoofd werkt super impulsgedreven en ik kan dus heel goed schoonmaken als ik de impuls eenmaal heb, maar tot die impuls er is negeer ik alles om me heen veel te makkelijk. Met medicatie is dat iéts minder maar helaas nog niet helemaal weg. Ik probeer daar dus echt een systeem in te vinden en 'volwassen worden' heeft daar iets bij geholpen, maar mijn huis is nog steeds wel echt rommelig.
Het beste voorbeeld is bv karton. Ik stapel dat op en weiger gewoon om het mee te nemen naar beneden. Het staat bij mijn deur dus ik zie het elke keer, denk elke keer 'ohja dat moet ik nog opruimen', maar het gebeurt gewoon niet. Tot ik ineens denk oké nu is het klaar met het karton, en dan werk ik in een middag alles weg.
_Snow_White schreef:Ik gebruik Google Keep (gelinkt aan mijn Google Calendar) om overzicht te houden. To do lijstjes werken hier toch nog altijd het beste. Mijn collegas/vrienden sturen mij ook altijd invites, want ze weten dat als ik het niet meteen ergens noteer ik het waarschijnlijk toch vergeet
brokjes schreef:@[naam], en iemand eens per week inhuren om je huishouden op orde te houden? Kan misschien heel veel druk voor je wegnemen.
Emmaa_ schreef:Het is 10mg methylfenidaat inderdaad. Ik ben hier idd mee gestopt omdat ik het te heftig binnen vond komen, maar ik vind het wel prettig dat ik iets flexibeler ben in hoe veel ik neem en hoe lang ik het laat werken. Ik slik namelijk sowieso niet elke dag medicatie en ik slik er ook hooguit 2 op een dag, omdat ik er heel slecht van kan slapen.
brokjes schreef:Matheno schreef:Ik ben nog steeds erg tevreden met LTO3
Dit wil ik eigenlijk ook wel eens gaan proberen. Ik heb nog nooit medicatie gebruikt, maar ik ben er wel benieuwd naar.
_Christina schreef:Via de wmo (begin bij je wijkcoach/-team) kun je hierbij hulp krijgen. Ik wist niet dat dat ook kan voor meer structuur, opruimen etc. Daar hoef je echt niet compleet hulpeloos voor te zijn. Dus voor als jullie dat ook dachten, gooi daar anders eens een balletje op. Let wel, wmo zorg kost 19/mnd.
Fleury schreef:brokjes schreef:Dit wil ik eigenlijk ook wel eens gaan proberen. Ik heb nog nooit medicatie gebruikt, maar ik ben er wel benieuwd naar.
Ik was ook benieuwd, maar ik heb niets gemerkt.
Eerst zeggen ze dat de dosering 3 pillen op een dag is en dan ga je verder lezen en dan staat er dat veel mensen het goed doen op 3 in de ochtend en 2 in de avond. Dan wordt het ook wel een duur grapje.