Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Dat gekkies van nu vaccins afwijzen onder andere op basis van wat aluhoedjes theorieën, dubieuze websites en 'het hep op facebook gestaan' geeft maar aan hoe goed we het eigenlijk hebben hier. Niet vaccineren is een pure luxe van de westerse wereld.
Mars schreef:Dat gekkies van nu vaccins afwijzen onder andere op basis van wat aluhoedjes theorieën, dubieuze websites en 'het hep op facebook gestaan' geeft maar aan hoe goed we het eigenlijk hebben hier. Niet vaccineren is een pure luxe van de westerse wereld.
Magrathea schreef:Niet om vervelend te zijn maar dat is echt een hot topic in de medische ethiek momenteel
quera schreef:Maar dat merk ik nu al met de studies in de oncologie.. die zijn bijna altijd voor mensen die pallitatief behandeld worden..
En ik als kankerpatiënt doe daar maar al te graag aan mee.. je grijpt toch zoveel mogelijk aan. Ondanks dat ik geen 35 ga worden hoop ik nog wel zo lang mogelijk kwalitatief te leven. Dat is mens eigen denk ik..
quera schreef:Mars schreef:Dat gekkies van nu vaccins afwijzen onder andere op basis van wat aluhoedjes theorieën, dubieuze websites en 'het hep op facebook gestaan' geeft maar aan hoe goed we het eigenlijk hebben hier. Niet vaccineren is een pure luxe van de westerse wereld.
Moeilijk he respectvol blijven?waarom dat gekkies enz?
Maxima_S schreef:Waar komt die enorme angst voor de dood vandaan?
Mars schreef:Omdat ik antivaxxers gekkies vind en ik simpelweg geen respect voor hun mening kan opbrengen.
Schuiven decennia aan wetenschappelijk onderzoek aan de kant na een dagje Googlen en op basis van wat dubieuze theorietjes die nergens bewezen zijn. Om vervolgens wel op die wetenschap te vertrouwen als ze zelf ziek worden, dan is het ineens wel okee om 'gif' in je lijf te spuiten.
Maxima_S schreef:Ik kan wel verklaren waarom ik in de eerste plaats sceptisch ben tegenover wetenschap en op de tweede plaats meer vertrouwen heb ik andere vormen van genezing (of in gezond zijn en blijven).
quera schreef:Mars schreef:Volgens mij ging de discussie over vaccinaties in t algemeen en niet op mensen persoonlijk dus ik heb het niet eens over jou
Nee dan is het goedaangezien je het toevallig aanhaalde dat ze als ze ernstig ziek zijn ineens wel gebruik maken( en laat ik nou ernstig ziek zijn)
Popstra schreef:Ik schrik hier over de uitspraak dat je zonder vaccin immuun kan worden voor Tetanus. Heb je ooit wel eens tetanus bij kinderen in Afrika gezien?? Kindjes die stijf zijn als een plank...of ze bevroren zijn met een vreselijke grimas op hun gezichtje
Echt super triest om te zien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus
We moeten zo blij zijn dat
We in een maatschapij leven waar we het zo goed hebben en dit voorkomen kan worden.
Evenals Polio en al die enge dingen meer..
tmr001 schreef:Mars schreef:Omdat ik antivaxxers gekkies vind en ik simpelweg geen respect voor hun mening kan opbrengen.
Schuiven decennia aan wetenschappelijk onderzoek aan de kant na een dagje Googlen en op basis van wat dubieuze theorietjes die nergens bewezen zijn. Om vervolgens wel op die wetenschap te vertrouwen als ze zelf ziek worden, dan is het ineens wel okee om 'gif' in je lijf te spuiten.
Ik stiekem ook wel een beetje... iedereen is ineens zelfverklaard immunologie expert en viroloog na een dagje Googelen...tmr001 schreef:Hier nog een filmpje (kost maar 8 minuten van je leven):
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/pol ... accineren/
over de gruwelijke -en zeer échte gevolgen van Polio. Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je het risico wil lopen dat je kind een ziekte kan krijgen die mogelijk deze gevolgen heeft.
Anoniem schreef:Popstra schreef:Ik schrik hier over de uitspraak dat je zonder vaccin immuun kan worden voor Tetanus. Heb je ooit wel eens tetanus bij kinderen in Afrika gezien?? Kindjes die stijf zijn als een plank...of ze bevroren zijn met een vreselijke grimas op hun gezichtje
We in een maatschapij leven waar we het zo goed hebben en dit voorkomen kan worden.
Het is geen uitspraak,, het is wetenschappelijk bewezen.
Ik zeg nergens dat je daarom niet zou moeten vaccineren, nogmaals, dat moet iedereen zelf weten.
Het gaat om het feit dat een overheidsinstelling schermt met incorrecte informatie om bij mensen een beeld te scheppen.
Ze zouden ook gewoon de waarheid kunnen verkondigen en kunnen aangeven dat je vanaf een bepaalde leeftijd kans hebt volledige natuurlijke immuniteit te hebben opgebouwd, je dit (eventueel periodiek) door titreren kunt laten onderzoeken om te kijken of vaccineren nog nodig is of niet.
Ik vind het schokkend om te zien dat mensen als gehypnotiseerde schapen zich achter dergelijke incorrecte informatie blijven scharen en het zelfs blijven verdedigen.
Wikipedia schreef:Even with treatment, about 10% of people who contract tetanus die.[1] The mortality rate is higher in unvaccinated people and people over 60 years of age.[1]
Wikipedia schreef:The disease occurs almost exclusively in persons inadequately immunized.[22] It is more common in hot, damp climates... Unlike many infectious diseases, recovery from naturally acquired tetanus does not usually result in immunity to tetanus. This is due to the extreme potency of the tetanospasmin toxin. Tetanospasmin will likely be lethal before it will provoke an immune response.
Mars schreef:Inderdaad gruwelijk en zó simpel te voorkomen. Maar dit is ook wat ik bedoel met de luxe van de westerse wereld, wij zien dergelijke gevolgen niet of nauwelijks meer IRL dankzij de hoge vaccinatiegraad. En gelukkig ook maar voor de kinderen.
Liepen patiënten met bvb postpoliosyndroom hier bij bosjes over straat dan weet ik heel zeker dat die luxe van conspiracy of gekkietheorietjes niet meer haalbaar zou blijken. Dan zou met met de neus op de feiten het belang van het vaccineren wel weer in gaan zien maar ik hoop van harte dat het niet zo ver hoeft te komen.
Anoniem schreef:Popstra schreef:Ik schrik hier over de uitspraak dat je zonder vaccin immuun kan worden voor Tetanus. Heb je ooit wel eens tetanus bij kinderen in Afrika gezien?? Kindjes die stijf zijn als een plank...of ze bevroren zijn met een vreselijke grimas op hun gezichtje
Het is geen uitspraak,, het is wetenschappelijk bewezen.
Ik zeg nergens dat je daarom niet zou moeten vaccineren, nogmaals, dat moet iedereen zelf weten.
Het gaat om het feit dat een overheidsinstelling schermt met incorrecte informatie om bij mensen een beeld te scheppen.
Ze zouden ook gewoon de waarheid kunnen verkondigen en kunnen aangeven dat je vanaf een bepaalde leeftijd kans hebt volledige natuurlijke immuniteit te hebben opgebouwd, je dit (eventueel periodiek) door titreren kunt laten onderzoeken om te kijken of vaccineren nog nodig is of niet.
Ik vind het schokkend om te zien dat mensen als gehypnotiseerde schapen zich achter dergelijke incorrecte informatie blijven scharen en het zelfs blijven verdedigen.