Hier ook donderdag een afspraak voor het plaatsen, ik hoop op kleinere borsten! Maar die bijwerking heb ik niet eerder gehoord. Voorlopig blijven ze nog groot door borstvoeding haha. Ik ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen, zie tegen het plaatsen niet echt op, heb al 2 kinderen, houd me eraan vast dat het net zo oncomfortabel is als het toucheren..
Loolotte
Geplaatst: 08-01-19 20:29
https://www.optimalegezondheid.com/wat- ... et-de-pil/ Het effect op je borsten staat oa hier beschreven. Het is voor mij eigenlijk wel dé reden om niet te stoppen, maar misschien weegt het niet op tegen de redenen om toch wel te stoppen
Ik zou kleinere borsten toch verkiezen boven geen onnodige hormonen, maar dat is mijn mening
Jolien87
Geplaatst: 08-01-19 20:47
Die van mij kunnen echt wel wat missen.
c_alsemgeest
Geplaatst: 08-01-19 20:58
Ik had na het stoppen direct een goede cyclus. Maar dat had ik voordat ik aan de pil begon ook altijd. Eigenlijk vanaf de eerste keer na het stoppen meteen regelmatig. Wel is de kramp en het bloeden nu iets heviger de eerste 2 dagen. Daarna neemt het gelukkig snel af.
Wel heb ik na het stoppen ongeveer een half jaar last gehad van een vettere huid, wat meer pukkeltjes en haar wat op plekken groeide waar het nooit voorkwam maar dat is allemaal in een half jaar tot een jaar gestabiliseerd.
Mijn humeur is 30000% verbeterd, ben minder moe en heb ook veel minder last van vocht vasth houden in mijn benen. Ik ben na het stoppen met de pil trouwens juist wat aangekomen.
Borsten herken ik ook. Had voor de pil d75 en kreeg tijden de pil f75. Half jaar gestopt en niks kleiner geworden. Mag van mij best wel wat af
Marjolein29
Geplaatst: 08-01-19 22:07
Bij mij gebeurde het tegenovergestelde van wat er in de link staat. Ik kwam aan en mijn borsten werden 2 cups groter. Buiten het stoppen met de pil veranderde er niets in mijn leven qua eten en sporten dus mijn verbazing is heel groot dat ik lees dat het dus meestal andersom is. Wel heel apart dat er zoveel verschillende reacties zijn. Ik kan alleen maar zeggen tegen mensen die overwegen te stoppen om het gewoon te proberen want dat is de enige manier om erachter te komen of het voor jou wel of niet werkt.
Petrichor
Geplaatst: 08-01-19 22:13
Oh dat ik dit topic nu pas zie!
Ik ga ook stoppen met de pil, ik wil de hoeveelheid hormonen van de pil niet meer in mijn lichaam hebben. Het liefst zou ik helemaal geen hormonen meer nemen maar dat is voor mij helaas niet helemaal een optie.
Ik ga volgende week dus een spiraal laten zetten, ik vind het dood eng maar we doen het toch. Ik hoop dat mijn moodswings eindelijk verdwijnen en ik zou het fijn vinden als mijn gewicht weer naar benenden gaat.
Meer mensen die van de pil maar de Mirena zijn gegaan en toen kilo's zijn verloren?
Wieldop
Geplaatst: 08-01-19 23:29
Eind september ben ik na 10 jaar gestopt met de pil. Op het begin ging het best goed en was ik blij dat ik niet zo'n gevoelloze doos was als ik dacht dat ik was. Alleen heb ik nu weer de neiging om te beginnen... Ik heb moodswings waar je u tegen zegt. Ik kan om niks janken en zit voornamelijk de laatste weken totaal niet lekker in mijn vel. Daarbij ben ik nog niet ongesteld geweest en daar begin ik nu ook wel een klein beetje ongerust over te worden of het nog wel allemaal functioneert. Ze zeggen dat je het 6 maanden de tijd moet geven, nou ik ben al over de helft. Maar voornamelijk de moodswings vind ik op dit moment killing. Heeft iemand tips? Het enigste voordeel wat ik heb is dat ik weer normaal maar de wc kan.
Hmmm, eerste voordeel dat ik bemerk sinds ik gestopt ben is dat de huid van mijn rug een heel stuk minder droog en schilferig is . Daar ben ik heel blij mee.
Ben benieuwd hoe de rest van mijn huid gaat worden.
Ik wil even meelezen hier. Denk er al een hele tijd over om te stoppen met de pil, zoveel hormonen in je lijf stoppen staat me steeds meer tegen.
Afgelopen zomer even gestopt en binnen korte tijd merkte ik al een duidelijk (positief) verschil, maar weer begonnen 'omdat het toch wel lekker makkelijk is met vakanties'. Wel heb ik sinds toen een veel lichtere pil.
Maar ik merk gewoon dat ik er echt klaar mee ben.
Daantje_1996
Geplaatst: 09-01-19 15:39
Zijn er mensen die van een “normale” of zwaardere pil naar een lichte pil zijn gegaan? Zo ja, welke pil(len) en maakte het verschil?
Ik ben nu 2 weken gestopt met de pil en er zijn al een aantal verschillen merkbaar.
1. Ik voel me minder moe. Voorheen zat ik rond 20u al te knikkebollen, nu geen last meer van. Voorheen had ik in de weekenden rond de middag behoefte aan een dutje. Nu niet meer. Ik heb geen merkbare vermoeidheidsdip meer rond 4u.
2. Ik merk dat mijn moodswings afnemen. Ik voel me stabieler of zo. Ik heb meer geduld en ben vrolijker.
3. Mijn huid wordt op bepaalde plaatsen van mijn lichaam beter. Mijn rug was altijd heel droog met op eczeem lijkende plekken. Deze zijn verdwenen.
Hoe mijn huid in het gezicht gaat reageren weet ik nog niet. Daar is t misschien te vroeg voor. Maar ik vond deze veranderingen in korte tijd behoorlijk opvallend.
Mijn eerste bloeding viel mee. Ik ben benieuwd hoe snel de cyclus opstart en hoe mijn eerste echte ongesteldheid gaat verlopen.
Ik kan trouwens voor alle dames hier de app "Clue" aanraden. Dat is een app waarin je tig lichamelijke kenmerken bij kan houden, en de app plaatst het in de context van de cyclus. Natuurlijk bloedingen, maar ook pijn, humeur, ziekte, stress, spijsvertering, energieniveau etc. Ik ben er heel erg blij mee, ik heb nu geen "help ik ben overtijd" stress meer omdat ik nu in mijn 3e cyclus zit en dan kan ie het al redelijk goed voorspellen. Heel fijn!
Ik kwam clue ook echt tegen in een post op Imgur van een man nota bene die het had gedownload om de cyclus van zijn vrouw bij te kunnen houden (en rekening te kunnen houden met menstruatie/PMS etc ) De app beloofde geen roze en geen bloemetjes en dat sprak me aan
Ik gebruik Clover. Vond Flo een beetje meh. Al is het in grote lijnen allemaal hetzelfde natuurlijk.
Goldie
Geplaatst: 10-01-19 12:22
Ga ik die ook eens bekijken, misschien vind ik die ook wel fijner Edit: die kent de playstore niet..
Anoniem
Geplaatst: 10-01-19 12:39
Ik ben ooit op mijn 19e begonnen geloof ik. En gestopt toen ik zwanger wilde worden en op de extreme menstruatie na was er geen verschil. Mijn huisarts gaf aan dat ik me niet anders voelde omdat ik driefasen slik en dus eigenlijk een wisselende dosering hormonen krijg.
Misschien nkg een idee als alternatief, de driefasenpil.
Zelf zit ik wel aan de mirena te denken, na mn vakantie van de zomer
Vanochtend spiraaltje laten plaatsen. Het viel me echt 1000% mee! Het deed bij mij totaal geen pijn, voelde het zelfs amper.. Nu kijken in hoeverre het me gaat bevallen de komende tijd.
Petrichor
Geplaatst: 10-01-19 14:51
Nicjuh_ schreef:
Vanochtend spiraaltje laten plaatsen. Het viel me echt 1000% mee! Het deed bij mij totaal geen pijn, voelde het zelfs amper.. Nu kijken in hoeverre het me gaat bevallen de komende tijd.
Hopelijk vergaat het mij ook zo!
Jolien87
Geplaatst: 10-01-19 14:57
Ik hoop hetzelfde. Morgenochtend ben ik aan de beurt en ik ben wel aan het aftellen.
Ik wil jullie niet bang maken maar ik was echt laaiend enthousiast over het spiraal maar ik ben nu al bijna 10 dagen ongesteld, is mijn eerste menstruatie met spiraal. Als dat zo doorgaat dan gaat hij er echt weer uit want daar heb ik echt geen zin in.
Moet binnenkort toch langs om het te laten controleren dus zal dan gelijk eens vragen wanneer dit stabiel moet worden.
Ilsey
Geplaatst: 10-01-19 15:17
Hier wel acné gehad, geen massa's, maar rond menstruatie wel wat gevoeliger voor geweest het eerste jaar dat ik gestopt was. Intussen heb ik daar geen last meer van.
Horrormenstruatie totaal niet in hoeveelheid bloedverlies... maar wel in pijn. Het voelt alsof mijn baarmoederwand nog te vast zit ofzo en dat die er toch uit getrokken wordt toen ik de pil nam, pakte ik die door... dus toen bijna nooit mijn regels gehad. Ook heel erge lage rugpijn. Maar da's dus verbonden aan mijn menstruatie allebei en niet zo aan het stoppen met de pil an sich.
Libido is alleszins enorm gestegen. Kleinere borsten ook niet. Ook geen verandering in gewicht.