Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hiraeth schreef:dit klinkt echt als een mannelijk aanstellen,
AbbyBlues schreef:Wanneer hoor je of je definitief wordt aangenomen?
AbbyBlues schreef:Ik kan me voorstellen dat die stap om een jaar als man of vrouw door het leven te moeten gaan heel erg moeilijk is in sommige gevallen. Je bent nog jong, dus je hebt nog een redelijk androgyne uitstraling, maar ook jij voelt je soms al een 'neppert'. Ik kan me voorstellen dat voor heel veel mensen, voornamelijk al wat oudere mannen, het heel moeilijk zal zijn om echt als vrouw te leven en te kleden. Zonder al een deel gendertranformatie/hormoontherapie te hebben ondergaan, en dus nog steeds de uitgesproken mannelijke trekken hebben, lijkt mij dat heel erg moeilijk. Ook in het dagelijks leven. Bij familie en vrienden zal het wel meevallen. Maar bijvoorbeeld op je werk? Ik vraag me serieus af hoe een werkgever erop reageert als een overduidelijke mannelijke werknemer opeens in een jurk klanten moet gaan helpen. Het spijt me als ik cru en bevooroordelend overkom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders moet verwoorden.
Hiraeth schreef:maar dan heb ik in ieder geval niet de tweede puberteit op mijn werkplek.
pien_2010 schreef:Julhan zie jij je kind als jongen of als meisje?
Uit jouw verhaal begrijp ik dat er sprake is van transitie meisje - jongen.
Shadow0 schreef:Julhan99 (en anderen), kennen jullie Alex Bertie al? https://www.youtube.com/channel/UCXX0iC ... GW4gKEhHdA en zijn boek: https://www.bookdepository.com/Trans-Mi ... 1526360687
julhan99 schreef:pien_2010 schreef:Julhan zie jij je kind als jongen of als meisje?
Uit jouw verhaal begrijp ik dat er sprake is van transitie meisje - jongen.
Nu nog als meisje. Maar ik zie ook de jongen. Je schakelt nou eenmaal niet in 1 keer om. Ook voor ons is het een proces. Behalve dat mijn brein aan het feitelijke idee moet wennen moet ook mijn psyche nog aan boord komen. Het gaat in fases. Soms het een soms het andere deel.
Ik zie vooral mijn kind. En ik zag verdriet, onmacht en een worsteling. En nu zie ik weer een blij en onbevangen kind.
julhan99 schreef:Ik wil het niet! Als moeder wil je een fijn makkelijk, succesvol leven voor je kind. , In 99% van de gezinnen werkt het zo niet. Ook niet bij niet-transgenders haha. Such is life.
julhan99 schreef:En dat is het allerbelangrijkste en ik vind het zo fijn dat je dat kunt zien.Ik zie nog steeds vooral mijn kind. En ik zag verdriet, onmacht en een worsteling. En nu zie ik weer een blij en onbevangen kind.