Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:35

Furrow schreef:
Wat grappig, ik voel het totaal niet in mijn voorhoofd. Trekt het dan tegen? Wel super dat de pijn weg is!

Ik kan fronsen tot ik een ons weeg, maar er zit echt
geen beweging meer in :+

Zou het heel jammer vinden als dit een discussietopic zou worden, in mijn
ogen ook helemaal niet nodig. En de term tieten vind ik overigens ook minachtend....!

sanso

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:37

Melkklieren verpakt in een velletje :')

Nee mee eens, vind het ook minachtend, onnodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:41

Ik heb oogleden laten fixen (cosmetische chirurgie), een beetje couperose laten behandelen dmv laser (wat echt bizar zeer deed :') ) en botox in de fronsrimpel..

het niet kunnen fronsen vond ik ook een hele rare gewaarwoording :') Overigens, toen bleek dat ik blijkbaar de hele dag frons, want ik kreeg echt last van de botox.. Mijn spieren eromheen gingen echt compenseren (je moet en zal booskijken -:(- :') ) Ik moet wel zeggen dat ik het effect niet heel lang vind duren..

Ik wil het wel nog een keer laten doen, maar dan een lagere dosis misschien. Of een andere zone.. (kraaiepootjes)

Nu ik de ervaringen over fillers lees, stel ik dat toch uit. Ik zat daar een beetje aan te denken, maar ik vind dat nog een eng idee... iets vreemds in laten spuiten wat in prinicpe niet meer weggaat.. Met botox vind ik dat minder eng.

Oh, misschien staat het al in het topic, maar hoe kiezen jullie voor de juiste kliniek? Idd ivm kwaliteit van spullen enzo? Gewoon googlen?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:56

Fillers zijn toch ook tijdelijk (behalve de borstprotheses). Volgens mij zijn permanente fillers verboden.

Sorry voor inbreken, ben stille meelezer. Ik zit er aan te denken om mijn kaaklijn te laten doen als ik wat verder ben afgevallen. Bij mijn zijn gezicht en lijf een beetje uit verhouding. Gezicht alsof ik maatje 36/38 ben maar een kont maat 44. Als ik afval wordt mijn gezicht altijd te mager, beetje doodshoofdgezicht, wat dan weer demotiveert om verder te lijnen. Dus ik hoop juist dat je met kaaklijn fillers een wat breder gezicht kan krijgen. Iemand daar ervaring mee?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:04

Ninx schreef:
Bij werkelijk ongemak of grote afwijkingen waar je mentaal echt last van hebt vind ik het super.

Verder vind ik het onzinnig: het is een soort valsspelen, shortcuts nemen, pronken met iets dat je niet werkelijk hebt.
Maar bovenal vind ik het zorgelijk dat mensen hier zoveel mee bezig zijn en kennelijk zo ontevreden zijn met zichzelf. Dat vind ik wel eens een beetje verdrietig.

Vooral jonge meiden met neptieten en opgespoten lippen. Op die leeftijd ben je zelden echt tevreden, dat verandert naarmate je volwassener wordt.

Ik hoop oprecht dat complicaties de meeste mensen bespaard zullen blijven. Het is niet zonder risico en we weten nog heel weinig van de lange termijn gevolgen.

Gatsie wat denigrerend

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:08

Sommige bewegingen lukken gewoon niet, je spieren doen het niet meer... heeft een week geduurd voor ik het voelde, maar dat zei de arts al. Na twee weken werkt het optimaal. Ik ben er nu al blij mee! Heb hele schaal paaseitjes zonder pijn weg zitten kauwen :D , dat wordt een extra rondje sporten :Y)

Permanente fillers zijn inderdaad verboden in NL Cer.... en de fillers die een goede arts gebruikt zijn oplosbaar, afhankelijk van merk en persoon tussen de 6 en 12 maanden. Het is een lichaamseigen stofje.
Spul is echt grondig getest. Alleen het inbrengen is voor sommige mensen een ‘dingetje’ :+

Je kunt altijd gratis advies vragen bij een goede kliniek als je iets aan je kaaklijn wilt doen Oji.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:39

Is het ook zo dat je de siliconen elke 15 jaar moet vervangen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:45

PSvanLot schreef:
Furrow schreef:
Klopt hoor, voor mij mag er een hogere bewaking op komen. Vorige week is er een bekende kliniek nog gepakt op het gebruik van chinese ongeteste botox. Dan denk ik soms oei, wat doen de goedkope klinieken dan soms of niet goedkope.

ik denk dat je vooral moet zoeken naar een gecertificeerde arts bij een erkend medisch bedrijf.

Heb het helaas zelf meegemaakt bij een erkende plastische chirurg in een ziekenhuis (geen goedkope).
Ik had natrelle gekocht en er waren van de lekprotheses geplaatst.

Mij zeggen ze dat verwisselen eigenlijk niet perse moet, vaak is het op vraag van de persoon zelf bij inkapselen of zwaarterkacht. Al zou ik na 15 jaar ofzo wel eens nieuwe halen. Mijn prothese was een groene gelsoep geworden en je voelde eigenlijk niets speciaal.
Maar de ene verteld 7 jaar, andere 10 jaar en 15 jaar had ik zelfs niet gehoord. Dus het zal ook arts afhankelijk zijn.

Door jullie wil ik terug botox en traangoot haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:50

Volgens mij hebben we het over 2 verschillende dingen, jij over protheses en wij over botox. Van protheses heb ik geen verstand.

Mijn botox op mijn frons heeft mooi gewerkt, op mijn voorhoofd maar gedeeltelijk. Wil het niet helemaal strak maar wat bewegend maar nu heeft het op een plek wel heel weinig gepakt.
Toch maar even een controle afspraak maken. Dat doe ik normaal eigenlijk niet.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:06

PSvanLot schreef:
Volgens mij hebben we het over 2 verschillende dingen, jij over protheses en wij over botox. Van protheses heb ik geen verstand.

Mijn botox op mijn frons heeft mooi gewerkt, op mijn voorhoofd maar gedeeltelijk. Wil het niet helemaal strak maar wat bewegend maar nu heeft het op een plek wel heel weinig gepakt.
Toch maar even een controle afspraak maken. Dat doe ik normaal eigenlijk niet.

Nee tuurlijk, dat weet ik wel. Het was als voorbeeld.
Sommige mensen reageren mindrr op botox op bepaalde plaatsen is mij gezegd. Ik had ook extra nodig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:11

Ik laat het al best een tijd doen. Al tijden bij dezelfde arts. Maar het kan natuurlijk ook een keertje wat minder goed gegaan zijn. Achter volgende week maar eens een korte afspraak plannen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:53

maar wat ik dan wel lastig vind is dat bij. instituten zoals Faceland echt voor bodemprijzen kunnen werken.. Een ooglidcorrectie voor nog geen 500 euro?

Ik heb zelf 200 voor botox betaald, maar ik doe het ook liever voor 75... terwijl het blijkbaar helemaal niet wil zeggen dat duurder perse beter is.. Ik vind het dan lastig om een 'gerenomeerde' kliniek uit te zoeken..

Aan de ene kant denk je "ja botox, wat kan er mis gaan?", maar het is wel je gezicht.. Ik zit echt te twijfelen waar ik de volgende ga 'halen'..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:55

Ik ga een afspraak maken voor wenkbrauwlift :):)

Ik ben blij met mijn kliniek, kleinschalig, 1 behandelaar en betaalbaar. Schoon en hygiënisch. Doet zijn werk keurig en heeft ook al heel wat jaren ervaring in dit vakgebied.
Laatst bijgewerkt door sanso op 24-04-19 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:55

Wat hebben ze voor de 200 euro gedaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:15

Botox Frons 1 zone.. € 195 euro.
Is volgens mij een redelijk normale prijs
Bij faceland 100 euro (waarbij een beetje prijsverschil zit in het merk )

Ik vond trouwens de werking best heftig.. wellicht dat ik eens een halve dosering wil proberen.. en dan zak je al naar 65 euro..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:17

Dat is echt heel erg duur. Ik betaal 89,- bij een zeer goede arts die gewoon goede merken gebruikt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:28

Berman (Bey) en Velthuis rekenen 195.
Van Rosmalen rekent voor een fronsrimpel zelfs 225

Faceland dus minder, Cityclinics ook rond de 100..

Maar wat ik dan ook weer zo ondoorzichtelijk vind is, welke zone dan.. Sommigen noemen het "fronsrimpel", anderen Baby Botox, of Halve Zone, Mini behandeling .. Dat maakt vergelijken ook lastig..

maar voor de volgende shot twijfel ik over CityClinics of Faceland misschien (nod) En ik wil dit topic nog eens goed lezen qua ervaringen

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:42

Ik betaal ook gemiddeld 160 voor niet super veel in België. Ik snap soms niet hoe faceland aan de prijzen komt. Maakt het wel soms verleidelijk om te gaan, maar ben stiekem ook wel bang dat goedkoop duurkoop gaat worden (als in niet zo lang effect ofzo). Ik zie de botox invloed nog na 1.6 jaar clean te zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:53

Bij Faceland is het natuurlijk ook lopende band werk, schaal helpt ook met het drukken van de prijs.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:57

Ja, dat denk ik dus ook!
Ik denk dat botox ook niet zo moeilijk is, elke keer ik een ampul vastheb is het zo verleidelijk om niet eens zelf te proberen. :')
Ik ga denk ik faceland is uitproberen.

Wat betalen jullie voor die traangoot? Ik zie daar ook prijzen rond de 300 euro?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:00

Furrow, hoe kun jij een ampul vasthebben? Of werk je bij een kliniek? :o
Kijken jullie ook met andere ogen naar de arts en de assistente? Volgens mij heeft ‘mijn’ arts zelf ook wat in haar gezicht gedaan :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:08

InekeN schreef:
Furrow, hoe kun jij een ampul vasthebben? Of werk je bij een kliniek? :o
Kijken jullie ook met andere ogen naar de arts en de assistente? Volgens mij heeft ‘mijn’ arts zelf ook wat in haar gezicht gedaan :+

Haha ja, vroeger heel lang verpleegster geweest. Botox gebruiken ze daar heel vaak voor het verminderen van krachtige spiercontracties in bijvoorbeeld benen.
Maar goed, ik zou mezelf al nooit durven prikken dus dat is al een no go. :')

De assistente bij ons is vrij rimpelig, ik ken veel assistenten in mijn vriendenkring die vaak de "overschot" krijgen. Ik zou er ook geen nee tegen zeggen. Ik denk dat mensen het ook verwachten dat de chirurg niet geheel rimpelig is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:16

Er zijn bij huisartsenpraktijken ook botox-avondjes hoorde ik van iemand. Niet duur en vast gezellig :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:41

Pantykous schreef:
Bij Faceland is het natuurlijk ook lopende band werk, schaal helpt ook met het drukken van de prijs.

Precies. Ze kopen zo groot in.
Ik ga nu naar Dr. Penny is een zusje van Faceland.

Ik was daar €285,- kwijt voor 2 zones medium botox en 1 ml filler.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:46

Dat is niet duur! Ik zou die kaakfillers wel willen maar weet zo niet een goede hier in NL.