Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:55

Ik heb mn e-sigaret al meerdere malen in de bak gemikt toen ie door de scanner ging en ze hebben eigenlijk nog nooit gezegd dat ik de clearomizer eruit moest halen en in het zakje van de vloeistoffen moest doen. Nu ga ik komende zomer naar Amerika en kan ik me voorstellen dat ze daar allemaal wat strenger zijn. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 00:50

Hoe gaat het met iedereen? :)

Ondanks een flink aantal stressmomenten ga ik nog door met fulltime dampen! Ik ben, sorry hoor, zo verschrikkelijk trots op mezelf! Ik zie hier eindelijk mijn definitieve kans om levenslang van de sigatetten af te blijven. Eerdere pogingen liepen spaak op stress, verveling, gebrek aan doorzettingsvermogen, etc. En nu hou ik het zo keurig vol. En hopelijk jullie ook! :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 04:19

Na 3 maanden alleen te hebben gedampt heeft het rode duiveltje hier helaas vandaag de overmacht gekregen...
Had slecht bericht gekregen over de gezondheid van mijn kat.
Hopen maar dat het bij dit ene pakje blijft.
Goed van jullie dat jullie het zo goed kunnen volhouden!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:34

Ik ga gewoon stug door, al jaren. Ik wou alleen dat er e sigs waren die gaan fluiten als je ze roept, ik laat hem voortdurend ergens liggen en dan moet ik het hele huis door.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:28

Haha, dat is wel een goede ja. Ik sleep m continu overal mee naar toe. Zit er ook vaak mee te frunniken op de bank. :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:25

Sterkte Chazzy! :(:) Hou in je achterhoofd dat sigarettem je kat ook niet helpen. Hopelijk komt het goed met de kat én de sigaretten. :)

@Nynke: geen last van. Mijn huisje is 40 vierkante meter en in de slaapkamer werd de laatste jaren niet gerookt, dus nu ook niet gedampt. :+
Verder ligt ie op mn werk op dezelfde plek als de sigaretten, gaat hij in zijn hoesje in mijn tas. :)

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:18

Wat leuk een topic over dampen.
Ik damp sinds 4 en half jaar. Begonnen met de simpele ego pennetjes op een moment dat ik wilde minderen met roken, omdat het te duur werd en niet eens om te stoppen.
Ik rookte 40 sigaretten per dag en wilde terug naar 10 en de rest dampen ivm geld dus ( ook al hoeste ik de longen uit mijn lijf). Tot mijn grote verbazing was ik binnen een week helemaal van het roken af, zonder moeite of stress en mis ik het al 4 en half jaar niet meer. Dampen doe ik nog steeds met m'n istick basics en m'n pico's met kayfun v3 mini tanks :) ( wel maar op 3 mg voor de smaak, maar dat mag geen naam hebben).

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:37

Mij hebben ze helaas ook weer te pakken gekregen.
Vorige week afscheid genomen op mijn oude werkplek en daar een laatste afscheidssigaretje gerookt met de collega's.
Dat werd er dan op de eerste dag bij mijn nieuwe werk eentje om mezelf succes te wensen en ondertussen heb ik er vandaag weer 2 op.
Ik schooi ze wel altijd af, heb er dus nog geen zelf gekocht, en dat kan ik natuurlijk ook niet blijven doen, dus hopelijk dooft het ook zo weer uit.
Maar ik baal er echt van, was eigenlijk best goed bezig.
En toch is dat stemmetje er weer, dat ik eigenlijk zelf niet wil stoppen met roken, maar dat ik het enkel voor mijn vriend doe, omdat er anders een echtscheiding aan mijn broek hangt (bij wijze van spreken).
Heel vervelend, dat stemmetje 8)7

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:17

Herkenbaar hoor. Dat stemmetje heb ik ook. := Of dat ik ga bedenken bij welke situaties ik mezelf zou toestaan om een gewone sigaret te roken... :\

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:05

He, Doezenbende, net als ik dus! Alleen hoestte ik niet, had nergens last van. Alleen had ik een hekel aan de stank en het kostte kapitalen. Daarom ben ik begonnen met dampen en ook binnen 2 dagen gestopt met roken.
De stemmetjes heb ik dus helemaal geen last van, kan me echt niet voorstellen dat ik weer ga roken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:44

Hoe gaat het hier? :) Ik heb inmiddels de 6 weken grens bereikt, heel blij mee!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:02

Wow Palmera, heel goed!
Na mijn uitspatter (wat gelukkig maar bij 1 pakje bleef) van 2 weken terug ook niet meer gerookt gelukkig...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:05

chazzie schreef:
Wow Palmera, heel goed!
Na mijn uitspatter (wat gelukkig maar bij 1 pakje bleef) van 2 weken terug ook niet meer gerookt gelukkig...

Een misstap kan gebeuren. Super dat je gewoon weer verder dampt. Hoe is het nu met je kat? :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:11

[
Palmera schreef:
chazzie schreef:
Wow Palmera, heel goed!

Een misstap kan gebeuren. Super dat je gewoon weer verder dampt. Hoe is het nu met je kat? :)

Lief dat je ernaar vraagt.
7 weken geleden is ze gediagnostiseerd met een beginstadium van nierfalen, ook had ze stenen in haar buik. Hier is ze aan geopereerd en waren best moeilijke weken.
Uitslag van de stenen was calcium oxylaat, dat is een niet behandelbare steen.

Voor nu gaat het goed (al moet ze nog wat meer aankomen), nierdieet, medicijnen voor de blaas en laxeermiddel.

Hopelijk mag ze nog lang bij mij blijven.

Afbeelding
Dit was ze vanmiddag, heerlijk lui

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:59

Hopelijk blijft ze dan ondanks de niersteen goed functioneren. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:08

Hoop dat alles goed blijft gaan met de kat, chazzie!

Ik ben eraan voor de moeite vrees ik. Weekendje weggeweest met de schoonfamilie, waar iedereen rookt, en ik kon het niet aan. Zelf een pakje gaan halen en nu op het werk blijf ik doordoen. Thuis niet, da's geen probleem, maar op mijn nieuw werk rookt ook echt iedereen, en daar krijg ik de knop niet omgedraaid :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:12

Balen Xanthippe! :(:) Het is met stoppen met roken natuurlijk wel zo dat jouw knop helemaal om moet. Anders lukt het niet. Misschien ben je daar nog niet aan toe?
Ik was ook met de damper een flinke tijd ernaast aan het roken.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:55

Jammer Xanthippe, was je hiervoor al lang aan het dampen en damp je nu nog naast de sigaretten?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:03

Ja die knop... Ik heb inderdaad het gevoel dat ik er nog niet aan toe ben, en het enkel doe voor mijn vriend en zoontje, niet voor mezelf. En dat helpt natuurlijk niet.
Ik damp nu net geen jaar, en ik damp inderdaad nog naast de sigaretten. Thuis damp ik altijd en rook ik niet meer (voor mijn vriend) en dat gaat goed. Roken is dus enkel nog op het werk, omdat iedereen hier ook rookt (zelfs binnen) en ik het dan veel te moeilijk heb.

Eigenlijk wil ik wel van het roken af, maar niet genoeg, en ik geniet ook te vaak nog van een sigaretje, zoals tijdens de middagpauze in de zon.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:14

Xanthippe schreef:
Ja die knop... Ik heb inderdaad het gevoel dat ik er nog niet aan toe ben, en het enkel doe voor mijn vriend en zoontje, niet voor mezelf. En dat helpt natuurlijk niet.
Ik damp nu net geen jaar, en ik damp inderdaad nog naast de sigaretten. Thuis damp ik altijd en rook ik niet meer (voor mijn vriend) en dat gaat goed. Roken is dus enkel nog op het werk, omdat iedereen hier ook rookt (zelfs binnen) en ik het dan veel te moeilijk heb.

Eigenlijk wil ik wel van het roken af, maar niet genoeg, en ik geniet ook te vaak nog van een sigaretje, zoals tijdens de middagpauze in de zon.

Zo herkenbaar, bij ons op het werk wordt ook volop binnen (wij hebben alleen een garage) gerookt.
Op moeilijke momenten pak ik dan een elastiekje om mijn vingers bezig te houden, misschien werkt dat ook voor jou?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:34

Hoe gaat het hier ondertussen?

Hebben jullie ook trouwens dat als je binnen vaped het anders smaakt dan buiten? x) Ik had het al langer 'door' maar ik dacht dat het soms toeval was. Maar nu is mijn kamer vrij klein en ik denk dat de waterdamp die ik uitblaas terug in de vapor wordt 'opgenomen' als ik terug een trek neem?
Ondanks dat mijn raam altijd openstaat eigenlijk. :+ Maar ik vind het wel vrij vervelend, want dan denk ik dat ik mijn coil moet vervangen maar buiten smaakt hij dan wel weer gewoon terug goed. Terwijl het binnen dus gewoon lichtjes 'verbrand'/dof kan smaken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:51

Het gaat goed! Nu 8 weken van de sigaretten af! *\o/*

Ik herken jouw probleem niet. Maar ik voeg er wel aan toe dat het verschil binnen/buiten bij mij niet zo groot is. Momenteel staat alles permanent open. In juli/aug kan ik meer melden. Dan hou ik alles dicht tegen de hitte. :)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:10

Hi ik schop dit topic even omhoog *\o/*
Een paar jaar geleden mijn eerste e smoker besteld.. was niet echt een succes. Het lukte mij na 100 pogingen niet om te stoppen met roken, en de e smoker lag tijdenlang in een la te liggen. Af en toe kreeg ik een ingeving maar na een paar dagen vapen weer opgegeven :o
Anyway een paar maanden geleden kwam ik erachter dat het slim is om je wat te verdiepen in verschillende soorten e smokers en toen heb ik een lagere weerstand coils besteld icm 18 Mg nicotine liquids en dat was toch een wereld van verschil :j ik rookte nog 3 tot 5 sigaretten per dag en de rest vapen. Inmiddels ben ik helemaal van de sigaretten af en vape ik alleen nog *\o/* begin er ook echt lol in te krijgen. Ik heb een oude justfog c14, en inmiddels de Ileaf pico besteld, kan niet wachten tot hij binnen is!

Maar nu een probleempje de 18 Mg nicotine is teveel voor mij. Ik ben een vaper die t liefst veel kleine trekjes neem en ik heb gelezen op verschillende plekken dat ik nu mezelf OD met nicotine :') Ik merk ook dat ik een beetje maagpijn krijg.
Ik heb alleen een hele doos liquids 18 Mg staan.. beetje zonde om weg te gooien. Ik heb het online besteld, en mijn idee is om het in het tankje te gaan mengen met 0 Mg nicotine om zo het gehalte te halveren. Maakt het wat uit met welk merk ik dit doe of moet het echt hetzelfde merk zijn? Anders kan ik zo morgen even naar Primera wat 0 Mg ophalen om te mengen :j weet iemand dit? :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:58

geen probleem hoor, je kunt het zo mengen. Het kan zijn dat het VG/PG gehalte verschillend is, maar dit moet geen probleem zijn. Als je lege flesjes over hebt, kun je het ook daar in mengen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:09

Succes Achaiah! Ik meng zelf van hetzelfde merk en smaak, maar met jouw vraag kan ik je niet helpen. :)