Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:22

Twintig kilo, wat goed zeg!!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:54

Bedankt Nadir.

Ik merk ook wel dat ik meer energie heb sinds ik kha eet. En als ik nu iets eet dat niet binnen kha arm valt, dan ben ik na 5 minuten KO, echt gek wat het met je lichaam doet.

Na het laatste feestje (huwelijk) is het voor mij moeilijk om terug recht op de rails te zetten, het zijn momenteel gebogen rails. Het feit dat ik op een 'plateau' zit helpt natuurlijk ook niet om recht te blijven.

Dus als er iemand zin heeft om mij een schop onder mijn kont te geven... be my guest :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:51

Misschien moet je eens voor jezelf opschrijven wat je nog wil. Je schreef nog 20 kilo. Ga eens motiveren wáárom je dat wil. Dat kan bijv zijn ‘ik wil een mooie bikini kopen’ of ‘ik wil me energieker voelen’. Hang desnoods dat soort redenen op in je huis, op de koelkast, in de badkamer. Wie weet helpt het je je doel te bereiken.

Verder, plan je weekmenu. Zorg dat er je weet wat je gaat eten en haal alleen dat in huis. Dan kun je je ook niet te buiten gaan aan dingen die je eigenlijk niet wil eten. Hou je ook aan het menu. Je mag heus wel een keer je boekje buiten gaan, plan dat desnoods ook in. ‘Op vrijdagavond mag ik X eten/drinken’. Hou het daarbij en pak de volgende dag de draad weer op. Het moet geen strafkamp zijn, want dat is niet vol te houden.

Dit helpt mij heel erg goed. Hopelijk heb je er iets aan. :)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:17

Bedankt voor de tips, ga ik zeker dingen van gebruiken.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:17

Hier sinds deze week de draad weer opgepakt, vind het wat lastig om weer echt in het goede ritme te komen maar moet echt aan de bak, wil er zo’n 20 kg afhebben.

Mijn eerste week gaat goed, op gisteren na, misplanning met avondeten en om 8 uur echt geen puf meer om te eten dus patat met frikadel gegeten -:(- had beter alleen frikadellen kunnen eten, maar vriend had eerst de patat gebakken.
Verder vanaf maandag 2,5 kg minder op de weegschaal, maar klopt niet helemaal want maandag flink spierpijn van training zaterdag dus zal wel vooral vocht zijn.

Ik had van de week witlof met zalm en roomsaus, die ga ik van de week nog een keer eten, echt super lekker! https://www.koolhydraatarmrecept.nl/wit ... m-in-room/

En een keer bloemkool met een soort roomkaas gegratineerd, was ook erg lekker.

Ik doe trouwens een mix tussen khb en kha, op sommige dagen is het echt kha arm, anders hooguit khb ala grip op koolhydraten, dan heb je 1 maaltijd per dag een koolhydratenuurtje. Komt hier soms net even wat lekkerder uit met een vriend die niet zo’n hele makkelijke eter is en dochtertje die wel gewoon kh binnen moet krijgen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:51

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:02

Ik volg hier mee....
Helemaal koolhydraat loos heb ik ooit een jaar gedaan, maar dit was in mijn geval uiteindelijk niet de manier. Maar dat had medische redenen icm met duursport.
Wel wil ik de inname beperken / in balans hebben.
Vooral het middag eten vind ik erg lastig....om alleen maar salade of ei te eten ...ik ben die momenten echt inspiratieloos
Hopelijk kom ik op goede ideeën hier

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:38

Ik ga er weer wat steviger aan. Ik heb psoriasis en heb gemerkt dat ik veel minder last heb bij minder suikers en koolhydraten. Daarom vanaf nu toch het ontbijt en avondeten op minder koolhydraten te doen. Bij de lunch stevig speltbrood met 30+ kaas of humus, want geen koolhydraten vind ik zelf wat minder handig.

Zijn er nog mensen die leuke aanraders hebben qua boeken of websites met fijne recepten?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:45

Ook ik kom volgens. Vorig jaar koolhydraatarm gegeten viel af maar merkte dat ik wel wat aanklooide. Recepten hier en daar opgezocht, zat niet echt een lijn in en vaak kwam ik toch weer terug op recepten die ik al vaak gebruikte. Hoop hier beetje inspiratie op te doen of wie weet heeft iemand week menu's.
Fijn dit topic!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:39

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:24

Ziet er inderdaad echt lekker uit en makkelijk voor lunch :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:57

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:13

Hebben jullie nog lekkere recepten voor het najaar/winter? Ik eet normaal veel salades maar iets warms is ook wel eens lekker.

Van de week maak ik weer een ovenschotel, hierbij het recept:

Pastinaak en rode biet (en/of gekleurde wortels) in plakjes snijden. In een kom mengen met olijfolie en rozemarijn. De groente op een ovenplaat spreiden. Paar gaatjes in (kip)worst maken. In de oven op 200 graden 30 minuten laten staan. Worst halverwege wel even omdraaien. Lekker met (koude) blokjes feta erbij.