Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:16

Iedere dag, meestal zelfs 2x. Heerlijk :j Ik was ook altijd mijn haar onder de douche, kan het gewoon niet droog houden en als ik m’n haar niet nat gemaakt heb, heb ik nog steeds het idee dat ik vies ben :’)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:22

Zo goed als elke dag. Werk in de kalversector en heb dus voor de buitenstaanders een geurtje bij mij. En vind het zelf ook wel fijn om fris mijn bed in te kunnen duiken of ergens heen te gaan.

Haar wassen die ik overigens een/twee keer per week. Spoel het wel elke dag uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:27

Resistance schreef:
Sure_lee schreef:
Pff jeetje zeg. Wat wordt er soms overtrokken gereageerd. Een beetje hygiene is niet erg. Maar het lijkt wel of veel mensen een soort vorm van smetvrees hebben ofzo.
Ik ga gerust uitmesten en dan vervolgens een broodje smeren zonder mijn handen te wassen. En ik kan nog wel 10000 dingen opnoemen die ik doe die vast heel veel mensen smerig vinden.

Het enige wat ik iedere dag anders aan doe is een onderbroek en sokken..... en voor de rest... lekker boeiend.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en niet omdat andere mensen dingen vies vinden.

_/-\o_ Dit dus.

Als ik dit tegen mensen zeg word ik heel snel vies aangekeken. Maar mijn hygiene is gewoon goed. Ik stink nooit, mijn haar is verzorgd, ik zie er verzorgd uit. Daar hoef ik niet iedere dag, laat staan 2x per dag, voor te douchen. Ik douche overigens 5x in de week.

Ha ha ha, dat herken ik! Wel uitmesten en zonder handen wassen een broodje eten, maar als ik naar de wc ga, dan was ik mijn handen. Ben erg vies van (andere) mensen, maar dieren niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:31

Tiggs schreef:
Je handen niet wassen voor het eten (met name na stallen uitmesten etc) vind ik juist ontzettend goor.
Heb ook zo'n kennis die zelden haar handen wast, ook niet als ze naar de wc gaat bijvoorbeeld, en het maar wat vreemd vindt dat ze zo vaak ziek is...

Tja, ik was ook eigenlijk bijna nooit m'n handen. Ben nooit ziek. Hoeft dus niets met elkaar te maken te hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:31

Sabini schreef:
Es_ther schreef:
Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?
Na ongeveer 3 douchebeurten pak ik een nieuwe. Handdoeken worden immers niet 'vies' als je schoon onder de douche vandaan komt.

En downunder dan? Dat mag je namelijk niet wassen

Qimm

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:32

Met water wordt dat toch ook gewoon schoon?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:33

Ik douche minimaal 1 keer per dag,vaak 2 keer en was dan ook 2 keer mijn haar.

Uitmesten en daarna een broodje smeren zou ik echt nooit doen, iedereen gebruikt de riek e.d. en je weet nooit waar die in heeft gelegen,buiten het feit dat je met uitwerpselen te maken hebt. Dat heeft weinig met smetvrees te maken denk ik,meer met hygiëne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:35

Bij mij wisselt het super erg. Meestal om de dag, soms sla ik een dagje langer over. Mijn haar was ik maar een of twee keer per week omdat het enorm veel werk is en de dagen dat ik niet douche was ik me gewoon met een washandje. Heb niet altijd tijd om te douchen en ook gewoon niet altijd zin eigenlijk. Voel me prima fris als ik de boel even was met een washandje en deo opdoe.

Scheelt wel dat ik niet bij de paarden loop en ook niet sport op dit moment, na het sporten douche ik wel altijd gelijk en toen ik nog paardreed douchte ik ook altijd direct na afloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:35

Bellatrix schreef:
Ik draag ook 5 dagen (werkdagen) dezelfde broek, shirt, trui en (werk)vest. Sta in de werkplaats van een lijstenmaker en ben omringd door stof en er zitten altijd lijmresten op mijn werkvest. Die ga ik echt niet elke dag wassen, ben niet gek. :+ Deze kleren gaan elke vrijdagavond/zaterdag in de was.

Ik gebruik overigens geen deo want je ruikt mijn zweet niet. Ik gebruik elke paar dagen Odorex extra dry en dat is briljant spul!

Handdoeken doe ik ook lang mee, jammer dan dat anderen hier dat vies vinden. :Y)

Als ik bijna iedereen hier zo lees zou ik smerig en vies zijn. :')

Nou, prima hoor. :D

Dat is toch een kromme redenatie; kleren niet wassen omdat ze toch weer vies worden? :+ Ik draag dagelijks schone kleding, juist omdat alles elke dag vies wordt. Ik werk met dieren. Om die reden douche ik ook elke avond, bij quarantaine wel 3-4 keer daags.

Niet banketstaaf bedoeld, jij ruikt je eigen zweet misschien niet. Maar zweet is altijd te ruiken, zeker als je weinig doucht en kleding lang draagt. Ik ben 'gezegend' met een goede neus en ik kan je vertellen dat ik heel veel mensen die ook denken dat ze niet ruiken toch echt wel ruik. En dat zijn geen aangename geuren. Dat moet een ieder natuurlijk zelf weten, het is ook geen waardeoordeel, maar ik vind het niet prettig om bij mensen in de buurt te zijn die zo weinig douchen en omkleden. Het verschil tussen mensen die dagelijks douchen en mensen die zich minder vaak douchen is vaak echt te ruiken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:39

Melisssx schreef:
Goh.. Ik douche echt niet elke dag. Als ik dat zou doen zouden mn ouders ook zeggen dat ik zelf de waterrekening maar betaal denk ik := Heel vaak douchen is ook heel slecht voor je huid. Mn opa mocht van zijn dermatoloog niet te vaak douchen want dit is juist heel slecht.

Vies vind ik het ook niet.. Trekken jullie ook elke dag schone kleren aan dan?

Ik wel, omdat ik in de (vervroegde) overgang ben en dus meer zweet. Mijn zoon draagt graag zijn spijkerbroeken een paar dagen, omdat ze dan lekkerder zitten. Maar hij doet wel elke dag een schoon shirt aan. Ondergoed gaat uiteraard elke dag in de was.
Wat douchen aangaat: ik douche ongeveer 3 minuten (en in totaal 5 minuten als ik nog een beetje wil doorwarmen), tenzij ik mijn lange haar moet wassen. Dan douche ik alles bij elkaar 2 minuten langer. Mijn zoon heeft de nare gewoonte om de tijd te 'vergeten', maar daar heb ik inmiddels tegen gezegd dat hij anders mag meebetalen aan de waterrekening. Sindsdien staat hij er hooguit 10 minuten in, wat ik evengoed nog overdreven lang vindt. Maar goed, dat zal de puberteit wel zijn. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:40

flappie28 schreef:
Ik douche minimaal 1 keer per dag,vaak 2 keer en was dan ook 2 keer mijn haar.

Uitmesten en daarna een broodje smeren zou ik echt nooit doen, iedereen gebruikt de riek e.d. en je weet nooit waar die in heeft gelegen,buiten het feit dat je met uitwerpselen te maken hebt. Dat heeft weinig met smetvrees te maken denk ik,meer met hygiëne.

Een gedeelde mestvork zou ik ook een reden vinden om mijn handen te wassen. Ik had altijd mijn eigen mestvork, vandaar. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:42

RedPassion schreef:
Bellatrix schreef:
Ik draag ook 5 dagen (werkdagen) dezelfde broek, shirt, trui en (werk)vest. Sta in de werkplaats van een lijstenmaker en ben omringd door stof en er zitten altijd lijmresten op mijn werkvest. Die ga ik echt niet elke dag wassen, ben niet gek. :+ Deze kleren gaan elke vrijdagavond/zaterdag in de was.

Ik gebruik overigens geen deo want je ruikt mijn zweet niet. Ik gebruik elke paar dagen Odorex extra dry en dat is briljant spul!

Handdoeken doe ik ook lang mee, jammer dan dat anderen hier dat vies vinden. :Y)

Als ik bijna iedereen hier zo lees zou ik smerig en vies zijn. :')

Nou, prima hoor. :D

Dat is toch een kromme redenatie; kleren niet wassen omdat ze toch weer vies worden? :+ Ik draag dagelijks schone kleding, juist omdat alles elke dag vies wordt. Ik werk met dieren. Om die reden douche ik ook elke avond, bij quarantaine wel 3-4 keer daags.

Niet banketstaaf bedoeld, jij ruikt je eigen zweet misschien niet. Maar zweet is altijd te ruiken, zeker als je weinig doucht en kleding lang draagt. Ik ben 'gezegend' met een goede neus en ik kan je vertellen dat ik heel veel mensen die ook denken dat ze niet ruiken toch echt wel ruik. En dat zijn geen aangename geuren. Dat moet een ieder natuurlijk zelf weten, het is ook geen waardeoordeel, maar ik vind het niet prettig om bij mensen in de buurt te zijn die zo weinig douchen en omkleden. Het verschil tussen mensen die dagelijks douchen en mensen die zich minder vaak douchen is vaak echt te ruiken.

Ik heb mijn beste vriendin wel eens gevraagd of ik ruik/stink en het antwoord was nee. Neem aan dat mijn vrienden het mij wel durven vertellen als ik niet lekker ruik, dat zou ik ook willen weten want dan kan ik er wat aan doen. Als niemand zijn mond opendoet kan ik er ook niets aan veranderen. Ik steek echt dagelijks mijn neus onder mijn arm maar ik ruik niets. Ik ga van deo juist ruiken. :+ Odorex is geurloos en werkt uitstekend.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:43

Citaat:
Na dit topic ben ik nog bewuster van het nooit willen logeren bij andere mensen haha

Hier ook na 1x in de was. Getsiederrie

Denk je dan dat die mensen de handdoeken ook niet wassen als je komt logeren? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:44

Laura82 schreef:
Citaat:
Na dit topic ben ik nog bewuster van het nooit willen logeren bij andere mensen haha

Hier ook na 1x in de was. Getsiederrie

Denk je dan dat die mensen de handdoeken ook niet wassen als je komt logeren? :=

_/-\o_

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:46

Ik geef gasten sowieso een verse handdoek uit de kast

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:49

3 keer afdrogen met dezelfde handdoek? Gadverdamme. Ik vind 1 keer per week douchen of alles met een washandje ronduit smerig maar dit net zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:52

Tribunals schreef:
3 keer afdrogen met dezelfde handdoek? Gadverdamme. Ik vind 1 keer per week douchen of alles met een washandje ronduit smerig maar dit net zo goed.

Subtiliteit is kennelijk niet voor iedereen weggelegd. :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:53

:D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:54

Waarom vaak douchen als je na het douchen blijkbaar nog steeds vies bent :')

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:54

Hier gaan zowel handdoeken als washandjes na één keer gebruiken in de was.

Schone kleren verschilt per keer. De ene keer zijn ze na een dag heel vies en gaan ze in de was, maar zo niet dan draag ik ze een dag of twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:55

Hoevaak wassen de beste bokkers hun BH eigenlijk?

Maartje1990

Ik vond een paar jaar terug vaker dan 1x je handdoek gebruiken ook "gadverdamme" tegenwoordig verschoon ik zo'n 2x per werk mijn handdoek. Ben daar vanaf gegaan toen ik grote handdoeken had gekocht én vooral toen ik zelf de was moest gaan doen :+

Kabayo

Ik douch mij dus om de dag . Vind douchen niet geweldig (warm in de douch , steenkoud er uit , 4 uur nat haar)
Maar ik was mij nooit met een washandje. Nooit gedaan. Vind ik ook niet fris. Net alsof je je poes weer in je nek legt :+ netzoals je afdrooghandoek gebruiken voor je haren. Nee sorry , dan pak ik een schone (die ik de hele week gebruik alléén voor mijn haar)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:56

Ik trek elke dag een schone beha aan. Onderbroek ook trouwens, maar dat doet iedereen (neem ik aan) :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:59

Tribunals schreef:
Ik trek elke dag een schone beha aan. Onderbroek ook trouwens, maar dat doet iedereen (neem ik aan) :P

De onderbroek of de bh?

Ik trek twee keer per dag een schone onderbroek aan, 1 overdag en 1 s nachts. Sokken dagelijks schoon. Bh.... Uhm... max 3 dagen dezelfde?