Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Sure_lee schreef:Pff jeetje zeg. Wat wordt er soms overtrokken gereageerd. Een beetje hygiene is niet erg. Maar het lijkt wel of veel mensen een soort vorm van smetvrees hebben ofzo.
Ik ga gerust uitmesten en dan vervolgens een broodje smeren zonder mijn handen te wassen. En ik kan nog wel 10000 dingen opnoemen die ik doe die vast heel veel mensen smerig vinden.
Het enige wat ik iedere dag anders aan doe is een onderbroek en sokken..... en voor de rest... lekker boeiend.
Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en niet omdat andere mensen dingen vies vinden.
Dit dus.
Als ik dit tegen mensen zeg word ik heel snel vies aangekeken. Maar mijn hygiene is gewoon goed. Ik stink nooit, mijn haar is verzorgd, ik zie er verzorgd uit. Daar hoef ik niet iedere dag, laat staan 2x per dag, voor te douchen. Ik douche overigens 5x in de week.
Tiggs schreef:Je handen niet wassen voor het eten (met name na stallen uitmesten etc) vind ik juist ontzettend goor.
Heb ook zo'n kennis die zelden haar handen wast, ook niet als ze naar de wc gaat bijvoorbeeld, en het maar wat vreemd vindt dat ze zo vaak ziek is...
Bellatrix schreef:Ik draag ook 5 dagen (werkdagen) dezelfde broek, shirt, trui en (werk)vest. Sta in de werkplaats van een lijstenmaker en ben omringd door stof en er zitten altijd lijmresten op mijn werkvest. Die ga ik echt niet elke dag wassen, ben niet gek.Deze kleren gaan elke vrijdagavond/zaterdag in de was.
Ik gebruik overigens geen deo want je ruikt mijn zweet niet. Ik gebruik elke paar dagen Odorex extra dry en dat is briljant spul!
Handdoeken doe ik ook lang mee, jammer dan dat anderen hier dat vies vinden.
Als ik bijna iedereen hier zo lees zou ik smerig en vies zijn.
Nou, prima hoor.
Melisssx schreef:Goh.. Ik douche echt niet elke dag. Als ik dat zou doen zouden mn ouders ook zeggen dat ik zelf de waterrekening maar betaal denk ikHeel vaak douchen is ook heel slecht voor je huid. Mn opa mocht van zijn dermatoloog niet te vaak douchen want dit is juist heel slecht.
Vies vind ik het ook niet.. Trekken jullie ook elke dag schone kleren aan dan?
flappie28 schreef:Ik douche minimaal 1 keer per dag,vaak 2 keer en was dan ook 2 keer mijn haar.
Uitmesten en daarna een broodje smeren zou ik echt nooit doen, iedereen gebruikt de riek e.d. en je weet nooit waar die in heeft gelegen,buiten het feit dat je met uitwerpselen te maken hebt. Dat heeft weinig met smetvrees te maken denk ik,meer met hygiëne.
RedPassion schreef:Bellatrix schreef:Ik draag ook 5 dagen (werkdagen) dezelfde broek, shirt, trui en (werk)vest. Sta in de werkplaats van een lijstenmaker en ben omringd door stof en er zitten altijd lijmresten op mijn werkvest. Die ga ik echt niet elke dag wassen, ben niet gek.Deze kleren gaan elke vrijdagavond/zaterdag in de was.
Ik gebruik overigens geen deo want je ruikt mijn zweet niet. Ik gebruik elke paar dagen Odorex extra dry en dat is briljant spul!
Handdoeken doe ik ook lang mee, jammer dan dat anderen hier dat vies vinden.
Als ik bijna iedereen hier zo lees zou ik smerig en vies zijn.
Nou, prima hoor.
Dat is toch een kromme redenatie; kleren niet wassen omdat ze toch weer vies worden?Ik draag dagelijks schone kleding, juist omdat alles elke dag vies wordt. Ik werk met dieren. Om die reden douche ik ook elke avond, bij quarantaine wel 3-4 keer daags.
Niet banketstaaf bedoeld, jij ruikt je eigen zweet misschien niet. Maar zweet is altijd te ruiken, zeker als je weinig doucht en kleding lang draagt. Ik ben 'gezegend' met een goede neus en ik kan je vertellen dat ik heel veel mensen die ook denken dat ze niet ruiken toch echt wel ruik. En dat zijn geen aangename geuren. Dat moet een ieder natuurlijk zelf weten, het is ook geen waardeoordeel, maar ik vind het niet prettig om bij mensen in de buurt te zijn die zo weinig douchen en omkleden. Het verschil tussen mensen die dagelijks douchen en mensen die zich minder vaak douchen is vaak echt te ruiken.