Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:Dat dsw niet wou betalen voor verstandskiezen trekken onder narcose terwijl ik een angstoornis heb.
Ook vd tandarts van het consult een rekening terwijl ik al meer dan genoeg av top betaal
Veel medicijnen ook ineens een rekening van.
Bloedonderzoek ook.
verootjoo schreef:Het valt me wel een beetje op dat best veel mensen helemaal niet weten hoe de boel in elkaar zitdan kun je toch überhaupt geen goede keuze maken?
_Reneee schreef:De basisverzekering is bij alle verzekeringen grotendeels (ProLife vergoedt bijvoorbeeld abortus niet en Bewuzt heeft een gratis tandongevallenverzekering erbij) hetzelfde. Dat weten veel mensen volgens mij ook niet. Als je alleen basisverzekering hebt loont het echt om te vergelijken. Zonde als je een hele dure premie betaalt terwijl dat niet hoeft.
Rena100 schreef:Zijn jullie tevreden over de vergoedingen? Ik ga regelmatig naar een fysiotherapeut en ben ook doorverwezen naar een cesartherapeut, ik zie bij DSW dat dit twee verschillende potjes zijn, dus dat zou heel fijn zijn. Dan heb ik meer behandelingen per jaar. Sowieso meer dan bij Menzis, daar heb ik er maar 18 (fysio) en bij DSW 27. Dat is voor mij ook meer dan genoeg. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Steeph schreef:Ik kom ook even mee lezen!
Afgelopen jaar doorgebracht bij Anderzorg met max eigen risico. Dat was helemaal prima, alleen nou mogen volgend jaar mijn verstandskiezen mijn mond verlaten (en ik ben gezegend met vier van die klere dingen) . Dit moet dus in twee keer.
De verwijzing voor de kaakchirurg is al binnen, ook het ziekenhuis is al gekozen. Ik weet dat kaakchirurgie uit het basispakket vergoed word, maar hiervoor betaal je natuurlijk wel eerst eigenrisico. De afweging wordt voor mij dus dit jaar of het rendabel is om mijn eigenrisico op max te laten staan, of dat het goedkoper is om het naar beneden te gooien.
Mensen met tips zijn altijd welkom! Verder zal ik veel meelezen, met 21 ben ik nog een broekie in het zorgsysteem