Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:46

Ik zit bij het Zilveren Kruis vanwege collectiviteit van mijn man zijn werk. Ik ga mezelf volgend jaar extra verzekeren omdat ik veel fysio nodig heb. Dat bespaar ik weer op de verzekering van mijn man. Die oelewapper heeft recht op vanalles maar maakt er nooit gebruik van. Dus hij mag lekker in de basis. Staat hij zelf volledig achter overigens. :D

zonnebloem18

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:09

Bah wat een gedoe zo zeg. Stiekem wil ik heel graag overstappen, maar ik ben bang voor haken en ogen of kleine lettertjes. Zijn er ook mensen hier die niet tevreden zijn met DSW??

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:22

Ja ik was niet tevreden net dws en sinds gisteren mezelf goed laten verzekeren bij zilveren kruis!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:29

Waar was je niet tevreden mee?? Ik zit nu bij Ditzo en dat bevalt op zich prima, maar bij DSW is er voor minder geld veel meer gedekt en ook echt dingen die ik nodig heb zoals fysio en tandarts.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:33

Dat dsw niet wou betalen voor verstandskiezen trekken onder narcose terwijl ik een angstoornis heb.
Ook vd tandarts van het consult een rekening terwijl ik al meer dan genoeg av top betaal
Veel medicijnen ook ineens een rekening van.
Bloedonderzoek ook.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 01:34

Fysio en bril etc heb ik niet nodig
Heb me nu wel 4 sterren op tanden laten verzekeren bij zilveren kruis

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 02:18

Ik ben vorig jaar overgestapt naar DSW en het bevalt me prima!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:16

shilady schreef:
Dat dsw niet wou betalen voor verstandskiezen trekken onder narcose terwijl ik een angstoornis heb.
Ook vd tandarts van het consult een rekening terwijl ik al meer dan genoeg av top betaal
Veel medicijnen ook ineens een rekening van.
Bloedonderzoek ook.

Van medicijnen en bloedonderzoek krijg je bij elke verzekering een rekening; dat komt uit de basisverzekering en valt onder eigen risico. Dus dat ligt niet aan DSW.

Het valt me wel een beetje op dat best veel mensen helemaal niet weten hoe de boel in elkaar zit :o dan kun je toch überhaupt geen goede keuze maken?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:22

Inderdaad. Lab onderzoek en veel medicijnen vallen onder het eigen risico. Die krijg je bij je nieuwe verzekering ook :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:35

De basisverzekering is bij alle verzekeringen grotendeels (ProLife vergoedt bijvoorbeeld abortus niet en Bewuzt heeft een gratis tandongevallenverzekering erbij) hetzelfde. Dat weten veel mensen volgens mij ook niet. Als je alleen basisverzekering hebt loont het echt om te vergelijken. Zonde als je een hele dure premie betaalt terwijl dat niet hoeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:40

Alles wat onder de basis valt betaal je idd eigen risico over
Dat zul je bij iedere verzekering hebben

Ik heb nog eens een rondje langs de verZekeraars gedaan maar het blijft toch echt dsw
Ik verdom het om de grote namen te gaan spekken en hen te steunen in het verder verzieken van het huidige zorgsysteem
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-12-17 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:40

Ik hoor veel mensen over DSW, dat kende ik helemaal niet, maar hun aanvullende verzekering ziet er wel echt heel interessant uit! Beter dan Menzis waar ik nu zit, alleen voor de alternatieve geneeskunde is het iets minder, maar echt nog wel te overzien.

Zijn jullie tevreden over de vergoedingen? Ik ga regelmatig naar een fysiotherapeut en ben ook doorverwezen naar een cesartherapeut, ik zie bij DSW dat dit twee verschillende potjes zijn, dus dat zou heel fijn zijn. Dan heb ik meer behandelingen per jaar. Sowieso meer dan bij Menzis, daar heb ik er maar 18 (fysio) en bij DSW 27. Dat is voor mij ook meer dan genoeg. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:43

verootjoo schreef:
Het valt me wel een beetje op dat best veel mensen helemaal niet weten hoe de boel in elkaar zit :o dan kun je toch überhaupt geen goede keuze maken?

Ik zal je eerlijk toegeven. Toen ik 18 werd snapte ik er de ballen van. Mijn ouders hebben het nooit uitgelegd.
Nu ben ik 21 en denk ik wel ongeveer te weten hoe het in elkaar steekt, maar nog denk ik af en toe "ah... Zooooo!"

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:43

Vorig jaar en dit jaar aardig wat fysio gebruikt ivm knie
Zonder issues alles vergoed gekregen
Nu 3 jaar dsw en nog geen problemen gehad (heb nu duurste aanvullend pakket ) vlgnd jaar 1 stapje terug )

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:58

Ik heb besloten bij ditzo te blijven. Vorig jaar prima bevallen. Ze bieden een extra ongevallenverzekering en die wordt nog eens 2.500 euro hoger als ik blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:21

Ik blijf bij DSW. Hebben zonder morren m'n revalidatietraject vergoed, terwijl andere verzekeraars dan een x aantal sessies bij een fysio en psycholoog willen zien voordat ze dat vergoeden.

Daarnaast heb ik de dsw al zoveel gekost, dat het ook niet goed voelt om dan een andere verzekering te kiezen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:27

_Reneee schreef:
De basisverzekering is bij alle verzekeringen grotendeels (ProLife vergoedt bijvoorbeeld abortus niet en Bewuzt heeft een gratis tandongevallenverzekering erbij) hetzelfde. Dat weten veel mensen volgens mij ook niet. Als je alleen basisverzekering hebt loont het echt om te vergelijken. Zonde als je een hele dure premie betaalt terwijl dat niet hoeft.

Persoonlijk vind ik het ook erg belangrijk om naar de visie van een verzekeraar te kijken.

Ik weiger de grote verzekeraars (en al hun kindjes onder schuilnamen) te betalen terwijl ik weet dat die verschrikkelijk naar zijn voor zorgverleners met hun belachelijke contracten en idiote eisen én twee gezichten naar klanten en zorgverleners.

Daarom kies ik voor DSW. En nee, ik heb geen aandelen, maar dit is een van de weinigen die ook goed is voor de zorg.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:42

Rena100 schreef:
Zijn jullie tevreden over de vergoedingen? Ik ga regelmatig naar een fysiotherapeut en ben ook doorverwezen naar een cesartherapeut, ik zie bij DSW dat dit twee verschillende potjes zijn, dus dat zou heel fijn zijn. Dan heb ik meer behandelingen per jaar. Sowieso meer dan bij Menzis, daar heb ik er maar 18 (fysio) en bij DSW 27. Dat is voor mij ook meer dan genoeg. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Ik maak gebruik van zowel caesar als fysio en krijg van beide dit jaar inderdaad 36 behandelingen vergoed. Zonder problemen. Bij mijn weten is DSW de enige verzekering die deze twee dingen scheidt, bij de rest is het allemaal 1 potje. En dan had ik nooit met caesar kunnen beginnen, want ik heb mijn fysio veel te hard nodig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:57

Let op dat DSW volgend jaar nog maar 20 fysio vergoed ipv 27! Ik ga toch overstappen naar Menzis of VGZ. Gaat goedkoper zijn voor mij.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:00

Menzis vergoed maar 18 behandelingen, en daar zit dus en fysio en cesar in, in een grote bak.

DSW vergoedt (uitgebreid AV) 27 behandelingen voor de fysio en 30(of 36) cesar behandelingen. Dat is echt een heel stuk meer! Daarbij is het ook een stuk goedkoper, bij Menzis betaal ik nu 140 (bij DSW zou dat 142) zijn, maar krijg bij menzis collectiviteitskorting, dus eigenlijk is Menzis nog een tientje duurder. En als je dan optelt wat je er voor krijgt. Ook de tandartsverzekering is beter gedekt bij DSW lijkt het.

Ik denk dat ik over ga stappen :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:01

Mvdende: Waar haal je de 20 behandelingen vandaan? AV Top is van 36 naar 27 gegaan voor zover ik weet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:03

AV top van DSW vergoed volgend jaar 27 behandelingen fysio, geen 20. En dan is Mensis en VGZ echt niet goedkoper :n.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:21

Steeph schreef:
Ik kom ook even mee lezen!

Afgelopen jaar doorgebracht bij Anderzorg met max eigen risico. Dat was helemaal prima, alleen nou mogen volgend jaar mijn verstandskiezen mijn mond verlaten (en ik ben gezegend met vier van die klere dingen *\o/* ) . Dit moet dus in twee keer.
De verwijzing voor de kaakchirurg is al binnen, ook het ziekenhuis is al gekozen. Ik weet dat kaakchirurgie uit het basispakket vergoed word, maar hiervoor betaal je natuurlijk wel eerst eigenrisico. De afweging wordt voor mij dus dit jaar of het rendabel is om mijn eigenrisico op max te laten staan, of dat het goedkoper is om het naar beneden te gooien.

Mensen met tips zijn altijd welkom! Verder zal ik veel meelezen, met 21 ben ik nog een broekie in het zorgsysteem :')

Ik was ca. 320 euro kwijt voor 2 verstandskiezen, ik had ook vier dus 2 * 320 euro en helaas zat er nog een jaarwisseling tussen. Dus twee keer mijn eigen risico -O- .
Ik kon kiezen tussen twee manden kiespijn of 320 euro betalen, mijn keuze was 320 euro betalen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:22

Let ook op of je een collectief kan toevoegen :j Dit kan wel wat schelen!
Bij Menzis kan iedereen bijvoorbeeld PMA gebruiken als je geen andere collectief hebt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:38

Oeps verkeerd gekeken wat betreft de fysio van DSW. Ik ga naar Menzis of VGZ omdat ik met het Den Haag pakket geen eigen risico hoef te betalen.