[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:31

Jaaa, mooi! <3 Staat je prachtig!

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:36

Dank je :)

Ik moet er nog even aan wennen, ben altijd heel onzeker over mezelf dus moet even bezinken, deze stap uit mijn comfort zone :=

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:42

Gisteren mijn haar geverfd, voor het eerst dat ik het zelf roze doe. Daar voor heeft de kapper het 3x gedaan. Maar dat kost ook een zak met geld en ik dacht dat ik het zelf ook wel kan aangezien ik er naar mijn idee weinig aan kan verpesten. Zolang het maar een andere kleur word dan blond vind ik het wel prima.... maar werd het dat ook maar. De roze kleur is amper in mijn haar gekomen. Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd maar ik had veel meer van de roze kleur verwacht. Wat doe ik verkeerd waardoor de kleur niet pakt?

Heb deze verf besteld: https://www.attitudeholland.nl/haar/bod ... l-hermans/

En heb alles gedaan zo als de gebruiksaanwijzing zegt.... maar het pakt gewoon niet. Wat doe ik verkeerd :( (mijn haar is geblondeerd)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:45

Nergens voor nodig, het staat je echt heel mooi :)

Gydja: soms kan het helpen om zilverfolie en/of een handdoek om je haar te doen als de verf intrekt. Heb je dat geprobeerd? :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:50

Frummels schreef:
Nergens voor nodig, het staat je echt heel mooi :)

Gydja: soms kan het helpen om zilverfolie en/of een handdoek om je haar te doen als de verf intrekt. Heb je dat geprobeerd? :)

Geen zilverfolie wel een plastic badmuts. Kreeg ik ook als tip maar denk dat dat weinig effect heeft gehad.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:53

Gydja schreef:
Gisteren mijn haar geverfd, voor het eerst dat ik het zelf roze doe. Daar voor heeft de kapper het 3x gedaan. Maar dat kost ook een zak met geld en ik dacht dat ik het zelf ook wel kan aangezien ik er naar mijn idee weinig aan kan verpesten. Zolang het maar een andere kleur word dan blond vind ik het wel prima.... maar werd het dat ook maar. De roze kleur is amper in mijn haar gekomen. Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd maar ik had veel meer van de roze kleur verwacht. Wat doe ik verkeerd waardoor de kleur niet pakt?

En heb alles gedaan zo als de gebruiksaanwijzing zegt.... maar het pakt gewoon niet. Wat doe ik verkeerd :( (mijn haar is geblondeerd)

Ik denk dat je de verkeerde hebt gebruikt. (deze is sowieso black light)
Maar je hebt er ook een die langer blijft zitten. Ik had blauw en dat zie je nog steeds inmiddels is het 3 maanden geleden dat ik het gebruikt heb.
Vriendin heeft knal roze haar dus het moet werken op blond haar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:00

Het kan zeker op blond, maar er zijn een paar kleine dingetjes die je kan doen om te zorgen dat de kleur feller wordt of het er beter in blijft zitten. Ten eerste raad ik je aan om een potje super felle roze verf te kopen en dat zelf aan te lengen met witte conditioner. De verf uit je link ziet er al vrij licht uit, als je zo'n kleurtje wil zou ik persoonlijk een potje paars en een potje felroze kopen en daar zelf een mengsel van maken.

Daarnaast zou ik het altijd iets donkerder mengen in het bakje dan je het daadwerkelijk wilt hebben. Liever iets feller roze als je het uitspoelt en het vervolgens laten uitspoelen dan gelijk al te weinig kleur hebben. En als laatste tip kan ik je aanraden om de verf er gewoon ongelofelijk lang in te laten zitten. Dek je beddengoed goed af en slaap er een nacht mee ofzo. Door het te mixen met conditioner is het in principe gewoon een maskertje dus dat kan prima.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:00

Gydja schreef:

Heb je een foto van hoe je haar er nu uitziet?
Denk dat als je deze kleur goed zichtbaar wil hebben je haar echt licht moet zijn met deze kleur.

Ik zelf gebruik directions. Dus verder geen ervaring met dit merk.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:02

gribaldi schreef:
Gydja schreef:

Ik denk dat je de verkeerde hebt gebruikt. (deze is sowieso black light)
Maar je hebt er ook een die langer blijft zitten. Ik had blauw en dat zie je nog steeds inmiddels is het 3 maanden geleden dat ik het gebruikt heb.
Vriendin heeft knal roze haar dus het moet werken op blond haar..

Ik vond deze kleur zo mooi. Welke raad jij aan dan?
Ik heb er nu nog een thuis liggen van manic panic. Kleur, cotton candy fel roze.
Heb ook wel eens gehoord dat je je haar juist niet moet wassen (had gewassen met ph neutrale shampoo en zonder conditioner) voor het verven omdat de schubben dan open staan en de kleur dan beter pakt. Klopt dat?

Emmaa_ schreef:
Het kan zeker op blond, maar er zijn een paar kleine dingetjes die je kan doen om te zorgen dat de kleur feller wordt of het er beter in blijft zitten. Ten eerste raad ik je aan om een potje super felle roze verf te kopen en dat zelf aan te lengen met witte conditioner. De verf uit je link ziet er al vrij licht uit, als je zo'n kleurtje wil zou ik persoonlijk een potje paars en een potje felroze kopen en daar zelf een mengsel van maken.

Daarnaast zou ik het altijd iets donkerder mengen in het bakje dan je het daadwerkelijk wilt hebben. Liever iets feller roze als je het uitspoelt en het vervolgens laten uitspoelen dan gelijk al te weinig kleur hebben. En als laatste tip kan ik je aanraden om de verf er gewoon ongelofelijk lang in te laten zitten. Dek je beddengoed goed af en slaap er een nacht mee ofzo. Door het te mixen met conditioner is het in principe gewoon een maskertje dus dat kan prima.

En nog langer laten zitten dus haha. Dan gaan we dat ook eens proberen. Heb nog een fel roze dus die probeer ik dan volgende week wel een keer. En inderdaad liever te fel dan direct al te zacht van kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:04

Precies. Je kan het gewoon mengen met wat witte conditioner zodat de kleur wat lichter wordt, zo heb ik dat ook altijd gedaan. Ik had na een tijdje een paar potjes staan waar ik zelf een kleurtje mee maakte, dat is toch een stuk leuker. In de link lijkt het alsof het een beetje millennial pink is, dus felroze met een vleugje perzik en een klein beetje paars om het iets koeler te maken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:12

Afbeelding

Deze kleur is het op dit moment. Een combinatie van wat ik had, de verf die niet lekker heeft gepakt met hier en daar blonde plukken tussendoor.

Denk dat ik dan inderdaad zelf maar moet gaan mengen. De kleuren die je beschrijft emmaa zijn inderdaad wel handig. Denk dat ik die kleuren ga bestellen en zelf wat ga mengen. En misschien er inderdaad een nacht mee ga slapen haha. Als het maar werkt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:31

Net als wat Emma zegt voor een donkere gaan, deze mengen. (blond is leuk maar pakt lichte kleuren wat slechter) Heb ik met blauw toen ook gedaan. En heb van te voren niet mijn haar gewassen en het langer laten zitten dan er op stond. Koud water uitspoelen en dan gaat het goed.

Eerste keer had ik van die potjes classic semi permanente en dat was er best snel uit.

Ik heb trouwens de 2e keer het flesje van manic panic amplified semi gebruikt. Dan blijft hij net wat beter en langer zitten. Daar ga ik de volgende keer weer voor, erg fijn :)

Ik moet zeggen dat ik je haar wel leuk vindt zo :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:55

gribaldi schreef:
Net als wat Emma zegt voor een donkere gaan, deze mengen. (blond is leuk maar pakt lichte kleuren wat slechter) Heb ik met blauw toen ook gedaan. En heb van te voren niet mijn haar gewassen en het langer laten zitten dan er op stond. Koud water uitspoelen en dan gaat het goed.

Eerste keer had ik van die potjes classic semi permanente en dat was er best snel uit.

Ik heb trouwens de 2e keer het flesje van manic panic amplified semi gebruikt. Dan blijft hij net wat beter en langer zitten. Daar ga ik de volgende keer weer voor, erg fijn :)

Ik moet zeggen dat ik je haar wel leuk vindt zo :j

haha dankje. Ik vond deze kleur in het begin ook wel heel tof (toen ik het voor het eerst roze geverfd had) maar het mag van mij nu wel wat feller en in een ander licht lijkt mijn haar meer peach/blond dan roze.

Ik zal ook eens kijken naar manic panic amplified :j Volgende week ga ik een nieuwe poging doen om het te verven.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:04

Ja ze pakken soms net wat anders uit maar de amplified geeft, althans dat vind ik, beter de kleur weer. En blijft langer zitten :)

En ipv een uurtje heb ik het 2/3 uur laten zitten en aluminiumfolie er om heen.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:10

Ik heb even een vraagje, er zijn vast wel mensen die mij hier kunnen helpen/adviseren?
Ik wil al heel lang mijn haar een keer zwart verven, mijn eigen kleur is donkerblond, heb het op dit moment een beetje uitgelopen bruin/rood. Moet nodig weer een kleurtje in. :roll:

Nu heb ik al wat nuttige info gekregen van een klasgenoot wat de kleur zwart betreft. Zij vertelde me dat me opzich wel zou staan. Dat het heel lang blijft zitten en als je er een andere kleur er dan over wil doen je het zwarte snel er weer doorheen ziet. Ook adviseerde ze mij om dit niet bij een kapper te doen. Ik heb alleen het nog nooit bij mezelf gedaan. 1 keer bij iemand anders maar dit was rood/oranje.

Voor de mensen die dit al eens gehad hebben. Lieten jullie het doen door een kapper, of heb je het zelf gedaan? Hoe beviel het jullie en hoelang bleef het zitten?

Ik heb heel veel verschillende meningen gehoord erover. Toen ik mijn haar donkerpaars had wat bijna gelijk was aan zwart kreeg ik alleen maar positieve reacties. Maar als ik ze vraag hoe zwart mij zou staan is het bijna allemaal negatief en dat ik dan net een gothic zou zijn...
(Ik heb licht blauwe ogen trouwens, misschien kunnen jullie daar nog wat mee haha.)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:15

Ik heb mijn haar ook eens zwart gehad en vond het niet zo mooi. Heb het zelf geverfd met een pakje van Syoss: niet aan te raden. Het was er na 3 maanden (gelukkig) compleet uit.
Ik ben van mijzelf ook donkerblond en heb donkere wenkbrauwen en een niet hele lichte huid, maar toch zag je heel erg dat het zwarte niet mijn eigen haarkleur was. Het maakte me op de een of andere manier erg flets en het leek eigenlijk net een pruik. :+
Later nog een keer donker geverfd en toen voor donkerbruin gekozen en dat vond ik al veel beter staan, wat natuurlijker.

Maar je weet het natuurlijk pas als je het probeert. :D

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:22

Okee dankje Frummels!
Als je het zou zien dat het geverfd was zou ik denk ik niet heel erg vinden. Bij de meeste zie je het wel (ikke tenminste)
Daarom wil ik het ook graag proberen. Dat is inderdaad toch de enige manier om er achter te komen.
Ik loop al zo lang met deze gedachte, die gaan denk ik niet meer weg totdat ik het geprobeerd heb.
Mijn huid is niet heel licht, maar ook niet heel donker en heb ook donkere wenkbrauwen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:25

Ik vind geverfd zwart haar bijna nooit mooi omdat het snel nep lijkt en je er een "hard" gezicht van krijgt. Zou persoonlijk dan eerder voor heel donkerbruin gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:29

Ik persoonlijk vind dat er maar weinig blanke mensen zijn die zwart echt goed kunnen hebben. Zekers in combinatie met lichte wenkbrauwen en blonde uitgroei vind ik het echt heel lelijk :o
Daarbij blijft zwart volgens mij lang niet zolang zwart als wat jij denkt. Ook zwart vervaagd met wassen, zeker op een lichte ondergrond.

In principe kan je het thuis nooit zo goed/ mooi verven als wat een kapper kan doen (die kan ook kleureffecten toepassen), maar een egale kleur kan prima thuis.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:57

Ik heb mijn haar ook zwart geverfd, maar heb ook heel donkere/zwarte wenkbrauwen en wimpers, dus dat past al wat sneller dan. Maar echt goed blijft het niet zitten hoor, wordt gauw weer bruin. En op blond/licht haar wordt het na een paar weken ook gauw lelijk. Helemaal met blonde uitgroei ofzo :=

Zit er zelf ook alweer een tijdje aan te denken om mijn haar weer zwart te verven <3

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:58

Ik heb van mezelf geen licht haar vind ik zelf. Volgens mijn kapper is het donkerblond, maar ik vind mezelf meer midden bruin haar hebben.
Dat heb ik ook niet gezegd dat zwart haar extreem lang blijft. Dat is wat iedereen mij vertelt.

Ik vind dat mijn eigen haarkleur meer deze kant op gaat.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5966239124

Kan niet eens voorbeelden vinden op Google wat voor kotskleur het nu is _O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:03

ik wil ook nogsteeds een keer zwart proberen maar durf het nog niet idd bang om hard in het gezicht te worden. dus heb ik mijn haar weer bruin geverfd vandaag. het was veel lichter bruin en stukje langer, ben van mijn eigen donker blond maar verf het al jaren bruin omdat ik zulke donkere wenkbrauwen heb. nu weer lekker fris en kort

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eloya op 29-09-17 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:04

Ik vind wel als je uitgroei krijgt met zwart geverfd haar dat het net lijkt alsof je kaal bent :=
Althans bij mij leek dat zo en bij mijn collega naast mij vind ik dat ook altijd een beetje. (zij is van zichzelf net als ik donkerblond). Dus je moet het wel echt goed bijhouden elke 2 a 3 weken. :j afhankelijk van hoe snel je haar groeit natuurlijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:39

Ik hou zo van geverfd zwart haar bij mezelf. Op een of andere manier val ik daar snel op terug. Ik verf wel meestal blauw zwart omdat het intenser van kleur is als gewoon zwart.
Je moet er van houden. Zelf hou ik niet van natuurlijke kleuren bij mezelf. Dat oogt gewoon saai.
Bij iedereen pakt het toch anders uit. Mijn haar is erg poreus en kleuren gaan er heel snel uit. Bij mij is zwart na een week of 2 niet zwart meer maar meer donker bruin. Al weleens gehad dat de kapper vraagt welke kleur er in zit en ze niet geloven dat het nog niet zo gek lang geleden zwart is geverfd.
Wat vanzelf lichter en lichter wordt. Nu zit er een violetkleur op die ik er gewoon over heen gedaan heb zonder te ontkleuren. Dat heeft dan weer z'n voordelen dat kleuren snel lichter worden.
Ik verf zelf mijn haar maar ben kapper.

Ik ben zelf wel vrij bleek maar donkere en vrij dikke wenkbrauwen. Uitgroei heb ik ook nauwelijks last van met zwart. Maar ben wel donkerblond(denk ik).

Wat betreft het roze haar denk ik dat vooral je lengtes te warm zijn en daardoor deze kleur niet goed gepakt heeft voor deze kleur heb je gewoon echt heel lichtblond haar nodig wil het zo worden als ze aangeven. Ik zou dus ook een donkerdere kleur roze opzetten. Pastel kleuren zijn heel leuk maar je ondergrond moet echt licht zijn.
Je ondergrond kleur bepaalt mede hoe je kleur gaat worden. Zeker met lichte kleuren is het niet zo simpel.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:10

Deze kleur staat je goed :j

Zwart heb ik het vroeger ook lang gehad maar als ik nu foto's daarvan terug zie dan denk ik :=
Het maakt je inderdaad nogal snel hard in het gezicht. En dan ben ik van mezelf al erg donker, ook qua huidskleur (zigeunerbloed :Y) )

Heb nu zelf sinds deze week weer een roodtintje. Vind dat, zeker in de herfst, altijd erg mooi :j