Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:40

Twilight, I know the feel. Maar daar moet je je gewoon over heen zien te zetten. Wat betreft je techniek: oefen goed met enkel een stang. Pas gewichten doen als ie de techniek onder de knie hebt. Als je met iemand samen sport kan diegene je helpen. Anders zou je ook nog jezelf kunnen filmen bijvoorbeeld. :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:43

ja ik doe t voor nu sowiesow zonder gewichten eerst. ook om te zien hoe me knieen er onder zijn :) probeer in de spiegel iets te kijken of ik goed zit. maar toch blijf je twijfelen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:50

loez schreef:
Die vind ik voor de onderrug fantastisch <3
Ik heb meestal nog gewicht wat ik tegen mijn borst gedrukt houd zeg maar.

[ [url=m/rlVKVD.png]Afbeelding[/url] ]

Proest deze moet ik dus niet doen, geprobeert bij revalidatie maar ik eindig als een spartelende hulpeloze vis. Kom dus niet meer overeind hierbij. _O-

Spierpijn is bij mij een teken dat ik teveel heb gedaan. Trillende spieren bij de oefening en wat moeie spieren daarna mag meer is een teken van overbelasting. Is me afgelopen jaar drie keer overkomen.

Wat ik eet maakt niks uit als het maar ruim een uur voor het trainen is (krachttraining) anders heb ik er te veel last van. Erna een plak ontbijtkoek en soms erna dan thuis een steviger hap als ik echt honger heb.

Ik ben twee weken geleden weer begonnen na 11 weken niks doen ivm enkel in gips. Man wat ben ik teruggezakt in sommige oefeningen. Enige dat zo n beetje op peil is zijn benen maar die kan ik niet echt doen nog. Enkel heeftnog brace. Vooral borst is zoveel kilos minder. Ben nu sukkelig twee keer per week begonnen weer, is voldoende. Hopelijk volgende week drie keer weer. Maar ben ook ziek geweest vorige week zal ook niet helpen denk ik

Ik weet trouwens niet eens hoe alle oefeningen heten. Na al die jaren boeit het me ook niet. :+ ik omschrijf het altijd maar. :') is enkel eenmaal beter heb ik vier beenoefeningen die ik kan doen, deel daarvan neemt meteen billen en kuiten mee. Buik zijn er twee. Rug zijn er 5. Schouder 3, Triceps 3, biceps 1, borst drie stuks.

Heb mijn handen dus vol per week. Dinsdag avond kan ik meestal vrij veel doen. De andere dagen zijn uur tot vijf kwartier. Meestal haal ik dan 10 oefeningen of ietsje meer of minder afhankelijk van mijn snelheid. In ideale gevallen is vier keer per week dan het beste. Houd ook niet echt een vaste dag aan voor wat ik doe. Wel vaste volgorde, hangt ook af van hoe ik me voel en mijn lijf zich houdt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:35

Ik heb mijn rondje erop zitten.
Weer gestart met de loopband, daarna rondje kracht, heb de legpress wel overgeslagen, die spieren heb ik vandaag op werk al getraind. :')
Daarna nog op de fiets en de crosstrainer maar overgeslagen, dat zou te veel van het goede worden. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:20

Ik zweet me meteen kapot als ik op die loopband ga en dan vind ik het niet fijn om super bezweet aan de apparaten te beginnen. Hebben jullie dat niet? Als ik kies voor de loopband of variotrainer dan doe ik die pas op het eind.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:26

De loopband kan ik prima hebben, zet mij op de fiets en ik ben binnen no time bezweet. :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 21:35

Ik begin altijd met fietsen om op te warmen maar sluit altijd af met de loopband want dan heb ik de meeste moeite om het nog even af te maken en de loopband die dwingt me min of meer om door te gaan. Met fietsen vind ik het lastiger om door te zetten en heb ik mezelf er al op betrapt dat ik dan weleens een tandje lichter ga fietsen terwijl dit niet de bedoeling is. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:43

Ik doe cardio alleen na krachttraining, dus heb daar geen last van. Cardio om op te warmen voor krachttraining heeft niet per se heel veel zin dus misschien kun je het beter omdraaien, als je het vervelend vindt? :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:47

Twilight schreef:
ja ik doe t voor nu sowiesow zonder gewichten eerst. ook om te zien hoe me knieen er onder zijn :) probeer in de spiegel iets te kijken of ik goed zit. maar toch blijf je twijfelen

Wat bij sommigen ook kan helpen, een bankje (zon fitness bankje) en dan bijna gaan zitten in de juiste squathouding, dus met je billen de bank aantikken, en dan weer omhoog. Bij mij werkt dat niet, maar ik squat met 80 kilo en ben best klein, dus maak dan geen volledige squat zoals ik m wil maken. Bij mn fitnessbuddy hielp het wel.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:50

Jolien87 schreef:
Ik begin altijd met fietsen om op te warmen maar sluit altijd af met de loopband want dan heb ik de meeste moeite om het nog even af te maken en de loopband die dwingt me min of meer om door te gaan. Met fietsen vind ik het lastiger om door te zetten en heb ik mezelf er al op betrapt dat ik dan weleens een tandje lichter ga fietsen terwijl dit niet de bedoeling is. :=

Fietsen is opzich fijn om algeheel op te warmen, maar voor krachttraining, behalve benen dan, heeft het weinig zin. Wat ik altijd doe is mn eerste setje bij kracht op weinig gewicht, wat echt makkelijk gaat dus, zodat je de beweging maakt die je daarna gaat doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:52

Cardio hier niet mogelijk vanwege mijn knie. Begin gewoon rustig aan en doe aan rekken en strekken vooraf.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 22:03

Eulogy schreef:
Ik doe cardio alleen na krachttraining, dus heb daar geen last van. Cardio om op te warmen voor krachttraining heeft niet per se heel veel zin dus misschien kun je het beter omdraaien, als je het vervelend vindt? :)

Ik doe het enkel om even warm te worden, 7 minuutjes maar niet op volle kracht. Dus precies wat je zegt, Irkoontje. :j

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:06

Jolien87 schreef:
Eulogy schreef:

Ik doe het enkel om even warm te worden, 7 minuutjes maar niet op volle kracht. Dus precies wat je zegt, Irkoontje. :j

Maar vergeet dan niet om voor de oefening nog ff een licht setje te pakken om die groep op te warmen, want, zeker wanneer de gewichten echt zwaar worden, is dat belangrijk ivm blessures preventie

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 22:09

Dan begrijp ik nu wat je bedoelt, da's een goeie! Bedankt voor de tip. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:55

Cocodox schreef:
Loez, over die oefening had ik laatst nog een mooie discussie haha. Is die echt puur gericht op je onderrug of ook op je billen? Want werkelijk, ik kan hem dus op twee manieren uitvoeren: voor m'n rug (dan pak ik ook extra gewicht) of extra spanning in mn billen zegmaar. :+

Ik pak hem idd ook dubbel en span dus idd bij het omhoogkomen ook mijn bilspieren extra aan.

Ik ben ondertussen wel echt gegroeid want mijn korte broek zat zowel bij mijn benen en bips echt strak! En voorheen los pfff ook mijn jasjes worden krapper :')

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:15

Wat loopt het ineens hard hier!

Morgen om 10:00 uur weer in de sportschool. Dit keer voor vet/spier meting en gewicht. Ik ben benieuwd, laatste keer dat ik op de weegschaal stond, woog ik 61 kg.. Denk nu 68 kg? Zal morgen meteen een foto van mijn sport outfit maken én een foto van mijn lichaam *via pb bij interesse, liever niet openbaar op internet* :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:49

Wat ik zelf vaak doe en mijn klanten ook laat doen zijn burpee's voor de warming up. Stuk of 15 waarbij de eerste 5 langzamer uitgevoerd moeten worden en tempo steeds hoger. Hartslag gaat goed omhoog en je pakt al je spieren al even mee!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:04

Jaren geleden heb ik al de oorlog verklaard aan burpees, net als mountain climbers.
Ik vind het echt knap wat veel van jullie al kunnen, dat is een enorme motivatie.

En ik zeg het nog maar een keer: ik ben heel blij met hoe dit topic loopt. We hebben hier een boel verschillende niveaus en toch weten we elkaar altijd te motiveren en inspireren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:25

Pff zeg dat wel! Zowel Burpees áls Mountain Climbers idd! Grrrr Hekel aan :')
Maar het werkt wel idd haha!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:30

Burpees zijn echt een hel.
Ik sport bij FitforFree en daar geven ze ook Funxtion.
Dan zetten ze een parkourtje uit, dat is ook altijd killing, zitten ook altijd burpees of mountain climbers tussen.

Gisteren voor het eerst in 2 jaar weer eens op een paard gezeten en eergisteren flink gesport met een vriendin in de sportschool.
En zowaar wat stijfjes en wat kleine pijntjes maar geen mega spierpijn :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:57

Gisteravond niet geweest maar een goed uur gewandeld met de honden. Had vracht uitpak dienst op het werk dus al heel veel getild en karton geruimd etc. Dus nu mn sportkleren aan en ga nu de deur uit.
Vandaag Milon Cirkel en daarna mn schema a.d.h.v pijn in mijn rug

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:04

Burpees vind ik afschuwelijk, maar ik heb voorgenomen om ze na mijn vakantie te gaan trainen, want als je bij de spartan race een obstakel niet haalt moet je er 30 doen %) .

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:13

Burpees. Oh hell no. :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:29

Als iemand zin heeft in een leuke uitdaging of inspiratie voor een keer iets anders: probeer eens The Filthy Fifty. Het is de bedoeling dat je deze oefeningen achter elkaar doet en "zo snel mogelijk". Je start de timer wanneer je begint met de eerste en stopt de timer wanneer je de laatste herhaling van de laatste oefening hebt gedaan. Ik deed dit elke week een keer en het is heel erg leuk om na een tijdje te zien hoeveel sneller je de oefeningen kunt doen. Het is overigens helemaal niet erg of gek als je tijdens een set van 50 een of meerdere keren een pauze moet inlassen hoor. Des te leuker en motiverender als je hem een x helemaal achter elkaar kunt! :D

Afbeelding

Edit. Toelichting:
Box jumps houdt dus in op en af springen van de box
Jumping pull ups: je staat onder het rek en springt omhoog terwijl je jezelf optrekt. Als je een diehard bent kun je ze ook vanuit hangende positie doen.
Kettlebell swings zijn wel bekend denk ik. Hierbij belangrijk dat je niet je bovenlichaam naar bovenbuigt als je zakt, maar echt naar een squatt postie gaat en terug omhoog stoot vanuit de heupen.
Knees to elbows: hangen aan een pullup bar en je knieën naar je ellebogen trekken terwijl je bovenlichaam stabiel blijft hangen.
Push press: met een stang (zou zonder gewichten beginnen, en als stang te zwaar is kun je dumbells gebruiken) vanaf je borst omhoog drukken. Je mag hierbij vanuit je knieën "afzetten". Soort shoulderpress, maar dan met een beetje hulp.
Back extensions hebben we op de vorige pagina voorbij zien komen. Mag met gewicht of zonder.
Wall balls: met een bal met gewicht. vanuit squatt positie omhoog. Terwijl je omhoog komt gooi je de bal omhoog tegen de muur. Als je hem opvangt zak je terug naar de squatt positie.
Burpees zijn ook bekend :')
Double unders: touwtje springen maar dan 1 x springen en 2x draaien.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:55

x_Jeanine_x schreef:
Gisteravond niet geweest maar een goed uur gewandeld met de honden. Had vracht uitpak dienst op het werk dus al heel veel getild en karton geruimd etc. Dus nu mn sportkleren aan en ga nu de deur uit.
Vandaag Milon Cirkel en daarna mn schema a.d.h.v pijn in mijn rug

Vergeet niet dat een uur goed wandelen met de honden ook een flinke workout is! Je loopt dan zomaar 5km!
En zo te zien heb je op je werk ook al flink je best gedaan.