3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:09

Oei, tegen de vlakte is wel serieus vervelend zeg!

Ohh nu ben ik wel benieuwd hoe je het maakt :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:23

De aardappels prik je een paar keer in en pak je in met aluminiumfolie. Neem niet te grote aardappels anders duurt het eeuwig. Dan kunnen ze op de barbecue of in de oven, ongeveer een uur op 200 graden. Bij grote aardappels mag je ze wel een half uur langer laten liggen en dan even checken of het goed gaar is. Snij ze in de lengte door, verkruimel 50 gram feta per aardappel en beleg met een rode peper in ringetjes (met of zonder zaadlijst) en gehakte koriander. Besprenkel met een beetje olijfolie.

Je kan ook na het poffen het velletje van de aardappels halen, de boel tot een puree prakken en daar de feta, chili en koriander doorheen mengen. Minder decoratief maar makkelijker eten en voor de smaak maakt het niet uit :9

fleurtjeuh

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:29

Maar niemand ervaring met een eiwit of shake dieet, eventueel gecombineerd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:41

IMANDRA schreef:
@Borstnoot & kiwiwitje: check even de OP. Daar staat een link in om je 'goede' kcal te berekenen. MFP is over het algemeen wat laag in kcal :)

Ben nu net de docu aan het kijken, en irriteer me al aan het ding dat hij niet eens calorieën telt. Hoe hou je de 'condities' dan gelijk? Hij pakt oa 2,5 portie cereal, en in cereal zit vaak best veel calorieën... Ik durf te wedden dat hij in de suikerconditie al meer kcal eet. Dat kan ook een grote impact hebben.

Oh oeps, gemist. :P Ga ik straks gelijk bekijken
De fatburners gaan terug(in ieder geval de ongeopende verpakking). Ik kan er niet tegen, ben al de hele dag erg beroerd.(door de cafeine).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:42

fleurtjeuh schreef:
Maar niemand ervaring met een eiwit of shake dieet, eventueel gecombineerd?

Niet met dit, wel met koolhydraatarm en daarmee eiwitrijk. Shaken vind ik sowieso een nono. Khdarm kan in sommige gevallen erg effectief zijn, maar uiteindelijk draait het om de hoeveelheid die je eet tov hoeveel je verbrand.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:56

Voor de duidelijkheid, om te kijken hoeveel je eet is die myFitnessPal goed, maar het aantal calorieen dat hun aangeven om af te vallen is te weinig? Toch?
Maar wel goed om te kijken hoeveel je binnenkrijgt?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:03

kiwiwitje schreef:
Voor de duidelijkheid, om te kijken hoeveel je eet is die myFitnessPal goed, maar het aantal calorieen dat hun aangeven om af te vallen is te weinig? Toch?

Ja precies. Qua aantal kcal zou ik de link in de OP gebruiken. Maar MFP heeft wel een heel uitgebreide database om in bij te houden wat en hoeveel je eet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:04

kiwiwitje schreef:

Precies dat. Als meetinstrument prima, maar de doelen die zij stellen zijn niet altijd realistisch. Het probleem is dat de berekening van MFP geen rekening houd met grenzen. Wat dat ding doet is gewoon je BMR pakken x activiteit - kcal dat je minder moet eten om zoveel af te vallen als je wil.
En als je dus niet heel hoge BMR hebt of niet hee, actief bent en je wil wel flink afvallen dna kom je op hele lage getallen.

M.i. Zou MFP een soort ingebouwde bescherming meoten hebben, die, als je minder dan je BMR moet eten om je doel te halen, zegt dat je doel niet realistisch is.
Voor een klein niet extreem zwaar persoon die weinig sport is 1kg per week afvallen niet realistisch, dan moet je zoveel kcal minder eten dan je verbrand dat je gewoon jezelf uithongert.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:07

De discussie ga ik me niet in mengen. Vind het erg interessant om te lezen, maar heb er onvoldoende kennis van om iets nuttigs over te vertellen.

Het probleem van de ijsjes ken ik. Met hond uitlaten kom ik langs de ijssalon die dagelijks tot 22.00 uur open is. Dan is het erg verleidelijk om naar binnen te lopen. Gelukkig heb ik meestal geen geld bij me.

Ik probeer binnenkort even wat uitgebreider te reageren op iedereen. Maar dat is best lastig met typen op je telefoon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:33

Oke, helemaal top!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:10

Ik ben dus even aan het kijken op die website uit de OP voor die BMI en BMR.

Volgens de APP pacer loop ik gemiddeld zo'n 1,5 tot 2 km per dag. Met zo'n 2x per week 3 tot 4 km voor de hondjes. (soms iets vaker en soms iets minder vaak, soms wat meer km en soms minder.) Zeker niet allemaal platte weg.
Verder loop ik zo'n 10/12 x per dag de trap op(en natuurlijk af) Vaak mijn telefoon dan niet bij, en ik heb geen idee hoe/of pacer/iphone dat tellen? :o?

Ik kan kiezen uit geen/weinig beweging of 1/2 keer per week sporten.

Uitgaande van mijn lichaamsbeweging, gaan voor de eerste optie?

Dan geven ze het volgende aan; Calorieen per dag ; 1871 = 1014 dagen. Ik zal het niet goed begrijpen.. maar dan val ik nog geen kilo per maand af? :o ?
Lijkt mij dat als je op voeding let, en dus minder calorietjes binnen krijgt, je toch wel meer afvalt of niet?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:13

Die site geeft aan wat je BMR is. Waar je dus niet onder mag zitten. En wat het aantal kcal is wat je moet eten om gelijk te blijven. Als je daar dus tussenin gaat zitten, val je af.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:40

black_kelpie schreef:
Ik kom ook weer eens langswaaien voor een flinke schop onder mijn kont -O- Ik ben nog steeds stabiel in gewicht, maar ik begin zo langzamerhand wel wat te makkelijk te worden met mijn eten en wil natuurlijk niet dat het weer de verkeerde kant op gaat...

Ik eet de laatste tijd veel teveel ijsjes (want warm), sport minder (want warm }:0 ) en loop ook een stuk minder met de hond (raad eens waarom :') ). Ik kan er slecht tegen en dat schiet dus niet op.

Naja... vrijwilligers voor het geven van een flinke trap?

Die trap kan ik je niet geven, maar wel een tip (werkt bij mij reuze goed).
Tegen de ijsjes heb ik geen tip, ik hou niet van ijs dusja.
Maaaar het sporten: Ik heb een zwembadje voor 5 euro bij de action gehaald. Het is zoooo heerlijk om daar in te gaan liggen na een stevige work-out, echt nog 10 keer fijner dan wanneer je niet gesport hebt.
Alleen al voor dat zwembadje ga ik sporten :') .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:12

linoleum schreef:
Die site geeft aan wat je BMR is. Waar je dus niet onder mag zitten. En wat het aantal kcal is wat je moet eten om gelijk te blijven. Als je daar dus tussenin gaat zitten, val je af.

Ja dat deel begreep ik nog. Maar hun geven dan aan dat ik op 1871 calorieen pd moet zitten om af te vallen en dat dat dan 1014 dagen zou duren. Ik bedoel 3 jaar om 21 kg af te vallen vind ik een beetje vreemd. Dan zou ik dus nog geen halve kilo per maand afvallen. Ik zeg niet dat ik met weinig bewegen 10 kilo af moet vallen.. maar een halve kilo per maand...?!

Black kelpie, herkenbaar:p vooral het bewegen ivm de warmte. Ijs ook wel wat meer maar gelukkig kan ik daar niet van blijven eten..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:16

Badje bij de kickboxgym op de parkeerplaats zetten :Y)

Ik moet gewoon gaan, maar ik heb altijd wel een topexcuus op het moment en daar baal ik van. Ik heb geen vaste dagen, kan binnenlopen op de uren die ik wil, en dan is "ik ga morgen wel" wel heel makkelijk. Ik heb een paar maanden geleden mijn rug heel zwaar gekneusd na een val van het paard en mocht toen een aantal weken niet boksen, sindsdien is het bagger ^)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:41

Vandaag na een paar hele goede dagen helaas weer een slechtere. Slechte maaltijden gegeten, drukke dag werken en toch weer snaaien tijdens het werk in de keuken. Balen... thuis gaat het altijd goed maar op m'n werk helaas niet zo. Ik moet mezelf daar ook echt nog een keer een schop onder m'n komt geven.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:57

Er zijn wat extraatjes bijgekomen. 60gr paprikachips, schaaltje kwark en ananas, blokje choco puur en een reep en dat allemaal binnen m'n calorieen en zonder schuldgevoel. Joepie

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 00:29

Mama3 schreef:
Er zijn wat extraatjes bijgekomen. 60gr paprikachips, schaaltje kwark en ananas, blokje choco puur en een reep en dat allemaal binnen m'n calorieen en zonder schuldgevoel. Joepie

Fijn is dat he!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 01:40

Ik heb niks meer gegeten op t feestje, oeps. Zit nu dus op 1200 :o. Ach, morgen bij schoonouders eten, bbq en housewarming. Dus dan is dit alvast een balans dagje haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 02:19

Woah dat was een aantal pagina's bij lezen. :=

Interessante discussie over de suiker :j
Voeg er zelf niets aan toe want heb er niet genoeg verstand van.

Zie een paar leuke lijstjes voorbij komen ook en interessant om te zien hoe lang iedereen is en gewicht. Als ik dat naar mijzelf vergelijk zie je hoe bouw anders is. (ik ben 1.77 en 60 kilo zou bij mij graatmager zijn. :D )

Heb zojuist m'n weekplanning gemaakt voor komende week. Vind het relatief gezond.

Wat denken jullie?

Monday pie wrap with ham & cheese Roast chicken
Tuesday pie Wrap with salmon & cheese tomato soup w garlic bread
Wednesday pie wrap with ham & cheese sweet potato spud w sour cream & pineapple
Thursday pie Wrap with salmon & cheese tuna melt toastie
Friday pie Wrap with ham & cheese seafood salad
Saturday Eggs seafood salad Frozen leftover meal?

Even nuanceren dat de wraps meergranen/volkoren zijn en de cheese = light cream cheese.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:14

Vandaag wordt een slechte dag,ga het niet eens bijhouden in mfp. Al die drankjes en hapjes die langskomen op de bruiloft. :') gister al een balansdagje waarschijnlijk morgen ook.

Voor de warmte: probeer in de ochtend wanneer het nog koel is wat te doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:55

Kiwiwitje, ze geven aan dat als je zoveel kcal eet en zoveel beweegt als je zegt je er zo lang over zou doen. Er staat nergens dat je ook dat aantal kcal moet aanhouden ;) ik negeer dat stukje altijd. Kijk alleen naar BMR en bij hoeveel je gelijk blijft. Dan kun je zelf kijken wat je een fijne hoeveelheid vindt om het vol te houden en af te vallen. Het blijft toch zoeken, aangezien je beweging en verbruik altijd iets zal afwijken van een formule. Ze kunnen simpelweg nooit een goede weergave geven van de werkelijkheid, maar hoogstens een benadering.

Ik ga zo even sporten, maar mijn bedje ligt nog zo lekker. Vanavond uit eten. Vanmiddag even huis schoonmaken. Dan heb ik hierna nog 2 dagen weekend om lekker rustig aan te doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:09

linoleum schreef:
Kiwiwitje, ze geven aan dat als je zoveel kcal eet en zoveel beweegt als je zegt je er zo lang over zou doen. Er staat nergens dat je ook dat aantal kcal moet aanhouden ;) ik negeer dat stukje altijd. Kijk alleen naar BMR en bij hoeveel je gelijk blijft. Dan kun je zelf kijken wat je een fijne hoeveelheid vindt om het vol te houden en af te vallen. Het blijft toch zoeken, aangezien je beweging en verbruik altijd iets zal afwijken van een formule. Ze kunnen simpelweg nooit een goede weergave geven van de werkelijkheid, maar hoogstens een benadering.

Ik ga zo even sporten, maar mijn bedje ligt nog zo lekker. Vanavond uit eten. Vanmiddag even huis schoonmaken. Dan heb ik hierna nog 2 dagen weekend om lekker rustig aan te doen.

Ja das waar natuurlijk.. haha my fitness geeft iets van 1300 pd aan, dus kan natuurlijk gewoon tussen de 1300 en die 1800 blijven..
thnx!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:11

MFP geeft dus wel te laag aan. Je blijft dus zitten tussen je BMR die de site aan geeft (het laagste aantal) en je huidige verbruik (hoogste aantal)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:12

Lekker dagje Linoleum, geniet van jullie etentje vanavond! :))

Ik heb vandaag weer 1100 kcal, gaat me echt lukken vandaag... Had gisteren ZO een schuldgevoel na de pizza, terwijl het helemaal berekend was en gewoon mocht... Zo stom, maar goed vandaag compenseer dag dus dat komt goed. :j
heel benieuwd hoeveel ik gezakt ben afgelopen week!