Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:24

Ik heb tot nu toe de capsules en olie gebruikt, maar steeds samen met paracetamol. Dat werkt wel, maar dat is voor blijvend geen oplossing.
Eind deze maand pas weer naar arts, net bel afspraak gehad en heeft me doorgestuurd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:51

Nou ik heb 3 x daags 8 druppels gebruikt (uiteindelijk 10), maar er niets maar dan ook totaal niets van gemerkt in geen enkel opzicht, helaas......

Overigens goode ik het op een theelepeltje en smeerde die dan aan onderkant van mijn tong af, proef je er ook weinig van even laten zitten en dan doorslikken met iets wat lekker is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:05

Zou je dan niet eens een ander merk willen proberen? Ik heb teveel dingen gelezen om er niet in te geloven. Moet binnenkort naar de reumatoloog en weet al ongeveer wat ze willen voorschrijven. Heb al vergelijkbare medicatie geslikt jarenlang en neem dan toch liever cbd. Ik wil liever geen thc, maar ene kleine verhouding voor de nacht zou een optie zijn later.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:15

kruidvat en JH geprobeerd, beiden niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:32

Erin geloven is soms ook niet genoeg.
Net zoals er mensen zijn die door de bijwerkingen van CBD moeten stoppen zijn er ook mensen bij wie het niet tegen bepaalde klachten werkt. Sterker nog, ik ken ook twee mensen die CBD tegen probleem A gingen gebruiken. Tegen die problemen deed het helemaal niets deed, maar wel tegen de problemen B die ze ook nog hadden. Dus het ligt niet altijd aan het merk of aan gebrekkig geloof. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:52

Niet in die zin. Ik geloof in de werking, dus wil het proberen en even volhouden. Als het niet werkt, merk ik dat ook wel. Ben zelf totaal niet zweverig en dan doet erin geloven bij mij echt niks. Maar na alles wat ik heb gelezen geloof ik wel dat het goed is. Maar ook zal het afhangen van meer dan alleen druppels nemen. Het is nu nog vaak; zelf dokteren en dat is jammer. Misschien moet je wel meer of minder of vaker nemen.

Er zijn ook nog heel veel verschillende meningen en ervaringen over het gebruik zoals hoeveel je nodig hebt.

Zover ik heb gelezen moet ja van CBD toch een spiegel opbouwen en wat langer gebruiken. THC helpt wat meer acuut en bij ontstekingen.

De een zegt dat je wel goed slaapt op cbd en de ander adviseert juist geen cbd voor het slapen, maar dan thc te nemen.
Op een gewone joint viel ik goed in slaap, maar ik sliep nog niet door. Verder roken was geen optie, was om te proberen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 23:08

Van Cbd had ik enkel bijwerkingen maar geen enkel positief effect. Ik kon het ook absoluut niet nemen voor het slapen gaan want ik kreeg er een opgejaagd gevoel van.
Ik overweeg sterk om Thc te nemen maar vind het psychologisch dan, wel een grote stap.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:43

Ook laag beginnen of in andere vorm innemen. Las laatst iets over thc als je dampt, dat het ook minder stoned maakt.
Maar je moet het rustig opbouwen.

Ik kreeg slaaptabletten waar ik pittig op reageerde, dus had mn man gevraagd wiet te kopen. In onze jeugd wel gerookt, maar daarna nooit meer en rookte ook geen sigaretten meer.

Heb maar enkele hijsjes genomen en was voldoende om iets te merken.

Ik heb de ervaring dat we ooit met space cake bijv niks merkten en daar iets teveel van hebben gegeten en de effecten wat later begonnen en toen dus wel wat flinker dan verwacht.

Je leest vaker dat mensen cbd gebruiken voor dagelijks en lichamelijke ongemakken. Maar daar niet goed op slapen. THC meer voor slapen of acute klachten en pijn.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:55

Lukasje schreef:
Van Cbd had ik enkel bijwerkingen maar geen enkel positief effect. Ik kon het ook absoluut niet nemen voor het slapen gaan want ik kreeg er een opgejaagd gevoel van.
Ik overweeg sterk om Thc te nemen maar vind het psychologisch dan, wel een grote stap.

Als je een combi olie gebruikt dat merk je niets van de thc.... cbd heft het effect grotendeels op van de thc.
Ik gebruik het ook en functioneer gewoon normaal incl autorijden.

De cbd die hier genoemd wordt van de Kruidvat is rommel, dan kun je beter jacob hooij pakken en nog beter cbd spain of een andere aanbieder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:01

Je kan ermee autorijden, althans dat vind de chauffeur zelf. Toch is het een hot item of je het wel mag en dan heb je toch een probleem.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:15

superpony schreef:
Je kan ermee autorijden, althans dat vind de chauffeur zelf. Toch is het een hot item of je het wel mag en dan heb je toch een probleem.

Ik ben het met je eens dat het een hot item is....
Maar cbd heft het stoned effect op, daarbij is het percentage maar 5% dus totaal niet gevaarlijk.

Maar goed ook daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.

Ik functioneer volledig, heb een goede fulltime baan, train verschillende keren per week en kan gewoon autorijden.....
Ik weet ook hoe thc voelt zonder de combi met cbd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:06

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:23

Ik ben mijzelf er van bewust dat het illegaal is :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:58

Blijkbaar helpt cbd wel tegen ontsteking. Mijn biceps pees was na schouderluxatie beginnen zwellen, kine waarschuwde om arm volledig te laten rusten want dat de pees op scheuren stond, zelfs 's nachts pijn in vinger, wat komt door drukken van de gezwollen pees op zenuw, maar rusten volledig lukt mij niet met al mijn paarden.
Ik ben wel veel cbd olie, extra dosis gaan nemen.
De kine was verrast , was week niet geweest, maar blijkbaar was de pees heel erg ontzwollen. De ontsteking zit er nog, maar de zwelling is weg. Kan maar door de cbd olie komen!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:01

superpony schreef:
Het gaat er niet om wat ik of wij vinden, maar wat de politie en wet hierover willen gaan zeggen.

https://www.mediwietsite.nl/let-op-cann ... kerd-auto/

Begrijp dit niet. Is enkel THC die zorgt voor slaperig gevoel, cbd zorgt bij mij voor het omgekeerde, betere concentratie en frisser!
Ik heb geen auto, maar ben hier dus niet mee akkoord!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:43

Ik heb ervaring met veel verschillende oliën en kan dan ook alleen maar adviseren: proberen!
Sjolvir, je zou cbd spain Charlotte gold kunnen proberen (ipv de relatief vlutte olie zoals jh) en anders mailen met thc-olie.nl

Waar wil je het trouwens graag voor gebruiken ivm dat je geen effect merkt. Wat voor effect wil je?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 01:23

Cambiar schreef:
superpony schreef:
Het gaat er niet om wat ik of wij vinden, maar wat de politie en wet hierover willen gaan zeggen.

https://www.mediwietsite.nl/let-op-cann ... kerd-auto/

Begrijp dit niet. Is enkel THC die zorgt voor slaperig gevoel, cbd zorgt bij mij voor het omgekeerde, betere concentratie en frisser!
Ik heb geen auto, maar ben hier dus niet mee akkoord!

Tja, ze verzinnen van alles.

Ik moet zeggen dat ik even moet wennen aan het dampen, maar heb echt minder last van pijn, stijfheid en krampen in de spieren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:32

Hannanas schreef:
Ik heb ervaring met veel verschillende oliën en kan dan ook alleen maar adviseren: proberen!
Sjolvir, je zou cbd spain Charlotte gold kunnen proberen (ipv de relatief vlutte olie zoals jh) en anders mailen met thc-olie.nl

Waar wil je het trouwens graag voor gebruiken ivm dat je geen effect merkt. Wat voor effect wil je?

Olie met THC is voor mij geen optie, ik rij elke dag auto :+ dan ben ik mijn vrijheid kwijt.
Gebruiken aangezien ik ongeluk heb gehad en nog steeds met de gevolgen van een whiplash zit.
Wat voor effect wil ik, een wonder :D 8-) dus allicht ben ik wat hebberig.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:46

Cambiar schreef:
Blijkbaar helpt cbd wel tegen ontsteking. Mijn biceps pees was na schouderluxatie beginnen zwellen, kine waarschuwde om arm volledig te laten rusten want dat de pees op scheuren stond, zelfs 's nachts pijn in vinger, wat komt door drukken van de gezwollen pees op zenuw, maar rusten volledig lukt mij niet met al mijn paarden.
Ik ben wel veel cbd olie, extra dosis gaan nemen.
De kine was verrast , was week niet geweest, maar blijkbaar was de pees heel erg ontzwollen. De ontsteking zit er nog, maar de zwelling is weg. Kan maar door de cbd olie komen!

Zelfde ervaring hier. Zit al maanden te kloten met een ontstoken achillespees... Na 2 / 3 weken cbd merkte m'n fyio echt verschil. De ontsteking is er nog wel, maar niet zo heftig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:01

Welke raden jullie aan om te slapen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:01

marleen_usar schreef:

Ik heb er geen last van, maar lees erg veel dat mensen niet goed slapen op cbd. Dus x aantal uren voor je gaat slapen nemen.

Voor slapen wordt cbd met thc aangeraden. Verhouding is toch kwestie van proberen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:13

marleen_usar schreef:

Geen cbd, enkel thc olie werkt echt voor het slapen :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:55

Precies, ik kon van Cbd slecht slapen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:00

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:07

Anneert schreef:
Er is nu ook een nieuw product op de markt, die speciaal ontwikkeld is om te gebruiken bij slaapproblemen, er zit melatonine in.

https://www.cbdolie.nl/product/meladol- ... nachtrust/

Ik ken iemand en die zweert erbij.

Jammer van die B6...daar heb ik al een best overschot van -O- Had het anders graag geprobeerd.