Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyawatta schreef:Ik heb net weer een rondje gelopen, met compressie kousen en dat ging helemaal goed gelukkig.
Ik merk alleen dat ik niet verder vooruit kom, blijf beetje hangen voor m'n gevoel. Moet eerder stoppen omdat ik niet meer kan zeg maar. Blijf beetje tussen de 4 en 4.5 km hangen. Iemand tips wat evt kan helpen om weer vooruitgang te boeken?
Daan_O schreef:Hwn leuk dat je een wedstrijd hebt gelopen, welke afstand en tijd? Lastig dat je te hard van start gaat, loop je met horloge? Dan kan je misschien je snelheid beter in de gaten houden.
Greetje63 schreef:De maximale snelheid is eigenlijk altijd gebaseerd op het corrigeren van tijdelijk slechte gps signalen. Eigenlijk moet je aan dat getal geen enkele waarde koppelen. Net zoals de actuele snelheid/tempo vaak niet klopt.
Greetje63 schreef:De maximale snelheid is eigenlijk altijd gebaseerd op het corrigeren van tijdelijk slechte gps signalen. Eigenlijk moet je aan dat getal geen enkele waarde koppelen. Net zoals de actuele snelheid/tempo vaak niet klopt.
Maar je lichaam trainen is je lichaam voldoende trainingsprikkels geven en dat doe je niet door altijd het zelfde te doe tijdens een training. Dan is het geen prikkel meer. Aanvankelijk maak je vorderingen maar al snel treed er een stabilisatie op totdat e zelfs op een gegeven moment weer achteruit kunt gaan door steeds enkel het zelfde te blijven doen.
Dat gezegd hebbende is het waarschijnlijk ook vooral mentaal dat je niet verder denkt te kunnen. Als je eenmaal daar aan toe gaat geven ga je dat vervolgens steeds sneller doen en verlies je helemaal het vertrouwen.
Als je vooruitgang wil boeken moet je dus een goed gevarieerd schema hebben. En vervolgens maak je je schema af. Desnoods op een lager tempo als je denkt dat je het niet vol kunt houden (opbouw hoeft ook helemaal niet op een hoog tempo) maar dus niet eerder je training afkappen omdat je denkt dat je niet verder kunt. Als dat geen optie is in je hoofd zal je ervaren dat je echt wel verder kunt. Maar soms kost het gewoon wat meer moeite maar je lichaam trainen gaat ook niet zonder zo nu en dan best wel veel moeite.
hyawatta schreef:Zal ik eens kijken of ik daar een training voor kan vinden.