Dan is het gelijk stil

En ik ben ook vrijwel onvruchtbaar (pcos cyclus zo goed als niet bestaand )
Maar hier ook gewoon de hele bewuste keuze om niet aan kinderen te beginnen
Dus komt ergens gewoon heel Goed uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Hier ook bewust kindloos.
Het 'gekke' is dat veel kinderen gek op mij zijn en mensen dan ook niet snappen dat wij ze zelf niet hebbenMaar voor even vind ik ze ook echt wel heel leuk
Maar als ik dan de deur weer achter me dicht trek, ben ik zo blij met de twee honden die op ons wachten
elibeest schreef:hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee
Mendel schreef:Kentaro schreef:Hier ook bewust kindloos.
Het 'gekke' is dat veel kinderen gek op mij zijn en mensen dan ook niet snappen dat wij ze zelf niet hebbenMaar voor even vind ik ze ook echt wel heel leuk
Maar als ik dan de deur weer achter me dicht trek, ben ik zo blij met de twee honden die op ons wachten
Dat doet me denken aan die Super Nanny op tv. Ze is geweldig met kinderen maar is (voor zover ik weet) ook zelf bewust kinderloos.
Kinderen van anderen zijn genoeg
Sonja_vR schreef:Als ik echt hele onbeschofte opmerkingen/vragen krijg heb ik altijd nog de reply:ik ben onvruchtbaar
Dan is het gelijk stil![]()
En ik ben ook vrijwel onvruchtbaar (pcos cyclus zo goed als niet bestaand )
Maar hier ook gewoon de hele bewuste keuze om niet aan kinderen te beginnen
Dus komt ergens gewoon heel Goed uit
elibeest schreef:hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee
Ir111 schreef:Magrathea schreef:Ik snap het ook niet he, het is niet alsof iemand aan een zwangere vrouw gaat vragen "Weet je het wel zeker? Wat nou als je spijt van krijgt?"
Ja, precies dat!Magrathea schreef:Ir: jij krijgt straks "heb je er nou geen spijt van dat je geen oma wordt?"Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!
![]()
Mars schreef:Plus de fokker zelf moet aan allerlei eisen voldoen etc. Als je een kind wil is het enige dat je moet kunnen je benen wijd houden. Bizar eigenlijk, als je auto wilt rijden of een dakkapel op je huis wil moet je examens doen, vergunningen aanvragen... maar een kind fokken mag iedereen. (met alle gevolgen van dien)
srsW schreef:Ik ben ook bewust kinderloos en nu 33 jaar.
Haat ze niet (vind dat zo'n zwaar woord) maar heb wel een hekel aan kinderen, uitzonderingen daar gelaten.
Sinds 1 jaar weer vrijgezel. De reacties van de meeste mensen was toen gelijk....maar.... wil je geen kinderen dan? Dan wordt het allemaal wel een beetje krapjes als je het nu nog hebt uitgemaakt met je vriend![]()
Gelukkig hebben veel goede vriendinnen van mij geen kinderen en willen die ook niet. daarbij de mensen om me heen die ze wel hebben daar zegt zo'n 90% toch van dat als ze dit hadden geweten dat ze er nooit aan begonnen waren.
Hbe zelfs een keer een discussie gehad met een vroegere collega die vond dat het mijn plicht als vrouw was om kinderen te baren. Heb toen geantwoord dat een kind van mij niet zou bijdragen aan een gezondere populatie van mensen.
Merk zelf op het werk dat ik ook wel redelijk wat nadelen heb van het niet hebben van kinderen (de enige op mijn afdeling van 3 personen). Ik moet altijd mijn vakanties aanpassen op hun. Hun gaan "voor" want anders is er niemand voor de kinderen thuis. Ook met overwerken ben ik altijd de zak. want hun moeten de kinderen ophalen en hebben geen oppas.![]()
een collega trekt het nog verder... haar vrije woensdag is geen vrij. Dan moet ze het hele huishouden doen en heeft ze twee kinderen thuis.... ja, en?? ik moet soms 70uur in de week werken, doordat jij niet kunt, en omdat ik geen kinderen heb betekend het niet automatisch dat de huishoud-elfjes m'n huis komen poetsen.
Mars schreef:Gezond oud worden dat hoop ik ook. Krijg wel eens de opmerking 'nou wees maar blij dat anderen wel kinderen nemen want die moeten later jouw kont afvegen'Terwijl ik hoop dat tegen de tijd dat ik rond de 80 ben er wel iemand een pil van Drion erdoor heeft gedrukt. Zodat ik er gewoon lekker uit kan stappen voor ik op dat soort manieren blijvend afhankelijk word van anderen.
Kentaro schreef:Mars schreef:Gezond oud worden dat hoop ik ook. Krijg wel eens de opmerking 'nou wees maar blij dat anderen wel kinderen nemen want die moeten later jouw kont afvegen'Terwijl ik hoop dat tegen de tijd dat ik rond de 80 ben er wel iemand een pil van Drion erdoor heeft gedrukt. Zodat ik er gewoon lekker uit kan stappen voor ik op dat soort manieren blijvend afhankelijk word van anderen.
Serieus??!?
Ben je dan niet in staat om iets te zeggen van ' dan kunnen ze een keer wat terug doen voor de eerste 18 jaar dat ik meebetaald heb aan hun ziektekostenverzekering
sunshine schreef:srsW schreef:Ik ben ook bewust kinderloos en nu 33 jaar.
Haat ze niet (vind dat zo'n zwaar woord) maar heb wel een hekel aan kinderen, uitzonderingen daar gelaten.
Sinds 1 jaar weer vrijgezel. De reacties van de meeste mensen was toen gelijk....maar.... wil je geen kinderen dan? Dan wordt het allemaal wel een beetje krapjes als je het nu nog hebt uitgemaakt met je vriend![]()
Gelukkig hebben veel goede vriendinnen van mij geen kinderen en willen die ook niet. daarbij de mensen om me heen die ze wel hebben daar zegt zo'n 90% toch van dat als ze dit hadden geweten dat ze er nooit aan begonnen waren.
Hbe zelfs een keer een discussie gehad met een vroegere collega die vond dat het mijn plicht als vrouw was om kinderen te baren. Heb toen geantwoord dat een kind van mij niet zou bijdragen aan een gezondere populatie van mensen.
Merk zelf op het werk dat ik ook wel redelijk wat nadelen heb van het niet hebben van kinderen (de enige op mijn afdeling van 3 personen). Ik moet altijd mijn vakanties aanpassen op hun. Hun gaan "voor" want anders is er niemand voor de kinderen thuis. Ook met overwerken ben ik altijd de zak. want hun moeten de kinderen ophalen en hebben geen oppas.![]()
een collega trekt het nog verder... haar vrije woensdag is geen vrij. Dan moet ze het hele huishouden doen en heeft ze twee kinderen thuis.... ja, en?? ik moet soms 70uur in de week werken, doordat jij niet kunt, en omdat ik geen kinderen heb betekend het niet automatisch dat de huishoud-elfjes m'n huis komen poetsen.
Maar hey, jij bent niet 24 uur per dag aan het werk he, dat hebben zij dus wel met hun kinderen.
![]()
Ja echt, deze opmerking heb ik naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Tof trouwens dat het topic weer open is
Dais_ schreef:Sommige mensen hebben als argument dat je dan later niemand hebt om voor je te zorgen, maar kinderen hebben wilt echt niet zeggen dat je die garantie dan wél hebt.