Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:06

Als ik echt hele onbeschofte opmerkingen/vragen krijg heb ik altijd nog de reply:ik ben onvruchtbaar
Dan is het gelijk stil :=
En ik ben ook vrijwel onvruchtbaar (pcos cyclus zo goed als niet bestaand )
Maar hier ook gewoon de hele bewuste keuze om niet aan kinderen te beginnen
Dus komt ergens gewoon heel Goed uit ;)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:06

Kentaro schreef:
Hier ook bewust kindloos.
Het 'gekke' is dat veel kinderen gek op mij zijn en mensen dan ook niet snappen dat wij ze zelf niet hebben :P Maar voor even vind ik ze ook echt wel heel leuk :+ Maar als ik dan de deur weer achter me dicht trek, ben ik zo blij met de twee honden die op ons wachten :D

Dat doet me denken aan die Super Nanny op tv. Ze is geweldig met kinderen maar is (voor zover ik weet) ook zelf bewust kinderloos.
Kinderen van anderen zijn genoeg :+

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:10

elibeest schreef:
hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

Haha :=
Nou, daar ben ik het wel mee eens. Dat is ook mijn reden om kinderloos te blijven.

Plus, de wereld zit vol met ouderloze kinderen die zorg kunnen gebruiken. Als adoptie voor mij een mogelijkheid was deed ik dat misschien. En, ik wil in het huidige klimaat ook geen kind op de wereld zetten. Ik vind de toekomst te onzeker. Terrorisme. Maar ook klimaat verandering. We hebben de planeet flink verpest. Ik wil mijn kinderen niet opzadelen met die problemen. Ik vind het voor mezelf nu al moeilijk genoeg om te zien wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Er zijn allerlei redenen die het tegenhouden. Ondanks dat ik voor mezelf echt wel zou willen. Maar een kind neem je niet voor jezelf. Een kind neem je omdat je weet dat je het een goede toekomst kan geven (vind ik).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:10

Tsja, mensen met kinderen hebben een jaar of 12 oppas... anderen hebben een hond die ze niet de hele dag alleen willen laten en ik heb een paard waar dagelijks wat aandacht naartoe moet. Dus dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk, ook omdat het afspraken eigenlijk niet zo beperkt in mijn geval.

Ik heb wel moeite met 'nu ik kinderen heb durf ik [weetikveelwat] niet meer' - ik durf het ook niet meer maar heb geen kinderen dus ben ik of een sukkel of ik moet het gewoon doen kennelijk :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:14

Bedankt voor de vergelijking :D Zo'n programma is ook heeeeel goed voor de beslissing om kindloos te blijven }>

Mendel schreef:
Kentaro schreef:
Hier ook bewust kindloos.
Het 'gekke' is dat veel kinderen gek op mij zijn en mensen dan ook niet snappen dat wij ze zelf niet hebben :P Maar voor even vind ik ze ook echt wel heel leuk :+ Maar als ik dan de deur weer achter me dicht trek, ben ik zo blij met de twee honden die op ons wachten :D

Dat doet me denken aan die Super Nanny op tv. Ze is geweldig met kinderen maar is (voor zover ik weet) ook zelf bewust kinderloos.
Kinderen van anderen zijn genoeg :+

Mendel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:16

Ja echt wel := :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:17

:D
Alleen de gedachte al dat je kinderen zo zouden zijn als in dat programma....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:23

Sonja_vR schreef:
Als ik echt hele onbeschofte opmerkingen/vragen krijg heb ik altijd nog de reply:ik ben onvruchtbaar
Dan is het gelijk stil :=
En ik ben ook vrijwel onvruchtbaar (pcos cyclus zo goed als niet bestaand )
Maar hier ook gewoon de hele bewuste keuze om niet aan kinderen te beginnen
Dus komt ergens gewoon heel Goed uit ;)

Hier eigenlijk hetzelfde, maar dan ook echt totaal onvruchtbaar sinds 2,5 jaar :). Ik zeg dan meestal dat het broedhok er uit is en ik dus onvruchtbaar ben.
Die opmerking over het broedhok wordt meestal ook niet gewaardeerd _O- Maar het was mijn broedhok, ik mag het dus gewoon broedhok noemen als ik dat wil :D

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:33

Ik ben ook bewust kinderloos en nu 33 jaar.
Haat ze niet (vind dat zo'n zwaar woord) maar heb wel een hekel aan kinderen, uitzonderingen daar gelaten.
Sinds 1 jaar weer vrijgezel. De reacties van de meeste mensen was toen gelijk....maar.... wil je geen kinderen dan? Dan wordt het allemaal wel een beetje krapjes als je het nu nog hebt uitgemaakt met je vriend :(
Gelukkig hebben veel goede vriendinnen van mij geen kinderen en willen die ook niet. daarbij de mensen om me heen die ze wel hebben daar zegt zo'n 90% toch van dat als ze dit hadden geweten dat ze er nooit aan begonnen waren.
Hbe zelfs een keer een discussie gehad met een vroegere collega die vond dat het mijn plicht als vrouw was om kinderen te baren. Heb toen geantwoord dat een kind van mij niet zou bijdragen aan een gezondere populatie van mensen.
Merk zelf op het werk dat ik ook wel redelijk wat nadelen heb van het niet hebben van kinderen (de enige op mijn afdeling van 3 personen). Ik moet altijd mijn vakanties aanpassen op hun. Hun gaan "voor" want anders is er niemand voor de kinderen thuis. Ook met overwerken ben ik altijd de zak. want hun moeten de kinderen ophalen en hebben geen oppas. :\

een collega trekt het nog verder... haar vrije woensdag is geen vrij. Dan moet ze het hele huishouden doen en heeft ze twee kinderen thuis.... ja, en?? ik moet soms 70uur in de week werken, doordat jij niet kunt, en omdat ik geen kinderen heb betekend het niet automatisch dat de huishoud-elfjes m'n huis komen poetsen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:34

elibeest schreef:
hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

Plus de fokker zelf moet aan allerlei eisen voldoen etc. Als je een kind wil is het enige dat je moet kunnen je benen wijd houden. Bizar eigenlijk, als je auto wilt rijden of een dakkapel op je huis wil moet je examens doen, vergunningen aanvragen... maar een kind fokken mag iedereen. (met alle gevolgen van dien)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:37

Ir111 schreef:
Magrathea schreef:
Ik snap het ook niet he, het is niet alsof iemand aan een zwangere vrouw gaat vragen "Weet je het wel zeker? Wat nou als je spijt van krijgt?"

Ja, precies dat! :D
Magrathea schreef:
Ir: jij krijgt straks "heb je er nou geen spijt van dat je geen oma wordt?" :+

:oo Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! _O- _O-

je mag wel oma van Q zijn :D

ik was heel lang bewust kinderloos, stond er om bekend en werd gelukkig niet lastig gevallen. Mijn zus wilde altijd een elftal.

Toch ineens verdween de aversie en werd ik zwanger ( mn vriend sloeg gelijk toe :)) := die dacht voordat ze zich bedenkt _O- ) en nu wil mn zus absoluut geen kinderen meer ( die is bijna 37, ik ben 34)

en opmerkingen, scheit irritant, ik kreeg ze nooit, en nu, wil je geen tweede 8)7 _-:(

Ik ben meer van het principe leven en laten leven, als mensen geen kinderen willen, prima. En als ze ze wel willen prima ( nou eigenlijk niet prima bij iedereen, maar das een andere discussie := )

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:38

Mars schreef:
Plus de fokker zelf moet aan allerlei eisen voldoen etc. Als je een kind wil is het enige dat je moet kunnen je benen wijd houden. Bizar eigenlijk, als je auto wilt rijden of een dakkapel op je huis wil moet je examens doen, vergunningen aanvragen... maar een kind fokken mag iedereen. (met alle gevolgen van dien)

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:54

Even over geen kinderen vanwege milieu/overbevolking etc.

Het schijnt dus zo te zijn dat de bevolkingsgroei aan het afnemen is (met andere woorden de bevolking neemt steeds minder toe, niet steeds meer, zoals vaak gedacht wordt). Er wordt gesteld dat de bevolking rond 2050 gestabiliseerd is op 8 miljard mensen. De persoon de dit aanhaalde (op facebook) beweerde dus bij hoog en laag dat het zéér onverstandig was om geen kinderen te nemen, want door er twee te nemen werkte je mee aan het stabiel houden van de bevolking.

Dat vond ik me toch zo een idioot argument := Helemaal los van het feit of je ze wel of niet wil, maar puur vanwege deze redenen wel of geen kinderen. We zijn verdorie al met veel te veel!! Heel leuk dat de bevolking op +1 miljard gaat stabiliseren maar voorlopig zie ik dat óók niet goed gaan. Best dus helemaal geen kinderen. (Want ik zie er trouwens ook genoeg die wel graag de 2 ruim overschieten... )

Ze haalde trouwens ook aan dat de vergrijzing in oa Japan en China een zeer groot probleem is (in China natuurlijk vanwege die eenkindpolitiek). Ook dat vind ik een bijzonder slechte reden om dan maar meer mensen te maken, misschien moeten we dan innoveren zodat we niet afhankelijk zijn van bevolkingsgroei (want dat is hoe dan ook slecht, ook als je zou stabiliseren - dat is ook geen groei namelijk).

Al met al ben ik van plan me zo goed mogelijk in te zetten om gezond oud te worden zodat ik geen tig verzorgers nodig heb om in leven te blijven :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 11:59

srsW schreef:
Haat ze niet (vind dat zo'n zwaar woord) maar heb wel een hekel aan kinderen, uitzonderingen daar gelaten.
Sinds 1 jaar weer vrijgezel. De reacties van de meeste mensen was toen gelijk....maar.... wil je geen kinderen dan? Dan wordt het allemaal wel een beetje krapjes als je het nu nog hebt uitgemaakt met je vriend :(
Gelukkig hebben veel goede vriendinnen van mij geen kinderen en willen die ook niet. daarbij de mensen om me heen die ze wel hebben daar zegt zo'n 90% toch van dat als ze dit hadden geweten dat ze er nooit aan begonnen waren.
Hbe zelfs een keer een discussie gehad met een vroegere collega die vond dat het mijn plicht als vrouw was om kinderen te baren. Heb toen geantwoord dat een kind van mij niet zou bijdragen aan een gezondere populatie van mensen.
Merk zelf op het werk dat ik ook wel redelijk wat nadelen heb van het niet hebben van kinderen (de enige op mijn afdeling van 3 personen). Ik moet altijd mijn vakanties aanpassen op hun. Hun gaan "voor" want anders is er niemand voor de kinderen thuis. Ook met overwerken ben ik altijd de zak. want hun moeten de kinderen ophalen en hebben geen oppas. :\

een collega trekt het nog verder... haar vrije woensdag is geen vrij. Dan moet ze het hele huishouden doen en heeft ze twee kinderen thuis.... ja, en?? ik moet soms 70uur in de week werken, doordat jij niet kunt, en omdat ik geen kinderen heb betekend het niet automatisch dat de huishoud-elfjes m'n huis komen poetsen.

Maar hey, jij bent niet 24 uur per dag aan het werk he, dat hebben zij dus wel met hun kinderen.

:')
Ja echt, deze opmerking heb ik naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Tof trouwens dat het topic weer open is *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:00

Gezond oud worden dat hoop ik ook. Krijg wel eens de opmerking 'nou wees maar blij dat anderen wel kinderen nemen want die moeten later jouw kont afvegen' :roll: Terwijl ik hoop dat tegen de tijd dat ik rond de 80 ben er wel iemand een pil van Drion erdoor heeft gedrukt. Zodat ik er gewoon lekker uit kan stappen voor ik op dat soort manieren blijvend afhankelijk word van anderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:04

Ik hoop vooral dat als ik rond de 80 ben ik gewoon nog een kwiek oudje ben die zelf in de moestuin kan werken :j
Een meisje van trainen heeft een oma van 78, weduwe, die elke dag nog 2x2u gaat wandelen met haar bordercollie en op zaterdag drijftraining heeft met haar, en de rest van de dag verzorgt ze haar groenten en fruit in de tuin. Lijkt me heerlijk :)

Maar goed, wij hebben een pak minder stress gehad in ons leven, dat doet de mens ook goed :j
En verder zie je toch wel dat mensen 'inkakken' als ze achter de geraniums gaan zitten... Nou als het niet hoeft ga ik daar never nooit zitten :D
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 05-04-17 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:05

Mars schreef:
Gezond oud worden dat hoop ik ook. Krijg wel eens de opmerking 'nou wees maar blij dat anderen wel kinderen nemen want die moeten later jouw kont afvegen' :roll: Terwijl ik hoop dat tegen de tijd dat ik rond de 80 ben er wel iemand een pil van Drion erdoor heeft gedrukt. Zodat ik er gewoon lekker uit kan stappen voor ik op dat soort manieren blijvend afhankelijk word van anderen.

Serieus??!?
Ben je dan niet in staat om iets te zeggen van ' dan kunnen ze een keer wat terug doen voor de eerste 18 jaar dat ik meebetaald heb aan hun ziektekostenverzekering :(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:07

Ik wordt ook altijd zo moe van die berichten/plaatjes op Facebook.

Dat je als moeder ook gewoon een baan hebt. Want je moet het huis schoonmaken, chauffeur spelen, eten maken, etc.

Tja... Ik doe precies hetzelfde als die zogenaamde "supermoeders", maar dan met een 60-urige werkweer erbij.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 05-04-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:08

Kentaro schreef:
Mars schreef:

Serieus??!?
Ben je dan niet in staat om iets te zeggen van ' dan kunnen ze een keer wat terug doen voor de eerste 18 jaar dat ik meebetaald heb aan hun ziektekostenverzekering :(

En de kinderbijslag, en de voorzieningen in de buurt (speeltuinen, zebrapaden), etc etc
Ja daarover := Bij mijn ouders hebben ze van die halve bollen langs de straat gelegd in de bocht omdat mensen er over de (niet verhoogde) stoep reden en dat kan niet naast een school natuurlijk (op een 6m brede stoep) Met als resultaat dat je nu elke keer bijna frontaal botst in die bocht omdat men nu de bocht veel te krap neemt vanwege die blokken beton die uit de weg steken. (Is best eng ook namelijk :o )

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:09

sunshine schreef:
srsW schreef:

Maar hey, jij bent niet 24 uur per dag aan het werk he, dat hebben zij dus wel met hun kinderen.

:')
Ja echt, deze opmerking heb ik naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Tof trouwens dat het topic weer open is *\o/*

Oooooh, en dan die huilverhalen in de Libelle. "Mensen zeggen dat ik geen werk heb omdat ik huismoeder ben, boehoeee, maar mijn baan is 24/7 hoor!" Uhuh, want je kinderen gaan niet naar school en zo? Of wat met gezinnen waarin beide ouders gewoon werken? :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:11

Hier ook heel bewust geen kinderen. Nu 29 jaar oud en al 11 jaar samen met mijn vriend (waarvan 10 jaar samenwonen). Na enkele jaren begonnen mensen al te zeuren, maar nu is iedereen wel een beetje klaar mee. Wij willen ze gewoon niet, klaar.

Sommige mensen hebben als argument dat je dan later niemand hebt om voor je te zorgen, maar kinderen hebben wilt echt niet zeggen dat je die garantie dan wél hebt.

Ik vind het wel jammer dat ik soms weggezet wordt als kinderhater oid. Omdat ik er niet mee om kan gaan/geen idee heb wat ik er mee aan moet, wil niet zeggen dat ik ze haat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:14

Ja ik kan ook wel zeggen dat ik 24/7 werk omdat ik twee katten heb. Ze zijn inderdaad afhankelijk van mij voor hun zorg maar dat wil niet zeggen dat ik daadwerkelijk 24/7 met ze bezig hoef te zijn :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:16

Dais_ schreef:
Sommige mensen hebben als argument dat je dan later niemand hebt om voor je te zorgen, maar kinderen hebben wilt echt niet zeggen dat je die garantie dan wél hebt.

Dat vind ik inderdaad zo'n ontzettend flut argument!! Het lijkt me veel erger als je in je eentje weg zit te teren, terwijl je WEL kinderen hebt maar die geen zin hebben om naar je om te kijken.....

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:24

Mijn oma is 87 jaar en doet vrijwel alles nog zelf. Ze is al zo'n 35 jaar weduwe. Op maandag helpt mijn schoonzus haar nu met wat huishoudelijke klusjes, maar voor de rest doet ze alles nog zelf. Zo wil ik ook wel oud worden. :j

Gisteren nog een gesprek gehad met mijn moeder over het wel of niet krijgen van kinderen. Ze zei: het is jullie eigen keuze meid. Nou dat voelt dan wel even fijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:38

Mijn moeder vind het jammer omdat ze me kinderen had gegund maar ze begrijpt wel waarom ik ervoor kies om ze niet te krijgen.
Ben ook echt geen kinderhater oid, vind ze wel snel te druk maar dat is mijn mankement. :+
Ik vind het ook leuk om af en toe een dagje of een paar uurtjes een kind om me heen te hebben maar ben altijd weer erg blij als ze weer naar huis gaan; rust! *\o/*
Als iemand zijn/haar kind showt kan ik er ook echt verliefd naar kijken en zeggen 'wat een schatje! <3' en zou mijn bovenbuurvrouw morgen aan de deur staan omdat ze door omstandigheden acuut oppas nodig heeft voor d'r baby wil ik met alle liefde oppassen. :j
Ik hoef ze alleen niet van mezelf en dat zeg ik ook.
Maar dat geldt ook voor kittens/puppies etc; ontzettend leuk maar wel bij een ander. :D

Maar was ik gewoon gezond en psychisch beter dan ik lange tijd geweest ben dan hadden hier naar alle waarschijnlijkheid wel een paar koters gelopen.