Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:58

Resistance schreef:
tijger22 schreef:

Wel raar dat er dan duizenden meiden zijn waaronder ook ik die toch wel degelijk blijvende klachten hebben overgehouden aan de HPV vaccinatie.
Ik ben zowel medisch als psychisch op de kop gezet.
Ook begon vlak na de vaccinatie alle ellende.
Ik loop al 6 jaar met deze klachten, ze zijn dus wel degelijk blijvend.

Ook ik heb totaal geen zin in een discussie want waarschijnlijk blijf je bij jou standpunt.
Maar dat je zegt dat ik bullshit beweer vind ik wel erg.
Dat jij nergens last van hebt wil niet beweren dat anderen ook nergens last van hebben.
Ik ben voor mijn leven getekend.
Ik denk niet dat je in mijn schoenen wilt staan.
Uitgaan heb ik nagenoeg nooit gedaan, mijn hobby kan ik niet meer uitvoeren zoals ik graag zou willen, ik heb mijn studie stopgezet waar ik echt ontzettend veel passie voor had, wat ook betekend dat ik dat werk niet kan doen en ook geen fulltime baan kan hebben.
Ik wil zoveel doen en ondernemen, maar ik kan het niet.

De meiden die deze klachten hebben praten geen bullshit!
Alles wijst erop dat de reden de HPV vaccinatie is.
Artsen en de overheid schuiven het aan de kant omdat ze niet willen dat het naar buiten komt.
Het zal bij veel meiden goed gaan maar bij veel meiden ook niet.

Sorry, maar heb je een bron? Over al die duizenden meiden?

Heel vervelend dat je blijvende klachten hebt. Maar ik blijf erbij: dat kan net zo goed door iets anders komen. Men is niet allemaal even gezond.

https://www.lareb.nl/nl/news/update-ove ... accinatie/

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:02

Je zegt dat je "geeneens" in discussie gaat en doet dat nu toch :') :') :') Er is ook niemand die beweert dat die klachten door die prik komen, alleen dat ze het aannemelijk vinden en dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Denken dat iets 100% veilig is, is in ieder geval niet heel wijs daar er wel meer medische missers zijn wat meer dan 20 jaar heeft moeten duren eer er een verband gelegd werd. We kunnen wel denken dat we medisch heel ver zijn, maar er is altijd nog veel meer wat we niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:05

Maar je snapt dat iedereen daar gewoon een melding kan doen? Ook zonder bewijs van een arts?

Sorry. Gaat er gewoon niet in bij mij. En er zijn ontiegelijk veelbbanggemaakte mensen die bij ieder kwaaltje denken: "dat ligt aan de vaccinatie". Er zullen er heus een paar zijn waarbij er inderdaad bijwerkingen zijn. Maar als er volgens deze site daadwerkelijk duizenden gevallen zouden zijn, zou het vaccin eerst nader onderzocht worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:23

Gelukkig zijn er nog nooit vaccins of medicamenten geweest waarbij men pas jaren later, na inmiddels veel bewezen gevallen met bijwerkingen (toen ook alleen maar "hear say" en "het is heus wel veilighoor", ging denken "goh misschien moeten we toch es gaan testen". :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:24

Resistance schreef:
Maar je snapt dat iedereen daar gewoon een melding kan doen? Ook zonder bewijs van een arts?

Sorry. Gaat er gewoon niet in bij mij. En er zijn ontiegelijk veelbbanggemaakte mensen die bij ieder kwaaltje denken: "dat ligt aan de vaccinatie". Er zullen er heus een paar zijn waarbij er inderdaad bijwerkingen zijn. Maar als er volgens deze site daadwerkelijk duizenden gevallen zouden zijn, zou het vaccin eerst nader onderzocht worden.

Joh. Leef lekker verder in je eigen veilige wereldje waar je zelf geen hersenen hoeft te kweeken.

Ayasha
Blogger

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:32

Ik ben het ook niet met haar eens maar je hoeft niet te gaan schelden. :\

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:36

Dat is schelden? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:37

het valt alleszins niet onder beleefd, vriendelijk en niet op de persoon spelen bij mij.
Je zou van mij in elk geval geen koffie krijgen als je zo de tent binnen kwam zullen we maar zeggen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:42

Ik ben een stille meelezer omdat ik me ook kwaad kan maken om dat soort opmerkingen. Er zijn genoeg gevallen geweest van dingen die bedacht zijn door de medische wereld die achteraf gezien niet veilig bleken te zijn. Om dan tegen mensen te zeggen goh, wat jij hebt komt vast niet door dat vaccin want dat kan écht niet waar zijn, is kwetsend en ik vind dat ook zo goed als op de persoon spelen.

Ik kan het me dus wel deels voorstellen want zeker als je je verdiept in de farmacie kun je je voorstellen dat het belang van de mens niet altijd voorop staat. Farmacie draait deels om geld en dat is iets slechts.

Overigens heb ik de prik ook niet gehaald. Ik hoorde bij de eerste lichting en had me ingelezen. Er was toen zelfs nog niets bekend over bijwerkingen maar dat was voor mij juist een reden om de prik over te slaan. Er was getest voor een periode van 5 jaar waardoor niets bewezen was over effectiviteit maar ook nog niets bekend over eventuele nadelen op de langere termijn. Ik voelde me niet geroepen om proefpop te spelen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:44

Ayasha schreef:
het valt alleszins niet onder beleefd, vriendelijk en niet op de persoon spelen bij mij.
Je zou van mij in elk geval geen koffie krijgen als je zo de tent binnen kwam zullen we maar zeggen.

Geen probleem, ik lust geen koffie :Y)

Sorry. Ik kan het gewoon echt niet hendelen dat wanneer je aan komt met uitgebreide cijfers, bronnen, berekeningen, dat iemand NOG niet bereid is om ogen open te doen en te zeggen "he, misschien is het zo" in plaats van "mensen met klachten over het vaccin praten klink klare onzin want mijn zus is arts met twee onderscheidingen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:45

Steeph schreef:
Resistance schreef:

Joh. Leef lekker verder in je eigen veilige wereldje waar je zelf geen hersenen hoeft te kweeken.

Dat ik een ander idee dan jij hebt betekent niet dat ik geen hersenen heb? :) Maar als je zo gaat beginnen heb ik geeneens meer zin in een discussie. Met mensen die dorgredenen zoals beledigingen gaan gebruiken valt namelijk niet te discussiëren. Heel jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:47

Ik erger me sowieso aan "ik ben verpleegkundige dus..." of "ik ben dokter dus..." op een forum waar "men" dat dan ook maar van je moet aannemen zonder enig bewijs. Maar dan kan je nog steeds de eer aan jezelf houden. ;) Dat komt veel verstandiger over. :) ;)

Resistance: je had bij het binnen komen al geen zin in discussie dus veel veranderd er niet vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:49

Steeph schreef:
Ayasha schreef:

Geen probleem, ik lust geen koffie :Y)

Sorry. Ik kan het gewoon echt niet hendelen dat wanneer je aan komt met uitgebreide cijfers, bronnen, berekeningen, dat iemand NOG niet bereid is om ogen open te doen en te zeggen "he, misschien is het zo" in plaats van "mensen met klachten over het vaccin praten klink klare onzin want mijn zus is arts met twee onderscheidingen".

Je hebt niet goed gelezen. Ze heeft twee onderscheidingen gekregen voor de studie die zij heeft geweid aan vaccinaties, met een groot deel over de HPV vaccinatie met een onderzoek over zo'n 4000 meiden die hem hadden gehad. Dus ja. Vind je het gek dat ik liever daar mijn info vandaan haal dan een site waar iedereen die ook maar één klacht heeft en die klacht zonder verder doktersadvies aan die vaccinatie bindt hem erop kan zetten? :Y) Ik baseer mijn "kleine, hersenloze wereldje" liever daarop, als je het niet erg vindt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:55

Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.

[ Video ]

Overigens heb ik de HPV vaccinatie ook gewoon gehad. Nergens last van.

Ik vind Lubach heel goed en vaak heel erg raak, maar hier slaat hij wel de plank mis. Ongefundeerde en slecht beargumenteerde argumenten gebruikt hij, en hij mist de kern van het probleem in mijn ogen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:56

Je had in je eerste bericht al geen zin in discussie dus snap niet wat je hier doet :') Misschien vind je het leuk om mensen op de kast te jagen, dat kan natuurlijk, maar sta er dan niet van te kijken dat je zulke reacties krijgt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:58

veerledec schreef:
Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.

[ Video ]

Ik vind Lubach heel goed en vaak heel erg raak, maar hier slaat hij wel de plank mis. Ongefundeerde en slecht beargumenteerde argumenten gebruikt hij, en hij mist de kern van het probleem in mijn ogen.

Hij heeft een punt over algemene vaccinaties. Maar het is niet van toepassing op HPV, want er is geen groepsimmuniteit die de nietgevaccineerden kan beschermen, want alle jongens worden niet geënt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:06

Ik ben het inderdaad wel eens met het belang van groepsimmuniteit, dat legt hij ook goed uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:07

@Steeph: inderdaad,jongens worden niet geent terwijl die het virus ook krijgen en doorgeven. Ik vind het echt wel oneerlijk dat vrouwen bij alles wat betreft sex altijd de klos zijn en alles moeten oplossen. Alleen bij aids is dat dan niet zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:13

Ik vind dat "de klos zijn" altijd zo geinig. Je doet zulke dingen toch voor jezelf? Niet voor de ander? :?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:05

Mannen kunnen ook erg ziek worden van dit virus.Door orale sex kun je er keelkanker van krijgen bijv. Dit komt vooral voor bij mannen die homo of bi zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:07

Ja, dus? Wat heeft dat te maken met dat jij vindt dat vrouwen altijd de klos zijn? :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:28

Ayasha schreef:
Ja, dus? Wat heeft dat te maken met dat jij vindt dat vrouwen altijd de klos zijn? :=

Dat ik het vreemd vind dat men alleen meisjes wil vaccineren met dit min of meer experimentele vaccin wat ook nog flinke bijwerkingen kan hebben.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:21

Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

[ Video ]

Resistance, inbind het van jou wel naïef om te zeggen dat "het gewoon bullshit is en klinklare onzin".

Ik heb de prik ook gehad, daarna heb ik al die klachten gekregen die nog veel meer meiden hebben gekregen (zelfs in dit topic al een paar). Heb er eigenlijk nooit zo overna gedacht maar het is inderdaad begonnen na die vaccinatie.
Dat wil absoluut niet zeggen dat het door de vaccinatie komt. Maar je kan het ook gewoon niet uitsluiten. Óók jij niet en ook je zus niet. Er is namelijk nog niet echt goed wetenschappelijk onderzoek gedaan.
Er zijn wel vaker medische missers geweest. Dat jij dan zo stellig beweerd dat dat hier niet zo is vind ik dan weer bullshit, want ook jij weet het niet.

Ik vind dus dat beide kanten belicht moeten worden en dat Ts een weloverwogen keuze kan maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:10

Mij stoort vooral dat dit vaccin de prognose aantoonbaar verslechtert als je al besmet bent, maar niemand eerst getest wordt voordat je geent wordt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:33

Ik vind het zo vreemd eigenlijk, je zus is slim dat heb je wel duidelijk gemaakt. Zij heeft eraan gewerkt, mijn zwager trouwens ook.
Maar ook mijn zwager zegt, ja het is veilig maar zegt ook heel eerlijk dat hij niet kan zeggen of er bijwerkingen kunnen zijn op langere termijn.
Dat kan namelijk niemand zeggen, ook jou zus niet.