musiqolog schreef:Ik heb er even mee gewacht, maar nu het vandaag ter sprake is gekomen zal ik het toch maar vragen. Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de liefde? Ik zie jullie hier af en toe praten over "mijn vriend" of "mijn man", die het wel moeilijk heeft met jullie maar die jullie klaarblijkelijk toch konden krijgen.
Mijn indruk was ooit dat autisten daar ofwel niet mee bezig waren, ofwel niemand konden krijgen. Ik behoor tot die laatste groep. Ik heb ooit één keer een relatie gehad en sindsdien al meer dan tien jaar niet meer. Nooit heeft één vrouw interesse in mij getoond, of ik zou dat gemist moeten hebben. Soms denk ik: doe ik iets verkeerd? Dan vraag ik om datingtips en krijg ik eigenlijk altijd dingen te horen die ik allang wist. Of nog erger: niet bij nadenken, als je bij elkaar past komt de klik vanzelf wel. Nou, bij mij dus niet. Moet ik daaruit concluderen dat ik de liefde wel kan vergeten? Blijkbaar heb je het of niet... Soms krijg ik te horen dat ik minder onzeker moet zijn, omdat vrouwen daar zwaar op afknappen. Maar hoe word je zelfverzekerd als het al 10.000 keer mislukt is? Ik ben geen narcist, ik moet zelfvertrouwen ergens op baseren.
Mijn ervaring is wel dat vrouwen op het autistisch spectrum veel gemakkelijker aan een partner komen dan mannen. Over het algemeen dan. Ik kan daar redenen voor bedenken, bijvoorbeeld dat mannen wel van een beetje rechttoe-rechtaan houden en dat autistische vrouwen vaan "mannen"-interesses hebben, maar dat is speculatie. Hoe zit dat bij jullie?
Hmm lastig. Ik heb zelf nu bijna 3 jaar een relatie. En dat gaat eigenlijk heel goed. We gaan onvoorwaardelijk voor elkaar. Hiervoor heb ik ook een aantal relaties gehad, maar dat ging echt voor geen meter. Ik ben van mening dat uiteindelijk iedereen wel iemand vind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je een tijd geleden even heb gegoogled musiqolog, en wat ik daar uit kan halen geloof ik echt niet dat je de rest van je leven alleen bent. Volgens mij ben je super betrouwbaar en eerlijk. Dat zijn, in ieder geval voor mij, een van de belangrijkste kwaliteiten in een potentieel partner. Ik ben ooit op de middelbare school een beetje verliefd geweest op een jongen die zwaar autistisch was. Ik vond het heerlijk dat hij nooit te veel zei, of te hoog van de toren blies. Ook vond ik het fantastisch dat hij altijd overal eerlijk over was. Dat is voor mij zo belangrijk. Mensen die niet oprecht zijn vind ik echt vreselijk. Daarnaast ben ik van mening dat de meeste autisten een geweldig gevoel voor humor hebben
.
Van de autistische vrouwen met mannen interesses weet ik niet veel, alleen dat ik ze wel heb, haha! Zo houd ik bijvoorbeeld van voetbal en drink ik graag een biertje. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's en vissen
. Maar ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat ik niet van dat getut houd, en dat geroddel en achterbakse wat toch veel vrouwen wel hebben.
Ik zeg overigens niet dat het makkelijk is voor mijn vriend. We hebben over het algemeen best vaak ruzie. Ik kan echt niet tegen onrecht
. Dat is eigenlijk bijvoorbeeld al als hij zegt dat hij 's avonds om 2 uur thuis is, en er dan om half 3 nog niet is. Dan kan ik daar echt wel boos om worden. Of als we om een bepaalde tijd hebben afgesproken bij mijn ouders, dan wil ik er ook op exact die tijd zijn. Ik ben echt extreem stipt met dat soort dingen en wil het liefste altijd alles van te voren gepland hebben.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 21-03-17 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt